Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2210 ggr
Merlin-pappa
2011-01-18 13:07

gammal före detta kompis från tonårstiden ....

Jag har ett dilemma.

Jag har en gammal f d kompis, som med mycket stor sannolikhet har börjat utveckla levercancer. Personen i fråga, hatar mig av hela sitt stenhjärta, och är inte "kontaktbar". Så vad ska jag göra? KAN jag göra något?

Jag och kompisen blev nära vänner i tonåren. Snabbt uppstod telepati mellan oss. Ibland kunde vi läsa varandras tankar, och det tog vi som ett gott bevis på vår vänskap.

Åren gick, och vi fick familj på skiljda håll.

Vänskapen tog slut på en gemensam resa till USA. Hon retade upp sig på hela min personlighet.

För två/tre år sen fick en av våra medlemmar (och min kära tvillingsjäl, mig goda kamrat), till sig att min tonårskompis skulle bli sjuk framöver, av sin höga alko-konsumtion.

För två veckor sen så hade jag en klar dröm om att tonårs-kompisen utvecklar levercancer. Jag har ringt och skrivit till henne om att hon omgående måste kontakta läkare. Jag tycker att jag är skyldig henne det för gammal vänskaps skull. Men hon svarar inte på telefonsamtal, eller på mail.

Kan jag göra mer än så? SKA jag göra mer än så??

Fastän min gamla tonårs-kompis hatar mig, så vill jag ju hennes allra bästa.

Vänligen,

Stefan

Annons:
[GunillaF]
2011-01-18 14:02
#1

Jaa, vad ska du göra?! Ingen lätt fråga du har och ingen kan besluta vad du ska göra heller. Mitt råd är att du följer ditt hjärta.

Om jag skulle försöka sätta mig in i den här frågeställningen och det vore min fd. vän så skulle jag respektera hennes/hans beslut om att inte vilja ha med mig att göra. Men jag skulle skicka kärleksenergier till min vän och en bön till universum om att min vän, trots sin sjukdom, ska få ett så behagligt liv som möjligt (trots sjukdom) och jag skulle även affirmera att min vän, ändrar sig och till slut förlåter i sitt hjärta.

chik
2011-01-18 14:21
#2

Gunilla tycker jag har sagt det som finns o säga..

Blir ju så svårt när det är ett sådant här låst läge.

Om ni inte har gemensamma kamrater o du kan sända genom dom…

Lena…

Lena.P är jag i verkliga livet.

Navajolady
2011-01-18 14:59
#3

Du verkar vara en fin vän Stefan och jag håller nog med föregående inlägg,gör det som känns rätt från hjärtat.Du har skrivit till henne och vem vet kanske hon redan uppsökt läkare men är för stolt att berätta för dig i nuläget.

Hur mycket man ska ligga på är enormt svårt att avgöra det är något bara du kan avgöra som vet hur väl ni känner varandra och vet hur hon tänker.Men oavsett vad som sker har du gjort ditt yttersta och det ska du ha en varm eloge för,såna vänner växer inte på träd.

Handla från ditt inre,följ hjärtats röst och din intuition,be guiderna vägleda och allt kommer att ordna sig till det bästa.

Ljus och kärlek.

Jane-Lyzell
2011-01-18 16:14
#4

Håller med Gunillas inlägg stefan! alla måste leva sina egna liv! hur gärna man en vill hjälpaKyss

Kram Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Merlin-pappa
2011-01-18 16:51
#5

Ni har så rätt allihop. Tack för ert stöd, det värmer. Min leversjuke kvinnliga kamrat, är enormt långsint, och hatar min av två skäl. Det ena är att jag var kallsinnig till hennes inviter, och för den person jag är. Enligt en del medier har tydligen hon och jag levt ihop i många liv.

Jag förlåter henne för hennes arrogans, och vill henne bara väl. Men denna gång i vår gemensamma resa i detta liv, är det inte meningen att vi ska vara tillsammans …

Det känns sorgligt att veta att hon är/blir så sjuk. Jag önskar innerligt att hon

(här blev det fel på meningen - min förbannade dator plockar bort en del ord, och gör som den vill. Datorn regerar på allt, utan att jag trycker på tangenterna. YTTERST IRRITERANDE!!!)

passerat hade lyssnat till mig. Jag måste respektera hennes vilja att inte lyssna … Det finns mening i det med, jag lovar!

När det väl är försent, så tror jag hon förstått vad jag menar ….

Hur som helst, är det en god läxa …. att man inte kan hjälpa alla, även om man tycker om dem,

Jag lär garanterat få reda på när hon passerat "gränsen".

[GunillaF]
2011-01-18 17:12
#6

#5 Du vet, vi är ju här för att lära läxor. Det som händer er i det här livet har en mening, hor konstigt vi än tycker att det är.

Det vi lär nu, bestämde vi innan vi kom hit, i stora drag.

Annons:
Merlin-pappa
2011-01-18 17:26
#7

#6# Exakt. Jag har förstått det, av allt jag har upplevt och lärt.

Egentligen är det hela ganska kul …. hela livet (Även om mitt fanskap till dator lever sitt eget liv …. den "trollar" bort ord ibland, utan att jag rör tangenterna)

Merlin-pappa
2011-01-18 17:32
#8

#6# Men ibland kan det vara bra med en tokig dator ….

Spotify ex v "bjuder mig på extra timmar ibland. Jag hade 6 timmars gratis tid kvar denna månad. Helt plötsligt fick jag 5 timmar extra! Nu har jag elva timmar …..

Tackar Spotify!!!!

yamher
2011-01-18 17:53
#9

Jag tycker det e bra att du har visat din omtanke, det är hon som väljer att inte ta kontakt med dig Stefan. Hur otroligt mycket du än vill så har hon rätt att välja. Dessutom i vår skeptiska värld så anses man som galen om man kommer med sådana budskap. Hon kanske reagerar på det med och vill inte känna sig dum om det inte stämmer?? Döden kan vi inte undvika hur gärna vi än vill. Är det mening att hon ska bli sjuk så är det inte mycket vi kan göra åt det heller.

Alis volat propriis Oskyldig

Merlin-pappa
2011-01-18 19:51
#10

#9# Min galma f d kompis är en en de mediala kvinnor jag känner, och hon borde har lärt sig lite mer om vem jag är. Hon borde veta att jag inte kommer med varningar utan anledning. Men hon har valt att inte lyssna, och hon får skylla sig själv.

Hon faller på sin egen högfärdighet, och sin tro om att hon är ofelbar.

Hur illa det än är, så är hon i a f min (f d) kompis ….

Nu har jag i alla fall gjort vad jag kunnat, så jag ger f-n i henne.

Upp till toppen
Annons: