Annons:
Etikettandlighet
Läst 1534 ggr
Cicorel
2010-11-11 21:41

Konstigheter

Hej allihopa!

Jag vill delge en något konstig händelse som inträffade för några veckor sedan som jag inte riktigt har en förklaring på;

Jag och min sambo bor ihop i en liten etta och vi har ovanför diskbänken en liten lysrörslampa som slutade att fungera för över en månad sedan, den har inte kunnat tändas överhuvudtaget. Sedan kom hennes mamma på besök. Hon grejar litei köket (fixar lite att äta och tar lite kaffe). Efter en stund går jag ut i köket och noterar att lampan är tänd och lyser som en lampa ska. Jag går ut och frågar hennes mamma om hon har tänt lampan vilket hon säger att hon har medans jag och min sambo tittar på varandra och utbrister nästan samtidigt "men den har ju varit sönder jättelänge!" I samma veva så gick kaffebryggaren sönder så vi fick köpa en ny. Efter hennes mamma hade åkt hem dagen efter så fungerar inte lampan heller…

Jag har ingen förklaring på detta men väldigt konstigt..

Någon som har en fundering på vad som hände? Har något liknande hänt er?

Hoppas jag lyckades lägga denna tråd på rätt plats

Annons:
Hellas
2010-11-11 22:11
#1

Jag tror att en del människor har så mycket energi omkring sig att de kan få igång saker som egentligen inte ska fungera eller så går elektriska saker sönder omkring dem.

Ett exempel. Jag har en fjärrnyckel (vet inte vad det heter) till min bil så att man kan öppna den på avstånd.
Batteriet i den har blivit sämre och sämre så sista halvåret måste man max två meter ifrån bilen, annars fungerar inte nyckeln.

Men, efter varje gång jag varit på utvecklingscirkeln jag gått i och vi har haft Healing så går det att använda nyckelt på 15-20 meters avstånd vilket nog är längre avstånd än om batteriet hade varit nytt.

Dasgen därpå är nyckeln (eller jag själv) urladdad igen så då är det tvåmeters regeln som gäller.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Howliten
2010-11-11 22:58
#2

Hmm, lysrör brukar ha glimtändare (tror det heter så) Ibland är det de som är lite sönder och inte själva lysröret. Ibland räcker det att man råkar pilla på den så tänds lampan. För att sedan inte fungera igen förrän man kommer åt glimtändaren igen. Lite krångligt men jag tror det kan vara så.

Fast jag gillar Helenas svar bättre. Vi människor består ju av energi, ibland har vi mer än vi behöver och spiller lite kanske…Glad

Jag är glad. Är du?

Cicorel
2010-11-11 23:09
#3

Ja jag har ingen aning :) Men det är intressant :)

Hellas
2010-11-12 00:26
#4

#2 Haha, jag gillade ditt svar, självklart är det så att man ska kika på glimmtändaren först, visserligen brukar lampan först börja blinka ett tag innan den helt lägger av men ja, jag skulle nog satsa på det även om det låter trevligt med elekticifierade människor.

Fast, det är baske mig ingen glimtändare i min bilnyckel Tungan ute

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Kerstina-61
2010-11-12 00:26
#5

#0 Kanske finns en naturlig förklaring eller inte. Skulle vaar intressant att se om det funkar igen, nästa gång hon kommer Glad

#1 Vad coolt, Helena Glad

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

Howliten
2010-11-12 09:24
#6

Ingenting är omöjligt vi har bara inte kommit på hur vi ska göra för att bruka det.

Universum består av energi och vi är en del av det. Vi alstrar energi, förbrukar energi och frigör energi. Thats a fact. Sedan hur man ska bruka den, styra den är en annan sak. Det är väl det vi inte kommit på än. Tänk den dagen vi kan! Tungan ute

Jag är glad. Är du?

Annons:
Upp till toppen
Annons: