Annons:
Etikettmedialitet
Läst 4038 ggr
sven-g
2/15/11, 9:51 PM

Xenoglossi

Tänkte höra vad ni anser om detta.

Dvs när mediet lämnar budskap på ett språk som är okänt för mediumet

Annons:
Jane-Lyzell
2/15/11, 9:54 PM
#1

Oj att det hette så hadde jag ingen aning om - tala i tungor kallas det för förr - då mediet talade utdöda språk eller andra språk!

Det är väll ett bra bevis då det kommer så, tycker jagGlad

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[GunillaF]
2/15/11, 10:01 PM
#2

Är det inte ett medium som är i trans och talar ett främmande språk?! Det är egentligen inte konstigare än att någon i trans talar en helt annan dialekt än sin vanliga, tycker jag.

sven-g
2/15/11, 10:06 PM
#3

#1 Inte tala i tungor utan man kan be om svar på ett språk som bara sittern och ingen annan förstår i seansen. Änkan efter arkeologen Furtwengler påstås behärskat detta

Navajolady
2/16/11, 5:39 AM
#4

Det är underbart hur vår andevärld fungerar och vilka enorma bevisföringar dom kan komma med som tex ett språk mediet själv inte talar sånt blir man imponerad av,härligtGlad

Jane-Lyzell
2/16/11, 3:13 PM
#5

3 Det hette så förr i tiden rund 1900- talet  att man i trans talade i tungmål(det språket den sitterners ande hade)- det du beskriver är normal trans kommunikation och /eller oberoende direktröster - där anden talar sitt eget språk direkt till sittern!

Tyvärr är det så mycket Trams (kanaliseringar  mm) som ska föreställa Trans mediumskap - vilket möjligen är inspirerat i från andevärlden - där är det mediumets egen röst som talar och frågan är om det inte är mediets övrjag som är den som förmedlar! alltså inte tillförlitligt - dock inspirerat med mycket ifrån mediumet självt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Navajolady
2/16/11, 4:32 PM
#6

"5 Tror det finns både bra och dåliga trancemdier.Blev enormt imponerad av tex Leif Havik som kanaliserar Indianhövdingen Iliuka.En seans som ingen kännde mig på och ingen hade koll på dom frågor jag ställde,men Iliuka var snabb och fyllde i mina meningar innan jag ens var färdig med att ställa frågan och gav mig svaren,det var en härlig upplevelse.

Då jobbade mediet bra men tyvärr kan jag hålla med en del  "trancetrams" finns ju det har vi sett några bevis för numeraGlad men även dom som gör ett kanonjobb finns ju därute.

Tråkigt bara när en del enbart "leker" men det upptäcker man ganska snart under en seans och då brukar jag bara resa mig och gå,har hänt vid ett par tillfällen och det sk mediet som sa sig vara i trance fiskade efter information så det blev bara dåligt av alltihopa och jag gjorde mig obekväm som ifrågasatte dessa personer och krävde mina pengar tillbaka och tro det eller ej men pengarna fick jag som sen skänktes till välgörenhet så dom fick ett gott syfte ändå.

Det gäller att stå på sig upptäcker man fusk ska man våga sticka ut hakan och jag brukar inte finna mig i vad som helst speciellt när allt var så uppenbart.Tråkigt för alla som jobbar seriöst för det finns kanon medium inom trance som verkligen vet sin uppgift och jobbar äkta och dom är jag innerligt tacksam förGlad

Annons:
sven-g
2/16/11, 9:21 PM
#7

Jag håller med om att detta är trans men det jag vill kalla äkta trans. Jag läser lite om spiritalismens historia och där hittat detta. Även finner jag en sak mycket märklig, att vid fysisk mediumskap så verkar det utövats med belysningen på, och detta med mycket gott resultat. Då borde det fungera även i vår tid.

Jane-Lyzell
2/16/11, 9:36 PM
#8

7 Inte alls märkligt och klart det fungerar i vår tid - fysiskt mediumskap - när vi kommer till materialisationer är alltid i någon form av ljus!(problemet är att det tar sådan tid att komma till den utvecklingen åratal)

Dåtidens spiritistiska seanser var ofta i dunkelt ljus eller i flamman av fotogenlampa eller eldstad.

Men många började att sitta i utveckling först i mörker - man måste skilja på utveckling för mediumet i cirkel och öppna cirklar.(för allmänheten)

Därför ska medium inte gå ut som nu AÅ gjjorde - innan det är ljus i cirkeln! Han gick ut för tidigt innan det var färdigutvecklat, tyvärr!

Jag tror det kommer att komma cirklar där man kan ha någon form av ljus - många har likt mig själv suttit i många års utveckling!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

sven-g
2/16/11, 10:04 PM
#9

#8 Skulle vara jätte bra om detta kunde hända, vissa skulle tycka det smakade beskt.

Jane-Lyzell
2/16/11, 10:04 PM
#10

9Flört

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: