Annons:
Etikettvägledning
Läst 2843 ggr
Hellas
11/11/10, 4:13 PM

Osho Zen - Min favorit!

 Det pratas lite om min favorit kortlek inne på Tarot som jag själv använder vid vägledning.
Jag ser inte den här leken som en ren traditionell Tarot lek utan den känns som en mer intiutiv kortlek trots att det finns en bok med förklaring till varje bild.

Jag har ju tidigare skrivit om att jag är hopplös då det gäller att lära mig tyda Tarot kort efter böckerna och jag beundrar er som har tålamod att lära er.

Själv använder jag enbart min intuition och en del hjälp från min andliga guide.
Jag har inget speciellt mönster som jag använder då jag lägger korten utan det blir som det blir, ibland behövs bara tre kort, ibland lägger jag betydligt fler.

Bägge metoderna fungerar alldeles utmärkt så det handlar bara om olika sätt att arbeta för att nå ett mål.

Här är en Länk till en interaktiv site där du kan prova på att lägga Osho Zen.

Osho Zen Tarot

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Lady-Oona]
11/11/10, 4:28 PM
#1

En av mina favoriter också och jag ser den inte heller som en ren Tarotlek den är så mycket mera och jag har själv fått fantastisk vägledning med hjälp av korten och boken.

Och finns det rätt och fel sätt att använda kort? Tror inte det…kort är symboler och du är den som använder symboler efter ditt tycke, symboler är ett språk som drar samman en mycket längre historia…så symbolen ger dig möjlighet att lägga ut texten om det är det du vill.

Symbolisk…dra samman

Diabolisk….dra isär

Jag älskar Tarot och använt dem sedan 1987

maiya
11/11/10, 6:20 PM
#2

#0.Jag använder också osho Zen tarot när jag ger vägledning.

Tycker att den är väldigt bra,lätta att tolka bilderna.

Kram

JustMe08
11/11/10, 8:36 PM
#3

Osho Zen har jag också. Min favvo!Glad

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

[GunillaR]
11/11/10, 9:13 PM
#4

Men nu tror jag bestämt att jag bara måste skaffa en sådan lek. Tungan har hängt som en slips inne på Tarot och ska man frestas här också - då ger jag mig totalt.

Frågan är vilken lek man ska köpa.

Hellas
11/11/10, 9:29 PM
#5

#4 Haha, ja det var Ni inne på Tarot som inspirerade mig Tungan ute!Jag är ganska säker på att du inte kommer bli besviken på Osho Zen, det är en annorlunda lek helt enkelt och du kanske väcker upp andra sidor av dig själv genom att prova.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
11/12/10, 12:47 PM
#6

# 5 - Jo det var mest det som jag tänkte på. Jag får läsa igenom sidan ordentligt. Och så får det bli en lek i julklapp till mig själv.

Annons:
Indiania
11/12/10, 1:55 PM
#7

#0 Den leken har jag haft för några år sedan, det är fina talande bilder. Gav bort den till en tjej som behövde den….nu blir jag sugen på en ny Skäms

" Var nära naturen - var när dig själv "

Upp till toppen
Annons: