Annons:
Etikettmedialitet
Läst 5628 ggr
Jane-Lyzell
2/23/11, 7:48 PM

Hemsökta hus!? Vad tror ni???????

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Innan filmen Ghost kom på bio http://sv.wikipedia.org/wiki/Ghost Var det inte så mycket Hemsökelser men efter filmen fullkomligt exploderade det med spöken hemma hos amerikanarna!?

12 oktober 1990 visades den för första gången i Sverige och Hemsökelserna ökade markant!

Runt 2002.03 kom Förnimmelse av mord http://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rnimmelse_av_mord

sen som alla känner till Det okända http://sv.wikipedia.org/wiki/Det_ok%C3%A4nda_(TV-serie

Och däremellan Hemsökta hus och en uppsjö med filmer i ämnet!

Nu fullständigt exploderar det med spöken över allt i svenska och utländska hem!?

Medium springer runt som galningar och renar hus - finns dem som lever på det idag!?

Är det verkligen så mycket "spöken" "Andar" som behöver hjälpas som dessa program vill få oss att tro?

NEJ - Jag tror inte det, sticker ut hakan lite nu kanske men jag tror Medium tar sin uppgift alldeles på stort allvar i den frågan! Varför skulle det springa runt en massa Vilsna själar som det kallas, överallt!? Finns liksom ingen rim o reson i det ! Vist finns det andar som behöver vara kvar ett tag här i vår jordiska atmosfär - för att de ska acceptera var dom är - men inte är det fast någon stans inte! De har ju fortfarande sin vägledare/guide vid sin sida , som hjälper den anden/själen till förståelse. Ingen lämnas ensam eller övergiven på andra sidan livet! Detta sättet är att ta bort intelligensen och se själarna som okunniga barn! Klart vi alla finner vägen i andevärlden då vi inte längre har en fysisk kropp. Jag tror det kommit in alldeles för mycket jordiskt rädslor tänk - baserade i från religionerna. Ytterst sällsynt med jordbundenhet med andar - existerar ja! Men verkligen inte så som dagens medium vill få det att framstå! (historieböckerna borde vara fulla av dem om det skulle vara fallet)

Andevärlden tar hand om de sina på andra sidan liksom vi tar hand om de våra på denna sidan - Ett mediums uppgift - att förmedla /kommunicera emellan världarna inget annat!

Tyvärr ser jag så mycket rädslor som skapas hos boende i sk hemsökta hus efter att sk medium varit där och tyvärr oftast skapat mera monster en var det var ifrån början - mediumets egen rädsla skapar konstigheter pg av rädslor och okunskap- vad har mediumet då skapat? Jo hjärnspöken som egentligen kanske endast är en när o kär som vill förmedla sig igenom mediumet med kärlek till den som bor i huset. ILLA!

Eller så läser mediumet in saker psychic ifrån väggar o tak o mark(minnen i tiden) kan vara både ifrån levande och sk döda.

 Ja märkligt är dessa dagens medium!

 Vad säger ni själva?

 Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Lady-Oona]
2/23/11, 8:28 PM
#1

Bra Jane…Underbart och bra skrivet…jag håller FULLSTÄNDIGT  med….har erfarenhet av detta big time i mitt liv som medium…och det är precis som du skriver många medium idag har extremt lite erfarenhet om s.k hemsökta hus och har lite eller ingen kunskap om vad det egentligen rör sig om. Det är många gånger ett sätt att skapa sensation, tjäna pengar och iblad göra sig ett namn. Jag tycker det är fruktansvärt att ett seriöst medium håller på sådär.

Marknaden översvämmas av fenomenpåståenden som inte finns och oftast det enda som är fullt av spöken är människors hjärnor. TV-program hjälper inte till precis och jag personligen har slutat för längesedan att titta på den sortens program tycker endast att många utav dem är pinsamma och idiotförklarar både andevärlden och inbland även de som bor i ett "hemsökt" hus.

så det var mina tankar i frågan….

Hellas
2/23/11, 8:31 PM
#2

Som jag svarade på ett annat ställe:
Jag kan enbart hålla med dig Jane i det du skriver, det är verkligen "serietillverkning" av hemsökta hus (om jag nu får lov att vara lite fyndig).

Men som du skriver, varför i hela friden skulle det lufsa runt en massa osaliga andar i den omfång som det idag gör.
Dessutom, det visar sig ju att det oftast handlar om antingen nära och kära som försöker göra sig hörda eller om våra egna rädslor som spelar oss ett spratt!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

sven-g
2/23/11, 8:35 PM
#3

Jag kan säga i detta att jag vet, före dessa serier var det mycket hyss hyss om detta, sedan bliv det mera ok att prata om tex, hemma hos mig spökar det. Det har väl i alla tider spökat men det har dom som bott där tvingats leva med. Men jag tror att dom sk spökerierna ofta förväxslas med plats minnen.

Jane-Lyzell
2/23/11, 9:17 PM
#4

Tack för reflektioner och jag kan bara hålla med er Oona , Helena och Sven!

Att andar går emellan världarna har det alltid gjort i alla tider - oftast obemärkta - andar /guider vill oftast inte varken synas eller höras - de är där i villkorslös kärlek när vi behöver dem- inget annat!

Men jag är starkt kritiskt emot sk förlorade själar!!! eller själar som de påstår sitter fast!!!! Bara känslan av det skapar ju rädslor!

Jag tror inte gud(skaparen skulle misslyckas så fatalt att själarna inte hittade hem!

som du skriver sven - platsminnen kan fastna i tiden av en orsak - för oss att inte glömma, som t ex ttramuan som Nazi lägren etc. - där finns starka avtryck men inte är det några själar där - utan tomma fantomer som kan ses av mediala!(vilket sedan missuppfattas som andar)

Vore välldigt grymt om desssa Judar skulle vandra där för evigt - näe , det köper inte jag! tror skapelsen är kärleksfull och välldigt inteligent!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Navajolady
2/24/11, 9:04 AM
#5

Intressanta tankar Jane!

Tittar man på presentationen av dessa program så skapar dom ju spänning redan innan man hört från boende vad som försigår.Det presenteras knuffar dörrar som smäller,saker som flyger genom luften och då blir det drama redan från programmens början.Därav tragiskt nog blir många skrämda och får inte en sann bild av andevärlden.

Jorbundna kan dom omöjligt vara allihop men att vissa fastnar i vårt atsralplan pga någon form av rädsla vet vi ju av erfarenhet existerar.Men nog tror jag man ofta brer på lite för spänningens skull och sånt är trist då människor både blir rädd och får fel uppfattning om en ande.

Dramatisk är ju det sista vår andevärld är den spänningen fixar vi fysiska så bra själva Glad

[dandamimm]
2/24/11, 11:21 AM
#6

Ibland upplever jag det som att det gått lite mode i att ha spöken hemma. Har vid ett flertal tillfällen fått förfrågana om jag vill "komma hem och kolla om jag har några spöken…". Och det av människor som inte upplever själv att de har något problem men som gärna vill ha spöken hemma.

Jag upplever ofta det som jag uppfattar som platsens minnen och har väl tänkt som du Jane att de kanske finns för att vi ska minnas.

Visst möter jag andar men jag har aldrig mött någon som varit fast här, de har bara varit på besök.

Jag tror att tv-programmen och filmerna sätter "spöken" i huvudet på folk. Tycker att det är sorgligt eftersom jag inte upplever andevärlden som farlig utan ljus.

Min ena dotter är väldigt medial och har haft kontakt hela livet och aldrig varit rädd för något. Men när hon såg "Det okända" några gånger fick hon mardrömmar. När vi försökte bena ut varför så trodde hon att det berodde på inledningen i programmet, ljussättning och ljud som är lite designat för att signalera att det är lite "farligt". Nu ser hon inte programmet mer. Men hon såg, på min inrådan, programmet med Birkan Tore, som var mycket ljusare…

// Danda

Annons:
Jane-Lyzell
2/24/11, 1:42 PM
#7

5 astralplanet är ett av andevärldens plan och mej veterilgen fastnar ingen där utan de väljer att vara där under en period! (så länge det behövs)De flesta människor hamnar där den första tiden (beroende på kunskap o utveckling om det andliga, därför så viktigt med utveckling)

Hur vet vi att det fastnar av rädsla!? (om det nu skulle fastna som du säger)

Nej tyvärr vet jag att all kommuniktaion - både kännande , seende och hörande - går igenom mediumets sinne(medvetande) så det är mer mediumets föreställningasvärld om andevärlden som blir den bild medium målar upp!

All kommunikation sker igenom medvetande - till medvetande (telepati) finns inget annat sätt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/24/11, 1:46 PM
#8

6 vist är det mode i spöken och flawer power, tyvärr!

Exemplett med din dotter tycker jag e slående vad dessa program skapar!

Gillar inte Birkans tal om vilsna själar eller förlorade själar - det skapar rädslor - annars verkar han ju vara en fin människa!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Skogshumblan
2/24/11, 6:40 PM
#9

*läser med stort intresse, begrundar och tackar för att ni delar med er*

Spontant låter det där du skriver Jane, om minnen, väldig rätt men jag är så ny så jag avstår från att säga mer än så.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Jane-Lyzell
2/24/11, 8:25 PM
#10

9 tack , Ja minen plockas upp av mediala och tolkas som andar  många gånger!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Jeremina]
2/25/11, 3:47 AM
#11

Hemsökta hus från Storbrittanien är så hysteriskt!

Navajolady
2/25/11, 5:23 AM
#12

# 7 Har mött detta vid flera tillfällen och en av rädslorna jag stött på beror på andens egen tro att tex Kristendomen fostrat personen till en tro på helvetet.Av flera anledningar anser denna ande att han vart "syndig" under sitt liv och där är rädslan att släppa taget,man tror man ska hamna i helvetet eller skärselden enligt katolsk tro.

Det är inte alltid ens våra guider lyckas locka över den formen av jordbundenhet och ofta tar det många många år men till sist släpper alla med eller utan mediets hjälp.Dom jordbundna jag mött har haft en frustration och tacka för det hur kul kan det vara att av rädsla sitta fast.Det skulle jag själv inte vilja.

# 11 Visst är det hysteriskt men har väldigt svårt att låta bli och titta,är på tok för nyfiken:-)

# 0 Sen måste jag säga att mediumen i det okända sköter sin uppgift väldigt bra,däremot skapar ju TV spänning i början av programmen men det är ju enbart för tittar siffrorna för övrigt tycker jag dom sköter sitt snyggtGlad

yamher
2/25/11, 1:35 PM
#13

#12 jag håller med dig i att våra föreställningar kan "låsa" många till att fly istället för att följa med över. Och förr eller senare kommer de över de med. Men många av dem som medium träffar är också de som är i från ljuset.

Vilket syfte de har med att komma till baka och hälsa på är vitt skilda. Man kan inte bara "köpa" allt o tro att alla bara har goda intentions.. Lika väl som det kan vara vår skyddsängel som visar sin närvaro.

Men det finns så mycket mer än bara oss själar än att säga att det är konstigt att det finns aktivitet lite överallt. Hur mycket har inte vi förnekat av deras existens genom århundrande… Det finns ytterst få som egentligen vet hur "livligt" det är här på jorden, det gäller ju att vara fullständigt "öppen" och se genom de olika dimensionerna här nere på jorden…

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Jane-Lyzell
2/25/11, 1:40 PM
#14

12- 13 vad säger att de sitter fast????

är det din tro på detta eller andens?

Särskilt de som är uppfostrade i religonen - bör inte ha några som helst problem - tror faktiskt ingen som går över har problem! du får undervisning och vård på andra sidan !

Ingen döms eller förebrås alla tas emot ifrån den mest onda till den mest goda!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Andina
2/25/11, 2:51 PM
#15

#0 - Amen!Glad

Jag undrar ofta om någon ande över huvud taget kan "sitta fast"… förutom i sin 'mentala värld' möjligtvis…
Det jag också undrar ofta, är att hur vi människor (som knappt förstår denna "andevärld" kan tro oss vara såpass 'kunniga' att vi kan föra över någon till ljuset… Vi som knappast kan förstå hur det egentligen fungerar - rent praktiskt - skulle alltså vara bättre på att föra någon till ljuset än de som själva finns där…? 
Möjligtvis kan våra energier vara behjälpliga… kanske…?

Nej, jag anser att det ligger mycket, mycket Trend i detta med att hjälpa andar till Ljuset!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

yamher
2/25/11, 2:54 PM
#16

jag skrev ingen stans att de sitter fast, jag skrev att många kan vara rädda för att gå över, dels för att de tex är rädda att bli straffade, fly från  ansvar, rädd för helvetet mm och en del av det är pga av vad vi har lärt oss att tro i detta livet….

Vi får alla bearbeta våra liv för att förstå hur vi har left våra liv, om vi har lärt oss och ta ansvar för våra val och handlingar.  Har du inte gjort det rehabiliteras du på det sättet du behöver o vissa fall måste komma tillbaka för att lära dig eller ta det straff du förtjänar. Det  låter hårt o grymt…

vem säger att ingen döms, eller är det din egna uppfattning/tro? Har du följt med över och sett hur det fungerar eller litar du blint på det någon förmedlar till dig?

Alis volat propriis Oskyldig

yamher
2/25/11, 3:00 PM
#17

vem säger att det inte finns människor som vandrar på jorden som sitter inne med att veta hur det fungerar? Bara för att de inte blir kända betyder inte att det finns människor med gåvor utöver vad vi någonsin skulle tro kunna vara möjligt. Som du skriver Andina den vanliga människan och många mediala har inte insikten hur det fungerar på andra sidan - inte mer än vad den enskilde klarar av eller som är ofarligt … Våra liv här nere och de mänskliga själarna är så otroligt skyddade från verkligenheten att när vi dessutom gör allt för att trycka ner tron på  detta eller kommersiellt tjäna pengar på detta under lång tid så är det inte konstigt att det är ytterst få som sitter med insikten hur det fungerar.

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2/25/11, 5:17 PM
#18

15 så sant - hur mycket vet vi igentligen!Flört tror heller inte vi ska veta! vår jordiska hjärna kan inte förstå allt!

Ja det där med att sända andar till ljuset . hmmm…….

Klarar alla andar gå upp i det högsta ljuset - eller dödas/elemineras dom då?

Det korrekta borde vara till deras egen vibbrationsplan - där de klarar att vara!

Nej - Jag tror inte vi medium behövs för att rensa hus som det heter - det är mera att göra oss behövda!

Där det behövs hjälp sker det inom den 3 dagars intervall som det tar för själen att gå över(släppa alla banden här, och förstå vad som hänt) Om det behövs hjälp då - tar deras ledare dem till en cirkel(trans eller fysisk ibland mental cirkel, en väl etablerad sådan) där andarna kan tala dirket med oss via ett medium - och sittarna med cirkelledare kan med kärlek få anden förstå dess situiation - det är en verkligen kärleksfull upplevelse.

Som tur är sker detta välldigt sällan och kallas då för en räddning!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/25/11, 5:22 PM
#19

16- och 17 Låter mycket räddslor i det du skriver - NEJ jag tror inte på dömmande!

Det på grund av mitt egen erfarenheter under lång tid och då också med att ha talat med andevärlden direkt igenom Trans eller fysiskt mediumskap i oberoende dirkeltröster!(inte inräknat AÅ cirkel)

Den enda som dömmer om det behövs är du själv - finns ingen dömmande gud eller annat heller!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2/25/11, 5:32 PM
#20

det är inte rädslor för mig, snarare kartläggning av hur det fungerar.. Det e inte heller en gud som dömmer snarare systemet i sig…

Du har talat me nån på andra sidan, med andra ord inte varit där ok…

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Jane-Lyzell
2/25/11, 5:44 PM
#21

20 Om jag hadde varit där vore jag död - Jag har varit på väg över ett antal gånger ja!(så varit i tunneln och träffat anhöriiga) som fysisk person kan du inte gå över - alldeles för stark vibbration för din fysiska kropp!

Om du menar andliga - själsresor så javist har jag också gjort sådana med min ledare! Vad det är jag sett då - kan jag inte svara på!?? Kan ha varit andevärlden - men inget jag kan säga med säkerhet!

Har du varit där och på vilket sätt?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2/25/11, 6:02 PM
#22

det kan du visst, om du har den gåvan, jag vet åtminstone sex som har och kan det

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2/25/11, 6:18 PM
#23

22 vilka då och hur!?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2/25/11, 6:39 PM
#24

Du har bla Merlin-pappa här på denna sajten som har nog av en "olycka" fått varit där på studiebesök bla med bemötandet av olika själar som inte riktigt har varit färdiga.

Det gäller att avskilja sin själ från sin kropp, dvs bli medveten om din själ som i vanlig utomkroppslig upplevelse fast du medvetet följer med (vilket är ditt sanna jag, till både utseende och personlighet). Som du själv skriver det är av naturliga skäl inte för vem som helst att trava över dit, men några har gåvan i blodet kan man säga och har möjlighet av olika anledningar att vara på andra sidan.  När du där kan följa varje steg tex när en själ gör går över så efter tillräckligt många gånger blir det vardagsmat och personligen är jag mer intresserad av att förstå hur otroligt komplicerat allting är och hur det fungerar. hur svårt det är för den enskilde av oss att greppa allt, då förstår man betydlesen av ljuset som en ridå eller bomull för oss människor.

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2/25/11, 7:12 PM
#25

24 Hmmm blir man någonsin färdigFlört

Det är samma där - din föreställningasvärld är det du ser eller upplever i dessa tillstånd! inte riktigt så enkelt ingen har varit helt o full över fören vår silvercord ( andliga navelsträngen brustit)

Det är säkert något budskap i de hans såg för han själv mest - det behöver inte betyda att det är så!

Jag förlitar mig mer ifrån dem som är över helt o fullt (andarna och våra guider) De har erfarenhet av andra sidan - inte vi härifrån!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

yamher
2/25/11, 7:32 PM
#26

ja, om man oberoende varandra kan beskriva samma sak så kanske man kan fundera på deras sanningshalt?! Nåja, det beror också på vem man pratar med på andra sidan hur insatta de är att förstå hur det fungerar och vad de själva har för intresse/vinning/vad de är förhindrade att säga.

De som kan medvetet gå ur sin kropp, så är det lika verkligt som att titta med mina egna fysiska ögon, så var är föreställningsvärlden -som du skriver- då? Jag medeterar inte för att gå ur min kropp eller behöver befinna sig i ett "tillstånd" osv.

Vi har olika tryggheter och hur vi finner vår kunskap, du söker den via andra som du träffar här nere, jag vill se med mina ögon eller träffa den som har kunskap just det specifika jag vill veta, även om jag träffar och jobbar mycket med min skyddsängel. Du ber den du vill träffa komma ner?! Och jag går upp och hälsar på den jag vill träffa…

Alis volat propriis Oskyldig

Andina
2/25/11, 8:07 PM
#27

Jag resonerar så här, att vi jordemänniskor upplever något och vi baserar vår tro och vår förklaringsmodell på vår hjärnas logik. Ofta baserar vi vårt ställningstagande på vad andra berättar för oss (vad vi hör, läser o s v) inte på våra egna erfarenheter. Dessa och våra egna upplevelser försöker vi förklara med vår logik.

Men - Observera, att vår hjärna (som skapar logiken) kan ingenting annat än det vi lärt den! Säger vi att det är logiskt och så här måste det vara - så är det för att så långt klarar vår hjärna av att 'pussla ihop bitarna', för det har den lärt sig under vårt liv hittills.

Men jag anser att Bortom - ligger bortanför vår hjärnas kapacitet att förstå. Särskilt som vi inte i detta liv har "lärt vår hjärna hur allting egentligen hänger ihop och fungerar".

Min hjärna kan bara och endast det jag har lärt in i den!!! Har jag lärt mig hur man gör för att cykla så vet den det, men har jag aldrig instruerat hur cykling går till, så kan inte min hjärna tänka ut det själv.

Jag kan säga att jag har haft upplevelser! Absolut. Är de sanna? Ja!
Förstår jag vad de är, egentligen? Nej, men jag tror ibland att jag gör det, för jag bygger det på min logik och hörsägen. Behöver det vara rätt? Nej - men det  kan  vara rätt…

Alltså - vi kanske tror, och anser att vi förstår "Bortom" - men gör vi egentligen det? Nej, hur skulle vi kunna det?

Jag tror att det enda sättet är att vara där till 100 % själv! Och när är vi det? I uku'er? I Drömmar? I meditation? Jag vet inte, men jag tvivlar - jag tror att vi kanske måste koppla loss vår hjärna helt och hållet först… d v s vår fysiska kropp (eftersom hjärnan är ett organ som är del av vår fysiska kropp).

Jag har med åren trott - och reviderat vad jag trott - alltså har jag reviderat allt eftersom min hjärna fått mer information (upplevelser, tankar och åsikter).

Utan att vara cynisk, det är lite som jultomten. När jag är ett litet barn och får se en skäggig man som delar ut presenter och får höra att han är Jultomten, då tror jag på det, det är ju helt logiskt - jag har sett honom, jag har hört andra tala om honom… senare i livet får jag veta att han är en bluff, ofta skapad av dem jag litat på mest i hela mitt korta liv. Plötsligt så är jultomten något helt annat. Min hjärna har fått information som den nu pusslar ihop - jutomten är bluff!

Jag säger inte därmed att "Bortom" och våra paranormala upplevelser är bluff (jag är själv väldigt engagerad i dessa ämnen) - men är de vad vi tror… ???

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Skogshumblan
2/25/11, 8:16 PM
#28

En följdfråga då. Om det nu inte är så att människor blir kvar här nere, hur kommer det sig då att känslan av att någon är i huset kommer och går? Och varför känns det som olika energier var gång som det har gjort här hos mig tex. Minnen skulle väl vara mer permanenta?

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
2/25/11, 8:36 PM
#29

Kanske 'besöker' de oss…? :) Men det behöver ju inte betyda att de "fastnat" i vår dimension?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Skogshumblan
2/25/11, 8:45 PM
#30

Andina, precis det var det jag undrade över. De kan alltså komma och gå? Det är iaf det jag märkt med min pappa, han kommer när det är något jag verkligen verkligen behöver veta, varslas om eller peppas järnet. Lite läskigt men så skönt.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Andina
2/25/11, 8:49 PM
#31

Om de kommer och går eller inte, det vet jag inte, men enligt mina egna upplevelser så är vi i alla fall i kontakt med dem på något vis, lite då och då. Och visst verkar det som att det är de som kommer till oss… ;)

Ja - det är jätteskönt att veta att de finns bortanför det vi kan förstå! Jag håller med! (Men läskigt - nej, det tycker jag inte! ;) )

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Skogshumblan
2/25/11, 9:02 PM
#32

För mig är det läskigt för jag vet att han vill mig väl men jag kan inte tala om för någon hur jag vet saker, ingen i min släkt tror på sånt här eller mig om jag säger att pappa kom och varnade. DÅRHUSET står det på det hus jag får en mysig etta med inbygd sovalkov i dåTyst

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

yamher
2/25/11, 10:45 PM
#33
  1. de kan komma o gå våra släktingar och vänner som finns på andra sidan, eller besökare som vill titta till
  2. det finns de som irrar kvar här av olika anledningar
  3. platsbundna som "känner" sig knutna till exp huset
  4. det kan vara minnen som återkommer "hackar"
  5. tror tillräckligt många att det spökar så kan det av den energien kopiera det vi tror på, som den vita frun på gamla slottet bara för att det borde finnas en
  6. skyddsängel eller guider eller vilka namn man vill kalla dem för
  7. lika väl kan det vara andra väsen som kommer och går som hustomtar, vättar etc
  8. rörelser av energier, "punkter", öppningar etc…
  9. eller som många skeptiker gillar; bara naturliga orsaker

#27 Den redogörelsen du tar upp är typisk vetenskaplig, och vetenskapen kan inte förklara de lagar som finns där uppe, inte heller förklarar den det jag upplever hur energiskt du än vill försöka förklara det, det finns alldeles för mycket bevis på det jag upplevt det bara för att kunna bortförklara det med vad min hjärna vill tänka logiskt, i vilket fall som helst kommer vi alla åtminstone bli varse det den dagen vi lägger i näsan i vädret, hur det egentligen fungerar…

Alis volat propriis Oskyldig

Andina
2/25/11, 11:00 PM
#34

Men ser du inte, jag bortförklarar inte - men däremot 'hävdar' jag att vi egentligen inte vet, vi kan inte med logik förklara. Däremot kan vi 'veta' - genom upplevelser, men inte 'vetenskapligt'/logiskt förklara.

Jag har en hel del upplevelser av "Bortom", och jag kan, med min logik förklara, däremot tror jag inte att jag med säkerhet kan veta eftersom det ligger 'bortom det för oss logiska'…

;)

Så - jag är helt överens med dig, när vi lägger näsan i vädret, då kanske vi förstår hur det fungerar (inte tror att vi förstår).

Och jag tvekar inte en sekund på de upplevelser jag har haft, de är helt sanna för mig!!! Men - kan jag egentligen förklara dem med hjälp av min hjärnas kapacitet och förstånd?

För mig är det självklart att vi existerar efter vår fysiska död - det har jag fått 'bevisat' för mig så många gånger, men jag vet också att mina "logiska förklaringar" antagligen inte "räcker till".

Och - för att återgå till TS fråga - därför tror jag att vi kanske inte riktigt förstår detta med "osaliga andar" (d v s de som vi uppfattar ha 'fastnat' här i vår dimension)…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Andina
2/26/11, 12:04 AM
#36

Om jag låter kaxig i förra inlägget ber jag om ursäkt, det är inte alls min mening! (För sent för att ändra uttryckssätt.)

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

[AlvarZ]
2/26/11, 1:46 AM
#37

Det finns inga hemsökta hus

Är det inte ni som en gång skapat det för penga intressets skull.

Astralprojektion
2/26/11, 6:54 AM
#38

# 0

Under mina 45 år som aktivt arbetande medium både utomlands och inom Sverige har jag mött dessa bunda själar flertalet gånger.

Sitter anden fast för alltid, nej men är vanligt förekommande då denne formats av livets hot med religion som dömmer.

Dömmer gör icke andevärldar dömmer gör människan och har sedan urminnes tider skrämt sina församlingar med jävulens existens.

Under Atsral projektion har jag visstas i flertalet dimmenssioner blivit andligt guidad av mina ledare och andliga guider som visat mig vad som finns bortom vår kunskap och vårt mänskliga förstånd.

Har under 40 år arbetat med blivande medium Astralresenärer som dom flesta vittnat om dessa fenomen där man uteslutit all form av platsminnen.

Under Tv inspelnigar har vi kunnat dokumentera flertalet fenomen något vetenskapen inte heller kunnat förklara efter att ha tagit del av bildmaterial och deltagit på plats under undersökningar däribland även bundna själar.

Det Du kallar för räddning är exakt samma som att hjälpa en bunden ande mot ljuset.

# 0 Du skriver i ett inlägg att genom Fysisk Trans  ha direktkommunikation genom direktröst vilket speglar att endast Ditt eget sätt att agera medium skulle vara gällande och fungerande ?

Skulle alla mentala medium inte veta vad dom pratar om ? här välter du en hel mediumvärld som under många år jobbat med både bundenhet och besökande andar som gett många goda resultat för både anhöriga , andliga besökare samt bundna.

Har deltagit i USA på fysiska seanser en mycket intressant form av mediumskap men för det icke en enda fungerande mediumistisk utövning.

Det jag reagerar på är att många inom mediumvärlden idag ifrågasätter andra mediums utövande. Man går bakom ryggar med förtal för att göda sitt eget ego.

Man ifrågasätter människors upplevelser något denne endast själv kan vittna om som deltagit i upplevelsen.

Naturligtvis finns därute människor som inte jobbar ärligt men denna kategori av människor är åndå ett minimum i jämförelse med dessa som i andlighetens ärlighet gör en god insats för både bundna andeväsen och den enskilda människan.

Samtliga andesjälar klarar av att gå mot det högsta ljuset och med erfarenheten borde du veta att anden är odödlig och kan ej heller någonsin elimineras.

Vi medier behövs på olika plan inte för att känna oss behövda utan för att bistå både ljusets varelser och den som av någon form inte kunnat släppa den jordiska sfären.

Normalt släpper en ande jordens sfär inom tre dagars radie dock inte alltid av livets olika påverkan av dess egen andes hälsa.

Ni skriver att normalt tar deras ledare dem till en cirkel en väl etablerad sådan och under en Fysisk Trans genomför en räddning , men att detta sällan är förekommande.

Naturligtvis tar våra ledare hem oss men detta kan vara en pågående process som tar många år som upplevs av boende på plats som skrämmande, då tillkallas ett medium som med ledarens/guidernas hjälp för över denne till ljuset.

Både fysiskt och mentalt mediumskap har sin funktion i detta inte enbart det fysiska trans mediet.

Samma räddning utför även det mentala mediet på plats. Det finns idag många väl fungerande mediumskap och vi kan inte hävda att enbart vårt eget sätt att utföra vår uppgift är den enda fungerande metoden.

Min fråga blir om ni någonsin  själv utövat mentalt mediumskap och kan därför säga att detta inte är fungerande ? att dessa inbillar sig att bundenhet finns.

Min främsta uppgift är att bistå med hjälp både på plats ,readings och seanser.Skulle min uppgift vara sämre fungerande än ett fysiskt trans- mediumskap ?

Med goda resultat i handen kan jag bara konstatera att hjälpen nått fram dit den ska men att människan av någon orsak har svårt att se när det får gå bra för andra medum då finner vi avundsjukan och konkurransen.

Andlighet är inte förenligt med avundsjuka eller missunsamhet åt något håll  istället för att slå ner på andras utövande bör vi hålla samman och göra vår plikt för både andevärldar och levande individer.

Vi gör alla ett jobb och ser själva resultatet av detta därför anser jag det viktigt att vi respekterar varandras sätt att arbeta för andevärldarna.

Alla behövs både fysiska ,trans och mentala medium utan att vi för det ska sätta oss på våra höga hästar och slå ner på varandras arbete där vi hävdar att enbart vår egen form av mediumskap är den enda rätta och fungerande metoden.

Naturligtvis är inte samtliga bundna andar men dom existerar lika väl som du och jag.

Att förneka dess existens är en brist på kunskap, vårt andliga universum sträcker sig långt längre än vad vår mänskliga hjärna kan förstå.

Efter tio års forskning tillsammans med ett erkännt värdsberömt medium  från USA har vi kunnat både bevisa och dokumentera dessa själar med bild ljud och upplevelser.

Detta har skett under uppsikt av vetenskap, psykologer och läkare som kunnat utesluta all form av obalanser hos dom medverkande.

Menar absolut inte att vara ohövlig mot dig utan vill enbart påpeka att det finns mängder av fungerande arbetssätt där man mött bundna som behövt hjälpen att våga släppa sin andes fångenskap.

Univerums under är så enormt stort att jag med mina forskningar och 45 år inom mediumskapet endast kunnat skrapa lite på ytan.

Universum är oändligt och jag tycker vi ska vara tacksamma som fått vår gåva att kunna förmedla både ljusets andar och dem som fastnat i jordens astrala plan.

Att ge en hjälpande hand till den som behöver där finns min egen uppgift oavsett bundenhet alternativt ljusets själar samt den fysikt levande individen.

Tack för ordet.

med vänlg hälsning/John.

yamher
2/26/11, 8:24 AM
#39

Bra skrivit John, hur bra ett vanligt medium blir kan det inte göra mer än en ytterst lite skrapning av allt, och vi ÄR skyddade från att ta reda på speciellt mycket för att vi inte skulle klara av det. Dessutom om man kan förstå att man gör en ytterst lite skrapning här nere på jorden in i deras värld så bör man också förstå att det både kan misstolkas och att andra har "skrapat" på andra ställen och sätt samma sakn från ett annat perspektiv… Det är inte hemligt för vet man hur man ska söka finns många svar på jorden, både här och där.

 Jag skulle inte vilja, om jag befann mig på andra sidan, jobba med att visa andra sidan när många människor förnekar och vrider det till extrema för att bevisa att det inte existerar…

Vilka skulle ha tjänat på att det spökat genom åren, att ta "betalt" som många tror att alla medium gör, inte började ske för under 1900 talet rent generellt?

Alis volat propriis Oskyldig

Mads
2/26/11, 9:33 AM
#40

# 0 I grund och botten tror jag bara det har blivit mer accepterat att prata om och visa på tv så jag tror inte det skett en ökning på vilsna själar utan det är nog samma som innan. Och har man inte utvecklat sin medialitet tex så kan ju en hur vänlig ande som helst som ger sig till känna i ett hem tolkas som en orolig sådan för att man finner det vara både ovant och obehagligt.

Sen tycker jag mig se en ökning däremot den senaste tiden på självutnämda experter på vad som är rätt och fel i mediumbranchen och det är en aning oroande.

Kram

Amor Vincit Omnia

Jane-Lyzell
2/26/11, 1:03 PM
#41

Oj vad det skrivits i tråden - mycket känslor - Bra det är det jag vill - att man tänker!

Adina - mycket kloka ord du skriver och kan bar hålla med!

Yamher - det är okay att tro på det du tror!

John - välkommen in - för att vara medium i 45 år har du välldigt mycket dömmande! och jag kan läsa din ilska emellan raderna!

Din forskning vore ju intresant att ta del av - var kan man läsa den?

Sen vill jag bera säga att alla mediumskap är lika viktiga - har aldrig sagt något är mera värt en det andra!'

Däremot i mentalt mediumskap , som är en lätt form av förändrat medvetandeform - är just det mediumskap där mediumets egna trosföreställningar kommer igenom som mest ! i trans är det lite mindre och i fysisk mediumskap med oberoende direktröster är det som är minst påverkat av mediumets eget sinne och sinnesvärld.

Läs andinas inlägg - som förklarar en hel del om detta!

om jag räknat rätt såå har du arbetat som medium då sen 1966 eller däromkring! Vart har du din utveckling ifrån den tiden ? vad påverkade dig i din samtid!(intresant du skriver här inne) är du själv lärd eller igenom något förbund eller liknade?

Var du involverad i det spritualistiska riksförbundet?

Jag tror tyvärr inte som dig att andar sitter fast i astralvärlden - de är där av en orsak och ska vara där! Om du är spiritualist så vet du den 7 prinsipen om "Evig utveckling för alla männskliga själar" det gäller även i andevärlden!

Intresant du skriver här skriv gärna mera!

Det är okay tycka olikaFlört och i diskutionen lär vi oss av varandra!

Vänligen Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Sara-N
2/26/11, 2:31 PM
#42

hade inte tänkt göra något tillägg till den här tråden men nu kan jag inte låta bli.

först måste jag bara säga; Jhon, vilket fint inlägg, upplever dig som att du arbetar med kärlek och ödmjukhet.i min värld så kan ett medium vara till stor hjälp med olika saker för många varelser och energier. och hjälpper det så hjälper det, det är vad som borde vara betydelsefullt.

jag upplever att medialitet går hand i hand med helande och denna sida borde även den genomsyras av helande och kärlek och ljus! varför så mycket motstånd..

kram!

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

Sara-N
2/26/11, 2:40 PM
#43

Jhon, jag undrar en sak; jag e lite inne på att utveckla min intuitiva förmåga och skulle väldigt gärna gå någon kurs eller liknande men där jag kan vara säker på att det jag får är genom ljus, ödmjukhet och kärlek. har du någon kurs/kursledare som du kan rekomendera till mig? du behöver inte skriva här om du inte vil, jag kunde inte gå in på din sida så därför skriver jag här :)

varma hälsningar

sara

jag följer min intuition och livet säger Ja till mig

 

sven-g
2/26/11, 3:27 PM
#44

Jag vill ta upp en sak till i detta ämne energi spår, dessa tror jag kan misstas vara andar, för man kan nog lätt ta det som just det.

Detta är vad jag tror inte vet, tror att energi från starka personer kan göra avtryck i tiden, synas höras kännas. Detta gäller även andra livsformer som kan bilda energi.

Dessa avtryck tror jag kan avstöras så de minskar elller upphör, och att just detta ofta förväxslas med att föra andar till ljuset, när det är en fråga om rening.

Tror nog att våra värderingar inte alls gäller i det vi kallar ande värden. Dvs det finns inget ont inget gott, för det är bara parametrar vi sätter upp.

Summan av mitt påstående är att man borde kalla allt detta för avstörning av energi.

Hellas
2/27/11, 12:01 AM
#45

Det är ingen här som egentligen skriver att det inte finns andar som valt att stanna kvar och inte går vidare.
Det trådens huvudsakliga och väldigt viktiga budskap säger är att ALLT  inte är jordbundna andar.

#38 John, välkommen hit till Medialt, du är välkommen att skriva och dela med dig av dina erfarenheter i en egen tråd om du vill.
Det är många, inklusive jag själv som är nyfiken på att höra mer om all din kunskap som du måste ha samlat på dig under så många år.

Precis som Jane så bra skriver, det är så intressant med olika syn på saker och ting.

Vi tycker om oliktänkande, speciellt då de även vågar uttrycka sin åsikt på ett rakt och konkret sätt.

På ett froum har man verkligen möjlighet att pröva sina egna tankar mot andras för att antingen omvärdera sina egna eller befästa dem.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2/27/11, 12:09 AM
#46

#43 Sara-N, Jag rekomenderar dig att ta direktkontakt med "John" eller skriver en egen tråd, den här tråden handlar om Hemsökta Hus och inte förfrågningar kring Lärare Kyss.
Vi försöker vara noga med att inte avvika för mycket i nya ämnen. även om det är jättesvårt att låta bli.
Men det är bättre att starta nya trådar istället.

Kram

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Hellas
2/27/11, 12:21 AM
#47

#44 Intressanta tankar du har, dessa vill jag känna på men visst är det så att energiminnen är oerhört starka i ett hus.
Tack Sven!

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
2/27/11, 8:09 AM
#48

det e en av punkterna som jag skrev i #33, om minnen som etsats fast och spelas upp om och om igen

Alis volat propriis Oskyldig

Annons:
Hellas
2/27/11, 11:03 AM
#49

#48 *Fniss* Ja det ser jag ju nu, tack, det var bra och kortfattat inlägg med bra punkter :).
Jag missade flera inlägg som gjordes ljust där, kanske jag snurrade för fort med ljulet på muset ;)

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Neutralis
2/27/11, 1:29 PM
#50

Intressant diskussion, där många påstår sig veta hur det fungerar. Givetvis kan vem som helst påstå sig veta hur det är, det enda som krävs är ett kreativt sinne.

Jag håller med Jane inledningsvis där hon ifrågasätter olika resonemang, ända tills hon börjar berätta hur det egentligen ligger till, vilket hon givetvis inte har en aning om, som resten av oss. Man kan tro att det är på ett sätt, men inte veta.

Jane har om jag kommer ihåg rätt påstått att det var något med att det var 1% av alla andar som var jordbundna. Utan att dra igång en diskussion om ett visst fysiskt medium, så har Jane en del anmärkningsvärda teorier kring hur jorbundna andar kan agera i samband med honom. Och det är relevant i en diskussion som denna.

Jag kan med enkelhet påstå att jag varje natt är uppe och besöker andevärlden och vet hur det fungerar, jag kan påstå att jag rensar jorbundna andar i ett hus, jag kan påstå att jag hjälper andar i en räddningscirkel… ja, jag kan påstå i princip vad som helst som inte går att kontrollera. Och DET är lättförtjänta pengar om man agerar som medium i kravlösa förhållanden.

Jane-Lyzell
2/27/11, 1:36 PM
#51

44 vist är det så - mer vanligt än vad människan tror!

Tänk på hus t ex som kallas för skillsmässohus!

eller tokhus eller sorghus…….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2/27/11, 1:42 PM
#52

50 tänk att ditt hat emot mig skiner igenom så…..tråkigt

Om du ser i inledningen skriver jag"att jag sticker ut hakan"

Det är tyvärr just i Fysiska senser som jordbundna andar kan få komma igenom - så inget konstigt med det! Det är andar ifrån just astralplanet - enda sättet de är dem som är närmast vårt plan!

Om du tycker jag påstår behöver du inte ta in det jag skriver - det är mina åsikter om hemsökta hus!

Du är välkommen ha din egen!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Neutralis
2/27/11, 1:59 PM
#53

#52

tänk att ditt hat emot mig skiner igenom så…..tråkigt

Om du tycker att ifrågasättande är hat, så visst. Då "hatar" jag dig bara i hälften av dina inlägg i denna tråd.Flört

Det är tyvärr just i Fysiska senser som jordbundna andar kan få komma igenom - så inget konstigt med det! Det är andar ifrån just astralplanet - enda sättet de är dem som är närmast vårt plan!

Det är väl minst lika konstigt som att: "Medium springer runt som galningar och renar hus - finns dem som lever på det idag!?"

Om du tycker jag påstår behöver du inte ta in det jag skriver - det är mina åsikter om hemsökta hus! Du är välkommen ha din egen!

Jo, tack… det är just mitt "hat" som är min egen åsikt och som jag skriver i denna tråden.

Jane-Lyzell
2/27/11, 2:09 PM
#54

53 efter som jag uppfattar det så(hat) - så kanske du får fundera på varför!(om jag har fel i mitt antagande - så ber jag om ursäkt - men detta är ju inte första gången du irroniserar mina inlägg)

Ja fysiskt mediumskap är konstigt i vanliga människors ögon - så svårt att förstå!

Fast nej håller inte med dig att det är samma sak som mentala medium och husrensningar!"

Tyvärr är det så att efttersom det mentala mediumskapet är mer färgat av mediumets sinnesvärld blir det minst tillförlitligt!

i det fysiska mediumskapet kan anden tala direkt utan mellanhand i obberoende direktröst! (men nu är det inte fysiskt mediumskap vi talar om här )

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Neutralis
2/27/11, 2:11 PM
#55

#38

Naturligtvis tar våra ledare hem oss men detta kan vara en pågående process som tar många år som upplevs av boende på plats som skrämmande, då tillkallas ett medium som med ledarens/guidernas hjälp för över denne till ljuset.

Varför skulle ett medium ha större möjlighet att hjälpa en ande än en guide/ledare? Är inte det bara ett sätt att höja mediets förmåga och betydelse?

Jag har alltså inga som helst svar trots erfarenhet, men blir lika facinerad varje gång någon säger hur det ligger till.

Annons:
Neutralis
2/27/11, 2:29 PM
#56

#54

efter som jag uppfattar det så(hat) - så kanske du får fundera på varför!(om jag har fel i mitt antagande - så ber jag om ursäkt - men detta är ju inte första gången du irroniserar mina inlägg)

Det behöver jag inte fundera på särskilt länge… för mig så är det uppenbart att du har problem med att ditt "vetande" blir ifrågasatt.

Fast nej håller inte med dig att det är samma sak som mentala medium och husrensningar!"

Nähä, ok.

Tyvärr är det så att efttersom det mentala mediumskapet är mer färgat av mediumets sinnesvärld blir det minst tillförlitligt!

Tvärtom tycker jag fysikt mediumskap är det minst tillförlitliga. Det är hur lätt som helst för ett medium med en liten uns kreativitet och förberedelse att lura skjortan av deltagarna… och effekten är enorm på en naiv deltagare, som startar en gratis reklamkampanj genom diverse media… och allt är i rullning på ett kick.

Mentala mediumskapet lämnar i alla fall utrymme att ifrågasätta genom inspelningar. Då man efter ett tag kan analysera vad som egentligen har sagts.

Hellas
2/27/11, 3:13 PM
#57

Låt oss försöka hålle en diskussion på hög nivå med delade uppfattningar i de fall vi har det…..

Men hoppa över ironi, insinuationer, läsande mellan rader osv.

Som jag tidigare skrev så är det ok att ha en egen åsikt och vill man pröva den egna tanken mot andra individers idéer så är det utmärkt att kunna göra det här.

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

yamher
2/27/11, 3:25 PM
#58

det kanske finns en hel uppsjö av människor som får samma budskap fast vi tolkar den olika. Som tex om någon från andra sidan skulle säga att man kan vara lika värdig om man är fattig så kan några tolka det som att man ska leva i fattig dom o utan några som helst saker, som att andra tolkar det på andra sätt.

Jag tycker det är av viktgt att förstå själv hur långt jag som medium själv kommer,l för att förstå och tolka det jag får, och utav vem jag får budskapet ifrån, vilka tillgångar den jag möter har osv…

Vi har alla kanske olika intressen och mål med våra gåva som mediala, åsikter om hur vi vill att det kanske ska se ut i vissa fall mer än hur det egentligen ser ut. Vissa vill läsa andras texter och teorier innan de möter den andra sidan medan andra söker sin egna sanning på olika sätt…

Alis volat propriis Oskyldig

Jane-Lyzell
2/27/11, 3:43 PM
#59

56 alla mediumskap är inte tillförlitliga där det fuskas - inkluderar mental mediumskap med - gäller alla former! Där mediums egon drar iväg och det tror de är gudomliga!Rynkar på näsan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Neutralis
2/27/11, 11:40 PM
#60

#59

Jo, så är det helt klart. Grejen är den att det inte är så lätt att veta vilka som fuskar eftersom det ofta är ett blåögt generellt tänkande bland sökande där inga bedragare finns förrän de står där med skägget i brevlådan.

[JohnHoudi]
2/28/11, 9:40 AM
#61

#59

alla mediumskap är inte tillförlitliga där det fuskas - inkluderar mental mediumskap med - gäller alla former! Där mediums egon drar iväg och det tror de är gudomliga!

Intressant. Jag är förvånad över hur öppna en del av er är gällande insikten att fusk förekommer.

Hur ställer ni er till medium som läser av sittern och gör cold reading utan att veta om att detta sker? Mediet tror alltså att de har kontakt med "andra sidan" och gör detta inte medvetet.

Men Jane, glömde du inte fysiskt mediumskap också? Här finns det så oerhört många dokumenterade fall där medium blivit avslöjade både i dåtid och nutid?

Jane-Lyzell
2/28/11, 1:55 PM
#62

60 Japp håller med och det har alltid varit de medialas akilishäl, tyvärr!

61 Varför skulle vi inte vara öppna - det är endast de som inte har rent mjöl i påsen som inte är öppna - de som vill mystefiera allt!

Lika illa vem eller hur som fuskas - där för ska man fokucera på det posetiva istället och de som är sanna - inte endast se till dem som du nu t ex kallar cooldreding(skeptikers tolknig av  en del av psychic)

John jag glömmer ingen ting - men det man måste ta hänyn till särsklit i dåtidens sk avslöjanden - är att det kanske inte var så alla gånger utan elaka tungor eller avundsjuka - presis som i dagens mediumskap!

du blandar alla i samma kompott vilket gör att det skär sig!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[JohnHoudi]
2/28/11, 2:09 PM
#63

#62

Varför skulle vi inte vara öppna - det är endast de som inte har rent mjöl i påsen som inte är öppna - de som vill mystefiera allt!

Tja, att poster censureras och medlemmar får skrivstopp på en del paranormala sajter säger väl en del?
Ni som kallar ert seriösa borde ju välkomna skeptikerna och det skeptiska tänket i stället för att ondgöra er över det.

Lika illa vem eller hur som fuskas

Verkligen? varför blir du då så upprörd då namnet Colin Fry tas upp?

- där för ska man fokucera på det posetiva istället och de som är sanna - inte endast se till dem som du nu t ex kallar cooldreding(skeptikers tolknig av  en del av psychic)

Fast om 99% av det medium presterar kan förklarars med de olika cold readingteknikerna så kanske man borde undra och kanske försöka få bättre resultat och bättre svar från "den andra sidan". Eller hur?

John jag glömmer ingen ting - men det man måste ta hänyn till särsklit i dåtidens sk avslöjanden - är att det kanske inte var så alla gånger utan elaka tungor eller avundsjuka - presis som i dagens mediumskap!

Njae, det finns klara avslöjningar då som är otvetydiga; Marjorie, bröderna Davenport, systrarna Fox, Evans m fl. 
Du kan heller inte säga att avslöjandet av Åkesson berodde på "elaka tungor och avundsjuka". Sedan har vi ju "du vet vem" som jag inte får skriva för då låses tråden eller censurerars den och jag får skrivstopp.

du blandar alla i samma kompott vilket gör att det skär sig!

Inte alls. Varför tror du det? Däremot vill jag gärna bli övertygad men det verkar vara svårt… Det är väl egentligen bara för medium att imponera. Kom med klara prekognitioner om katastrofer eller kom med något om mig som bara jag vet om etc, etc. Har man bra kontakt med den andra sidan och är seriös med det så ska det inte vara några problem att få fram… egentligen?
Eller har jag fel?

Jane-Lyzell
2/28/11, 2:18 PM
#64

63 Nu börjar du glida välldigt långt bort ifrån hemsökta hus - flytta gärna inlägget i en ny tråd!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Indiantrumman
2/28/11, 3:15 PM
#65

Jag som skulle vara datorfri men tråden blev så intressant att jag bara måste lägga min stora näsa i blöt.

Att det finns både bra och dåliga medium råder det ingen tvekan om men dom flesta jobbar ändå seriöst och allt detta snack om cold reading börjar jag ledsna på riktigt ordentligt.Skeptiker hävdar hela tiden sin kunskap med vetenskap och dom som känner mig vet att jag aldrig blir en vän av vetenskapen så länge dom inte kan klara av att bevisa det andliga som faktiskt finns omkring oss,den dagen dom gör det då får dom min respekt inte innan.

Jorbundenhet har förekommit i alla tider men först nu har det börjat komma fram genom media och internet medans vi tidigare enbart kunnat läsa lite om detta i någon veckotidning.

1 % jordbnudna säger du Jane och då skulle jag vilja slå ut det på hela jordens skorpa då blir 1 % genast mer än det låter när vi först hör det.Av erfarenhet och en guide som vet vad han pratar om så förekommer jordbundenhet mer än vi tror och faktum är alla medium kan inte stöta på dom medans andra kan ha den förmågan att just känna in en jordbunden ande.Ett avtryck kan jag omöjligt sända över till ljuset och se när anhöriga hämtar sin kära ,där för mig är beviset på en jordbunden själ som släpper taget.

En själ som släppt taget ger mig en helt annan kännsla än den jordbundna och tro mig jag om någon önskar att dessa jordbundna inte alls fanns för det är en frustration att sitta fast och den frustrationen känner vi människor ofta av och tolkar det genast till något ont när det i själva verket handlar om att hjälpa över med deras guider som ledande "räddaren"

Sen måste jag reagera på hur en del beter sig i vissa trådar varför så mycket OT och påhopp,kan man inte respektera varandras tro eller icke tro utan måste hävda sig så ypperligt att det närapå blir personliga påhopp.Läste en äldre tråd idag där man gick hårt åt TS och mellan två olika forum hade en  liten krigföring.Knappast andligt att bete sig så.Som Sajtvärd skrev tidigare håll diskussinen på hög nivå även om man tycker olika.

Jag håller inte med Jane i jordbundheten och tycker hon pratar persilja men så tycker säkert hon om mig med men för det går jag inte åt henne med allt annat OT som inte hör till denna tråd.Vi ser olika och ska för det kunna föra en vettig diskussion utan påhopp ironi och OT.

Lämnade ett annat forum pga av detta då jag såg många trevliga på medilat iFokus men tydligen får vi andliga inte vara ifred här heller utan att många kommer in och gör sig stor och stöddig.Kanske dags att lämna här också,synd bara på alla goa ljusa personer som gett så mycket.

PUH,,,då fick jag det sagt och nu återgår jag till den uppgift jag har framför mig,inget yttre påverkande under en tidGlad

(kanske blir dubbla inlägg den första strulade)

Ljus och kärlek är vår uppgift låt oss föra den vidare med kärlek  och inte med förakt mot enskilda individer.Sorgilgt att se.

kramar:-)

[JohnHoudi]
2/28/11, 3:36 PM
#66

#65

Tack för ditt inlägg. Mycket intressant men jag har några frågor:

Att det finns både bra och dåliga medium råder det ingen tvekan om men dom flesta jobbar ändå seriöst

Bra och dåliga måhända, men frågan var väl om "oseriösa medium". Tycker du att de är ok?

och allt detta snack om cold reading börjar jag ledsna på riktigt ordentligt.

Varför det? Om du är emot oseriösa medium så kanske det är så att just de använder sig av cold redingtekniker, eller hur? På vilket sätt är eller kan de vara "oseriösa"?

Skeptiker hävdar hela tiden sin kunskap med vetenskap

Nej, det är så att vi alla lever i vetenskapen vare sig man anammar den eller inte. Vetenskplig skepticism är basen på all vetenskap. Om inte vetenskapsmänen var skeptiska mot nya rön och testar dem skeptiskt så skulle inte vetenskapen fungera så värst bra. Det är tack vare detta du kan ha en fungerande kafekokare eller kunna skriva ditt inlägg på en dator.

och dom som känner mig vet att jag aldrig blir en vän av vetenskapen så länge dom inte kan klara av att bevisa det andliga som faktiskt finns omkring oss,den dagen dom gör det då får dom min respekt inte innan.

Nu är det så att bevisen måste alltid den som påstår något existera stå för. Det heter ju "you can't prove a negative". Däremot är skeptiker och vetenskapen väldigt glada för att få lära sig ny vetenskap som förändrar det vi kan bevisa i dag. Om det finns något paranormalt och det bekräftas så måste nämligen detta tas i beaktning inom allt vetenskapen gör inom fysik. Man skulle få skriva om i stort sett alla vetenskapliga böcker efter detta belägg. Tänk om du var den personen som ändrade detta?

Men du är så säker på det andliga och det tycker jag är intressant. Om du då kan berätta för vetenskapen vad det är som gjort dig så övertygad och få det bekräftat så kanske vi ser en ny dag ganska snart. En dag där övernaturliga inte är övernaturligt utan naturligt.

Indiantrumman
2/28/11, 3:43 PM
#67

# 66 Tyvärr går jag inte den ronden med skeptiker,det bara tar onödig energi och än en gång det handlar om jordbundenhet visa Jane lite respekt för hennes trådstart är du snäll Glad

[JohnHoudi]
2/28/11, 3:51 PM
#68

#67

Tyvärr går jag inte den ronden med skeptiker,det bara tar onödig energi och än en gång det handlar om jordbundenhet visa Jane lite respekt för hennes trådstart är du snäll

Förstår att det är svårt att argumentera och det är helt ok.
Men om du ville visa respekt för Janes tråd så förstår jag inte varför du skrev som du gjorde i början på #65 (som jag svarade på i #66)?

Men du har helt rätt att det inte har med #0 och tråden.

Jane-Lyzell
2/28/11, 4:10 PM
#69

65 Härligt se dig här inne igenGlad och tack för dina reflektioner!

som jag skrivit i inlägget så vist finns det jordbundna - men ser dem som välldigt få igämförelse med våra nära o kära som går emellan världarna!

Men som du också skriver är det ledaren och det nära o kära som hjälper anden över inte mediumet - mediumet hjälper på denna sidan!Flört oavsett hur vi väljer att troSkrattande

men jag tycker alldeles för höga sifror är inte jordbundna andar men framstår som det p.g av dessa program! och det är först o främst det jag vänder mig emot - att sk medium skrämmer upp boende i hus hemsökta hus - det blir inte bättre efter de varit där - snarare sämre(det eskalerar, då anden blir frustrerad när den inte får fram det den vill ha sagt) och rädslorna eskalerar för dem som bor i huset - vilket i de fallen är olyckligt!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Indiantrumman
2/28/11, 4:52 PM
#70

Där kan jag vara med dig helt hundra inte alla kan vara jordbunden för hur skulle det se ut,andra sidan skulle vara nästan tom på folkSkrattandeom jag hårddrar det lite.

Oftast är det dom som redan gått över dom är ju majoriteten ändå som besöker oss och får dom inte sagt det dom vill klart dom blir frustrerade det skule jag också bli.Jag skulle spöka runt så det stog härligan till kan jag lova och det kan ibland misstas för jordbundenhet helt klart.Vänta ska du se den dagen jag gått över kommer det okända att hitta en ilsken sur jordbunden bålgeting som inte går att tyglaSkrattandeSkrattandeSkrattande men jag måste säga att mediumen i det programmet gör en bra insats och är duktiga.

Men sen har vi den där %-en jordbunda och dom själarna lider jag stort med men lite som med prästen som viftar med korset i ett aktivt hus så har en ande inte fått sagt det den vill är den snart tillbaka och visar sin närvaro.Sånt missar inte ett proffsigt medium men tyvärr händer det och vissa kan leka lite kurragömma och helt enkelt hålla sig undan och det blir ett nytt besök av ett medium igen.

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Upp till toppen
Annons: