Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1215 ggr
[GunillaR]
2010-12-25 18:36

Första dagen på nya solåret!

Idag är det första dagen på det nya solåret. Efter vintersolståndet i tisdags så är det första dagen idag som solen är uppe en stund längre. Och så kommer det nu bli för varje dag som går, dagen blir längre och längre. Vi kommer ju inte märka av detta förrän om en månad men vetskapen om att solen har vänt tycker jag känns glädjande och hoppfullt.

Så varför inte ge sig själv ett nyårslöfte nu idag istället för vid kalenderårets första dag. För det är ju denna dag som är den riktiga nyårsdagen!

Gott Nytt Solår!

 

Annons:
Hellas
2010-12-25 19:24
#1

Så sant skrivet, jag hade liknande tanke häromdagen om att det egentligen borde vara nu vi ska göra önskningar och inte Nyårsafton.

Kram och tack!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
2010-12-25 23:47
#2

Jomenvisst!

Jag har förresten lovat mig själv att ta bättre hand om min kropp. Motion och bannelse av allehandla kak- och chokladmonster!

Jag glömmer lätt bort att sköta min kropp när jag är upptagen och hängiven åt mitt måleri och annan andlig spis.

[Lady-Oona]
2010-12-26 00:01
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#3

Godis Fräsch Solrunda på er vackra kvinnor….och så sant som det är skrivet…

här kommer en länk till ett radioprgram jag är med i som berättar lite om detta.

http://sverigesradio.se/sida/play.aspx?ljud=2808037

[GunillaR]
2010-12-26 00:30
#4

Men så trevligt Oona! Kyss

Och vilken vacker bild på Solgudinnan Glad

Jane-Lyzell
2010-12-26 13:34
#5

Vist är det härligt - ljuset segrar tillslut:-))))

Oonna den delar jag på FBKyss kanon - härligt höra din röst!

kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lady-Oona]
2010-12-26 21:23
#6

#4 ja visst är hon fin, kanske en inspiration till en ny vacker tavla av dig Gunilla?

#5 å gör du, jo jag har lagt upp den där på min sida…det var så roligt att vara med.

Kram på er.

Annons:
[GunillaR]
2010-12-26 23:06
#7

Jag måste faktiskt berätta detta. Jag fick en inre bild av Solgudinnan och skulle måla henne. Det lustiga var att det var två ringar runt hennes ansikte. Jag målade ansiktet och ringarna och sedan var det stopp. Det gick inte. Målningen fick hänga uppe och en kväll så slog det mig, det skulle inte vara någon solgudinna utan en mångudinna. Och så blev det fart på målandet.

Så kan det gå…….. Skäms

Men jag vill verkligen göra den där solgudinnan, men jag ska kanske göra på ett annat sätt så att det blir som en solceremoni istället.

Penslar och färger ska fram i morgon Tungan ute

Tuva-Lena
2010-12-27 01:48
#8

Jag säger som på AB Gunilla: gillar din tanke om det nya solåret, som jag gärna kallar nyåret fr o m nu - hedning eller ej, det är ju solen (och månen) som styr almanackan eller hur? Glad

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

[GunillaR]
2010-12-27 20:18
#9

Det är en solgudinna på gång. Inspirationen har infunnit sig. Ska bara skissa lite …….

Upp till toppen
Annons: