Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1797 ggr
[Jeremina]
1/7/11, 3:35 AM

En dröm

Jag låg och vilade en stund ikväll och somnade, drömde att  jag stod i köket och tittade ut. Då kommer en grön gammal Mercedes i full fart och får inte stopp, föraren har sin dörr öppen.

Den snuddar vår ena bil och far sedan in i vår tvättstuge och toa del av huset. Hela sidan av huset gör sönder och jag ropar till min man som just gått ut i den delen: Hur gick det?

Han kommer in i köket och svarar: Jag såg bilen komma så jag backade tillbaka mot köket. Då vaknade jag.

Bilen såg likadan ut som en kvinna, en granne hade och hon dog i cancer i maj månad 2010. Det var inte hennes senaste bil, den var vit.

Någon som kan/vill tyda?

Annons:
[GunillaF]
1/7/11, 11:12 AM
#1

Nu blir jag jobbig med dig Jeremina.

Försök att tyda drömmen själv. Försök att beskriva känslan i drömmen för dig själv. (Skräck  osv ) Vad betyder den?

Försök även att tyda symbolerna. Vad betyder en vit bil för dig. Vad betyder den höga farten… osv.

Lycka till.Glad

Hellas
1/7/11, 12:12 PM
#2

Fniss, jag skulle precis skriva det Gunilla skrev…gud så jobbiga vi är Kyss!

En dröms betydelse är alltid riktad till den som drömmer, visst kan man hjälpa till och ge tips om vad den kan betyda men samtidigt är själva tydandet i sig en del av den personliga utvecklingen.

Det man alltid ska ha i åtanke är, som Gunilla skriver, drömmen är för dig och handlar om dig!

Fundera lite över de ord som är konkreta i din dröm
Bil
Färger
Rädsla
Hög fart
Öppen dörr
Trasigt hus (Du vet ju nu vad hus symboliserar Jeremina)
Backa tillbaka
Sjukdom/Cancer

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[Jeremina]
1/7/11, 8:26 PM
#3

Tack tjejer, fast jag tänkte att det skulle vara intressant för andra läsare att höra hur några andra tyder min dröm.

Nog har jag mina egna förklaringar och jag tycker inte om dem för det handlar om en annan granne som också har cancer.

Det är förmodligen en blandning av olika saker.

Mads
1/7/11, 9:34 PM
#4

Jag skulle nog kanske tolka det som att det kanske finns en inneboende rädsla för din mans hälsa ? Att eftersom du älskar honom så är rädd att han inte ska få vara kvar hos dig…? Och i drömmen meddelar han lugnt att det är ingen fara för han är inte alls på väg någonstans just nu…Skäms

Amor Vincit Omnia

[Jeremina]
1/8/11, 12:25 AM
#5

Wow, Mads det är vad jag själv har tänkt….tack

Mads
1/8/11, 2:19 PM
#6

# 5 Kyss

Amor Vincit Omnia

Annons:
Upp till toppen
Annons: