Annons:
Etikettandlighet
Läst 2797 ggr
tin-tin68
2011-01-31 22:35

Känslor

Är det normalt eller vanligt att man känner sig så splittrad och vilsen då man är på väg att öppna sig och utvecklas? Känns som om man har ett helt känslo register inom sig.Och det mesta går på tok just nu.

Annons:
[asamaria]
2011-01-31 23:58
#1

Ja, du måste sortera dina känslor och reda ut dem en och en så att du får fokus på tillvaron.

Navajolady
2011-02-01 10:07
#2

Visst är det så.I takt med att vi öppnar upp så öppnar vi även porten till dom kännslor vi en gång stängt inne,dom måste få komma ut och rensas bort och det är en del av vår personliga och andliga utveckling.

Funderar man på att jobba som medim tex så behöver vi göra oss av med gammalt skräp vi bär med oss inombords,det är lätt att våra egna kännslor styr under tex en sittning.Nu menar jag inte att medium inte får känna utan helt enkelt det som gör mest ont behöver rensas bort oavsett om man är andlig eller inte.

Men nog kommer det kännslor man inte trodde fanns och dom har vi oftast lagt locket på för men behöver komma fram så vi kan göra oss av med smärtan.

tin-tin68
2011-02-01 11:51
#3

Tack för era svar asamaria och Novajolady.

Känns nästan som om man ska bli lite tokig mitt i allt. FörvånadJag har för det mästa haft ett stort tålamod och förståelse jemte andra men nu känner jag irritation och ett stort behov att få vara själv i mellan åt.Känner inte igen mig själv längre. GråterMen samtidigt känner jag en strimma av glädje och hopp inför framtidenGlad

Hellas
2011-02-01 20:11
#4

Jag kan bara hålla med ovanståënde, i början av "uppvaknande" så kan man vara rejält vislen, introvert, gråtmild och ja, man har hela registret att arbeta med.
Man kan börja gråta över att en blomma är så vacker eftersom man helt plötsligt ser den med lite nya ögon.

Men jag kan känna att jag fortfarande känner en vilsenhet då någonting nytt sker i min mediala utveckling och eftersom man utveckflas hela livet så antar jag att det är någonting man får leva med.

Var inte orolig för dina känslor, de är viktiga, se dock till att verkligen bejaka allt det du känner eftersom hela den biten har med din personliga utveckling att göra.
Ibland kan det kännas svårt och då är det gott att kunna fråga likasinnande som upplevt detsamma.

Kram!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

tin-tin68
2011-02-01 20:22
#5

HelenaK  Visst är det så med utvecklingen och det känns gott trots alltGlad att det är fler som har gått igenom detta och man kan få fråga och diskutera.Ni är som små änglar i mitt liv just nu med ert kunnande. Och jag läser och läser.Glad

Hellas
2011-02-01 21:05
#6

#5 Det roliga är att vi alla lär av varandra, jag lär mig även av dig så det handlar om att ge och ta.

Jag kan känna att jag ibland tar saker och ting förgivet men får man frågor så börjar i alla fall jag själv att tänka till lite Kyss

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[Jeremina]
2011-02-02 01:40
#7

Jag känner igen det du skriver helt klart!

Navajolady
2011-02-02 04:22
#8

#3 Inte galen kanske men man blir andligt hög brukar jag uttrycka detGlad Känner så väl igen det du skrver att man är som en berg och dalbana och känner irritation tlll andra för att nästa sekund falla i gråt eller skratt.Den där farbrorn jag en gång blev så irriterad på i konsum han var ju faktsiskt ganska trevlig inser man och jag brukar inte visa irritationen för folk men kan ibland koka för att sedan kunna vara den mest ödmjuka.

Behovet att få vara själv har senaste året vart stor,jag har behövt sitta och fundera,meditera läsa och bara vara och det har vart en explosion av andligt uppvaknade som jag inte trodde fanns hos mig.Visst kan det vara jobbigt men som du skriver så känner man en strimma hopp,känner en glädje i det som sker eftersom man ser hur mycket det ger att få vakna upp och göra sig fri gammla kännslor man låst in inom sig.

Ett enkelt exempel på hur lätt vi stänger in kännslorna är att jag körde tunnelbanan i 17 år(har slutat nu)ett jobb man ser det mesta skiten i.Blev utsatt flera ggr för självmordskandiater och hot och våld mot mig som tjänsteman.Då var det bara att borsta av sig och sätta sig i hytten och köra vidare,väldigt dålig uppföljning av personal som råkade ut för dessa händelser så det blev istället att lägga locket på,bita ihop och köra vidare men förr eller senare blir man "hemsökt" av detta och det måste få komma upp till ytan för att man ska göra upp med det otäcka man sett.

Så alla har vi något vi bär med oss som vi stängt in och då är det inte alls konstigt att vi reagerar på olika sätt när detta frigörs.Andevärlden vill ju att vi ska må bra och med deras hjälp kommer alla kännslorna upp så vi en gång för alla kan göra oss av med dom.Jag om någon har haft svårt för att gråta men min guide har en förmåga att trycka på rätt knappar så jag får ut kännslorna och jag tror det är viktigt att både kunna skratta och tillåta sig gråta för båda dessa är en ventil som behöver ventilera kännslorna vi bär på inombords.

Idag har jag en sittning hos min mediumlärare Mia Ottosson och även medium behöver vägledning oavsett hur långt man kommit på sin bana.Hon vet inte något om hur min vardag ser ut idag då vi sågs senast för tre månader sedan.Att besöka ett medium kan kännas bra för vi behöver alla få bekräftelse i det vi gör.Även om jag har en ren kommunikation med min guide så är det inte alltid man ser lösningen hos sig själv,jag blir gärna låst men har hur lätt som helst att se andras lösningar.Sylvia Browne skrev något bra att hon är hur medial som helst för andra men inte ett dugg åt sig själv:-)

Så är du fundersam sök upp ett bra medium för andlig eller personlig vägledning det kan ge mycket och vi behöver alla bli bekräftade i det vi gör och få vägledning som vi själva ofta är blinda för när det gälle just oss själva att se.GladTill ock med det mest proffsiga mediumet behöver ibland gå till medium för att få bekräftelse och lite styrka på vägen.

tin-tin68
2011-02-03 00:11
#9

Ni ser nu blev jag helt stum och ordlös i knoppen. SkrattandeDet kan ju inte bero på att jag klev upp 5 i morse. Ni ger så insiktsfulla svar så nu ger jag er en STOR KRAM och en Kyss och säger God natt.

Hellas
2011-02-03 21:49
#10

Härlig tråd som jag lyfter lite igen, kanske någon mer känner igen sig Glad

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

tin-tin68
2011-03-01 10:20
#11

Hu säger jag när ska detta gråtande ta slut livet känns väldigt turbulent på många plan. Man bär nog på mer än vad man kan ana själv.Glad mitt i allt blev jag då min gubbe ringde hem igår.

Men jag är otroligt glad över att jag hittade hit till er .

Kram

Anniina
2012-11-01 17:51
#12

jag tycker att detta är jätte jobbigt, skola, 2 barn, hund, sambo mm…..jag är heeeelt slut, vill inte ens detta och utvecklas i sån fart att jag inte kan tro att allt detta är sant, vill vakna, är så frånvarande från mitt liv, jag och alla runt mig mår dåligt av det….

jag ville inte ens ha denna ''gåva'' och nu ska man lära sig allt om det och sen leva med det……

jag är glad för allas skull som verkar tycka om att ha detta men jag gör tyvärr inte det :(

mvh

Upp till toppen
Annons: