Etikettandlighet
Läst 182 ggr
Jane-Lyzell
2021-10-22, 08:41

Andlig Stress

Känner du Andlig stress i vårt moderna samhälle ?

Idag finns det så mycket andlig upplysning i böcker , Tv , sociala medier, Fb, Zoom, mm, även här på iFokus

Hur ska man hinna med allt flöde och sovra vad som är rätt o fel - ingen lätt fråga - hur gör du ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

• Redigerat 2022-04-28, 16:57 av Jane-Lyzell
Jane-Lyzell
2021-10-22, 08:43

Jag själv känner mig andligt stressad ibland - att hinna med allt utbud som finns att tillgå via internet - då brukar jag bara gå in i mig själv och vända mig till mitt andliga egna team- då får jag lugn .

Lussan20
2021-10-22, 09:04

Nej!
Det kan jag inte påstå att jag lider av nu. En period då vi gick igenom svåra saker i en frikyrka så upplevde jag stress pga kriminella som fick Kyrkans beskydd, att strida mot en Kyrka är som att spotta i motvind. Trots fällande domar för de kriminella så var det vi som fick påhopp och råd om att knipa-Riv inte i skiten, då blir ni skitiga själva- löd rekommendationen.
Att vi drog oss bort från frikyrkor i allmänhet är inte konstigt. Men det fanns goda människor även där. Så ser jag på allt med olika sätt att tro, det finns charlataner inom alla grupper. Samt folk som faller för deras manipulationer, makt , pengar och egen glorifiering är en stark drivande kraft.
En tro är en kraft som bär igenom svårigheter , men jag tror att man blir salig på sin egen tro. Livet ska levas och ens tro ska vara där som en lykta som lyser upp livsvägen, vi är i köttet och har ett andligt liv, men ska kanske inte bara vara i det andliga. Det ska bli intressant att se den nya filmen om Knutby , den kanske innehåller vissa sanningar? Galenskap kan bli en fälla om man blir för involverad i olika trosrörelser…Mvh/WL

Jane-Lyzell
2021-10-22, 12:38

#2: Vad skönt du inte har stress - ja den andliga stressen finns så väl inom de kyrkliga med -ja ska bli spännande se den nya filmen även fast jag tycker man sett detta till leda nu

Helle Eriksson
2021-10-22, 16:23

Jag kan ibland känna mig andefattig av att inte ha vänner på nära avstånd som är andligt intresserade. <3

Jane-Lyzell
2021-10-22, 19:09

#4: Ja det kan bli en stress med 💕

Lussan20
2021-10-22, 19:50

Ja det håller jag med om, då vi lämnade de fri Kyrkor som vi inte kände oss hemma i så blev det tomt. Men i Stadskyrkan var man alltid välkommen som man var. Nu går jag inte så ofta i Kyrkan men har den i mitt hjärta. Andlighet är så mycket, jag ser varje morgon på Theresa Caputo och det ger så mycket tröst och läkedom för andra och även för mig. Hon är en stor healer också, men slutar alltid sina seanser med att välsigna i Guds namn. Har hört henne sjunga andliga sånger också om Jesus och Halleluja. Det ger kraft.
Själv då jag ber får jag ofta små vita fjädrar på min stig och jag tar det som en hälsning från himlen(andra sidan) Mvh/WL

Tarotstollan
2021-10-22, 20:22

Valde lite stressad. Beror ju på vad man lägger i ordet andligt.
För vissa är det kyrkan och den vägen, för andra är det ens inre, för andra naturen eller det man upplever i ens omgivning och andra människor.
Det finns säkert andra tankar om det här, än det jag tagit upp.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Jane-Lyzell
2021-10-23, 00:48

#6: så fint

Jane-Lyzell
2021-10-23, 00:49

#7: Vad gör dig lite andligt Stressad då ?

Tarotstollan
2021-10-23, 02:02

#9. Tycker det är intressant att läsa om det mesta inom det andliga och alla de olika vägar som finns och det finns ju inte tid att ta reda på allt som kan vara intressant.
Sen känner jag att jag vill ut mer i den riktiga naturen bland träd och djur men tyvärr vågar jag inte gå ensam och därför blir det stressande att inte kunna känna denna frid som jag känner i naturen.

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Lussan20
2021-10-23, 07:25

Tarotstollan samma här!
Aldrig mår jag så bra som i skogen och vid havet andligt. Det är så läkande och stärkande. Pappa sade alltid då jag var svag. -Krama ett träd -. Det gjorde jag ofta. Nu bor jag nästan i City och har lite kraft, men ibland åker jag upp till skogen med hunden, mår så himla bra då! Mvh/WL

Jane-Lyzell
2021-10-23, 11:45

#10: Ja det förstår jag kan bli en andlig stress att vilja men inte kunna 💕

Jane-Lyzell
2021-10-23, 11:46

#11: Ja naturen är en lisa för själen 💕

Lussan20
2021-10-23, 12:21

Det finns allt i naturen!
Skönhet, färger, dofter, ljud och spännande saker att se på tex en liten Korre på gren. Vindens sus i tallarna är för mig barndomstrygghet. Man kan bli i ett tillstånd av andlig meditation i naturen.
En period drömde jag att jag badade i havet som var svalt och helande, kände mig så uppfriskand då jag vaknade. Det är inte så konstigt vi är ju en del av naturen! Mvh/WL

Jane-Lyzell
2021-10-23, 17:01

#14: Ja sinnet kan ta oss ut i naturen även om inte våran kropp kan det - 😊

Lussan20
2021-10-23, 17:23

Det är ofta mina Drömmar tar mig ut på äventyr i naturen, vackra platser , resor , havet med lugna vågor. En gång drömde jag att jag gick genom ett rapsfält på en grusväg. Det var en lugn sommardag, fåglarna sjöng, så kom det en man på en svart cykel. Han stannade och vi pratade länge, när han cyklade vidare insåg jag att han pratat Ryska? Men det var inget konstigt med det. Men det kändes som en evighetsdröm från andra sidan? Kanske kan man resa i anden? Ja vackert var det i alla fall…Mvh/WL

Jane-Lyzell
2021-10-24, 10:07

#16: så fint - vist kan man resa i anden och vad är våra Drömmar egentligen ? 🥰

[Urskog]
2021-10-24, 17:11

Nej jag känner ingen andlig stress, är nog lite för gammal för det men som yngre kunde jag tycka att det var lite väl mycket information från alla håll och kanter som inte stämde överens med det jag ser och hör.

Jag visste ju mitt men andra ville söndra och förstöra och härskartekniker nej fy sånt är jag bortom sen många år så nej ingen andlig stress bara trygghet och lugn ❤️

Jane-Lyzell
2021-10-24, 18:56

#18: Det låter bra ja man blir ju visare med åren 😊

Lussan20
2021-10-24, 19:48

Ja visst är det så att man blir visare med åren och inser att ingen sitter på hela sanningen. Vi är som ett pussel alla har fått en bit av sanningen. Börjar man granska andras bitar så är de inte alls lika ens egna bitar. Men passar fint i hela pusslet. Att andra ska bara ha sin egen pusselbit som sanning och bevisa att det är så för andra sådant bryr jag mig inte alls om idag. Jag är 74 år och litar på min egen sanning! Mvh/WL

Jane-Lyzell
2021-10-25, 03:34

#20: Härligt

Jane-Lyzell
2021-10-26, 12:29

Känner du andlig stress i vårt moderna samhälle?Idag finns det så mycket andlig upplysning i böcker, tv, sociala medier, Facebook, Zoom, mm.
[Urskog]
2021-10-26, 17:17

#19: Nja visare med åren vete tusan om tanten har blivit 😅 men allt oavsett det är andligt eller inte blir liksom lugnare och man känner inte den där strävan när man blir äldre som man hade som yngre och man slappnar av på ett helt annat sätt.

Som ung handlar allt om ambitioner du ska hinna med allt, utbildning, jobb, familj och det är hela tiden en stress i att hinna med allt men det där lägger sig verkligen när man blir äldre och jag gick i tidig pension något som jag aldrig ångrat och med det så lugnade livet och även det andliga ner sig och fick en sån där naturlig balans där jag inte påverkas av andra och jag är bara mig själv utan yttre påverkan 🙂

Jag tror att alla som är unga kommer fram till det när dom blir äldre att livet lugnar ner sig för som ung så ska du vara med på allt och hänga med i allt det behöver man inte som äldre och går jag till mig själv när jag var ung så kunde jag väl aldrig tro att jag skulle sitta och skriva dessa ord att man som äldre får ett mer lugn för då är man mitt uppe i livet nu är man i den fasen att det är ju inte så lång tid kvar även om det rör sig om flera år så går tiden fort och det är något som dom unga inte kan sätta sig in i och det ska dom inte heller för dom ska upptäcka livet och leva det efter sin ålder precis som vi äldre lever vårt liv efter vår ålder.

Visst är det häftigt om man tänker efter, det är fantastiskt alla faser som vi går igenom livet och alla upptäckter som vi gör och hur vi utvecklas som människa och alla erfarenheter sen oj oj oj det är stort när vi en dag kan summera livet och det vi fått vara med om 😎

Sen kommer tiden som många tragiskt nog skräms av livets slutskede men även den tiden är vacker för vi har då gjort vårt liv här på jorden och kan känna oss nöjda över det som vi har åstadkommit både i med och motgång för när allt kommer omkring kan inget bli fel och en helt ny värld öppnas för oss när anden lämnar vår kropp, andra sidan då är vi hemma och då blir allt komplett så det finns verkligen inget att var rädd för oavsett ålder vi är bara på en genomresa som fysisk och jag tror att jag vågar tala för många som skriver på den här sajten att vi är övertygade om att anden är evig och har inget slut så allt är med andra ord tryggt och universum sviker oss inte tvärtom där har vi alla ett hem i evigheten oavsett ålder ❤️

Jane-Lyzell
2021-10-26, 18:39

#23: Håller verkligen med dig i det du skriver - ja ålder gör en lugn 😊

Upp till toppen