Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 2492 ggr
Hellas
11/20/10, 1:31 AM

Drömmar!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Hur har du det med drömmarna då du sover, ger du akt på dem och reflekterar över innehållet eller skakar du på huvudet och går vidare?

Drömmarna är viktigare än vad man tror inte nebart för välbefinnandet utan även för vår mediala utveckling.

Har du din drömbok tillgänglig vid sängen eller gör du som jag, tror att du ska minnas din dröm, kliver upp ur sängen och börjar prata! När det sedan är dags att göra sina reflektioner över drömmen jag minndes så är det puts väck.

Jag har Drömmar där jag kan spola tillbaka och ändra innehållet om det blev fel.
Jag har följetånger och dessa är de som är de vikitga drömmarna för mig men ack så långrandigt det kan bli, varje avsnitt körs i repris, natt efter natt tills jag förstått vad de innebär.
Gissa om det blir trist den femte natten med samma dröm.

I reprisdrömmarna går det inte att fuska speciellt mycket och ändra om innehållet, gör jag det så äterkommer drömmen ändå tills jag förstått innehållet.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Playja
11/20/10, 3:35 AM
#1

*ha ha ha* Kom å tänka på när jag skulle ta körkort för 100 år sedan och bilskoleläraren tog alltid morgontider till mig för han ville höra mina Drömmar. Flört

Jag kan drömma som som långfilmer… å om jag vaknar kan jag gå tillbaka till det jag drömde och drömma vidare…. även som du Helena… ändra innehållet.*s*

En lite lustig grej som jag kom på nu… hände förra helgen. Jag drömde att min "gubbe" kom å berätta en grej för mig och senare på dagen hände exakt det som jag hade drömt om… Flört

jagealltidglad
11/20/10, 10:15 AM
#2

jag kom i håg mina Drömmar förut men nu är det som en blokering, mycket sällan jag kommer ihåg dom, jag har fått tips om att be mina guider om att komma ihåg men det funkar fortfarande inte så bra..

det händer ibland och då skriver jag alltid upp och försöker analysera vad det betyder,,

jag jobbar vidare…

Värme och kärlek till dig för det är du värd

//jagealltidglad

Jane-Lyzell
11/20/10, 2:12 PM
#3

Ha ha ha - härligt Helena , ja vissa lär sig medesamma och andra ….. jaSkrattande 

Drömmar är väldigt användbara och den bästa tolkaren är du själv - inga drömlexikon behövs (om man inte fastnar och inte alls förstår förstås)

Oftast så är allla aspecter i drömmen delar av dig själv och saker du behöver förstå i din vardag eller medialitet(efter som vi är mediala här inne)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

christel70
11/20/10, 2:40 PM
#4

Det häftigaste jag varit med om när det gäller Drömmar var när jag på kvällen bad om att få ett budskap från någon död nära anhörig.

På natten vaknade jag med ett ryck och visst hade jag fått ett budskap. Skrev genast ner det på en lapp, annars hade jag glömt det på morgonen.

Var väldigt förundrad över att det funkade att be om ett budskap på det visetGlad

Medarbetare på Tarot

Jane-Lyzell
11/20/10, 3:58 PM
#5

4 det är det bästa sättet som vanlig människa kontakta våra nära o kära som gått överSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Marina2
11/20/10, 4:51 PM
#6

Min Drömmar ger jag akt på men jag är inte så "duktig" så jag skriver ner dem. Men jag begrundar dem. Gjorde dock en dundertabbe en gång(hittills) att jag ej tog en återkommande dröm som var en varning.  Kan säga så pass mycket att varningen kom med tigrar som lurpassade. Tigrarna tolkade jag som ett definitivt hot. Men men kanske kan jag lära mig att lyssna bättre..

För övrigt tycker jag att man själv är bäst på att tyda sina Drömmar. Ja för det mesta då vill säga..

Menar att det är ju så med symboler att vi alla tolkar dem olika och även olika vid olika tillfällen. Men vi själva känner bäst känslan för våra egna Drömmar.

Annons:
Mads
11/20/10, 5:40 PM
#7

# 0 Jag drömmer väldigt mycket och minns för det mesta mina Drömmar när jag vaknar. Har en skrivbok vid sängen som jag plitar ner mycket i och senare kan då plocka fram och reflektera över. Sen har jag också sådana Drömmar som jag själv kan redigera under tiden jag drömmer samt återkommande Drömmar som jag haft i flera år.

Amor Vincit Omnia

[Linda-E]
11/20/10, 8:14 PM
#8

Jag drömmer i perioder och jag minns drömmarna. Skriver ner alla mina Drömmar.

[stblues35]
11/21/10, 12:19 AM
#9

Tyvärr så kommer jag inte ihåg mina Drömmar när jag vaknar..om jag nu drömmer något!

[MargaretaA]
11/21/10, 1:02 AM
#10

Jag har hört att Drömmar sitter på samma ställe i hjärnan som "telefonminnet". Alltså samma minne vi använder när vi ska försöka komma ihåg ett telefonnummer utan att skriva upp det. Mycket kortvarigt med andra ord.

det är därför det är så vilktigt att ha papper och penna vid sängen så vi kan skriva ner drömmarna direkt när vi vaknar. Annars har vi snart glömt dem.

Hellas
11/21/10, 1:14 AM
#11

Ah, ja det stämmer verkligen på mig jag är dålig på att minnas telefonnummer och det är enbart de "viktiga" drömmarna jag minns.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[stblues35]
11/21/10, 1:20 AM
#12

Det har ingen betydelse för mig..dom är borta så fort jag öppnar ögonen..vissa gånger kommer jag iaf ihåg fragment av dom men det är sällan..

[MargaretaA]
11/21/10, 1:26 AM
#13

#12

Det går i perioder. Ibland minns man kristallklart. Andra tider inget alls. men jag tror det finns en mening med det också.

Annons:
[stblues35]
11/21/10, 1:28 AM
#14

Ok..

christel70
11/21/10, 1:31 AM
#15

Jag har alltid papper och penna bredvid sängen nu iallafall. För ett tag sen hade jag en underbar dröm där 3 änglar viskade varsitt budskap till mig. Jag vaknade upp och mindes allt men och kommer ihåg att jag tänkte, åh, detta måste jag komma ihåg! På morgonen kom jag bara ihåg änglarna men inte vad de viskade till migObestämd

Medarbetare på Tarot

Hellas
11/21/10, 1:34 AM
#16

#15 Det där känner jag så väl igen, visst känns det snörpligt Förvånad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

christel70
11/21/10, 1:40 AM
#17

#16 Ja, man blir så frustrerad.

Medarbetare på Tarot

Upp till toppen
Annons: