Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2059 ggr
Skogshumblan
2011-02-15 21:42

Då var det dags för ännu en av mina frågor *S*...

Det här med medialitet, att kunna se och känna av övernaturligt, går det i arv?
Har en vän vars familj är så in i vassen mediala, nästan alla barn och barnbarn där har en mer eller mindre stor dos medialitet och ser vättar, får varsel, ser "döingar" osv.

Jag har ju nyss märkt min "gåva" (kallar det så, för jag ser det som en gåva) och mina svärföräldrar har lite av det. Anar att min son har lite och är nyfiken på om det finns ett arvs-betingat samband i denna förmåga.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
Jane-Lyzell
2011-02-15 21:43
#1

Ja!Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
2011-02-15 21:59
#2

Ok, då har jag koll på det med.

Har nästan anat det. Min man fattar noll men jag anar;)

( Sonen säger att nu kommer mamma om en minut, oftast diffar det en minut men ändå, han har sett diverse knytt och dotera ser saker som ingen annan ser. Alltså vi ser att hon ser något…)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Mads
2011-02-16 17:45
#3

Ja, mamma har det, hennes mormor, hennes kusin osv. Min son på 3 år har det men där vet jag ju inte om han kommer att fortsätta utveckla sitt eftersom han är så ung så att säga. Men absolut att det går i arv :) Tom min pappa som är superskeptisk och alltid har skrattat åt min tro börjar nu öppna sig och uppleva saker och ting.

Amor Vincit Omnia

[dandamimm]
2011-02-16 20:14
#4

Absolut! Jag är säker på att det är ärftligt. Jag kommer efter en lång rad av medium och andra medialt medvetna (kloka gummor och gubbar) och min medialitet har alltid varit en självklar del av min identitet. Min bror har också blivit välsignad och båda mina döttrar har fått gåvan.

// Danda

Hellas
2011-02-16 20:19
#5

Visst är det så, sedan kan man i vissa fall få luska lite om släkten för många gånger är någon väldigt medial men har varit tvungen att dölja det.

Jag tror att min far var en sökare och medial men tyvärr finns det idag ingen att fråga.
Min brorsdotter är absolut medial, hon har en otroligt stark karisma och min son har också endel av det men han vet inte riktigt om det själv.
Jag tror att han, som jag själv, i unga år, upplever men inte fattar att det är andevärlden eftersom det är en naturlig del i vardagen.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

[GunillaR]
2011-02-16 22:43
#6

Absolut tror jag att detta går i arv. Min mormor var medial, min mor, jag och även min son, när han var liten.

Annons:
ellen1960
2011-02-18 19:35
#7

Jo, mann kan si det går i arv…på et vis

Men det betyr ikke at det er genestisk. Ofte velger mann liv i samme grupper av mennesker som mann har valgt før, og innen en familie, kan mange fra sjelegruppen  være. Da kan det være så at mann han en del av de samme gaver og utrustninger fordi mann er i samme gruppe, og ikke fordi at det ligger i genene

Skogshumblan
2011-02-18 19:38
#8

Ellen, tack för ditt svar. Lite så tänker jag också, att vi när vi "gör" vårat liv, innan vi går ner, väljer om vi vill vara mediala eller också väljer förutsättningarna för det hela. Så jag håller med dig om att det är mer andligt betingat än genetiskt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

ellen1960
2011-02-18 21:26
#9

Hva bra at du forsto min norsk….slike dype sørsmål(djupa frågor) kan være litt vanskelig å utrede og å forstå på ulike språk, men det gikk bra denne gangen Skrattande

Skogshumblan
2011-02-18 21:43
#10

Det var inga problem. Har läst lite "nordiska språk" i min lärarutbildning så jag borde klara skönlitteratur på norska utan större problem;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Upp till toppen
Annons: