Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 3891 ggr
Hellas
2011-02-05 17:16

Djurkommunikation!

Första gången jag själv insåg att det fungerade, var jag inne i en djuraffär och en fågel började "prata" med mig.
Jag trodde jag var mer eller mindre tokig men jag insåg efter en stund att det var "på riktigt".
Efter det har jag haft både "spontankommunikation" och mer inriktad kommunikation.

Jag har nästan enbart komminicerat med djur på distans och som jag själv upplevt det så är Hästar enklast att få kontakt med.

Även vid djurkommunikation är det viktigt att det kan bevisas att man verkligen haft kontakt, i annat fall så "gills" det inte.

Jag kallar mig själv inte för Djurkommunikatör, det är jag alldeles för outbildad till och idag är det ytterst sällan jag väljer att ta kontakt.
Men ibland kommer det direkt upp starka bilder från ett kanske bortsprunget djur och dessa kan jag förstås inte nonchalera, det är även vid dessa tillfällen jag tror det finns en viktig mening i att man verkligen tar kontakt med djurägaren.

Hur det hela egentligen går till, det vet jag inte och jag tänker inte ens försöka mig på att ge en förklaring, kanske är det Psychic men jag skulle nog hellre vilja likna det med "Telepati"

Hur ser Du på det här med Djurkommunikation och har Du själv kommunicerat med djur på det sättet?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Annons:
[GunillaF]
2011-02-05 17:48
#1

Det är när jag ska heala jag får "kontakt" med djuren. Jag vet inte vad det beror på, eller hur det går till (telepati kanske) men jag får känningar i min kropp där djuret har ont. Ibland känns det faktiskt som om djuret "talar" om för mig vad det är som är besvärligt.

Jag har även fått kontakt med några djur som varit försvunna och ägaren har fått dem tillbaka. Det är inte många gånger, men de gånger det skett så har det varit en sån glädje. Både för djuret och ägarna.

Marina2
2011-02-05 19:24
#2

Ja Helena det här känner jag igen. Menar med det här att få spontankontakt. Min dotters ena häst när den kom så kände jag direkt att den har ont i magen Det visade sig stämma.

Har också fått till mig hur en hund har farit illa och ville hem. Detta skedde för mig genom Drömmar. Drömmar så starka att jag bara visste att det var besök,ett rop på hjälp.

Ett annat var också genom en häst där jag kände,fick till mig att hästen hade ryggproblem. Det visade sig också stämma.

Ytterligare ett annat var också dotterns häst som var utlånad på foder. han besökte mig i Drömmar. Det visade sig att han hade blivit "vanvårdad". Detta var verkligen en utav gångerna som jag lärde mig att lita på min"varselförmåga".

Men hur detta sker har jag ingen aning om .jag är inne på spåret att just "bara veta"?

[GunillaR]
2011-02-05 20:15
#3

Fåglarna har jag stark kontakt med, likaså katterna. Jag är inte alls utbildad i vare sig djur- eller andekommunikation, det bara är så.

Hästar har jag ingen kommunikation med alls, där finns ingenting.

En period hade jag väldigt stark kontakt med hundar. Jag är själv ingen "hundmänniska" men de kommer till mig. Detta var under en period då jag upptäckte min andlighet som jag också upptäckte att jag kunde på någon form av telepatisk väg kommunicera med hundar. Det var mest frågan om envägskommunikation från mig till dem. Jag skojade med många hundägare som var ute och gick med sina väluppfostrade hundar och jag skickade då en tanke till hunden i fråga "kom hit och lek med mig" - och så kom den springande med bus i ögonen med ofta en skamsen matte eller husse springandes efter.

Däremot så ska jag berätta om en målning jag gjorde på en häst som inte längre gick omkring på jordiska ängar. Jag fick ett foto att måla av. Erkännas ska att jag inte då visste mycket om en hästs anatomi, så det blev att bläddra och söka på bilder av hästar. Men det blev i alla fall en bra målning.  När målningen av hästen var klar så skulle jag måla en bit av stället och båset där han stod. Det var då det hände, att jag såg hästens aura. Då kände jag att jag hade kontakt med hästens ande, precis som att han "godkände" målningen.

Navajolady
2011-02-06 04:30
#4

Som dig Helena kallar jag mig inte för djurkommunikatör men har däremot haft förmågan med mig sedan barnsben, började rida i väldigt ung ålder inte fullt fyllda sju om jag mins rätt och det gick snabbt att lära sig både galoppen och hopp.Ganska snart visse jag exakt vad hästen skulle göra.Var det dax för fullt sken mot min vilja så nog blev det så.Ville hästen kasta av mig så sekunderna innan visste jag vad hästen tänkte och mycket riktigt det blev ett besök i backen varje gång.

Det fanns något som hette hopphagen och även där visste jag långt innan om det skulle vägras framför ett hinder.Har levt med djur under hela livet och ser på dom mest icke andliga människor att dom har förmågan att kommunicera fast dom inte förstått det riktigt själva utan står som frågetecken och kan säga-Jag tror hunden förstod vad jag menadeGlad

Är inte inriktad på djurkommunikation men använder det om det behövs för djurens välbefinnande och jag tror som dig att detta rör sig om telepati men även att vi får hjälp av djurens guider precis som det är vid en medial konsultation, nu är jag den som speciellt inriktar mitt arbete över huvudtaget på att jobba med guider både inom Shamanismen och i vardagen hjälpa andra komma i kontakt med sina guider.Så inte konstigt att jag gör samma med djuren men djur är ju väldigt telepatiska med att sända bilder det märker jag dagligen med mina sex katter.

Telepatiskt tror jag är naturligt sätt att kommunicera för djur och tänker man på det så här så är vi alla andar i en fysisk kropp både djur och människan,andevärlden kommunicerar ofta genom telepati (inte alltid)vilket även vi människor kan göra så detta är något naturligt för alla andar oavsett bundenhet vid en fysisk kropp.

Djuren är ju också oerhört mottagliga för hur vi mår, dom känner in direkt om något är fel.En händelse som utspelade sig för bara några dagar sedan med min yngsta katt Tudor 9 månader var att jag hade haft en sån hemska magsjuka och var helt dränerad på energi.Min Far var in som hastigast när jag plötsligt skönk ihop avsvimmad mo dmin sovrumsdörr.Det tog en stund innan jag kom till medvetande och min Far satte sig ner en stund för att ha lite koll på läget.Då dyker Tudor upp och försiktigt börjar klättra på mig, ser att något är fel sen tar han sin tass och lägger den smekande en god stund mot mitt ansikte och detta minns jag inte men en jordnära Far som inte tror på andligheten kunde bara konstatera att katten såg att matte mådde pyton.Tom han sa att nog visste katten vad det var fråga om och enligt honom såg det ut som om han ville hjälpa mig.

Djuren är verkligen fantastiska om man tar sig tid att lyssna på dom, tänker på filmen Jane la in om healingen på vargen den om något visar samspelet djur och människa emmellanGlad så vackert så rent och naturligt.

Lynxx
2011-02-06 14:10
#5

Ett xmpl:

Katten Oscar - ett osvikligt stöd när livet tar slut

http://www.dn.se/nyheter/varlden/katten-oscar--ett-osvikligt-stod-nar-livet-tar-slut

/L

Jane-Lyzell
2011-02-07 12:28
#6

5 WowKyss Ja våra djur vet!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2011-02-07 12:33
#7

Jag har alltid haft kontakt med djuren och har fortfarande - hjälper många djur till rätta igenom året runt eller lättare sagt många finner mig igenom den tidningen och ringer mig, då deras djur saknasFlört

djuren var mina vänner före människan och redan som bäbis tydde jag mig till dem - vist är det telepati blandat med känslor - men då vi ska förmddela i ord behöver vi en som jag kallar djurkomminikations guide . oftast hälften människa hälften djur! en som kan tolka emellan världarna!

Ingen skillnad om man ska prata med kineser behöver man en tolk för att förmedla sig - samma med djuren!

Det man gör med djuren är att man kännir in dem läser psychic av dem! men djur talar inte som människor utan om det förmedlas så är det för att den som läser av är människa! och tolkar signalerna männskligt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Hellas
2011-02-07 19:30
#8

Vilka fina berättelser, jag blir aldeles varm i hjärtat och ler inombords.
Tack för att ni vill dela med er!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: