Annons:
Etikettmentalt-mediumskap
Läst 3330 ggr
Hellas
2010-11-28 12:49

Hur gör du som medium vid sittningar

Det finns många olika skolor och olika tankar kring det här med budskap och om det ska levereras till kunden även om kunden inte kan verifiera att denne känner igen andekontakten.

Lämnar du ut budskap till din sitter även om du inte kunnat ge bevis på att du har kontakt med andevärlden?

Varför?
Varför inte?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Marina2
2010-11-28 13:04
#1

Nej jag lämnar inte ut budskap om jag ej  kan bevisa att jag har andekontakt. Kan jag inte ge en beskrivning mm så sittern verkligen förstår vem det är så slutför jag inte.

Fick itutat detta när jag gick för Iris. Ingen beskrivning= inget budskap.

Nu jobbar ju inte jag som medium,men har gett vänner o bekanta sittningar ett par gånger.

Det känns ju inte heller som någon vits med att lämna budskap som kanske/förmodligen då ej kan tas emot "på rätt sätt".

[Lady-Oona]
2010-11-28 18:23
#2

Ja, se det var en viktig fråga och därför skrev jag ett inlägg som är LÅÅÅNGt "Jag ett medium" för jag tycker att ett budskap är jätteviktigt och att inte lämna ett anser jag på sätt och vis är en brist i sin utbildning som medium.

När en sökare kommer så frågar jag dom vad de vill…vill de har bevis på att deras anhöriga lever vidare…ja då lägger jag fokus där och ger enbart hälsninar och ev. budskap om det finns ett.

Men en del som kommer vill ha "framtidsbilder, goda råd, osv. och bryr sig inte alltid vem det är som levererar detta, då brukar jag inte heller få så tydliga kontakter från Andevärlden, för det går alldeles utmärkt att ge budskap om framtiden och goda råd ändå.

Men allt det är informerar jag om innan någon kommer till mig så får de bestämma själva.

Jag har också märkt att andevärlden inte alltid är så intresserade av att komma och berätta om vardagliga ting, lösa gåtor, hitta borttappade saker, se om man ska gifta sig med Kalle, om man får jobbet, ska flytta,  utan de är mer intresserade av att kunna ge kärleksfull information om livet i Andevärlden, hur det är där, vad som  händer med dem efter döden, hur det var att dö…oftast för att trösta men också för att ge de som sörjer lugn och ro.

Jag har också märkt att andevärlden inte lägger så stor vikt vid vårt vardagsliv längre, de är inte intresserade av jorden som de nyss lämnat utan vill ge kärlek och bevis att de lever. De vill inte vara någon sorts informationscentral utan vill ge kunskap hur man utvecklar sig mer och hur man kan ta in kärlek inom sig för att själv lära mer om livet medan man går kvar här.

Ja, budskap är viktiga….jätteviktiga.

Hellas
2010-11-30 19:11
#3

Jag har gått i skolan som säger att man inte lämnar budskap om sittern inte känner igen den person man har med sig men eftersom jag är tränande så har jag ibland haft lite svårt med att avgöra om det verklgen är ett budskap eller ytterligare en "ledtråd" att leverera.

Dessutom har min "skola" försvunnit och jag går i min egna skola idag och försöker använda min egna känsla kring det hela.
Därför är det så roligt att höra om andras tankar, förhoppningsvis kanske jag kan ändra mina egna lite till det bättre.

I de fall jag har tvekat har jag även levererat det jag trott vara budskap och det visar sig då att det varit den sista pusselbiten för att kronan skulle falla på plats och att min andevän blir igenkänd…..

Idag vet jag att jag får inga budskap alls om inte min andevän är igenkänd, det kommer ingenting alls i den vägen och jag frågar inte heller efter det Förvånad.

Men det är svårt att veta hur man ska göra som medium alla gånger och som Oona skriver så är det viktigt att fråga vad sittern egentligen vill.

Vill min sitter få kontakt med nära och kära från andra sidan så kommer de inte vara helt nöjda om jag enbart levererar budskap från någon de inte känner.

Vill min sitter få vägledning och goda, inspirerade råd från andra sidan, ja då blir det en helt annan sittning där man inte länkar med nära anhöriga utan man kanaliserar med andra dimensioner.

Ja det var lite tankar från mig!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Marina2
2010-11-30 20:33
#4

2+3# Tack för att ni delar med er. Intressant att läsa.

Ja ingen människa är den andra lik,inte heller olika tillfällen. Därför kul att läsa era och andras synpunkter.

Å vem vet man är väl inte "sämre" än att man kan ändra sig på vägen.. Menar man utvecklas ju hela tiden.

Denna kommentar har tagits bort.
[Vintersaga]
2010-12-01 23:16
#6

Jag levererar bara budskapet om kontakten känns igen - så har jag blivit lärd och lär även ut så själv. Det finns många fördelar med det.

En av dem är att det blir en vana att fokusera på bevisföringen innan jag går över på budskap - utan undantag.

Dessutom finns det en fördel till. Jag fick lära mig på Arthur Findlay College av mina lärare där att andevärlden tar chansen att vara så kortfattade som möjligt när det funkar - och då lägger de fram information om andekontakten som sedan även används vid meddelandet. Så om min far kommer in och beskriver sig som ansvarig för kassan i en förening så kan han senare i budskapet säga att jag måste ha bättre koll på ekonomin i företaget etc…. De bäddar in budskapet i beskrivningen av personen alltså!

Det andra ni diskuterar här är när man har en privatsittning som inte bara har fokus på kontakt med andevärlden. Då är det inte alls nödvändigt att de anhöriga kommer igenom - det klarar jag som medium av alldeles på egen hand (ibland med hjälp av guiderna också). Men det är något annat än vid länkning med anhöriga i andevärlden.

Jag säger inte att mitt sätt är rätt - det är bara så jag arbetar och jag har inga problem med att jobba så heller. Tycker det är roligt att vi tillåter oss att följa vårt eget hjärta och gå vår egen väg.

Kram Rickard

Annons:
Upp till toppen
Annons: