Annons:
Etikettandlighet
Läst 2250 ggr
siddelina
2011-01-23 17:00

Mina tankar om änglar ...

Igår var jag på biblioteket och lånade en bok om änglar som Cassandra Eason har skrivit. Till saken hör att jag nu har det lite jobbigt i mitt liv, går och väntar på akassa och att få jobb efter studier. Är fattig som en kyrkråtta och fick be mina föräldrar om att få hjälp för att klara utgifterna.

Idag var jag ute och gick en sväng på förmiddagen. Det var härligt väder ute, småvarmt i luften, solen som nästan bröt igenom molntäcket och fåglarna som kvittrade. Jag kände mig gladare idag, även om vemodet kom över mig en kort stund.

I alla fall så kom jag hem, lagade lunch och fick en stund senare se hittekatten Bamse som satt och väntade på soffan. När jag släppte in honom såg jag att det fanns något vitt i hans päls som var väldigt litet. När jag tittade närmare såg jag att det var en liten fjäder och jag kom plötsligt ihåg att jag hade läst i Cassandras bok att ett tecken på att änglar finns i ens närhet kan vara när det dyker upp små, vita fjädrar på oväntade sätt och vid oväntade tidpunkter.

Först blev jag paff och sen började värmen sprida sig i min kropp. En underbar gåva, tänker jag och ett tecken på att när allt verkar bottenlöst svart, så finns ändå hoppet där.

Om jag tror på änglar? Absolut, jag tror att de finns vid min sida Skrattande

Annons:
Pagan
2011-01-23 17:36
#1

Jag bara ryser. Vilket bra sätt att förmedla värme på. Låter som detta var precis vad du behövde idag.Glad

Om du tror att du vet allt, är du dåligt underrättad

Sajtvärd Tarot

siddelina
2011-01-23 17:49
#2

#1 Visst är det underbart Skrattande. Det var absolut vad jag behövde …

Hellas
2011-01-23 18:10
#3

Så fint siddelina och jag förstår att du känner både styrka och hopp efter detta.
Kram och lycka till!
Ps. Du har väl inte glömt att skriva en önskan i vår Önskebrunn Flört

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

siddelina
2011-01-23 19:10
#4

#3 Tack Helena  Glad

[Jeremina]
2011-01-23 20:55
#5

Vad härligt att läsa siddelina Flört

siddelina
2011-01-24 11:13
#6

#5 Visst är det Jeremina Skrattande

Idag när jag ringde ett äldreboende och frågade om timvikariat så blev jag positivt bemött av den personen jag pratade med. Känns bra och det kommer säkert att ordna sig med allt så småningom.

Annons:
Jane-Lyzell
2011-01-24 12:46
#7

HärligtSkrattande

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: