Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1545 ggr
[Spanaren]
12/11/10, 4:12 PM

Håller ni med mig eller ...

Motkärringsvalsen

Insuper varje ord och suger länge på eftersmaken av dessa framlagda klokord om inre frid

Tar till mig allt och nickar mycket medryckande och gillande över att så här är det och ska vara

Ser intensiteten och glöden i skriften som lyser som det varmaste kärlekshjärta mitt i texten

Ömhudat och därtill med ofantlig skaparkraft är dessa ord framlagda av en stor och rik givare

Nya ord och nya skapelser läggs till så att vi riktigt ska veta att så här ska det för alltid vara

Vi vaggas in av skriftens viktiga innebörd och försöker därmed att leva ett rikt och inre liv

Stolta är vi ägare till en själ som utstrålar av energikraft som är enorm och frisk i sitt sinnelag

Friden att äga sig själv på detta vis är en rikedom som är så få förunnade i detta livliga land

Så kommer julen och ställer till allt till ett verkligt kaotiskt ultimatum med stress och finess

Det ytliga ska skapa förväntningar så att den stackars själen blir totalt uttröttad på sin kraft

Födan har helt plötsligt blivit ett begrepp för att överträffa sig själv med alla dessa skapelser

Tala om motkärringsvalsen i detta hela för behöver vi ha alla dessa bågnande stora julbord

Barnen vill endast ha tomten plus mat som är gott plus en glad och avstressad mor och far

Julstämningen och friden och menigheten med att vara i gemensamhet är väl ett A och O

Hitta igen sig själv och de sina med att bara lära sig att umgås och må till de få julklapparna

Så ska det vara året runt i allas sinnen och ljusen ska tindra som i alla barns lyckliga ögon

                                                           © Spanaren

Annons:
[GunillaR]
12/11/10, 4:54 PM
#1

Håller med Glad

[Spanaren]
12/11/10, 5:07 PM
#2

# 1 Tack för det Gilla-vännen Kyss

Upp till toppen
Annons: