Annons:
Etiketttrans-fysiskt-mediumskap
Läst 4984 ggr
Hellas
2011-01-04 23:50

Har du upplevt Fysiska fenomen!

Har du någon gån upplevt fysiska fenomen son Du inte har förklaring på vad det kan ha varit?
Sett möbler som flyttas, beröring av en fysisk hand eller kanske till och med en knuff i ryggen.
Vill du dela med dig av din berättelse?

Berätta även om det förekommit att du upplevt någonting som du senare fått en logisk förklaring till……..det har jag själv gjort Tungan ute

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
2011-01-05 00:27
#1

Det händer grejer lite då och då och det har jag varit med om sedan barnsben men det som varit starkast är följande:

På kvällssidan när min son hade omkommit så var några av mina andra barn med familjer hemma hos mig. Vi satt vid köksbordet. Rätt som det är så brakar min paradhandukshållare i golvet. Med skruvar och allt. Det har aldrig hänt vare sig före eller efter den dagen. Hållaren var/är ordentligt fastsatt i väggen med riktiga pluggar.

Det är min bortgångne son som gjort hållaren i träslöjden.

Vi kunde inte ta det som något annat än en hälsning från honom.

millam
2011-01-05 00:28
#2

Det senaste jag upplevt var för ett par år sedan. Läste vid köksbordet, på bordet fanns rester av att någon skurit bröd.. 3 st brödsmulor stora som lillnagel ungefär, fanns på bordet, intill varandra.

Plötsligt tittar jag upp från boken, EN av smulorna flyttar sig alldeles ljudlöst framför mina ögon, säket 10cm framåt, den i mitten, medan de andra var där de var.. precis som om någon knuffat den med fingret till en annan plats. Alltså ingen blåst e.d. <jag tittar på det och utbrister; hej, välkommen mamma, eller är det pappa?!

Lynxx
2011-01-05 00:50
#3

Tack o Lov inte - det pallar inte mina nerver för.

Det ända som hänt (hittillls) - var faktiskt rätt nyligen. En lampa tändes en morgon när jag låg på soffan (ca 14 dgr efter att min pappa dog). Jag hade inga andra lampor tända heller. Jag låg bara & vilade i väntan på att orka stiga upp - så jag hade inte varit uppe & rört mig eller rört ngt sedan kvällen innan.

Den tändes utan att jag rörde på mig eller var i beröring med den alls, å den lampan har jag aldrig tänd heller. Det är en lampa med uppåtriktad reflektor & den kan justeras med en regel som man skjuter för att ställa ljusstyrkan.

Plötsligt tändes den & man måste skjuta regeln en bra bit för att få lampan att lysa så pass starkt - så det var inte bara en knapp som kan ha varit lite mitt emellan Av & På - utan måste skjutas 15 mm - för att få den ljusstyrkan.

Detta har inte hänt förut under alla år som jag haft den. Det är ngt som jag inte kan hitta ngn bra "normal" förklaring till.

/L

Mads
2011-01-05 08:03
#4

# 0 Det har genom åren blivit en hel del.

Nu för ett tag sedan så satt jag här på iFokus och fick ett pm där en skrev att hon kände av att jag hade mycket aktivitet denna afton, skulle precis svara henna för jag låg i sängen med min laptop när någon drog till ordentligt i rullgardinen. En smula rädd blev jag för jag vart inte förberedd.

Sen mina nära och kära brukar jag kunna känna fysiskt men oftast då när jag är ledsen och inte mår så bra.

Amor Vincit Omnia

yamher
2011-01-05 08:51
#5

Hur mycket som helst. Min skyddsängel ville visa sig vara rolig för några dagar sedan när jag skottade. Han var och "puttade på" grannens brevlåda så den for i marken. Han såg så otroligt oskyldig ut när  han kom lommande där ifrån.

En av det mest otäcka var en mannen som manifesterade bara sitt ansikte ett par dm i från mitt. Så när jag vaknade mitt i natt och såg detta så skrek jag. Ogillar verkligen att bli väckt så. Annars ogillar jag när de har lekt med brandvarnarna o elen.

Alis volat propriis Oskyldig

chik
2011-01-05 11:22
#6

ja.Fysiska fenomen.

Ber att få återkomma..

Lena.P är jag i verkliga livet.

Annons:
Skogshumblan
2011-01-05 11:46
#7

* läser med ögon stora som grytlock*

jag har ju bara känt att någon är här hemma och vid ett tillfälle sett en person och hört en " hälsning".

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
2011-01-05 12:14
#8

Oj fysiska fenomen är mera vanligt runt mig en ovanligt - så det blir nog ganska boring om jag skulle skriva allt!Flört senast igår natt hörde jag röster mummla på gården när jag skulle in o lägga mig, med tillhörande bök o stök. Jag brukar låta dem hållas och konstatera att de gjör något!

De kanske förbereder för poesieBjörnen och hans vänSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
2011-01-05 12:17
#9

Åh det låter så tryggt och mysigt att se sina "nära och kära" som vi har runt oss och vad de gör. Blir som ett barn och vill också se och höra dem:) SÅ omoget barnslig är jag ;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

christel70
2011-01-05 14:27
#10

Jadå, ett par fysiska fenomen har jag varit med om…

Nu för tiden skrämmer de mig inte längre men när jag var barn blev jag riktigt rädd en gång när jag låg i min säng och mitt rum plötsligt lystes upp av ett gulvitt sken och det började blåsa krafitgt så att mitt täcke blåste av.

I vuxen ålder har jag bla. blivit väckt mitt i natten av att något petar mig på benet och för ett tag sen när jag skulle sätta mig i fåtöljen i vardagsrummet sparkade någon mig i ryggen så jag fick flytta på mig.

En upplevelse som gjorde starkt intryck på mig var när min son var liten. Han var ca 2 1/2 år och vi satt och fikade. Vi vuxna åt ballerinakex och jag bjöd min son på ett. Han skulle precis stoppa in det i munnen då det "for" iväg från hans hand i en väldig fart. Alla blev lika förvånade! Vi fattade ingenting men sonen ville inte ha något mer kex efter detta. Sen visade det sig att min son är kraftigt allergisk mot hasselnötter som ballerinakex innehåller så jag tolkar det som om han hade änglavakt den gången!

Medarbetare på Tarot

Lynxx
2011-01-05 14:58
#11

#10 - WOW! Det kan man kalla Änglavakt!

/L

Hellas
2011-01-05 16:39
#12

Ingen som upplevt någonting som visade sig vara falskt alarm !

Jag ska berätta om mitt falska alarm och vad jag skrattade åt mig själv och min dumhetSkämsSkrattande!

Men det tar jag senare i tråden….

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

starcat
2011-01-05 18:36
#13

Roligt att läsa om alla spännande händelser! Glad

Försöker komma på min mest "fysiska" upplevelse…

Kan nog ha varit den svarta skuggan jag såg i en sommarstuga eller det starka vita ljussken jag såg en natt här hemma i dörröppningen.

En annan rätt så stark upplevelse var i samma sommastuga som ovan när jag vaknade mitt i natten av att sänglampan tände sig själv samtidigt som jag känner en stark doft av kaprifol el.likn. och att håren på armarna "rör" sig.

Annons:
Mads
2011-01-05 19:26
#14

# 12 Jo det har jag gjort men kan inte komma på exakt vad nu, men visst har sådana tillfällen funnits då man sedan kännt sig lite dum & gått och smålett åt vad man trodde från början Glad

Amor Vincit Omnia

Skogshumblan
2011-01-05 19:42
#15

Jorå falsklarm har jag ett gäng:) Hela hösten är fylld! Men ett som är av den sort att jag vill dela det var idag när min man kom upp på andra våningen och dillade om att proppen gått ( bor i ett gammalt hus) och jag får för mig att " spökena" här hemma leker med oss. Men bänder var ju fel strömbrytare maken varit på…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Choklad
2011-01-05 20:09
#16

Jo..jag har varit med om falskt alarm…nu i somras, på kvällen, så började det låta väldigt konstigt i rummet där jag satt. Någon knackade…jag letade efter en naturlig förklaring, men hittade ingen, Så då började jag försöka få kontakt med den som knackade..

Men det hände inget..

Då..Skämssåg jag det som knackade..det var en fluga, som av någon anledning hela tiden flög och krockade med lampskärmen på min golvlampa..jag hade varit helt övertygad om att det var en ande..Skäms

Jag kände mig jättedum.

U R us

Hellas
2011-01-05 21:12
#17

#15 *Skrattar* Ja elektricitet är luriga grejjer
#16 *Hihi* Det känner jag också igen…vilka rackare att lura oss Cool.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[MargaretaA]
2011-01-05 21:37
#18

Räknas oförklarliga ljud eller dofter till fysiska fenomen? Eller att en radio går igång på högsta volym mitt i natten när alla i huset sover?

[stblues35]
2011-01-05 21:37
#19

Räknas det om man trollar bort en kula?:)

Hellas
2011-01-05 22:08
#20

#18 Rent strikt så ska flera personer kunna uppleva exakt samma sak för att det ska räknas som fysiskt fenomen men det är inte speciellt ofta det händer om man har fenomen hemma så berätta på, det där med Radion låter intressant!

#19 Jag lovar att om jag skulle lyckas trolla bort en kula så skulle det vara ett stort fysiskt värdsfenomen så klunsig som jag är så allt är väl relativt Tungan ute!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[stblues35]
2011-01-05 22:15
#21

#20:)

[MargaretaA]
2011-01-05 22:24
#22

#20

Både jag och gubben vaknade mitt i natten av att radion gick igång på högsta volym i rummet (ett kök) ovanför. Det var konstigt på flera sätt. vi trodde först att det var sonen som bor på övervåningen som dragit på radion, men hans rum är i andra änden av huset och när han spelar musik brukar det inte höras ner till oss. Dessutom var det dansbandsmusik som han aldrig skulle lyssna på.

gubben gick upp till det tomma köket och drog kontakten ur väggen för att få tyst på eländet. Nästa dag när vi frågade sonen, så sa han att han också hade vaknat till radion men han var oskyldig. Han låg i sitt rum och sov och hade inget med saken att göra. Vi var alltså tre personer som hörde det Förvånad

sven-g
2011-01-05 23:01
#23

Det mest märkliga jag varit med om hände på jobbet, och det var på den tiden jag praktiserade och var med en annan praktikant.

Vi skulle jobba tillsammans och jag var inte utan anledning sugen på något annat än jobb, dvs det var en tjej,

Vi skulle göra ett jobb, när vi kom till ett skåp där en nyckel satt fast i en wire, jag tog tag i nyckeln för att öppna skåpet då släppte wire öglan från nyckel, dvs metall passerade metall. Jag stod där med nyckeln fånigt stirrande, för att släta över det hela sa jag sånt här brukar hända mig. Hon ville aldrig mer jobba med mig.

aciram
2011-01-06 00:54
#24

En gång så låg jag i sängen och vilade, var klarvaken och inte ens i närheten av att somna. Hade ena handen vilandes utanför sängkanten och känner sedan hur något omfamnar den och drar. (som att någon ville leda mig någonstans) Feg som jag är så vågade jag inte öppna ögonen och kolla utan drog till mig handen och låg livrädd med hjärtat i halsgropen en lång tid innan jag ens vågade röra på mig :P

Marina2
2011-01-06 11:50
#25

Vi stod i hallen för att ta emot sonen och hans kompis,hela familjen. Som hade varit i Tyskland o handlat öl. Då hörs det helt tydligt att någon går på ovanvåningen. Ingen var där så steg skulle absolut inte kunna höras. Kompisen frågade vem är det?

Ah det sa dottern det är bara någon som går där det brukar hända..

Jag har också vaknat av röster som samtalat i vardagsrummet. Legat o lyssnat,sen gått upp men inga där..

Tv ljudet har sänkts,försvunnit helt,detta hände myckat ofta under en period. De ville väl jag skulle lyssna.. Men när gubben o jag hade en "diskusion" rätt så högljud blev han och snackade väl inte "väl" om sin bror. Då höjdes ljudet rejält!!! Tror det var hans mamma som på sitt sätt sa ifrån.

Nu till när jag lurade mig själv:

Ska väl aldrig glömma hur rädd jag blev när jag satt o läste i rummet. Helt plötsligt var det något som "dånade" till. Men vad nu då,är det andebesök tänkte jag. Gick runt o kollade,men nej det var köksklockan som trillat ner mot stolen!

Upp till toppen
Annons: