Annons:
Etikettövningar
Läst 4348 ggr
crazydreamer
2011-01-07 21:10

Behöver hjälp..

Nu är det så att jag har ett problem..

Har en dotter på tre veckor som panik skriker på våran övervåning. Hon blir stel i hela kroppen när man går upp dit kvälls tid.. Vet inte hur vi ska göra.. Jag sover med henne på undervåningen nu..

så troligen är det något på övervåningen..

Jag vet inte vad jag ska skriva mer..

Hoppas att någon kan hjälpa oss. det är inte roligt att vara särbo i ett hus.. Gubben sover uppe och jag på undervåningen..

MVH Jenny

Ps den hamnade i fel grupp..

// Nyfiken Jenny

Annons:
[GunillaR]
2011-01-07 21:19
#1

Tre veckor - Det kan vara kolik!

Kontakta BVC!

crazydreamer
2011-01-07 21:21
#2

Det är inte Kolik.. Det märks skillnad på Kolik och om hon är livrädd.. Har haft med kolik att göra förr… Detta är INTE kolik..

// Nyfiken Jenny

[GunillaR]
2011-01-07 21:27
#3

En tre veckor gammal baby behöver kroppskontakt med mamman.

Jag föreslår i alla fall att du kontaktar BVC om du misstänker att hon inte mår bra.

[MargaretaA]
2011-01-07 21:31
#4

Det är inte omöjligt att din oro för övervåningen smittar av sig på din dotter. Låt henne sova med dig på nedervåningen några veckor och prova sedan igen.

Mads
2011-01-07 21:31
#5

Min son hade kolik och han hade det till och från hela dygnet, han skrek som om han vore totalt livrädd och jag rös i hela kroppen och mådde sååå dåligt för att jag inte visste vad jag skulle göra. Min räddning blev bärsjal för då var han nära mig hela tiden och han var upprätt i kroppen vilket hjälper koliken för att hans mage var mot min så det blev som en liten massage när man lunkade runt med honom. Ibland satt jag upp i soffan med honom så han kunde sova med huvudet på min axel. Hoppas det blir bättre för er snart.

Kram

Amor Vincit Omnia

Hellas
2011-01-07 21:35
#6

Usch vilken jobbig situation, man lider så oerhört då de små inte har det bra, vi kan ju inte heller fråga dem vad det handlar om.
Om det hade varit Kolik så hade lillan haft ont och skrikit även på undervåningen så jag tror inte heller på det även om symtomen till viss del liknar Kolik.
Det man även kan göra för att utesluta naturliga orsaker är att kika på vilken typ av mattor man använder och själva miljön på övervåningen så att det inte har med begynnande allergi att göra men jag tror säkert att ni redan har tittat på naturliga orsaker så vi lämnar det därhän.

Ska man då börja titta på andra orsaker så är, enligt de flesta medialt aktiva, rörande överens om att små barn är fullt öppna för andevärlden.
De är även extremt sensitiva och energikänsliga vilket gör att de märker av sådant vi vuxna inte tar som en självklarhet.

Men, jag är fullt övertygad om att spädbarn är så pass skyddade från andevärlden att de inte mår dåligt av andar i sig däremot så kan de givetvis känna in platsenergier som ju finns överallt i ett hus eller på en plats eller i gamla möbler.
Vilken typ av säng sover hon i på övervåningen resp- undervåningen.
Många använder ju ärvda vaggor eller andra sängar som använts i generationer så min första fråga är hur ni sover på resp. plats.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
crazydreamer
2011-01-07 21:53
#7

vi har provat allt.. Sova i en liten babykorg.. Sin  Vagn.. hos oss.. inget funkar.. nere sover hon i vagnen och jag på soffan…

Så det är ju vagnen på båda ställena..

// Nyfiken Jenny

Skogshumblan
2011-01-07 22:35
#8

crazydreamer. Mediterar du och har en tro på andlig närvaro? Tveka isåfall inte på att be dina och babyns änglar och allt vad där är om hjälp att få veta vad det är, få hjälp att få bort vad det nu är och inte minst hjälpa er lilla baby att må bra.

Låter kanske dumt men det kan funka. .

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

crazydreamer
2011-01-07 22:40
#9

Jag mediterar inte.. andligt tror jag på lite.. har haft besök av min morfar förr.. men jag blir rädd för detta.. för något är det ju,….

// Nyfiken Jenny

[GunillaR]
2011-01-08 01:57
#10

Gör som Maggan säger i #4. Ha henne alltid på samma plats när hon ska sova - alltså i närheten av dig - så att hon känner sig trygg,

Små bäbisar under en månad, de ger i från sig många sorters ljud, där ibland gallskrik som antingen kan betyda magknip eller att stjärten svider.

[Lady-Oona]
2011-01-08 03:08
#11

Crazydream….små barn är mycket känsliga för dofter, ljud, ljus, drag osv…och jag känner att det är något sådant som stör din lilla ängel. Jag ser ingen andekontakt som skulle skapa en sådan reaktion hos barnet, snarare tvärtom, din lilla har sina gudier och sin ledare med sig, absolut, irritationen är rent fysiskt, från den fysiska världen.

Det finns något däruppe som stör din dotter, kolla det jag nämnt och jämför skillnaden vad som finns på nedre botten. Dofter från människor och djur kan ibland vara jobbiga. Är mamma och pappa nyduschade varje kväll och dottern ligger bredvid så kan t.ex en sådan doft störa, sticka i näsan hur gott vi än tycker att det luktar. Drar det från en fönster, garderob? Sus i ett element, rör, fläkt? Belysning som kommer och går från gatan…osv. Husdjur som stör? Snarkningar?

Om det är magknip i alla fall och om du ammar, vad äter du timmarna innan hon får kvällsmål? Det du stoppar i dig förstärks ca 200 ggr i bröstmöjlken, kan ju vara något hon inte tål och reagerar på…och när du väl går ner till undervåningen en stund senare och så verkar hon lugn men det kan beror på tiden som gått sedan hon åt.

Ligger hon i vagnen och sover jämt?

Om det var kolik så skulle hon ha ont i vilken del av huset du än befinner dig.

Lycka till, kram OOna…som har haft hand om, få se nu…..7 barn…2 är mina egna…resten är syskonbarn och barnbarn…och jag har hittat flera  problemlösningar till dom alla i allehanda problem.

chik
2011-01-08 12:05
#12

Du har fått så fina o bra svar.

O babys skriker o din oro smittar.

Så ha kroppskontakt o prata med BVC.

I min värd så finns det inget som skrämmer babys.Mer än min egen oro..

3 vek. Du får tänka på att hon har blivit vaggad av dig o hört dina hjärtljud o nu finns ingen trygghet..Mer än den du kan ge genom o ha henne nära dig…

Lena som vet att det är jobbigt med babys…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Hellas
2011-01-08 13:24
#13

Ja små bäbisar är väldigt känsliga för omgivningen men som tur är hittar de alltid tryggheten hos mamma och pappa.
Ofta kanske vi har våra barn på nedervåningen på dagtid, de ligger i sin lilla barnvagnsinsatts eller kanske i famnet då man sitter i soffan så egentligen blir de mer vana med miljön de har omkring sig på dagtid och känner sig trygga med de dofter och energier det finns där.
Det kan då bli lite konstigt för dem att på kvällen behöva befinna sig på en helt annan plats med annorlunda dofter, färger och energier.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
crazydreamer
2011-01-08 13:48
#14

jag har henne uppe oxå.. jag gör samma saker uppe som nere.. men uppe har vi testat att hon ska få sova i våran säng.. men det funkar inte..

varför tror ni inte på att det kan vara andar på övervåningen???????

// Nyfiken Jenny

Upp till toppen
Annons: