Annons:
Etikettandlighet
Läst 2082 ggr
nicpet
1/5/11, 8:24 PM

Vad kan en man lära öva på och förbättra?

Hej,

HAr sedan en tid tillbaka varit inne och läst era inlägg på sajten och mycket facinerad av ämnet. Mitt intresse började efter att jag påväns inrådan gick till ett medium som heter Eva-Lena i Göteborg. Det var en mycket häftig upplevelse och jag blev efter det övertygad om att det finns så mycket mer.

Undrar nu vad man kan själv som icke-medial kan lära upp och träna på? Eller är det möjligt överhuvutaget ?

Har även efter mitt besök hos Eva-Lena upplevt märkliga saker så som att vår dvd sätter på sig själv för att sedan stänga av sig lika så tv:n. KNa det vara så att man blivit mera öppen eller är det bara ett rent elfel?

Tacksam för svar:-)

Annons:
[GunillaF]
1/5/11, 8:46 PM
#1

Hej nicpet.

Vad härligt att ditt första besök hos ett medium blev positivt och jaa, det kan vara så att du blev mer öppen i och med det besöket. Det kan, som du skriver, även bero på elfel att din dvd sätter igång av sig själv. Svårt att säga så här.

Om du vill så kan du anmäla dig till en nybörjarkurs i medial utveckling. Det är trevliga och lättsamma kurser. Alla är mediala - det gäller bara att få verktygen för att förstå det.

Lycka till.

nicpet
1/5/11, 9:24 PM
#2

Tack för svaret. Skall försöka gå en kurs när tillfälle ges:-)

Hellas
1/5/11, 11:27 PM
#3

Hej och välkommen,
Jag håller med Gunilla, visst är det bra att söka sig till likasinnade för att se om det verkligen är någonting man vill syssla med och eftersom Du har hittat hit så är ju det ett första steg.

En sak man kan göra själv är att börja meditera, det finns många riktigt bra vägledda meditationsskivor och jag vet att väldigt många har tex. börjat med Iris Hall´s The Secret Garden.

Den skivan är min absoluta favorit, enkel att följa och ett stort + är Iris röst.
Du kan provlyssna på skivan genom länken ovan.

Det man även jobbar med själv är intuitionen, det finns lite enkla övningar nerskrivna här på forumet.
Själv tycker jag inte att man ska krångla till saker för mycket, enkelhet vinner i det mesta.

"Öbergs övning"

[

](http://medialt.ifokus.se/Forum/Read.aspx?ThreadId=5aefb68e-3042-4ca9-a960-aec31e85516b)

Artikel - Intuitionsövningar

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

nicpet
1/6/11, 12:00 AM
#4

Tack föralla fina tips:-)

[kvasthilda1972]
1/6/11, 6:51 PM
#5

Håller med Helena-K bästa är en meditation där du får kontakt med din guide som hjälper dig med din utveckling men kom ihåg att detta kommer att ta tid så ha inte för bråttom :)

Lycka till Glad

Upp till toppen
Annons: