Annons:
Etikettchakran
Läst 6587 ggr
Indica
11/30/10, 10:05 AM

ögonfärg=aurafärg?

Jag har undrat om ögonfärgen har något med auran att göra?

mina ögon skiftar färg från grått till grönt då och då, det är väldigt märkbart, det är folk som säger det till mig alltid och tror att jag har färglinser. När jag var liten så hade jag ljusblå ögon, men nu är dem alltså grå alt. gröna.

Jag har alltid undrat på anledningen på det, för man kan ju se så himla mycket i ögon, min homeopat ser alltid var jag ont och problem genom irisdiagnostik, och man säger ju att ögonen är själens spegel.

Har någon annan nånsin tänkt på det här? Glad

Annons:
millam
11/30/10, 11:40 AM
#1

Antar att det finns annat som också påverkar ögonfärgen, liksom hårgärgen, som t.ex belysning, vilken färg man har på kläderna för tillfället. Bär du en röd tröja så kan ögonen se gröna ut exempelvis.

Hellas
11/30/10, 6:57 PM
#2

Ögonen sägs ju vara själens spegel och visst kan de skifta färg, speciellt vid olika sinnesstämningar.
Mina ögon varierar otroligt mycket med och jag känner igen de där kommentarerna jag med.

Jag vet inte om ögonfärgen är direkt kopplad till Auran men bägge två reagerar ju på sinnesrörelse så jag tror nog att förändras aura färgen så ändras även ögonfärgen ibland.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2/5/11, 11:55 AM
#3

Puffar upp den här tråden, är det någon mer som har tankar kring ögonfärg kontra Aurafärgerna?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Nyfniken
9/18/11, 10:16 AM
#4

Jag tror inte att ögonfärgen har nått med aurafärgen att göra…har en vän som ser aurorna och hon säger också att det inte stämmer. Utan jag tror att man även i ögonen kan avläsa människans sinnesstämning, ett annat verktyg bara.

Credendo vides (om man tror så ser man)

[Lady-Oona]
9/18/11, 2:28 PM
#5

Hmm, intressant fråga…men eftersom auran är en blåkopia av ditt inre liv…så kanske att det om utrycket, "att ögonen är själens spelgel" är sant så skulle det mycket väl kunna påvera varandra.

Men det finns ju en massa andra veriabler som gör att ögonen kan skifa i färg…det har med styrkan i vår pigmentering att göra och det kan skifta under åren som går. Stakt pigment ger t.ex bruna ögon och signalen från hjärnan som betämmer hur mycket poigment som ska portioneras ut till ögonen fungera effektivt. Medan t.ex blåa ägon kan visa på mindre pigment och signalen och signalen är inte lika intensiv. Men samspelet mellan just pigment och signal skiftar med åren och ett litet barn som föds blåögt kan vara "brunögt" senare i livet….

Jane-Lyzell
9/18/11, 5:23 PM
#6

Intresant - Ja som det låter själens spegel - ögonen - visar själen - medan auran visar fysiken och i kombination visar de helhetenGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Nyfniken
9/19/11, 12:37 AM
#7

Ja jag håller nog med Jane-Lyzell…

Credendo vides (om man tror så ser man)

Anniina
11/4/12, 9:27 PM
#8

Det har jag med funderat på, kanske kan söka lite o se om man hittar något som verkar rimligt….mina syskon har brun/gula ögon och jag är den enda med ljusblå……:)

glittertind
7/19/16, 9:04 AM
#9

Ögonfärg lär vara starkt genetiskt betingad….
Svaret på frågan om två blåögda föräldrar kan få ett brunögt barn brukar ganska säkert vara: Ja, om pappan är ovanligt blåögd.

Det har ganska säkert inte med auran att göra.

Glittertind

Upp till toppen
Annons: