Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2738 ggr
Hellas
2010-12-16 10:20

Torsdag den 16/12

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Dan före Dan före dan före…….Ja nu närmar det sig, har ni grytorna puttrande och Lutfisken i vattenbad ännu?

Ja inte har jag själv det, jag tar det lugnt som vanligt, man hinner :).

Vädret växlar med stormsteg från -20 till +-0 så här går det undan värre.

Ha det bäst idag och ta det lugtn ute på vägarna

Kraaam

Ps….Varför är rödvin  så viktigt till jul???

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
2010-12-16 10:48
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

God morgon Helena och alla andra!

Hos mig vräker snön ner idag! Puh..Det blir till att skotta snö efter jobbet ikväll..

Jag gjorde iordning revbensspjällen igårkväll. Lutfisken köper jag färdig. Bara att kokas. En kaksort obakat, men annars så är det bara städning som är ogjort. Det får bli till helgen. Man hinner inte mycket under vardagskvällarna.

Ha en bra dag!

Indiania
2010-12-16 10:51
#2

God morgon alla!

Nu har jag bakat färdigt för julen och köttbullarna är stekta så det är inte så mycket kvar här.

Ni vet väl att i dag skall julkorten skickas.

Önskar er alla en härlig dag! Glad Kram

" Var nära naturen - var när dig själv "

Kerstina-61
2010-12-16 11:48
#3

Oj vad ni grejar, alla. Jag har inte gjort något alls Skäms
Maten gör jag dagen innan julafton förutom sillen som jag ska lägga in i helgen. Vi firar hos svärmor så det kommer ju inte någon till oss, då går det inte åt så mycke mat. Ska ta med fiskrätter till svärmor..

Idags ska jag julpyssla med min barnbarn, de två större som jag är mormor till. De 2 jag är famor till är ännu lite för små… Vi ska göra geléljus och kanske lite decopace, om vi hinner Glad

Utanför fönstret är det mer eller mindre snöstorm Brrrrr…det är hemskt rukskigt och jag är innerligt trött på snö och kyla.

Helena…rödvin viktigt till jul, hur menar du?

Kerstin, Medarbetare på Spiritualism IFokus

Jag kan bara vara mig själv och ingen annan, därför gör
jag det jag älskar just idag!

[Spanaren]
2010-12-16 11:57
#4

Hej alla!

Skrivit julkort, jag och Odi gick iväg och postade dem och sen skottade vi snö. Det yr och snöar än/ kram

JustMe08
2010-12-16 12:46
#5

Tjollihooo!

Här snöar det också och det är bara några enstaka kallgrader ute. Jag har precis anlänt till hemmet efter ett arbetspass följt av ett pass på stan - julklappshandel. Men jag var effektiv och lyckades göra av med ca 2000kr på bara en timme. Duktigt gjort av mig tycker jagSkrattande

Ha en finfin dag därute!Kyss

 

MVH  Mia

Medarbetare på Medialt I Fokus

"We are what we repeatedly do." /Aristoteles
                                            

 

[GunillaF]
2010-12-16 12:52
#6

#5 Det var snabbt lirat…

Jag satte sprätt på drygt 1000:- igår…Inne på ICA!  Fy farao vad pengar det går.

Men.. det kostar att ligga på topp!Tungan ute

Annons:
Jane-Lyzell
2010-12-16 12:54
#7

God middagKyss

Inte rödvin Helle utan GlöggSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lwic
2010-12-16 13:05
#8

GladPå kort besök i den så kallade huvudstaden STOCKHOLM ..snö-minus 3..(som hemma)

får gå

ut för att fånga vibbarna.Obestämd

Marina2
2010-12-16 16:19
#9

hej på er!

Här är det lite mindre snökaos.. Har varit ute färdigt för idag så det blir till att mysa inne i värmen. Så skönt att julklapps inköp är gjorda o köttbullar och faktist så ligger skinkan i kylen och kalkonen i frysen så det återstår alltså resten av handlingen.. Kan ju inte köpa hem godis allt för tidigt..

Ha nu en jättefin dag på er alla.

kram

[Spanaren]
2010-12-16 16:40
#10

Klass 2 varning på grund av all snö och blåst uppe hos mig och det märks också Förvånad

Red-Lady
2010-12-16 17:17
#11

Hej alla glada. Nu är jag till baka Jag har inte kommit in på sida fören nu.

Här har det snöat med. Men nu är det att par minus .

jag har julstädat nu så nu har jag det fint. Och är nöjd.

Ha det gott alla vi hörs.

[outgrundlig]
2010-12-16 23:40
#12

Kikar in o säger gonatten till alla!

Har inte så mycket tid just nu då jag är barnvakt i en vecka till….så jag kikar in när jag har tid o läser kanske men är inte så aktiv men bara så ni förstår var jag är…..ha det allra bäst önskar jagGlad

Hellas
2010-12-17 09:53
#13

#12 Jag tror att vi alla har semester från Forum nu, det finns andra viktiga saker att utföra Tomten kommer ju ;)

Må så gott och ha det bäst!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[outgrundlig]
2010-12-17 22:27
#14

#13 Ja vi får ge oss tid till att göra det som måste göras nu innan julenGlad Idag är julbaket avklarat, bröd bakat i vedeldad ugn o nyss hemkommen…..

Tack o må bästFlört

Upp till toppen
Annons: