Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2635 ggr
[GunillaF]
2/4/11, 2:11 PM

R.I.P.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lena Nyman, en stor skådespelerska/artist, har gått över till andra sidan. R.I.P.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8514267.ab

Annons:
Jane-Lyzell
2/4/11, 2:35 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#1

Jag såg detta - ledsamt för alla! tackar henne för allt fint hon gjort och alla goa skratt!

en parantes , min mamma har alltid liknats med lena nyman - särskilt rösten!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Navajolady
2/4/11, 3:01 PM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#2

En härlig dam av den gammla stammen.Min Mor tänkte någon gång skriva till henne då dom lider av samma sjukdomar men nu får hon söka upp henne på andra sidan.

Ljus till dig Lena för den glädje och underbara humor du delat med dig av,vandra i frid utan sjukdom,njut av andra sidans värme och kärlek.Tack för allt du gett inom filmen och teaterns värld.Du kommer alltid att vara en stor stjärna även där du nu är och aldrig någonsin glömmas bort för den stora härliga personlighet du faktiskt är.

Ljus och kärlek!Heike

Hellas
2/4/11, 3:43 PM
#3

Så ledsamt, Lena var en fantastisk personlighet och har gett Sverige så mycket.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Playja
2/4/11, 6:24 PM
#4

Åh… Gråter Det var trist!

*Skumt*… har tänkt jättemycket på henne dom sista veckorna och skulle ha googlat för att kolla om det stod något på nätet om vad hon gjorde nuförtiden… men har glömt bort det när "burken" strulat.

"Vilken härlig personlighet" … det håller jag med dig om #2.

[Jeremina]
2/5/11, 3:49 AM
#5

Så ledsamt hon var en fin skådespelerska så duktig och rar, en förlust för Sverige….

Tuva-Lena
2/5/11, 10:51 AM
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#6

Jaa, så tråkigt. Gråter Hon var en stor skådis samtidigt som hon var så mänsklig - inte märkvärdig som dom ofta blir dom stora skådisarna. Som Gösta Ekman sa: Samtidigt som hon var en stor skådespelerska så fanns det "någonting trasigt" i henne, som speglade den vanliga människan i henne. Precis så har man betraktat henne, väldigt vanlig samtidigt som hon har rört sig i dom finare skådespelarkretsarna. Jag tror inte att någon kan undgå att tycka om en sån människa.

"Att många tycker samma, betyder inte att dom har rätt.."

 

Annons:
chik
2/5/11, 11:39 AM
#7

Det är så trist.Lena.Nyman var ju en bra skådis…

Men hon hade ju varit sjuk en tid så detta var kanske det bästa….

Totte skall ha en kul påse..

Lena.P är jag i verkliga livet.

[GunillaR]
2/5/11, 1:47 PM
#8

Ja det är jättetråkigt. Sverige har förlorat två stora skådespelare inom en kort tid, först Per Oscarsson och nu Lena Nyman. Båda två mycket stora personligheter och stora hjärtan.

Hon var fanstastisk som komedienne, och speciellt i den video som Lena visar upp i # 7. Den är obetalbar!

Elpida
2/5/11, 1:48 PM
#9

När vi pratar om gammal hederlig, mänsklig humor dyker ofta dessa revyer upp. Har alltid gillat Lena och det var fint att se gamla klipp med henne igår på tv.

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

Lynxx
2/5/11, 7:59 PM
#10

Ja hon har det bättre där än här. Tack för allt! Kyss

---

Detta är ett xmpl på ännu en sådan där grej som man reagerar på & blir lite fundersam över.

Jag drömmer, med ojämna mellanrum om ngt, som sedan dagen efter dyker upp i ngt sammanhang, t.ex. en nyhet elr likn. Det kan vara vad som helst, men jag regagerar direkt - för jag minns då att jag drömt detta för ngr timmar sedan.

---

Betr. Lena: På Svensk natur i Fokus, var det en tråd som startades 28/1 - den handlar om just AB Svenska ord. Maken till genier lär det dröja innan man får se igen

Jag skrev i den, att det har varit en ynnest att ha fått vara med & se allt det som de har gjort under årens lopp. Där postade jag ngr U'Tube länkar om deras bästa - bl.a. just den med Tottes kulpåse ;-)

Nu har ju jag inte kollat på ngt av detta på många år - men…bara ngr dagar efter att den tråden startades - så kommer detta med Lena. Efter massor av år utan att jag ägnat en tanke åt ngt som berör dem - så dyker det upp 2 st saker med bara ngr dagars mellanrum. Nu var ju just detta inget jag drömt - men att det dyker upp sådana sammanträffanden så ofta, får mig att reagera.

/L

Skogshumblan
2/6/11, 10:56 AM
#11

Ja vila i frid Lena! En sådan kvinna…

Hoppas hon funnit sin väg in i ljuset och får återförenas med de sina:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: