Annons:
Etikettandlig-inspiration
Läst 2936 ggr
[kvasthilda1972]
2010-12-25 22:38

Aha upplevelser

Jag läser just nu en bok somheter "väck din inre healer" av Eric Pearl.

Han ruskar om lite i den traditionella healingteorierna.

Han talar även om vikten att få bukt med sin rädsla och där är ju han överrens med dom flesta medium eftersom andevärlden/universum menar att vi behöver arbeta bort våra rädslor…

Det intressanta var att han tog upp ritualer som medium kan göra tex, rensa ett rum med bränd salvia, tvätta händer efter healing, be andar, änglar och Gud moder och fader om hjälp osv

Han menar att när vi gör dessa ritualer så göder vi vår rädsla eftersom vi är rädda för att något händer oss om vi inte gör ritualen eller att vi inte litar på att våra guider/änglar och gud finns hos oss hela tiden…

Själv påstår han att vi inte behöver stödet av ritualer och beskydd éftersom rädslan hindrar oss från att genomströmmas av den healade enegin…

Det var intressant för mig som nu börjat jobba mer aktivt med healing osv att det enda man behöver är att lita på att våra andevänner/änglar och Gud finns hos oss och dom ger oss det vi behöver utan att be om det…

Det enda han försökte vara noga med var att be en tacksägelsebön varje dag för den gåvan han fått…

Mycket intressant och omkullkastande påståenden…

Själv har jag ju fått lära mig att be om beskydd och hjälp innan jag sätter igång och efteråt hjälp med rensning… Min rädsla är ju tydligen att jag ska påverkas negativt av andras energier…. Vad tror ni?

Denna författare menar ocskå att healing inte kan läras ut och där kan jag hålla med till en viss del eftersom jag aldrig gått någon kurs för att få min gåva…

Annons:
christel70
2010-12-25 23:26
#1

Jag har också läst denna boken och tagit till mig det som föll mig i smak. Många saker han säger är bra, andra inte men så är det med alla författare och böcker man läser. Det gäller att hitta sin egna sanning. Det man själv tror på är det som blir starkast.

Jag tror att om man själv tror att man behöver beskydd av olika saker så behöver man det…

Tror man att man klarar det utan så gör man det…

Rädsla skapar oro och förvirring och då leder man sinnet in på den banan istället för att fokusera sig på healing eller vad man nu åtar sig att göra. Då blir kraften svagare iallafall när det gäller healing.

Jag tror inte heller att man behöver gå någon utbildning för att kunna utöva healing, alla har det inom sig. Däremot så växer självförtroendet och tilltron i att man kan genom att man går en utbildning därför blir healingen sedan starkare.

Eric Pearl skriver i sin bok att recconnective healing är en renare och starkare form, en nutidens healing men det tycker jag är fel.

Jag tror att universums helande vita ljus är samma och att det bara finns en källa att hämta ifrån. Sen om healingformen heter recconective, Reiki eller vit healing osv, spelar ingen roll. Det är samma källa vi hämtar kraften ifrån.

Japp, så tror jag.

Medarbetare på Tarot

[kvasthilda1972]
2010-12-25 23:42
#2

SkrattandeFlört

[GunillaR]
2010-12-25 23:57
#3

Intressant detta med att man måste göra en viss ritual för att "skrämma" bort det som inte är bra. Det är ju en bekräftelse på rädslan, helt rätt!

Förr i tiden hade jag en massa "kuckelimuck" för mig innan jag skulle meditera eller lägga en tarot, men detta gör jag inte längre.

Man kan kanske ändra sitt tänk om att "be om beskydd" till att be om hjälp att ge en så bra vägledning/healing som möjligt, så att man vänder på saken.

Hellas
2010-12-26 00:24
#4

Visst är det fint när man finner de där rätta beskrivningarna som man kan ta till sig i sitt hjärta.
Jag har inte läst hans bok men den sägs vara bra däremot så ser jag väl inte några nyheter i det här med att ritualer inte behövs och att de snarare kan själpa istället för att hjälpa.
Men visst har jag gjort det en gång i tiden jag med, här är en artikel jag skrivit med min resa som jag försöker se med lite självdistans och med glimten i ögat…….

Fast det där med att tvätta händer före och efter en Healing tycker jag nog är en självklarhet att man gör, det har ingenting med ritual att göra utan med bakterier och renlighet.
Om jag går till en Healer så vill jag som klient att han/hon ska ha tvättat händerna innan jag ska behandlas.

Här är min artikel:
http://medialt.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=9f0bb7a3-ef2c-44b4-bb20-350309bdb28a&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ArticleGroup

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[kvasthilda1972]
2011-01-01 11:14
#5

Jag måste nu tillägga att jag läst klart boken och inte blev inponerad Obestämd

Ibörjan skriver denna man att man inte kan utbilda sig till healer och i slutet av boken så får man inte jobba med denna form av healing förrän man gått kurs hos honom, han själv gick ju inten kurs och ändå jobbar han med det… så nu har jag förstått att det var en massa skitsnack han kör med i boken…

Ja ja vem som helst som kan formulera sig någorlunda kan ju skriva en bok…

Hellas
2011-01-01 12:25
#6

#5 Ojdå, ja det rimmade ju illa Förvånad!
Jag vet att det förekommer diskussioner kring både hans kurser och inställning till just healing men inte trodde jag att han skrivit på det viset.

Jag måste läsa boken helt enkelt!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
Upp till toppen
Annons: