Annons:
Etikettmedialitet
Läst 4027 ggr
Destany
2011-02-13 01:58

träna upp och ta bort blockering

Jag har hört på flera olika håll nu att jag ska ha en medial gåva men att den e blockerad. hur ska jag få den att öppna sig? Det ska vara nåt med att jag ska kunna se andevärlden. Jag ser ibland skuggor o så men jag blir så jädra rädd så det kanske e det som blockerar? är det nån som har nån bra ide hur jag ska få rädslan för det okända att försvinna o öppna upp för gåvan?

Annons:
Skogshumblan
2011-02-13 09:09
#1

Jag vet inte hur din situation ser ut men om du har möjlighet så försök hitta någon grupp som träffas och mediterat ihop, gå en kurs i medial utvecklig och sök få mer kunskap i ämnet. Att få hjälp och stöd i sin utveckling kan ibland vara det lilla men det som gör att man vågar utvecklas och öppna upp till det man har.

Fundera På vad det är som skrämmer dig och försök bena ut varför det hindrar dig. Vissa hinder tror jag finns för att vi inte är redo än, andra för att vi ska få kämpa lite för att komma någon vart och ytterligare andra för att vi själva "stängt av". Bland andra orsaker.

Stort lycka till !

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Hellas
2011-02-13 09:58
#2

Hej Destany,
Du har redan börjat med att arbeta med dina bloclkeringar genom att komma in till oss och börja fråga.
Att våga fråga är ett stort steg att ta!

Sedan kan jag egentligen bara hålla med Skogshumbla i inlägg #1.

Dina rädslor är en av de blockeringar som finns och för att bli av med dem måste man ta reda på vad det handlar om, läsa information och andras berättelser osv.
Meditation är en fantastisk form att använda sig av då man börjar öppna upp och att kunna meditera tillsammans med andra är jättestarkt.
Det finns även välidgt bra vägledda meditationsskivor som man kan använda hemma.
Läs i våra artiklar härinne, det finns ganska mycket information som jag tror du har väldigt stor nytta av.

Kram och välkommen in i gänget!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: