Annons:
Etikettoff-topic
Läst 3449 ggr
Skogshumblan
2011-02-24 19:03

Gå in och ut ur ljuset?

Såg på " Det okända" från i måndags. Jag tyckte Lena sa nått om att " han kommer och går lite…. In och ut ur ljuset för att titta till dig lite." Kan man göra så? Gå lite fram och tillbaka mellan ljuset och världarna? Har fått för mig att när man väl gått in i ljuset så är man "borta" från denna jord "för gott"…

Men jag kan ha fel;)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Annons:
yamher
2011-02-24 22:09
#1

de kan alltid komma tillbaka när de e i ljuset, men de vet var de hör hemma. Det finns mediala också som har gåvan att kunna vara på andra sidan, men inget att testa för den som inte har det.

Det är det du kommer att jobba med sen när du väl har gått över att vara "skyddsängel" till någon och då blir det många turer fram och tillbaka, då lever du i en "bubbla" från andra sidan in i denna…

Alis volat propriis Oskyldig

Hellas
2011-02-24 22:30
#2

Jag kan bara hålla med yamher, de som är i ljuset kan komma och gå som de vill fram och tillbaka men de vet att de hör hemma i ljuset och är även väldigt taktfulla och kärleksfulla då de hälsar på sina nära och kära.

Ofta är det de här energierna som folk upplever som obehagliga, hotfulla och tror att det handlar om jordbundna andar eller andra mörka väsen när det i själva verket "bara" är en liten släkting som gör allt för att kunna få kontakt :).

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Skogshumblan
2011-02-24 22:44
#3

Åhå på så sätt. Tack för att ni förklarade:)

Det förklarar ju min pappas närvaro. Sjukt stark

Och bara kärlek som är så stal att jag smaragder och gråter på ett sätt som sitter så djupt inom mig att det måste vara "benmärgsdjup".

Som sagt, tack för era svar:)

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

yamher
2011-02-25 08:41
#4

ofta är det vårt sätt att reagera med ren skräck eftersom det oftast bara är vår skyddsängel/lar som kan komma med värme. Och ren skräck blir extra energier till dem och då får de möjligheter att bli tydligare vare sig det handlar om att manifestera sig, skymta eller röra saker….

Ibland vill de så hårt visa sig för oss att de finns där att de försöker så ofta och vi tror det är hemsökt med vår olust känsla. Min man är av den typen som sällan är rädd för något och vandrar gärna runt hemma när de e kolsvart men enda gången jag har sett honom rädd för något var när hans farfar kom besök - vi upplevde det som att det spökade vilket bara en av alla gånger men just denna gången var det extra starkt o påtagligt ( fick  reda på efteråt sen efter att vi båda blev seende).

Alis volat propriis Oskyldig

Skogshumblan
2011-02-25 08:46
#5

Haha skrev mitt förra inlägg på mobilen och den har ett stavningsprogram som jag sällan kommer överens med. Sista biten ska det stå följande

"Och bara kärlek som är så stark att jag skrattar och gråter på ett sätt som sitter så djupt inom mig att det måste vara "benmärgsdjup"."

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

[AlvarZ]
2011-02-26 01:58
#6

2 Det är inte alltid så,ju mer den upplever och förstår destå mer förstår den, som fått gå på högre höjder.

Annons:
Hellas
2011-02-26 10:05
#7

#6 Jag förstår inte riktigt vad du menar nu, vad är inte riktigt alltid så?

//Hellas

Medarbetare på http://spiritualism.ifokus.se/

Upp till toppen
Annons: