Annons:
Etikettoff-topic
Läst 1895 ggr
Jane-Lyzell
2021-04-30 10:21

EX-PFIZER CEO MIKE YEADON ON THE DANGERS OF THE MRNA VACCINES AND VACCINE PASSPORTS (APRIL 2021)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Last American Vagabond interviews pro-vaccine, pro-pharmaceuticals Mike Yeadon (ex Pfizer CEO) on the the dangers of the mRNA vaccine and why he believes the vaccine is being used as a proxy to introduce vaccine passports.
  • Redigerat 2021-09-11 18:17 av Jane-Lyzell
Annons:
Pyttelite
2021-04-30 10:33
#1

Så här står det om kanske Bitchute:

https://en.m.wikipedia.org/wiki/BitChute

Ren konspiratorisk dynga alltså!!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Jane-Lyzell
2021-04-30 10:47
#2

På wikipedia kan vem som helst skriva sin åsikt
Se filmen istället och avgör sedan vad du tycker

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

  • Redigerat 2021-04-30 10:49 av Jane-Lyzell
Amephyst
2021-04-30 11:41
#3

#2 "What is BitChute? Characterizing the "Free Speech" Alternative to YouTube" är en vetenskaplig artikel som kommer fram till samma sak som Wikipedia, att det som framhävs på plattformen mest är konspirationsteorier. De kom även fram till att det finns gott om anti-semitism och andra typer av hets mot folkgrupp i både videor och kommentarer.

I övrigt, om du kritiserar wikipedia som källa så skulle jag säga att filmer kan vara gjorda av vem som helst i minst lika hög grad.

Pyttelite
2021-04-30 12:33
#4

#2: Nej det kan man inte och det budskap som ges är definitivt felaktig

Det är också syftet med dessa kanaler..


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 2021-04-30 12:33 av Pyttelite
Jane-Lyzell
2021-04-30 13:25
#5

#3: Nja - nu har han ju arbetat på just detta - så var inte rädda se filmen 😊

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2021-04-30 13:26
#6

#4: Hur vet du det - ta och titta på videon först

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Maria
2021-04-30 13:30
#7

Jag skulle aldrig titta på sådan skit.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Maria
2021-04-30 13:33
#8

Varför är den långa rubriken skriven med versaler?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

  • Redigerat 2021-04-30 13:33 av Maria
Jane-Lyzell
2021-04-30 13:35
#9

#7: synd för dig - vad är du rädd för ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Amephyst
2021-04-30 13:53
#10

#5: Det har han inte. Han har arbetat med allergi och respiration. Inte riktigt samma sak som virus, vaccin och pandemier. Jag lyssnar hellre på en epidemiolog som arbetar med och är utbildad inom epidemier och pandemier.

Det är inte en tillförlitlig källa. Utöver det så nämns enbart en enda källa i klippet (så vitt jag vet), vilket gör hela klippet vinklat.

Pyttelite
2021-04-30 13:58
#11

Det enklaste är att först söka på källa och namn innan man läser eller tittar.

Det är inte första gången Mike uttalat sig


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2021-04-30 14:34
#12

#7 Jag är rädd för alla människor som tror på vad som helst utan något som helst underlag och som dessutom sprider det vidare.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

  • Redigerat 2021-04-30 15:16 av Maria
[Urskog]
2021-04-30 15:09
#13

Eftersom Michael Yeadon var en vetenskaplig forskare och vice ordförande hos Pfizer så ska det bli intressant att se filmen men just nu hinner jag inte dock blir jag inte förvånad om han har något bra att tillföra med tanke på sin tidigare arbetsuppgift hos Pfizer torde han ha en hel del kunskap och insyn. Tittar i morgon på filmen.

Annons:
Jane-Lyzell
2021-05-01 08:54
#14

#13: Gör det - den är väldigt sevärd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2021-05-01 13:25
#15

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


[Urskog]
2021-05-01 17:08
#16

Jag har lite svårt att se filmen för det buffrar för mig stundvis men det jag sett så tycker jag han är vettig inget flummande utan rakt på sak och han har uppenbarligen kunskap.

En del av det som tas upp har jag tänkt på så som obligatoriskt att det här är en form av inkörsport till kontroll och uteslutande av människors frihet.

Att vi har med något allvarligt att göra det tror jag många genomskådar nu samtidigt far människor så illa både av sjukdomen och vården är i en fasansfull press men min egen tanke om uppkomsten av viruset så får jag väldigt svårt att tro att det enbart skulle ha startat i Wuhan det här förvånar mig inte om det är något som planterats för att skada mänskligheten på flera platser.

Beträffande vaccinet så är jag helt emot sånt men känner också att i det unika läget vi nu befinner oss i så kommer jag troligen att ta emot det även om det går emot mina egna värderingar och ideologier så är jag inte ensam och det berör oss alla att ta ansvar för att på alla möjliga sätt få stopp på viruset.

Kommer jag att gilla läget ? absolut inte och jag kommer att svära långa rader över vad jag fått i kroppen men jag är inte själv i det här och jag måste tänka på mina medmänniskor och alla dom som är allvarligt sjuka och förlorar sina nära och kära. ​Personligen är jag orädd jag har aldrig vart den där rädda typen för varken sjukdom eller död eller något annat tvärtom jag har full acceptans i att så fungerar det tillfälliga jordelivet men här kan jag omöjligt enbart tänka på mig själv jag har medmänniskor också med rädslor att ta hänsyn till.

Nu känns det riktigt bra att vara på en andlig sajt för ser vi det här ur andligt perspektiv så för mig har det ingen betydelse om jag dör av viruset eller ett vaccin jag har tillit, jag har övertygelsen om andra sidan men alla har det inte och det är dom som vi måste vara rädda och värna om dom ska inte behöva leva i rädsla om vi alla på något vis kan hjälpa varandra tillbaka ❤️

Jane-Lyzell
2021-05-02 10:08
#17

#16: Klokt inlägg 👍

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2021-05-03 10:19
#18

se värt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2021-05-03 10:23
#19

se värt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2021-05-03 10:23
#20

Ingemar Ljungqvist, är matematik- och naturkunskapsläraren, numera från Uppsala.

Han hävdar oxå att AIDs är skapat från GMO.

Vidrigt!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
Pyttelite
2021-05-03 10:26
#21

#19:

Efter att han flyttat till Danmark stoppade Sundhedsstyrelsen Nordfors verksamhet sommaren 2015, men han återupptog den senare. Nordfors hävdar att anledningen till att hans behandlingar, som inte är evidensbaserade, motarbetas är att det finns starka band mellan läkemedelsindustrin och de myndigheter som ansvarar för kontroll av vården.

Läs om Mikael Nordfors här:

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Mikael_Nordfors


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Jane-Lyzell
2021-05-03 10:30
#22

Pyttelite
Pyttelite

Pyttelite har inte skrivit någon personlig presentation. Om det här är din presentation kan du berätta vem du är och vad du är intresserad av på iFokus.

Intressant att du som anonym skriver så flitigt i de trådar som handlar om Covid -19 - man undrar ju vilken agenda du har !?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2021-05-03 10:36
#23

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2021-05-03 11:20
#24

#22: Vad menar du?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Jane-Lyzell
2021-05-03 12:21
#25

#24: du skriver bara i trådar om covid 19

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2021-05-03 12:48
#26

#25: Jasså det var en nyhet!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Jane-Lyzell
2021-05-03 13:09
#27

#26: Det mesta handlar om det

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Maria
2021-05-03 13:13
#28

#27 Nu är du allt ute och cyklar😃

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Urskog]
2021-05-03 16:07
#29

Jane jag tror inte pyttelite har någon agenda däremot är hon en väldigt aktiv medlem och har egna sajter, medarbetar på flera och jag minns hon vann ett presentkort inne på Staffans i fokus blogg för en tid sedan för bra aktivitet så inget konstigt där inte tvärtom en medlem som är väldigt aktiv på många forum 😎

Jane-Lyzell
2021-05-03 16:56
#30

#29: Ok - synd att pytteliten är anonym kan jag tycka - ja flitig i trådar om covid iallafall

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria
2021-05-03 17:42
#31

#30 Du svarar nu en helt anonym medlem. Är det OK bara i vissa fall?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

[Urskog]
2021-05-03 17:53
#32

#31: Nu går du över linjen, det här är Janes sajt och hon bestämmer över den men du har en förmåga att sätta andra på plats och avslöja nick och det kan du koncentrera på dina egna sajter men låt andra styra sina sajter ifred för dom har du inte att göra med ÖHT.

Condor
2021-05-03 18:29
#33

BitChute är inte bara en sida där konspirationsteoretiker presenterar deras klipps, utan även neonazis och terrorister t.ex. IS.

Jag citerar ur Pyttelites länk:

Hope not Hate also documented videos hosted on BitChute supporting or produced by terrorists groups, including ISIS and the neo-Nazi groups National Action and Atomwaffen Division.[6][12] A June 2020 report from British Jewish group Community Security Trust said that some terrorist videos had been on the site for over a year, and that BitChute only removes this content when forced to.

Det säger allt om den här sidan.

Jane-Lyzell
2021-05-03 19:00
#34

https://www.svtplay.se/klipp/31040866/inga-tecken-pa-smitta-vid-konsertexperiment-i-barcelona?fbclid=IwAR2pidlSavmbqC1jT8hlWwrun2ZnVzpGbAivclXMivaXg8DjKbAIRLNSk1Y
En stor testkonsert med 5 000 personer i publiken hölls i Barcelona den 27 mars, i ett försök att väcka livemusikscenen till liv. Resultatet visar att ingen smittades under konserten. Men liknande "testkonserter" är inget för Sverige i pandemin, har statsepidemiolog Anders Tegnell tidigare sagt. Enligt honom är spridningen av viruset så oregelbunden att man inte kan dra några slutsatser av ett liknande experiment.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

En stor testkonsert med 5 000 personer i publiken hölls i Barcelona den 27 mars, i ett försök att väcka livemusikscenen till liv. Resultatet visar att ingen smittades under konserten. Men liknande "testkonserter" är inget för Sverige i pandemin, har statsepidemiolog Anders Tegnell tidigare sagt. Enligt honom är spridningen av viruset så oregelbunden att man inte kan dra några slutsatser av ett liknande experiment.
Annons:
Maria
2021-05-03 19:09
#35

#32 Det är klart det är Jane som bestämmer men frågan är helt befogad tycker jag då du är lika anonym som Pyttelite.

Jag har ALDRIG avslöjat ett nick.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

  • Redigerat 2021-05-03 19:11 av Maria
Jane-Lyzell
2021-05-03 19:10
#36

#35: Jag har aldrig varit anonym här på iFokus

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maria
2021-05-03 19:15
#37

#36 Jag riktade mitt svar till The Wolf.

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Pyttelite
2021-05-03 19:55
#38

#33: För ovanlighetens skull står jag och Condor eniga.

Vi kämpar båda mot ren dumhet, nazism och fascism.

Jag har inget emot de som vägrar vaccin även om jag inte är en av dom.

Däremot är det fult att uppvigla människor eller luras för egen vinnings skull.

Tack Condor!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


  • Redigerat 2021-05-03 19:55 av Pyttelite
Amephyst
2021-05-03 20:13
#39

Jag skickar in det jag skrev i den andra tråden här också.

#18 Efter en snabb googling hittade jag att Ingemar Ljungqvist även tror att HIV är skapat genom genmodifiering. HIV har funnits hos människan sedan ca 1920, så hur vi skulle kunna ha genmodifierat bakterier redan då vet jag inte. Som tidsreferens kan nämnas att penicillin upptäcktes 1928. Vidare ser vi att genmodifiering på molekylär nivå inte uppkom förrän 1973. Ljungqvist är med andra ord långt ifrån tillförlitlig.

#19 Mikael Nordfors har flera anklagelser av vanvård mot sig och hotas av att förlora sin läkarlegitimation på grund av att han inte baserar sin praktik på vetenskap. Inte heller en tillförlitlig källa.

Jane-Lyzell
2021-05-03 22:39
#40

Varför inte bara komma överens om att vi tycker olika i frågan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2021-05-03 22:46
#41

#40: För att du sprider fejkad information. Det handlar inte om något tyckande.


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Annons:
[Urskog]
2021-05-04 05:27
#42

#35: Har skickat dig pm med en skärmdump på vad jag menar 🙂

åkerhumla
2021-05-04 05:59
#43

#34: för att ta sig in på den konserten var man tvungen att uppvisa ett negativt covid-test så de tog ju inte in folk bara på måfå.


☀️ skiner alltid bakom molnen
❇️ Mañana es un otro día ❇️

Sajtvärd på Lenormand

[Urskog]
2021-05-04 06:35
#44

Det vore underbart om vi kunde få fart på livemusiken igen men det är väldigt vågade experiment som kan slå fel och starta upp ytterligare smittspridning om det vill sig illa. Vi får hålla alla tummar och tår att såna där experiment får gå bra.

Condor
2021-05-04 10:10
#45

#38:

Tack själv att du lyfter fram sådant här.

Det är ju klart att det ska komma fram vilken sida det handlar om. En plattform för folk som massmördar, skadar, lurar och hjärntvättr människor är ingen sida som man kan lita på. Jag skulle inte länka till en sådan sida, utom om jag har syftet att varna folk för sidan. Sen kan man ju fundera på vaför sånt endast hamnar på en sån sida.

Jane-Lyzell
2021-05-04 10:38
#46

Oj ni som är så negativa till dessa sidor - jag hoppas ni har rätt när ni förkastar detta och inte dom - men det kommer ju visa sig om något år eller två - den som lever få se 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-04 11:07
#47

#46:

Kan man vara positiv till dessa sidor om man vet vilken sorts sidor som det handlar om?

Det finns ju gott om vetenskapliga artiklar, författade av riktiga experter. Varför inte informera sig där i stället?

Det finns så mycket desinformation om mRNA vaccin, för det är något nytt, men egentligen är ett mRNA vaccin mycket säkrare än alla andra vaccin.

I vanliga fall innehåller vaccin ett helt virus med sitt fullständiga virus DNA. Detta hamnar i cellkärnan, där människans DNA befinner sig. Ett mRNA vaccin innehåller bara en liten del av viruset och dess byggplan, som inte hamnar i cellkärnan. Varför skulle detta vara farligare än ett helt virus?

  • Redigerat 2021-05-04 11:08 av Condor
Jane-Lyzell
2021-05-04 11:14
#48

#47: Ja du jag vet inte det och antagligen inte du heller .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Condor
2021-05-04 13:38
#49

#48:

Jo, jag vet och om du läser seriös vetenskap kan du också säga att du vet.

Här har du t.ex. en sida som förklarar hur mRNA vaccin fungerar:

https://ki.se/forskning/vaccinutveckling-i-raketfart

De allra första vaccinen mot det nya coronaviruset är ett genombrott på flera plan. Inte nog med att de togs fram med raketfart. De bygger på ny teknik där vaccinet färdigställs inne i våra kroppar. Men är den snabbaste tekniken också den som skyddar oss bäst?
[ghostdoggy]
2021-05-05 05:24
#50

#49: men hur vet du att texten inte är manipulerad med? var du med när det skrevs el när det diskuterades runt detta?

Amephyst
2021-05-05 09:30
#51

#50 Det Condor länkade till är en sida på Karolinska Institutets hemsida. Karolinska Institutet är ett av Europas största medicinska universitet och det största centrumet för medicinsk forskning och utbildning i Sverige. Det är även Karolinska Institutet som delar ut Nobelpriset i medicin.

Om du på fullaste allvar tror att Karolinska Institutet sprider lögner kring ett av de mest heta frågorna idag så vet jag inte riktigt vad jag ska säga. Det är svårt att hitta en mer tillförlitlig källa.

Vill du ha mer info om vem som står bakom den texten (vilket alltid är bra) så är den skriven av Ola Danielsson, som arbetar på KI för att tolka deras forskning och skriva ner den på ett sätt som gör att allmänheten förstår (populärvetenskaplig journalist). Dessutom har samma text varit med i den populärvetenskapliga tidningen Medicinsk Vetenskap (nr 1, 2021). Det säger mig att det är en tillförlitlig författare och att innehållet blivit granskat av flera andra som har kunskap kring området, vilket gör den till en väldigt bra källa.

Condor
2021-05-05 11:07
#52

#51:

Tack för svaret till ghostdoggy! På medicinska sidor som är på tyska hittar man precis samma informationer.

Jane-Lyzell
2021-05-05 11:43
#53

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

De uppmärksammade händelserna kring Paolo Macchiarini, tidigare gästprofessor och forskare anställd vid Karolinska Institutet och som läkare anställd vid Karolinska Universitetssjukhuset, har lett till flera utredningar och omfattande åtgärder. Här följer en översikt av händelseförloppet.
Amephyst
2021-05-05 12:59
#54

#53 Du känner till att du själv har länkat till läkare med skandaler bakom sig (Mikael Nordfors)?

Condor skrev också att liknande sidor på tyska ger ut samma information.

CDC (USA:s folkhälsomyndighet) skriver här (https://www.cdc.gov/coronavirus/2019-ncov/vaccines/different-vaccines/mrna.html) att mRNA vaccin har undersökts i årtionden, vilket stämmer överens med det som stog på KI. Även annat som CDC skriver stämmer överens med KI.

Här (https://www.cambridgenetwork.co.uk/news/new-era-vaccine-development) är en länk till Cambridge, (ett av de mest prestigefyllda och kända universiteten i världen) som återigen säger samma sak, att mRNA vaccin har blivit undersökta under en väldigt lång tid, det är ingen ny forskning, och att de är säkrare och snabbare att ta fram än vanliga vaccin.

Nu har du tre relativt oberoende källor (KI, CDC och Cambridge) som säger samma sak. KI kan jag däremot känna är den som är mest lättläst.

Get the facts about COVID-19 mRNA vaccines and how they work.
Condor
2021-05-05 13:04
#55

#53:

Jag har ju själv inte följt med i det här, eftersom jag inte bor i Sverige. Men det visar ju vad som händer om någon som är anställd på karolinska institutet inte håller sig till höga kvalitetsstandars och till och med fuskar inom forskningen. Personen fälls inför en domstol.

Men på plattformen på internätet är det värsta som kan hända att man blir avstängd på plattformen. Men plattformen som du länkade till låter till och med klipps från terrorister och faschister stå kvar.

Annons:
Condor
2021-05-05 13:15
#56

#54:

Ja, det stämmer! Hur mRNA vacciner fungerar är bra utforskat och inget "sensationellt". Därför hittar man samma sorts information på alla seriösa medicinska sidor.

Här lite info på tyska:

https://www.quarks.de/gesundheit/medizin/so-lange-braucht-die-entwicklung-eines-coronavirus-impfstoffs/

https://www.profil.at/wissenschaft/wie-die-mrna-impfstoffe-gegen-covid-19-funktionieren/401131689

Die ersten Impfstoffe gegen Corona sind auf dem Markt. Wie konnte man einen Impfstoff so schnell entwickeln? Und wie sicher ist die Impfung?
Jane-Lyzell
2021-05-05 13:17
#57

Meningen med inlägget var ju att man inte ens kan lite till Ks - då det visade sig han fick jobba under så många år innan han stoppades - så vad händer med vaccinet om några år - Stoppas det med kanske ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2021-05-05 13:21
#58

#57: Vi får hoppas att det inte längre behövs.

Vad tycker du att alternativet är - ännu fler döda och långtidssjuka?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Condor
2021-05-05 13:31
#59

#57:

Du kan ju ta och titta vad som händer i Israel. För 3 månader hade de nästan 10.000 nya fall per dag. Nu har de bara mellan 70 och 80 nya fall per dag och det dör bara enstaka människor där, dvs. mellan 0 och 3 om dagen. Vaccinet har räddat måmga människor.

Vaccin finns ju sen längre tid. Människor vaccinerar sig mot influensa, mässlingen, vattenkoppor och allt möjligt som inte är lika farligt som covid. Nu har ett kommit ut ett mRNA vaccin, som är mycket säkrare än alla tidigare vaccin mot en sjukdom som är mycket farligare än de som jag nämnde. Varför just nu vara skeptisk mot vaccinet? Varför inte tidigare till alla andra vaccin?

Jag tror att det beror på all goja och osaklig desinformation som konspirationsteoretiker sprider ut.

Amephyst
2021-05-05 14:12
#60

#57: Jag förstod att det var vad du menade med inlägget. Meningen med mitt svar var snarare att det är skillnad på ett universitet och en person. Det KI gjorde var att ta tag i problemet då man upptäckte problemet. det visar också att forskningsvärlden larmar om de upptäcker ett problem.

Dessutom är forskningen kring mRNA-vaccin mycket större, och blir därmed mycket mer noggrant granskad än Macchiarinis område. Därför är det inte en bra jämförelse. Dessutom har man forskat om mRNA-vaccin sedan början på 90-talet. Det är inget nytt forskningsområde. Dessutom hade man redan för några år sedan börjat arbeta med vaccin mot virus som liknar Covid-19, vilket förkortar arbetet med att få fram ett vaccin ännu mer.

Värt att nämnas kan också vara att vi nästan hade utrotat sjukdomar som mässlingen, men på grund av konspirationsteorier kring vaccin så kommer vi nu att få ett allt större problem med mässlingen. Jag visste inte ens vad polio (barnförlamning) var förrän jag var runt 18, och i Sverige och länder med vaccin är sjukdomen så gott som utrotad. Men i länder som inte har samma vaccinationsprogram så finns fortfarande problem med polio. Vaccin räddar liv.

Om några år kommer vi säkert att veta mer om biverkningarna av vaccinationen mot Covid-19, men jag tror att vi kommer att fortsätta utveckla mRNA-vaccin. Dessutom är jag helt säker på att biverkningarna av vaccinet kommer att vara extremt mycket mindre än biverkningarna av långtidscorona eller att dö. Vaccin räddar liv, och ger otroliga fördelar som vi inte hade haft utan dem.

[Urskog]
2021-05-05 17:26
#61

Jag tycker att det här är inte klokt, varje människa måste få avgöra och ännu är det vaccinationsfrihet som gäller i Sverige tack och lov men jag börjar ta mig fasen känna att tack vare er alla som skriker och bedyrar vaccinet eller slår ner på alternativa sidor får mig allt mer att bara ge fan i att ta det här jäkla vaccinet.

Det är ni som får mig på dåligt humör, det är ni som är helt skyldiga till diskussionen för ni är inte öppen för andras åsikter och liv allt ni vill är att få rätt men en sak är säker ni kan inte avgöra för andra hur dom ska ta ställning till det här där har ni inte en enda chans det är helt upp till varje individ.

Amephyst
2021-05-05 18:05
#62

#61: Vi är faktiskt lite överens. Jag tycker också att alla ska ha rätt att bestämma själva om de ska ta vaccin eller inte. Det finns till exempel människor med autoimmuna sjukdomar som inte kan ta vaccin. Nyckeln där är att vaccin fungerar så länge som runt 85% av en befolkning vaccineras, där får vi en så kallad gruppimmunitet.

Det jag vill är däremot att man gör det valet på ett välinformerat sätt, och inte genom påståenden som saknar grund eller rent av är lögner. Mina argument har mest handlat om vilka källor som är tillförlitliga och inte, och min egen ståndpunkt. Du har full rätt att ha en annan åsikt, och jag har rätt att antingen hålla med, eller säga ifrån. Det har verkligen inte varit min mening att skrika, och jag vet om ursäkt om det har verkat så. Internet gör det svårt att förmedla känslor.

Annons:
Condor
2021-05-05 18:20
#63

#61:

Hur fritt är valet om en människa träffar ett val pga lögner och snedvriden vetenskap? Det där kallar jag manipulation och det är en sorts manipulation som dödar och skadar människor.

Att kalla en plattform för mördare som terrorister, faschister, hjärntvättare och konspirationsteoritiker för en "alternativ sida" är väl inte det klokaste argumentet i den här diskussionen.

Betraktar man vad som har spridits ut av konspirationsteoretiker, så är det rent galenskap. De hävdade att ett mRNA vaccin ändrar människans DNA, fast en mRNA sekvens inte ens hamnar i cellkärnan. Ett helt virus kan bygga in sin DNA i en cell, men coronavirusar har inte den egenskapen. Däremot har alla som har haft smittkoppor virusets DNA i sin DNA. Under hela evolutionen har så många virusar byggt in deras DNA i människans DNA att varje människa har flera procent virus DNA i sin DNA..

Sen har de som tror att de är mer andliga än andra hävdat att man genom vaccinet förlorat kontakten till sin själ. Dessa personer avslöjar bara att de aldrig har gjort andliga erfarenheter och aldrig har erfarit deras sanna natur. Därför identifierar de sig med deras ego och kropp, som de tror förlorar kontakten. Den sanna naturen kan inte förlora kontakten till sig själv.

Sen finns det 2 personer som flitigt ställer in klipps på youtube. De hävdade att folk kommer att dö som flugor när det börjar vaccineras. Informationerna fick de från deras inbillade andliga "guider" Eftersom det inte hände säger de nu att det var dom och deras "guider" som såg till att det inte hände. Det ska vi tacka dom för. Samma hände med alla informationer som de fick av deras inbillade guider. Först skulle Trump vinna valet. När han inte vann valet, skulle det vara pga en planändring och Trump ska komma tilbaka i mars. Det hände heller inte och så kom dom med den vanliga ursäkten: "planändring". Skulle de verkligen ha guider, måste det vara dumskallar.

Nu sprider somliga ut att de vaccinerade sprider gifter till andra, som gör folk sjuka. Helt sjukt! Sen tror dom att dom är mer andliga eller uppvaknade än andra. Jag skulle säga att de är fall för psykiatrin.

[Urskog]
2021-05-06 08:09
#64

#63 Jag säger inte att dom har rätt däremot är det upp till var och en att ha sina åsikter det kan ingen av oss ändra på hos någon annan.

Låt oss säga att det är fall för psykiatrin som du avslutar din text med och då hamnar vi i ett läge där människor själva inte styr och då handlar det om sjukdom och då spelar det ingen roll vad andra säger det går inte in eftersom om dom nu skulle vara fall för psykiatrin inte styr det själva.

I höstas bröt en vän kontakten med mig för jag inte höll med hen om hens konspirationsteorier. Hen skickade länk efter länk och flera till David Ickes sidor en man jag inte alls förstår mig på så jag försvarar inte teorierna om än en del kan jag hålla med om annat inte men jag försvarar varje människas rätt till åsiktsfrihet.

Jane-Lyzell
2021-05-06 08:41
#65

Tycker nog det är lämpligt diskutera vaccinet - det är inte så enkelt - iallafall jag tycker det är otäckt med mass vaccinering - man behöver höra fler sidor en ett.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-06 12:10
#66

#64:

Det är ju ingen som vill ta ifrån människornas rättighet till en egen åsikt, men om åsikten beror på manipulation är objektiv information det bästa som finns och man ska visa att och hur de som manipulerar snedvrider vetenskap. Det är det som vi gör här.

De som är psykiskt friska kommer nog att inse att de är lurade, medan de som inte är mottagliga för argument lider av en okorrigerbar föreställning, dvs. psykos. Då kan man bara se till att de inte kan sprida ut deras goja hur som helst.

Condor
2021-05-06 12:21
#67

#65:

Jag brukar höra fler sidor. Jag läser de vetenskapliga informationerna som finns på tyska, svenska och engelska. Det finns flera vetenskapare som är bra, t.ex. Tysklands top virolog Drosden eller en av Österrikes experter som heter Penninger, som redan utforskade SARS 1 och upptäckte hur viruset tar sig in i celler.

Den sidan som sprider ut orimliga konspirationsteorier, utan vetenskaplig referens och som snedvrider vetenskap läser jag också, bara för att kunna tala om för andra och visa hur de lurar och manipulerar.

Jag läser till och med gojan som "5D uppstigarna" , "de uppvaknade", "de högfrekventa" och liknande flummare sprider ut och jag kommer fram till att de aldrig har gjort andliga erfarenheter och bara har utvecklat deras ego.

I summa kommer jag fram till att den seriösa vetenskapen är det enda som är trovärdigt.

Jane-Lyzell
2021-05-06 21:58
#68

https://newsvoice.se/2021/05/pfizers-visselblasare/?fbclid=IwAR1o86riALderyUABi79MUjobZXCZZ7VcUIJBTKuOg-_sGnhqPVC1eHoemE
Pfizers visselblåsare om covidkrisen: Du kan fortfarande ta tillbaka ditt normala samhälle

OPINION & VETENSKAP. Dr Michael Yeadon, tidigare forskningschef vid Pfizer har kommit fram som visselblåsare. Han anser att det försöksvax som världen idag utsätts för inte bara är onödigt utan livsfarligt och att det påföljande vaccinpasset innebär slutet på vårt samhälle såsom vi lärt känna det.
Dr Michael Yeadon:

“Denna idé om att du kan vara sjuk även om du inte har några symptom och att du kan vara ett virushot mot någon annan även om du inte har några symtom, är ett påfund från 2020, det finns helt enkelt ingen historisk fakta bakom det och det trotsar också sunt förnuft.”

“Jag är mycket uppriktig med det jag säger nu: Jag varnar dig för att det finns element i världen och alldeles säkert lokalt, omkring dig som ljuger för dig.”

“När du väl har smittats är du immun, det råder ingen tveksamhet om det. Det har studerats hundratals gånger och det finns hundratals studier publicerade. Så när du har smittats har du ofta inga symtom, du är nu immun förmodligen i årtionden.
Det är helt enkelt inte sant att de olika variationer som uppstår när det replikeras är särskilt olika från varandra. De representera inte något hot alls det är inte ens osannolikt eftersom det är omöjligt baserat på tusen och tusen variationer som bildas.”

“Så du har smittats, de flesta överlever om du inte är väldigt nära till döden ändå [av annan anledning] Du är då immun för livet. Det är inte sant att du bär någon form av hot. Det är inte sant att du behöver en vaccinspruta, de flesta behöver inte vaccin alls. De flesta av er avråds från att delta i dessa vaccin-experiment.

Tyvärr medför det en risk för blodpropp. Varför skulle du ta en risk med din hälsa? För något som inte utgör ett hot mot dig.”

“Och om du inte beaktar det [denna avrning] kommer du snart att förlora alla chanser att göra något åt det. Säg inte att du inte varnats…”

“Du kan just nu fortfarande ta tillbaka ditt normala samhälle, ta det tillbaka imorgon!
Du behöver inte mask, de fungerar inte. Glöm lockdown.”

“Och du behöver inte göra vad du blir tillsagd av korrupta forskare som uppenbarligen är de som handleder vår regering.

Om du inte lyder instruktionerna under de närmaste veckorna skulle deras makt vara över…”

Kommentar
Naturligtvis har Dr Michael Yeadon utsatts för attack från Pfizers torpeder och “faktagranskare” som försöker karaktärsmörda Dr Yeadon och beslå honom med lögner om hans position inom företaget.

Fakta är att Yeadon var anställd av Pfizer och hade en hög position som närmast kan liknas vid VD. Han var Pfizers tidigare vice president och chefsforskare inom allergi och andningsorgan och tillbringade 32 år i branschen. Han ledde ny läkemedelsforskning och gick i pension från läkemedelsjätten med “den högsta forskningspositionen” inom sitt område.

Läs hela artikeln i länken

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

OPINION & VETENSKAP. Dr Michael Yeadon, tidigare forskningschef vid Pfizer har kommit fram som visselblåsare. Han anser att det försöksvax som världen idag utsätts för inte bara är onödigt utan livsfarligt och att det påföljande vaccinpasset innebär slutet på vårt samhälle såsom vi lärt känna det. Text, översättning och textning: Börje Peratt, ordförande i föreningen […]
[ghostdoggy]
2021-05-07 08:36
#69

#66: ok så hur vi än vrider å vänder på det ,så är vi psykiskt sjuka pga att ni väljer det för oss som inte vill ta det..nu är jag helt övertygad att mitt val är det rätta..ni är under masshypnos😂😝

Annons:
Amephyst
2021-05-07 09:45
#70

#68: Jag har redan förklarat för dig att Michael Yeadon inte är en tillförlitlig källa, och här säger han ännu mer saker som väldigt lätt kan motbevisas.

Han säger att man inte kan bära på smitta (vara sjuk) och ändå vara symptomfri, att det är nytt från 2020. Nej, det är inte nytt. Ett enkelt motbevis är syfilis (vilket visserligen orsakas av bakterier) som kan vara helt symptomfritt. Vidare kan även HIV vara helt symptomfritt, eller ha väldigt lätta symptom. Bägge sjukdomar smittar däremot oavsett om personen har symptom eller inte. Detta har varit känt sedan långt innan 2020.

Om nya variationer inte spelar någon roll, och man blir immun mot alla varianter, hur förklarar han då den vanliga influensan? Det räcker att viruset muterar lite och så blir vi sjuka nästa år igen.

Och påståendet att det bara är personer som "inte är väldigt nära till döden ändå [av annan anledning]" som dör av covid-19 har jag redan sagt inte stämmer. Långtidscorona drabbar människor i alla åldrar. Det finns friska 20-åringar som varit tvungna att åka in på sjukhus, dött eller blivit väldigt sjuka.

Den typ av vaccin som används nu har forskats fram i 20 år, de är knappast nya eller experimentella.

Yeadon var anställd inom allergi och luftvägar. Idén om att han skulle vara en tillförlitlig källa om virus och vaccin bara för att han arbetat med allergier och luftvägar inom ett stort företag är något jag redan sagt inte stämmer, och jag säger det igen. Allergier har väldigt lite att göra med virus, den enda saken de har gemensamt är att de triggar igång vårt immunförsvar. Det är som om jag skulle säga att jag är bra på att utbilda unghästar, för att jag har varit bra på att utbilda unga ryttare. Kan det finnas likheter? Ja. Är det samma område? Nej.

Symptomfria sjukdomar har vi pratat om länge, det känns helt absurt att det här är något som lyfts fram som nytt.

Det börjar också verka som att du inte tar in det jag skriver. Mycket av det som står i det här inlägget har jag redan svarat på, och jag har ingen större lust att upprepa mig mer än vad jag redan har gjort.

Jane-Lyzell
2021-05-07 10:08
#71

#70: Kommentar
Naturligtvis har Dr Michael Yeadon utsatts för attack från Pfizers torpeder och “faktagranskare” som försöker karaktärsmörda Dr Yeadon och beslå honom med lögner om hans position inom företaget.

Fakta är att Yeadon var anställd av Pfizer och hade en hög position som närmast kan liknas vid VD. Han var Pfizers tidigare vice president och chefsforskare inom allergi och andningsorgan och tillbringade 32 år i branschen. Han ledde ny läkemedelsforskning och gick i pension från läkemedelsjätten med “den högsta forskningspositionen” inom sitt område.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2021-05-07 10:09
#72

#69: Masshypnos är nog rätta ordet 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Amephyst
2021-05-07 10:28
#73

#71: I mitt förra inlägg skrev jag:
"Yeadon var anställd inom allergi och luftvägar. Idén om att han skulle vara en tillförlitlig källa om virus och vaccin bara för att han arbetat med allergier och luftvägar inom ett stort företag är något jag redan sagt inte stämmer, och jag säger det igen. Allergier har väldigt lite att göra med virus, den enda saken de har gemensamt är att de triggar igång vårt immunförsvar. Det är som om jag skulle säga att jag är bra på att utbilda unghästar, för att jag har varit bra på att utbilda unga ryttare. Kan det finnas likheter? Ja. Är det samma område? Nej."

Jane-Lyzell
2021-05-07 10:40
#74

#73: Jag tror han vet mer en både du och jag om Vaccinet

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

FataMorgana
2021-05-07 11:27
#75

#69: Nu har du missförstått. Så länge man gör sitt val efter vetenskapliga objektiva informationer lider man inte av masshypnos oavsett vilket val man än gör. Men tror man att "eliten" har skapat ett vaccin för att döda oss eller att man förlorar sin kontakt med själen av vaccinet och väljer att avstå vaccinet pga det, så lider man under masshypnos. Då har man blivit lurad och manipulerad.

  • Redigerat 2021-05-07 11:28 av FataMorgana
FataMorgana
2021-05-07 11:34
#76

#74: Men virologerna vet ännu mer om vaccinet än Yeadon.

Annons:
Condor
2021-05-07 11:53
#77

#74:

Yeadon har redan 2020 hävdat att vaccinet leder till att kvinnor blir sterila, utan några som helst vetenskapliga referenser, utan bara "så där" rakt ut i luften. Nu gör han samma sak igen, att hävda saker utan vetenskapliga referenser. Vilket motiv han må ha vet jag inte, men i alla fall har det ingenting med seriös vetenskap att göra.

En del av det som han säger går helt och hållet emot verenskaplig fakta. T.ex. det där med att vara symptomfri. Det har visat sig att ungefär 1/3 som bär på viruset inte har några symptom. Det har visat sig bland hundratusentals, kanske miljoner PCR tester.

Det finns många fall där barnen har smittat sig i skolan, utan att ha symptom och sen har de smittat föräldrarna.

Det har i praktiken också visat sig att man inte är immun i årtionden när man har blivit smittat. Det har funnits folk som har fått covid 2 ggr., till och med sådana som både har blivit smittade och fått vaccinet 2 ggr.

Att man inte skulle behöva mask eller lockdown går inte bara emot vetenskaplig fakta, utan man ser i praktiken att smittningarna minskar under en lockdown.

I stället för att referera till fakta, argumenterar han med "korrupta forskare" och skrämselpropatanda som att "förlora alla chancer" och blodproppar, som om det skulle dö fler av blodproppar än vad som dör av covid.

Man behöver inte ens vara expert för att genomskåda dyngan som han sprider ut. Det räcker med öppna ögon och lite allmänkunskap.

Condor
2021-05-07 12:25
#78

#69:

Du har missuppfattt vad jag skrev. Jag skrev att man är psykisk sjuk om man tror på gojan som konspirationsteoretiker sprider ut, som t.ex. att vaccinerade sprider ut gifter eller att man förlorar kontakten till sin själ. Om sådana föreställningar är okorrigerbara, då lider man av psykos. Bara för att man väljer att inte ta vaccinet behöver man inte vara psykisk sjuk, för det finns ju andra anledning än dumma konspirationsteorier att inte ta det, t.ex. att man har vissa sjukdomar.

Sen skrev du i ett annat inlägg i en annan tråd, att du inte tar vaccinet för att "det spirituella" säger nej. Men egentligen är det bara din föreställning av "det spirituella" som säger nej och den föreställningen har du inte kommit fram till pga egna spirituella erfarenheter, utan pga det som andra har talat om för dig.

"Det spirituella" säger varken ta vaccinet eller ta inte vaccinet. "Det spirituella" är ingenting som händer i huvudet och har ingenting med förståndet att göra, utan du får lyssna till musiken som ditt hjärta spelar. Men den musiken är en tyst musik, så tyst att du bara hör den om du stänger av dina tankar och det som andra talar om för dig vad "det spirituella" är. Det som du betraktar som "det spirituella" är oväsen som kommer från huvudet, som gör att du inte hör på ditt hjärta.

Om jag hör på mitt hjärta säger det, ta ansvar för dig själv och för andra människor. Tro inte vad som sprids ut av charlataner. Ta reda på fakta och gör dina val pga fakta, ansvar och kärlek.

För mig som redan har fått min första dos betyder det att trots att jag åtminstone borde vara skyddad från att hamna på sjukhus, att jag ändå tar ansvar för andra, för jag kan bli smittad och smitta andra utan att själv ha symptom. Min sambo är inte ännu vaccinerad och jag kan smitta henne. Jag kan även smitta andra personer som kanske dör av det. Därför lever jag lika försiktigt som innan jag fick vaccinationen. Jag vill inte vara ansvarig för andra människors sjukdom och död.

Om du verkligen lysnar på "det spirituella", dvs. på ditt hjärta, fundera på vad du skulle kunna vara ansvarig för om du har fel och om konspirationsteorierna som du tror på är fel.

Min "andliga väg" började redan för 50 år. När jag var ung trodde jag också på allt möjligt som spreds ut inom new age, gällande själar som gör en livsplan, inkarnation och sånt, men då hade jag sjäv inte gjort andliga erfarenheter ännu. I takt med erfarenheterna kunde jag själv se vem jag i min sanna natur är, vad verklighet är och i och med det kunde jag se att den där new age gojan som redan spreds ut för 50 år inte stämmer.

Nu tror ännu en ny generation på den där gojan och de tror till och med att det skulle vara något nytt, sensationellt som bara de själva som anser sig vaa uppvaknade "vet".

Det påminner mig om ett textställe i en låt av Rolling Stones som heter "as tears go by", jag citerar textstället:

"It is the evening of the day
I sit and watch the children play
Doing things I used to do
They think are new"

Jag sitter alltså och ser at ni gör det som jag gjorde när jag var ung och omedveten och ni tror att det är nytt.

Jane-Lyzell
2021-05-07 13:20
#79

Åter igen det är ok tycka olika

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Amephyst
2021-05-07 13:22
#80

#74: Så bra då att jag inte har sagt vad jag själv tror om vaccinet, utan vad forskare som är inriktade på just vacciner säger. Mina argument har inte handlat om vad jag själv vet, utan var forskare INNOM ämnet har kommit fram till. Det har aldrig handlat om jag vs. Yeadon, utan forskare i virologi eller epidemiologi vs. Yeadon (som har sitt område inom något helt annat än virus).

johan
2021-05-07 13:27
#81

#16:

så är jag inte ensam och det berör oss alla att ta ansvar för att på alla möjliga sätt få stopp på viruset

Hur gäller det inte alla vaccin?

Fakta bryr sig inte om vad någon har för åsikt eller känner i frågan.

Mvh // Johan

Född vid 334.00 PPM

Condor
2021-05-07 14:05
#82

#80:

Det är precis vad jag också tänkte skriva. 😊

Enligt en PISA studie, kan väldigt många elever inte kan skilja mellan fakta och åsikt. I Tyskland var det nästan hälften som inte kunde det. Men finska elever kunde det bra för att de redan lär det i skolan. Därför finns det mindre konspirationsteoretiker i Finland.

Jane-Lyzell
2021-05-07 14:47
#83

Oj vad ni är duktiga och litar till forskningen blint - den som lever får se

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Condor
2021-05-07 15:45
#84

#83:

Inte blint, utan med grundläggande kunskap i medicin och biologi som jag redan hade innan covid 19 existerade.

Men jag litar inte på svamlare som sätter på sig glorian i sina videoklipps, som lider av storhetsvansinne och ser sig som andliga vägledare. som presenterar 2 olika verkligheter. En verklighet för de som inte tar vaccinet, som handlar om uppstigning till den femte dimensionen och den andra verkligheten, dvs. dödsstöten som de vaccinerade får. Det är de som pratar som om de vore bilförsäljare och som aldrig har gjort andliga erfarenheter. Det är de som påstår saker som går tvärt emot vetenskaplig fakta. Det är de som manipulerar och som har någonting att sälja. Titta på klipps av riktiga andliga mästare. De har ingenting att sälja, de skrämmer inte folk med dynga och de manipulerar inte. De snedvrider heller inte vetenskaplig fakta för att manipulera.

FataMorgana
2021-05-07 16:01
#85

#83: Jag vet inte vad du menar med; "den som lever får se", för med dagens vacciner fungerar det precis som med andra mediciner och injektioner att beståndsdelarna byggs ut ur kroppen relativt snabbt. De verksamma ämnena stannar alltså i kroppen bara i några dagar och därför kan det inte komma till långtidsskador. Men det var annorlunda förr, när vaccinerna innehöll tungmetaller som t.ex kvicksilver. Som tur går utvecklingen framåt och vaccinerna blir bara säkrare och säkrare. Så att ta ett vaccin idag är mycket säkrare än vad det var förr i tiden. Men annars tänker jag att vem som är rädd för vaccinet, borde snarare vara mer rädd för viruset, för med viruset får du hela viruset i din kropp, som dessutom förökar sig, medan du med vaccinet bara får en sekvens av virusets DNA. Den sekvensen kan inte föröka sig och kan inte tränga in i andra organ så som viruset kan och kan därför inte förorsaka bestående skador så som viruset kan. Så risken för långtidsskador genom viruset är mycket större än att få långtidsskador av vaccinet och det är fakta.

  • Redigerat 2021-05-07 16:01 av FataMorgana
Condor
2021-05-07 16:22
#86

#83:

Tillägg:

Du refererar ju själv till vetenskaplig forskning i dina artiklar i sköldkörtelforumet. Vad jag har sett, är det till och med djupgående artiklar med saker som inte ens de flesta läkare känner till. Du har alltså samlat på dig en hel del kunskap om ämnet och om det skulle komma en svamlare som säger t.ex. att selen inte är bra, för att glutationperoxidasen inte är beroende av selen och selen förstör bara sköldkörteln, skulle du lätt kunna bedöma att det är svamel.

Precis som du har samlat på dig kunskap om sköldkörteln, finns det folk som har samlat på sig kunskap om andra medicinska grenar och kan bedöma om någonting går emot vetenskapen.

[Urskog]
2021-05-07 16:40
#87

Hej och hå den här tråden blir man snudd på åksjuk i 🤢

Vetenskap hit och vetenskap dit, konspirationsteorier hit och konspirationsteorier dit faktum är att båda har rätt i en del annat inte. Vetenskapen vet inte allt dom har haft fel genom åren men dom har även rätt i vissa saker likväl som konspirationsteoretiker har och vad beträffar Mike Yeadon så har han långt mer koll på läget än någon annan av oss i den här tråden.

En hel del av det han säger är oerhört vettigt en del annat håller jag inte med om men kan inte heller uttala mig så starkt som andra gör i tråden eftersom jag inte är insatt . Han är en intelligent man och klart Pfizer jagar honom med blåslampa för han avslöjar vad som döljer sig och det är såna personer mänskligheten behöver, visselblåsare.

Ni som är så fanatiskt vetenskapliga måste ta en titt på vilken sajt ni är på, vad den står för och rätta er i ledet efter sajtens ämnen och acceptera att här är det öppet för det alternativa.

Den här tråden den påminner mig om på den tiden diskussionerna gick vilda mellan skeptiker och andliga för många år sedan, liknande retorik, liknande länkar och ett evigt malande om vetenskapen och en sjuhelsikes massa evidens bla bla bla.

Tydligen är vi där igen nu men med skillnaden att i en pandemi borde vi hålla ihop och inse att det här är något långt större än vad vi kan ge uttryck för i den tråd på ett forum så låt oss alla ha våra övertygelser och syn på alternativt VS vetenskapen ifred och låt oss alla välja vad som för oss känns rätt.

[Urskog]
2021-05-07 16:57
#88

#86: Det där var väl ändå en onödig kommentar, vad Jane gör och skriver på sina respektive sajter har du inte med att göra.

Condor
2021-05-07 17:08
#89

#88:

?????????

Har du egentligen förstått ett enda ord av det som jag skrev till henne?

Jane-Lyzell
2021-05-07 17:11
#90

#86: Var någon stans har jag sagt jag inte tycker vetenskap är bra !? - men all vetenskap är inte bra då det många gånger visar sig längre fram det blev fel . så….

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2021-05-07 17:12
#91

#87: Ja lite som skeptiker VS Troende igen 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-07 17:15
#92

#87:

Det är ju fantastiskt, att du som skriver att du inte är insatt, ändå kan bedöma att en del är rätt och en del är fel.

Jag råkar att vara insatt i både vetenskap och det spirituella, så jag kan bedöma både det ena och det andra. För mig handlar det inte om "skeptiker mot troende, utan om sanning.

Snarare handlar det om andligt/spiritualitet mot ren tro och om vetenskap mot snedvridningar av vetenskap.

  • Redigerat 2021-05-07 17:15 av Condor
Condor
2021-05-07 17:21
#93

#90:

Du skrev "Oj vad ni är duktiga och litar till forskningen blint".

Litar du inte på vetenskapen som du refererar till i sköldkörtelforumet?

Sen ska du veta att jag varken är skeptiker eller troende, utan jag är den som söker sanningen.

En andlig väg har ingenting med tro att göra. Om du tror det, har du missuppfattat vad en andlig väg är. Tror gör man i kyrkan.

FataMorgana
2021-05-07 17:24
#94

#87: Om tråden gör dig åksjuk, så borde du kanske ta och fundera över vad det är som triggar i gång det och varför det är en problem för dig att folk intresserar sig för vetenskap. Du ser, för mig är vetenskapen högst spirituell. Vår fysiska verklighet är hur det gudomliga uttrycker sig i materia och att ta reda på hur vår fysiska verklighet fungerar är att ta reda på hur det gudomliga uttrycker sig i materia.

[Urskog]
2021-05-07 17:42
#95

#89: Fortfarande det är en onödig kommentar att kläcka för du har inte öht med att göra vad sajtvärdar skriver på sina sajter.

Har du ens förstått att det finns andra sanningar än dina egna ? har du ens förstått att med all propaganda som du tillför så skiter vi i det och följer vårt oavsett vad DU tycker.

Du råkar vara insatt i men se det råkar jag också vara.

Nu gör jag något som jag inte brukar göra och det är att länka till en tråd där dom här två mobbar och slår ner på både TS och andra medlemmar och det med all rätt för dom har ingen makt över oss den makten har vi själva.

https://utomjordiskt.ifokus.se/discussion/1500752/ufo-visade-sig-for-mig-och-blinkade-pa-uppmaning

Sen kan vi gå över till innan skrivförbud upprättades på Druid och Shaman och alla bra inlägg jag fick dom var bara för mycket för så många bra inlägg i tråden får man bara inte. Jag blev bombad med dom där.

Skyldiga som sagt och ,mobbning.

Vi är många som har tittat mot stjärnorna och haft en förnimmelse att vi hör hemma någon annanstans än här på Jorden, eller att det hade varit mycket märkligt om vi är helt ensamma i universum.Tiden är nu kommen, där det dolda minnet om vår kosmiska identitet från andra universum ska väckas till liv. Utomjordiskt iFokus är en plats för de som känner en djup samhörighet med rymden, universum och alla dess mysterier. Utomjordiskt iFokus är en plats för oss som tror, och de som vill tro.
Condor
2021-05-07 18:02
#96

#95:

Hur många personer är du egentligen, eftersom du skriver "så skiter vi i det"?

Först säger du att du inte är insatt och nu är du plötsligt insatt. Är det ditt vanliga åsiktsbyte igen? Mitt intryck är att du varken är insatt i vetenskap eller andligt, bara i tro.

Sen undrar jag vad det är för fel om jag ger Jane-Lyzell beröm för att hon skriver bra vetenskapliga artiklar på sköldkörtelforumet?

Jasså har jag skrivförbud på Druid och shaman? Jag visste inte ens om att det finns ett sådant forum? Men jag är van att ha skrivförbud i forum där jag aldrig har skrivit, för både höger- och vänsterfaschister brukar ge mig skrivförbud på deras forum, oavsett om jag har skrivit där eller inte. Jag är också van att du brukar att ha otaliga "gilla" på dina inlägg, men det kan ju inte vara du själv som ger dig dessa "gilla" och det kan heller inte vara jag, för du skrev ju själv:

"Klicka på bra inlägg prova två gånger får ni se, har ni klickat en gång och försöker igen så försvinner en siffra så är plattformen uppbyggd för att vi ska kunna ångra bra inlägg det trodde jag att alla visste."

i inlägg 18 i den här tråden:
https://utomjordiskt.ifokus.se/discussion/1500752/ufo-visade-sig-for-mig-och-blinkade-pa-uppmaning

Men egentligen är det ingen mobbning att trycka på "gilla".

Sen har jag förstått att det inte finns "egna sanningar" eller "dina och mina" sanningar, utan det finns bara en enda sanning.

Däremot är det som du håller på med mobbning.

Vi är många som har tittat mot stjärnorna och haft en förnimmelse att vi hör hemma någon annanstans än här på Jorden, eller att det hade varit mycket märkligt om vi är helt ensamma i universum.Tiden är nu kommen, där det dolda minnet om vår kosmiska identitet från andra universum ska väckas till liv. Utomjordiskt iFokus är en plats för de som känner en djup samhörighet med rymden, universum och alla dess mysterier. Utomjordiskt iFokus är en plats för oss som tror, och de som vill tro.
Condor
2021-05-07 18:04
#97

#94:

Just det! Vetenskap och andligt är ingen motsägelse. Men om en vetenskapare inte förstår det andliga, kan han se det som en motsägelse, precis son en som har fel föreställning om det andliga och heller inte har en aning om vetenskap, kan se det som en motsägelse.

Annons:
FataMorgana
2021-05-07 18:08
#98

#96: Det där om att ge skrivförbud på sajter man aldrig ens skrivit på visar ju bara på att det handlar om person och inte sak. Alltså att det handlar om oss som personer och inte för att vi skulle ha brytit mot några regler. Det är mobbing enligt mig. Så vem som är mobbarna här börjar bli uppenbart.

Condor
2021-05-07 18:10
#99

#98:

Exakt!!!!! Det är bara det att dessa personer saknar förmåga till självreflektion och söker alltid felet hos andra.

FataMorgana
2021-05-07 18:22
#100

#95: Nu får du väl ge dig. Ingenstans har vi mobbad någon i den tråden, men däremot var det du som bad TS att ignorera vissa svar i tråden och som började att svamla på om avundsjuka och hån, precis som om TS inte var vuxen nog att själv kunna bedöma vilka svar hon vill ta åt sig av eller inte. Men att däremot bli klappad på huvudet och få en massa hjärtor och få höra om hur ingen någonsin kan ta ifrån ens övertygelse skulle få mig att känna mig som ett litet barn som inte kan tänka själv. Det skulle jag uppfatta som hån och inte det att någon talar om för mig sin egen åsikt och vad som skulle få denne att känna sig övertygad.

FataMorgana
2021-05-07 19:00
#101

#95: Sen skulle jag uppskatta om du i fortsättningen låter folk få svara på andras inlägg helt ifred. Jag menar, att dina inlägg som ignorera en del svar i den här tråden och det där var en onödig kommentar behövs verkligen inte och det ger heller ingen trevlig stämning. Vi är vuxna nog att kunna föra sakliga diskussioner, utan inblandning av dina onödiga kommentarer.

Jane-Lyzell
2021-05-07 22:34
#102

Heja på - ni drar verkligen upp statistiken på min sida - tack för det 😁

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Totum
2021-05-07 23:46
#103

#102 Men allvarligt?! Menar du verkligen det?

[Urskog]
2021-05-08 05:05
#104

#102: Tänkte också på det, aktivitetsindex måste stiga bra här inne 😅

Annons:
[Urskog]
2021-05-08 06:24
#105

#96: Är det ditt vanliga åsiktsbyte igen?

Har du aldrig ändrat åsikt under ditt liv ? det trodde jag alla gjorde och det kallas livet och utveckling. Livet ändras och vi med det annars står vi helt still i vår utveckling och kommer ingenvart.

Jag måste säga tack och det kommer från hjärtat för all den här vetenskaps propagandan i tråden får mig att ändra mig i vaccinfrågan så nåt vaccin kommer jag inte ta emot och det kan jag tacka er som är så propagerande för vetenskapen. Se där nu ändrade jag mig igen och det tack vare dig bland annat så tusen tack nu kan jag lämna diskussionen nöjt och belåtet 😎

Maria
2021-05-08 07:12
#106

En del ändrar åsikt lika ofta som nick.😉

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

Jane-Lyzell
2021-05-08 08:56
#107

Oj oj här går det hett till - åter till topic tack

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-08 11:56
#108

#105:

Tänk vilket inflytande vi har på dig………. Jag har en gång blivit kallat "vetenskapsfanatiker" i ett forum och sajtvärlden ändrade till och med forumsreglerna och skrev "vetenskapsfanatiker unanbedes". 😄

Nu förstår jag att du inte såg det som något positivt, att jag skrev att Jane-Lyzell skriver bra vetenskapliga artiklar på sköldkörtelforumet, utan att du ser det som något "negativt förolämpande", för vetenskapen är ju "bajs" för dig.

Men hur som helst, visst byter jag åsikt ibland, om det t.ex. kommer fram någon sorts ny fakta, som får mig att göra det. Men jag låter mig inte påverkas och manipuleras av andra människor, speciellt inte när det handlar om så viktiga saker som vaccinet. När jag bildar mig en åsikt, går jag inte efter vilka åsikter andra människor har. utan jag kan själv avgöra det. Att bilda sig en egen åsikt är en helt annan sak än att ta över andra människors åsikt. Vem som byter åsikt, beroende på vad andra människor skrivet, har utan tvivel ett enormt stort utvecklingspotential.

[ghostdoggy]
2021-05-08 20:56
#109

#75: nu tror inte jag att den sk eliten som du pratar om har med detta å göra,vad har du fått det ifrån?du antar bara el?vi får information från olika håll,jag litar på min källa i och med att jag arbetar med den,du får arbeta med media å fakta å vad allt det nu är,jag vet vad jag vill och inte..men är såna som du som gör att man inte har den fria viljan,du vill bestämma vad jag ska tycka och göra och så vidare..det du för5espråkar e bara bullshit,du gömmer dig bakom den,börja lyssna till ditt inre ist för att tro en massa saker,jag går min väg som e utstakad för mig enbart..visst d retar nog många..men jag är sann mot mig själv

[ghostdoggy]
2021-05-08 21:01
#110

#78: även du antar och tror en massa saker,är sjukt vad ni dunkar varandra i ryggen =)

FataMorgana
2021-05-09 11:49
#111

#109: Du är fortfarande fri i ditt val att välja mellan att ta vaccinet eller låta bli. Situationen vi har är att vi befinner oss mitt i en pandemi, med restriktioner och lockdowns och just nu är vaccinet vägen ut ur denna situation, men du kan gärna välja att bli kvar i situationen och låta bli att vaccinera dig, om det är vad du föredrar. Det är ditt val som inte har det minsta med mig att göra och vill du vara sur på någon, så var god och var sur på viruset i stället för på mig, för det inte mitt fel att vi befinner oss i situationen som vi befinner oss i. Jag har varken gjort dig eller någon annan något illa.

Annons:
Condor
2021-05-09 12:34
#112

#110:

Att tro en massa saker är egentligen vad du gör. Du tror på dina källor, hur orimligt och ovetenskapligt det som sprids ut än är, medan jag föredrar att granska dom och om jag granskar dom, kommer jag fram till att det är fejknyheter, snedvriden vetenskap, lurendrejeri och bondfångeri. Det mesta av fejknyheterna som sprids ut har sin ursprung i det högerfaschistiska träsket, t.ex. QAnon.

Sen ska jag tala om en sak för dig, speciellt för att du har pratat om "det spirituella". Om du ser världen utifrån ett andligt perspektiv, har du fortfarande den fria viljan och det fria valet. Vi har nu en situation som ingen av oss kan rå för, dvs. vi har en pandemi och ett farligt virus. Vi lever i ett samhälle som har hittat en väg ut ur situationen, dvs. vaccinet.

Nu har du en massa fria valmöjligheter. Du kan välja att leva utanför samhället och flytta till öknen, regnskogen eller vilket ställe som helst utanför samhället. Men du kan också välja att vara en del av samhället. Jag gillar heller inte allt som händer i samhället, men ändå har jag valt att leva här.

Om man väljer att leva i ett samhälle, finns det vissa regler och normer som man måste hålla sig till och oavset om man gillar det eller inte så har man valt att leva med dessa regler och normer om man har valt att leva i samhället. Det är ditt eget val och ditt eget ansvar. Nu har samhället givit dig en möjlighet (vaccinet) att komma ut ur situationen som vi har, dvs. situationen med restriktioner, lockdowns. Men du har fortfarande valet att stanna i situationen. Det är ditt eget val och ditt eget ansvar.

Ser du läget ur ett andligt perspektiv, ser du situationen som vi är i som en utmaning och du tar själv ansvar för dina val. Men om du ser läget utifrån ditt egos perspektiv, tar du inte ansvar för dig själv, utan du gör andra människor ansvarig för situationen som du är i och du gnäller på andra, t.ex. när du skriver "men är såna som du som gör att man inte har den fria viljan".

Att du sen skriver till Fata Morgana "du vill bestämma vad jag ska tycka och göra och så vidare" visar mig att du totalt har misspupfattat vad det handlar om. Ingen bryr sig om du tar vaccinet eller inte eller vad du tycker om vaccinet. Det som är poängen är vad du sprider ut. Om man jämför samhället med en organism och alla människor är cellerna, blir du till en cancercell som sprider metastaser när du sprider ut det som du sprider ut.

Sen är det skrattretande att du skriver till Fata Morgana att hon ska börja lyssna på sitt inre. Du ska veta att Fata Morganas andliga resa började på ett mycket ovanligt ställe. På ett ställe som andra ser som målet med en andlig resa. Hon har erfarit hennes sanna gudomliga natur, sitt inre och hon har sett vad verklighet är. Det är någonting som andra först erfar efter en mycket lång andlig resa och de flesta erfar det aldrig. Hon vet vad "det inre" är, som du förväxlar med dina föreställningar om "det inre". Du är fortfarande den gnällande som inte tar ansvar för sig själv och så långt ifrån ett andligt medvetande som en människa kan vara.

Jane-Lyzell
2021-05-09 16:42
#113

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

men jag lovar att gå in i döden för din rätt att säga det du tycker." (Citat fritt tolkat av Evelyn Beatrice Hall) Sverige är splittrat. Vänner slutar
  • Redigerat 2021-05-09 16:45 av Jane-Lyzell
Denna kommentar har tagits bort.
Condor
2021-05-09 17:13
#115

#113:

Jag har inte sett kippet, för det varar över en timma, men vad som gäller texten, så är det samma gamla argument som redan har blivit avslöjade som snedvridningar.

Tar vi t.ex. "lögnen" från 21. Januari 2020:

"Den 21 januari dyker en studie om PCR-testerna upp, som hävdar sig kunna diagnostisera Covid-19."

Det har aldrig varit på tal om att diagnostisera sjukdomar med PCR test. PCR testen detekterar bara virusar, men kan inte avgöra om någon är sjuk pga viruset. Så länge ingen är sjuk kan man inte diagnostisera en sjukdom. 1/3 av alla smittade är symptomlösa, dvs. inte sjuka och en diagnos kan som sagt bara ställas om någon är sjuk. Men om någon är sjuk kan PCR testen upptäcka vilket virus som är anledningen till sjukdomen.

Med andra ord, PCR testen används inte för att diagnostisera en sjukdom, utan för att ställa diagnosen gör en läkare en anamnes. Men alla de som icke blir sjuka och bär på viruset kan sprida det till andra, som kan bli sjuka och till och med dö. Därför används PCR testen för att kunna isolera smittbärare.

Sen är det heller inte logiskt att jämföra skadorna som restriktionerna har orsakat med skadorna som viruset har orsakat. Det är ju tack vare restriktionerna som viruset inte ha gjort mer skador än vad det har gjort. Utan restriktioner skulle samhället och sjukvården ha kollaberat.

Intensivvårdsplatserna på sjukhusen var fulla. Utan restriktioner skulle många människor inte ha fått intensivvård och då menar jag inte bara de som har covid, utan de som behöver sjukvård pga andra anledningar, t.ex. hjärtinfarkt, stroke, cancer, olyckor osv. osv. och den situationen skulle aldrig ta slut, speciellt inte om man inte vaccinerar, som författeren heller inte tycker att man ska göra.

Vi kan nog vara glada att det är klokare människor än författaren som bestämmer, fast de inte gjorde allt rätt, t.ex. kom restriktionerna ofta för sent.

[Urskog]
2021-05-09 17:35
#116

#108 Sen när har du eller någon annan inflytande på mig ? ingen har haft det hittills under mitt liv så varför skulle du/ni vara den första det går inte ihop för mig tvärtom jag är stark i mitt men du och din sambo verkar oerhört svaga i ert som hela tiden måste hävda er mot andra att ni minsann är vetande/ upplysta och en massa stora ord om er själva medan ni slår ner och försöker söndra för andra.

Är det andligt det ? är det ni som är våra Gurus ?

Bajs, ja kära nån såna ord använder barnen i sandlådan ett ord som vuxna intelligenta undviker så jag väljer ett annat ord jag struntar inte helt i vetenskapen och om du läst mina inlägg så har du sett det om inte ber jag dig ödmjukast att läsa om och läsa rätt för båda sidor har rätt och båda sidor har fel sånt är livet det sker förändringar hela tiden från båda sidor.

Det är intressant hur ni upphöjer er själva men slår ner och sönder på oss andra som i dom här orden till ghostdoggy : fy vad lågt men det är ju bra att ni är så upplysta och kan lära oss andra som inget vet öht vi är bara dumma i huvudet och har noll koll på allt och inte i klass med eran andliga upplysning.

Sen är det skrattretande att du skriver till Fata Morgana att hon ska börja lyssna på sitt inre. Du ska veta att Fata Morganas andliga resa började på ett mycket ovanligt ställe. På ett ställe som andra ser som målet med en andlig resa. Hon har erfarit hennes sanna gudomliga natur, sitt inre och hon har sett vad verklighet är. Det är någonting som andra först erfar efter en mycket lång andlig resa och de flesta erfar det aldrig. Hon vet vad "det inre" är, som du förväxlar med dina föreställningar om "det inre". Du är fortfarande den gnällande som inte tar ansvar för sig själv och så långt ifrån ett andligt medvetande som en människa kan vara.

APPLÅDER OCH STÅENDE OAVATIONER - fantastiskt att ni vet allt om oss andra det ska ni ha en stor eloge för 😎

Condor
2021-05-09 18:05
#117

#116:

Visst har vi stort inflytande på dig, om det är vi som är anledningen till att du inte tar vaccinet.

Gällande vad du annars har skrivit om vetenskapen, så går jag efter det senaste som du skrev, för du byter åsikt så ofta att man inte vet om det som du skrev för t.ex. en vecka fortfarande är aktuellt. Med tanke på vaccinet, så verkar du i alla fall inte bry dig mycket om vetenskapen.

Sen ska du veta att varken Fata Morgana eller jag är "gurus". "Gurus" hittar du bland alla dom som hjärntvättar människor med deras videoklipps, som med hjälp av datorn sätter en gloria på huvudet och som hävdar att döden väntar på de vaccinerade, medan de andra stiger upp till den femte dimensionen. Det är dom som säger "om du tycker att det som jag säger är meningsfullt, i så fall är du högfrekvent".

Alla dessa ser ner på oss som tar vaccinet, för vi är dom "lågfrekventa". Det är flummare som aldrig har gjort andliga erfarenheter och som bara har föreställningar om hur det är att ha gjort dessa. Om en av dessa "högfrekventa" som inte tar vaccinet talar om för Fata Morgana att hon ska söka i sitt inre, kan jag inte låta bli att tala om vilken väg hon har gått och hon har erfarit det som dom själva bara drömmer om, men inte kommer att erfara förrän de slutar upp att tro på charlataner.

Hur du ser på saken är totalt oviktigt. Det är också oviktigt för oss om du tar vaccinet eller inte. Det är ditt liv och det är dina kära som får ta konsekvenserna. Du är bara en av 9 miljoner i Sverige som antingen kommer att välja att ta det eller inte ta det. Men du verkar att känna dig så viktigt att du sprider ut i andra forum att det är tack vare oss som du inte tar vaccinet. Men du tänker inte på att det kan bli till en bumerang, om du spelar ut människor mot varandra. Mycket "andligt"………

[Urskog]
2021-05-09 18:13
#118

#117 Det är vad du tror, du har ingen koll öht på andra och det ska du inte heller ha.

Annons:
Condor
2021-05-09 18:19
#119

#118:

Det är fortfarande bara du som "tror". Själv iaktar jag och drar slutsatser utifrån det som jag iaktar. Om jag t. ex. iaktar att du skriver att det är vi som är anledningen till att du inte tar vaccinet, drar jag slutsatsen att vi har ett stort inflytande på dig. Det är alltså du som är så svag att du låter oss påverka vilktiga saker i livet på det här viset.

Jane-Lyzell
2021-05-12 09:31
#120

Om drygt tre veckor upphör Sverige med Astra Zeneca som första vaccindos mot covid-19.

Totalt behövs omkring 200 000 doser till från Astra Zeneca, som främst är till personer som väntar på sin andra dos. Efter det avböjer alltså Sverige ytterligare doser från Astra Zeneca, vilket Norge och Finland redan har gjort, rapporterar Sveriges Radio Ekot.

När Astra Zeneca-doserna är slut kommer troligtvis även personer över 65 år att erbjudas annat vaccin som första dos.

– Ja, när det gäller dos ett, så kommer vi att gå över till andra vacciner redan de kommande veckorna. Nu har vi Pfizer och Moderna som är de två vacciner vi använder för nyvaccination, om vi kallar det för det, säger vaccinsamordnaren Richard Bergström, till Ekot.

I början av maj blev det också klart att Sverige kommer att skänka en miljon doser av Astra Zenecas vaccin till det internationella vaccinsamarbetet Covax. (TT)
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/3Jgxj9/senaste-nytt-om-coronaviruset

Snacka om dubbelmoral fy Sverige

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

* Uppdateras runt klockan 14 varje tisdag till fredag med föregående dags statistik. Siffran från Sverige är från Folkhälsomyndighetens dagliga rapporterade siffror. Dessa revideras ibland i efterhand och kan göra att siffrorna för de senaste två veckorna kan göra stora hopp. Från den 14 september kommer Folkhälsomyndigheten bara att uppdatera sin statistik tisdag till fredag. Den 27/8 justerade Folkhälsomyndigheten ner siffran för antal smittade i Sverige på grund av ca 3 700 felaktiga…
[ghostdoggy]
2021-05-12 09:34
#121

#111: snacka om Segregation av samhället..om du inte tar vaccin så hamnar du helt enkelt utanför,jag blir inte sur..men e ju bara en massa antagande och sen skylla på oss som väljer att inte ta vaccin ,vi får helt enkelt skulden..vi har ett eget immunförsvar och tänker testa det som jag nu gjort i många år..varför det är en sån hysteri på vaccin är väll för att vi aldrig fick den där flock immuniteten som tegnell pratade om för d spreds för sakta helt enkelt från början,så även jag kommer få immuniteten längre fram då vi faktiskt har ett eget immunsystem..inte alla då..finns några unika sjukdommar som gör att du faktiskt ingen immunitet har

[ghostdoggy]
2021-05-12 10:30
#122

#112: ja samhället har gett mig en möjlighet,jag betalar åxå skatt till samhället..så jag väljer att inte ta det..så vad är det jag sprider ut..ge mig några konkreta fakta på det du högupplyste profet..och vad vet du om min andliga resa och vad jag gått igenom för att hamna vars jag är idag..vill inte svära här men ni går fan över gränsen..är så mycket skit som kommer ur era texter..jag är inte duktig på skriva men känner dock tonen i det ni skriver..jag har inte ens snackat om hög el lågfrekventa vars har du tagit det ifrån?el är bara en massa antaganden igen..vars får du alla fakta ifrån..tillverkar du dem i ditt eget huvud för egen vinningsskull oavsett å du trampar ner resten?japp jag TROR jag lever inte i en faktabaserad värld där allt är svart el vitt ,gillar ha regnbågens färger runtomkring..och vars gnäller jag? e ju ni som väljer att hoppa på mig som inte ska ta det..men om du nu inte bryr dig..varför svarar du då för?är det bara för att få skriva snillrika texter å vinna striden på en massa antaganden om mig som du inte vet ett skit om i verkligheten..el du kanske vill att jag ska berätta min resa..d kan jag faktiskt göra om du har intresse för det..är dock ingen dans på rosor..kan dock citera vad en polare sa till mig nåra år sedan..han e dock död nu..om jag har levt som du så skulle jag tagit livet av mig..jag har faktiskt försökt..tabletter som har borde ha dödat en häst..är dock länge sedan nu..fick inte gå över som det fint heter..önskar dock att jag kunde skriva som du condor lite mer aggresivt och utan emotiella känslor inblandat..jag hoppar nog lite hit å dit ibland men det beror nog på att jag aspergers..dock har jag minne men inte alltid..men att du skriver hög och lågfrekvent betyder att du redan är i dom banorna genom att sätta etiketter på det..valet jag gjort angående vaccinet är personligt,har aldrig skrivit att nån annan ska göra det jag gör,utan detta gör jag för egen skull..kan därimot skrivit som svar till wolf om något,men det var till wolf och inte till dig el nån annan som gärna tar åt sig att det var till alla som jag bara kan nå ut till..men åter till det..för du vill gärna hänga ut alla som inte följer med hur dåliga vi är,TROR..kan inte skriva att jag vet..för då kommer du jaga mig med dina dokument och fakta analyser som någon annan skrivit.. detta kommer bli en segretation i samhället..dock inte vi som skapar den utan alla sk covidianer som d numera kallas..gillar dig condor men ibl är du för mycket tom för mig..ska dock inte avsluta kontot för den skull som vissa andra verkar göra när d hamnar i konflikt med dig och det du tror på el vet

[ghostdoggy]
2021-05-12 10:49
#123

#117: en sak till jag har ALDRIG sett ner på någon som tar vaccinet,betyder det att ni TROR att jag ser ner på er..omg..du är verkligen långt ifrån min verklighet..vi är alla lika oavsett d val vi gör,ingen är varken bättre el sämre..det som verkligen drar igång mig å verkligen tar fram mina dåliga sidor är era antaganden,pratas om hög å lågfrekvent…sitter man och skriver sånt så har man nog en nedvärderande syn till d flesta saker och man höjer sig själv till någon slags gudsnivå

[ghostdoggy]
2021-05-12 11:10
#124

#111: nu blir det säkert förvirrande,måste läsa knasigt el nått =P
jag har inte skyllt viruset på dig fata..vettifan vart ni får allt ifrån…men det vrids å vänds på allt..om vi inte håller med så får vi istället skulden..lol kan bara skratta åt er..blir så paff ..

[ghostdoggy]
2021-05-12 11:14
#125

#99: men det gör absolut inte du?dina texter genomsyrar av det..men antar det beror på oss som inte tänker ta vaccinet av olika orsaker som får dig att skriva så..visst e d så condor

Annons:
[ghostdoggy]
2021-05-12 11:25
#126

#111: jag bemöter dig bara på det sätt du bemöter mig..du bestämmer själv..men börjar du ta saker ur luften och tror å gör massa antaganden så kan även jag bli likadan..igentligen borde jag inte sänka mig till eran barnlådenivå..men gör ett undantag och kommer skriva vad jag tycker å tänker och det kommer med all säkerhet reta gallan på er..och tänker absolut inte skräda med orden..ni har lixom redan förstört det genom att bara sitta på denna spirituella sida å kastat ut en massa dynga som ni tror att ni vet..får börja rena mig oftare tror jag..tunga energier på denna sida

FataMorgana
2021-05-12 12:02
#127

#121:

om du inte tar vaccin så hamnar du helt enkelt utanför

Det skrev jag inte, utan jag beskrev bara situationen som vi redan befinner oss i , dvs att vi redan nu har en massa restriktioner och lockdowns runt omkring i världen och att vägen ut ur situationen är vaccinet. Någon skuld har jag inte gett dig för någonting.

Och visst har vi ett immunförsvar och det hade också alla som dog av viruset. Men du vet, det räcker med att det fattas ett enda vitamin eller att man har mycket stress och sover dåligt för att immunförsvaret ska vara nedsatt och sen får man inte glömma att det finns en massa människor med kroniska sjukdomar som också har nedsatt immunförsvar och dessutom är immunförsvaret inte lika starkt på äldre människor som på yngre. Själv tänker jag, att jag nog också har ett bra immunförsvar som säkert skulle klara av det här viruset utan större problem, men det handlar inte om mig och mitt immunförsvar, utan jag tänker på alla dem där ute som inte har ett så bra immunförsvar. Dessa vill jag skydda och därför tänker jag vaccinera mig. Det handlar alltså inte om mig och mitt immunförsvar, utan om andra människor.

Sen ska man inte glömma, att vaccinet ju syftar på att träna immunförsvaret och att lära immunförsvaret att försvara sig mot viruset. Då är det bättre att bara få i sig en liten ofarlig sekvens av viruset än hela viruset som dessutom sprider ut sig och förökar sig i kroppen. Man kan jämföra det med, att det är som att välja mellan att bara ta en liten bit av kakan eller med att äta upp hela kakan. Hela kakan gör nog större skada för kroppen än bara en liten bit. Så det är också en anledning för mig till att låta mig vaccineras.

FataMorgana
2021-05-12 12:14
#128

#122: Du missförstår fortfarande. Det var du som skrev i inlägg #69 att det är vi som lider under masshypnos och till det försöker både jag och Condor att förklara för dig, att det inte är vi som går efter vetenskapen som lider under masshypnos, utan att det är dom som tror på t.ex den här gubben som lider under masshypnos.

https://www.youtube.com/watch?v=ygtcZA44jH0

Lägg märke till hans gloria han ritat över sitt huvud från och med minut 17. Där har du en självutnämnd profet.

DET STORA UPPVAKNANDET ✨🌍✨- Nästa Steg i Vår Evolution - Vårt Paradigmskifte - Full Fokus På: Vår Bästa - VISION & MISSION 💝Tack till dig som deltagit fram...
Condor
2021-05-12 12:20
#129

#122:

Först av allt vill jag tala om för dig att jag inte är en "högupplyst profet". Profeter finns inom religioner som kristendomen och islam, som jag inte tror på och vad som gäller högupplyst, så är alla människor i deras sanna natur upplysta. Så är vi alla födda och det är vårt naturliga tillstånd. Jaget däremot kan inte bli upplyst, utan bara komma fram till att det lever i en illusion och att det är en illusion, som inte är vår sanna natur.

Däremot är dom som sprider ut det som du tror på, t.ex. Charlotta och Björn, inte medvetna om deras sanna natur, utan dom identifierar sig med sitt jag, för att dom aldrig har erfarit deras sanna natur. Om du skriver "att det sprirituella" säger nej till vaccinet och vi som tar det är masshypnotiserade är du precis inne på det som dom sprider ut. Det är ingenting som du själv har tänkt ut sig, utan du tror vad andra säger. Men en andlig väg har ingenting med tro att göra, utan att erfara.

Om du sen skriver till Fata Morgana att hon ska lyssna på sitt inre, som om hon inte skulle göra det, är du också inne på Charlottas och Björns linje. Det betyder inte att du måste ha fått det där direkt från dom, utan dom har tusentals följare som sprider ut deras flummiga tro i social media. Det är dom som säger att vi som tar vaccinet är masshypnotiserade och du upprepar vad dom säger. Det är också dom som klassar människor i hög- eller lågfrekvent och jag har inte skrivit att du har gjort det.

Dom har inte förstått att alla människor i deras sanna natur är av den högsta frekvensen. Sen är det en annan sak vilka frekvenser som man uttrycker. Dom uttrycker i alla fall inte kärlek, utan dom sprider skrämsel och manipulerar folk.

Sen vet jag inte vad det är så svårt att förstå att du i stället för att ta ansvar för dig själv, gnäller om du skriver till Fata Morgana "men är såna som du som gör att man inte har den fria viljan".

Son jag ser, orienterar du dig utifrån fel ställe. Det är inte så att man hamnar utanför samhället om man inte tar vaccinet, utan vi ÄR JUST NU ALLA utanför samhället och vaccinet är vägen tillbaka. Jag får t.ex. inte gå till frisören, inte äta på resturang, inte besöka föranstaltningar och inte ens ligga och sola på stranden. Men om 9 dagar får jag 3 månaders frihet och när jag får min andra spruta höjs det till 9 månader. Du själv har valet att hamma tillbaka i samhället eller stanna där som vi just nu alla är.

Condor
2021-05-12 12:48
#130

#127:

Jo, man har ju också möjligheten att bli immun genom kontakt med viruset. Men det är nog farligare än att ta vaccinet. De nya mutationerna drabbar även unga människor med ett bra immunförsvar och somliga är efter 6 månader fortfarande sjuka.

Jag läste för ett par dagar om en 20 årig tjej, som hade corona i Oktober. Hon är fortfarande så sjuk att hon inte kan jobba. Hon sover 17 timmar om dagen och är så trött att det är ett problem att gå på WC´t.

Drabbade hamnar i depressioner, för att de inte vet om de kommer att vara sjuka resten av livet. Då är det bättre att ta vaccinet än att "ta viruset".

FataMorgana
2021-05-12 13:07
#131

#126:

jag bemöter dig bara på det sätt du bemöter mig..du bestämmer själv..men börjar du ta saker ur luften och tror å gör massa antaganden så kan även jag bli likadan..igentligen borde jag inte sänka mig till eran barnlådenivå.

Nej det gör du inte och jag inte tagit några saker ur tomma luften heller, utan jag har hela tiden snällt och vänligt försökt att förklara för dig när man lider under masshypnos. Jag skrev aldrig att du lider av det.

Däremot var det du som sjönk ner till den här nivån.

men är såna som du som gör att man inte har den fria viljan,du vill bestämma vad jag ska tycka och göra och så vidare..det du för5espråkar e bara bullshit,du gömmer dig bakom den,börja lyssna till ditt inre ist för att tro en massa saker

Jane-Lyzell
2021-05-12 13:52
#132

Ta det lugnt nu är ni snälla !!!!

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Totum
2021-05-12 15:24
#133

Vad jag förstår så är det människor som är andliga som är medlemmar på den här sidan, men jag må då säga att det är en hel del inlägg och kommentarer som i mitt tycke är allt annat än andliga.
Andlighet för mig är bl.a. kärlek och omtanke till sin nästa.

I min värld så är omtanke om sin nästa att underlätta och i möjligaste mån hjälpa till så att våra medvandrare får ett så friskt och bra liv som möjligt.
Genom att tacka nej till vaccin hjälper vi inte våra nära, kära, vänner, grannar osv. Vi kommer inte att få något slut på den här pandemin om en hel hoper människor inte tar sitt vaccin.
Hur kan man utsätta t.ex. sina gamla föräldrar smitta, så som man gör genom att låta bli att vaccinera sig? Det är för mig helt ofattbart.
Det finns de som hävdar att de aldrig träffar andra, eller har så gjort under hela pandemin. Är det verkligen helt sant?
Tänker inte dessa människor göra det i framtiden heller tro? Om de/ni ämnar gå till tex vårdcentralen, matvarubutiken eller vad det nu må vara och sedan går hem till sina gamla föräldrar tex. så kan ni inte garantera att ni inte drar hem smitta till dem.
Jag tror inte att någon andlig vägledare eller änglar eller vad det nu må vara, vill att vi behandlar varandra så.

Mitt inlägg kanske inte ses som andligt heller, men jag är väldigt mån om mina medmänniskor och har tagit mitt vaccin. Allt annat är för mig ofattbart.

  • Redigerat 2021-05-12 15:25 av Totum
FataMorgana
2021-05-12 15:31
#134

#133: Ja precis så. Det skrev du fint.

Condor
2021-05-12 16:16
#135

#133:

Jag ser ditt inlägg i alla fall som ett av de andligaste i den här tråden. Om man lyssnar på sitt hjärta, tar man faktiskt vaccinet. Det handlar inte bara om föräldrarna, utan alla medmänniskor. Jag har t.ex. inga föräldrar längre, men vill inte vara anledning till någons sjukdom eller död. Min sambo och jag har faktiskt under hela pandemin bara träffat oss med en enda person (men inte ofta), bortsett från folk som man träffar i affärer. Men inte när antalet nyinfektioner var högt. Det är en människa som jag känner i över 25 år och under den tiden har jag aldrig upplevt att han ens var förkyld. Han är det som jag kallar "andlig mästare" och han träffade sig med oss bara för att han visste att vi hanterar pandemin ansvarsfullt.

Själv har jag tagit den första dosen av vaccinet, så jag har låg risk att bli så sjuk att hamna på sjukhus. Men jag kan fortfarande bli smittad utan att själv bli sjuk och sen smitta andra. Därför lever jag lika försiktigt ända tills jag får min andra spruta. Sen har jag 95 % skydd mot smittning och väldigt låg risk att smitta andra.

Sen är frågan "hur vill man ha det"? Vill man ha det som i Israel, där de flesta är vaccinerade och där har de nästan inte har några dödsfall längre? Eller vill man ha det som i Brasilien, där sjukvårdssystemet har kollaberat och folk dör som flugor? Så blind för det som hjärtat säger till det kan man väl inte vara?

Men somliga "uppvaknade" verkar verkligen att vara så blinda. Vi som lyssnar på hjärtat ser 2 vägar, dvs. som i Israel eller Brasilien. Men den "uppfaknade" snubben med glorian på huvudet i klippet som Fata Morgana länkade till i inlägg 128 presenterar 2 helt olika andra vägen.

Den ena vägen för dom som tar vaccinet är att de kommer att dö. Den andra vägen för dom som inte tar vaccinet är att de får ett perfekt energisystem och stiger upp til den femte dimensionen. Han talar till människors ego och det är det som gör blint för vad hjärtat säger. Men i sådana fall blir tydligen både hjärtat och hjärnan bortkopplad. Jag tycker att ett par horn på snubbens huvud skulle passa bättre på honom.

För övrigt, mina inlägg betraktas heller inte som "andliga" av en hel del som skriver här. Men vad de "uppvaknade" tror spelar ingen roll.

  • Redigerat 2021-05-12 16:18 av Condor
Jane-Lyzell
2021-05-12 19:45
#136

Det som är andligt är att alla får ha sin egen åsikt och eget beslut om detta - annars lever vi i en diktatur

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Pyttelite
2021-05-12 21:00
#137

#136: Det tycker jag är en bra definition!


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Pyttelite
2021-05-13 09:56
#138

Samma tendenser ska även synas hos flera influerare inom den svenska alternativrörelsen (yoga, meditation, hälsa och nyandlighet) som nu har sett sina följarskaror växa när de uttalar sig om pandemin. Ahn-Za Hagström, senior analytiker på Säkerhetspolisen säger att man måste ta konspirationsteorier på allvar då det kan vara en inkörsport för extremism och grova våldsbrott. – Om den här typen av uppfattningar får fotfäste så kan det gjuta mod i människor att också göra något. Då kan det dra åt ett håll där det kan bli en fråga om allas vår säkerhet, säger hon.

Tänk er för!

https://www.expressen.se/nyheter/halsoinspiratorer-sprider-qanons-konspirationsteorier/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Flera svenska profiler ska ha tagit efter och sprider falska påståenden om coronaviruset.
[Urskog]
2021-05-13 11:50
#139

#136: Kan bara hålla med dig, var och en ska få göra sina val. Jag har ännu inte avbokat vaccinationstid i början på nästa månad och kommer att fullfölja den även om jag är emot att ta emot en massa i kroppen så avbokar jag inte tiden. Det är verkligen så viktigt att alla får göra vad dom känner, göra sina val och det gäller allt inte enbart det här.

#138 Såg det där och ställde mig genast frågan hur kommer det sig att så många inom hälsa, yoga, meditation hamnar i konspiratoriska kretsar. Kan dom inte använda sitt eget sunda förnuft och lyssnar på andra istället för på sin egen ande. Det som är otäckt är all den här extremismen som växer fram i så många grupper, det är som om inget mellanting finns alls utan antingen är det svart eller vitt och konflikten ett faktum.

Alla dom här demonstrationerna mot restriktionerna är så jämmerligt onödiga att utsätta andra för sjukdom och det är bra att Säpo har ögonen på sånt här för faktum är när det slinter över i extremism finns risken för våldsbejakande och som Ahn-Za Hagström säger så kan det gjuta mod i människor att också göra något. Då kan det dra åt ett håll där det kan bli en fråga om allas vår säkerhet.

Annons:
Condor
2021-05-13 11:58
#140

#138:

En hel del av konspirationsteoretikerna är redan inne på extremism och om man betraktar covidiot demonstrationerna förekommer det även en hel del våld där.

Jag tycker bara att det är synd att det kopplas ihop med saker som yoga, meditation och hälsa. Om man betraktar människor som går en andlig väg eller tror eller syftar på att göra det, finns det en stor skara som jag kallar "new age mainstream" (flumrörelsen) och en liten skara som verkligen vet vad det handlat om. Det är just mainstream skaran som luras av QAnon och som betraktar Trump som en "ljusarbetare". Det är personer som Björn och Charlotta som är vilseledda och som nu leder andra vilse i deras youtube klipps. Dessa personer och deras följare utvecklar dock bara deras egon och det är egentligen motsatsen till andlig utveckling.

Fata Morgana och jag försöker att väcka folks medvetande och tala om för dom att "det där är inte andligt". Det där har ingenting med meditaion, yoga eller hälsa att göra. Meditation ska egentligen leda till mer medvetande och inte till egoutveckling. I ett av sina klipps har Charlotta erkännt att hon aldrig har mediterat. Hon har heller aldrig gjort andliga erfarenheter men ändå presenterar hon sig som en andlig vägledare, som dock bara leder andra vilse.

Ibland är jag inte förvånad att det finns en så stor skeptikerrörelse i Sverige, med tanke på vad som presenteras som en andlig väg, som egentligen inte har med saken att göra.

[Urskog]
2021-05-13 16:35
#141

#81: Jag ber om ursäkt Johan hade helt missat ditt inlägg och fråga, såg det först nu när jag scrollade genom tråden och bra fråga du ställer.

För mig handlar det om vad jag tillför för läkemedel till min kropp där är jag oerhört försiktig och vad gäller corona vaccinet så har jag åkt upp och ner som en hiss under hela den här tiden eftersom jag inte vill tillföra en massa ämnen i kroppen som är onaturliga.

Jag är bara en helt vanlig person som vill leva så naturligt som jag bara kan. Nu är vi i en situation där vi alla sitter i samma sjunkande skepp så därför har jag valt att inte avboka min vaccinationstid men visst skaver det men kan min lilla insats bidra till att minska smittspridningen så känner jag att den här gången gör jag ett undantag men det betyder inte att jag fortsätter, jo jag kan tänka mig påfyllnad för mutationer även om det också skaver men som jag skrev vi är alla lika i det här och jag som alla andra vill få ett slut på pandemin så vi kan få ett slut på det här eländet som drabbat oss och rädda både hälsa och liv.

[Urskog]
2021-05-13 17:00
#142

#140: Condor för en gångs skull måste jag hålla med dig för som du skriver så är det synd att det kopplas ihop med yoga, meditation och hälsa sen tar det vändningen extremism och det är där det blir farligt.

Ser vi på yoga, meditation och hälsa så handlar det om att skapa balans i kropp och sinne och ande men när konspiratoriska rörelser tar över det som ska hålla oss i gott skick då måste vi reagera och det med all rätt.

Jag vet inte jag men kanske har jag missförstått dig och FataMorgana, ni vill väl men när ord som att vi bara tror dyker upp då känner jag att jag måste reagera eftersom det för mig är så viktigt med övertygelser och jag gillar inte ordet tro för tror gör man om man är svag men är man övertygad då står man stark i sitt.

Nu har vi munhuggits en hel del i tråden så jag ber vänligt och ödmjukt att vi respekterar varandra även om vi är lite olika i frågor så hoppas jag att vi kan sluta fred och ta varandra i hand att allt vi vill är varandra väl 😎

  • Redigerat 2021-05-13 17:00 av [Urskog]
FataMorgana
2021-05-13 17:08
#143

#142: Det är klart att vi vill varandra väl. Jag har då själv aldrig sett dig som min fiende. Att man har olika åsikter om saker och ting och ser på saker och ting ur olika perspektiv är helt normalt, helt okej för mig och inget man måste bli ovänner för 😊

[Urskog]
2021-05-13 17:10
#144

Typiskt jag glömde länken Condor, en gång i tiden fanns en sajt på i fokus som hette konspirationsteorier i fokus men den släcktes ner. Det hände för mycket där och det hette att dom flyttade men det blev inte långvarigt den sajten i sin tur försvann varför vet jag inte men den försvann.

Det här var redan 2012 och så här ser det ut nu många år senare, sajten finns kvar men den är ned släckt av i fokus ledning med all rätt.

https://konspirationsteorier.ifokus.se/

iFokus är ett nätverk av intressesajter om allt mellan himmel och jord
Condor
2021-05-13 17:50
#145

#142:

Jag har aldrig varit fiende eller ovän med dig och föredrar också vänliga diskussioner. Jag har nog en lite annorlunda syn på vissa saker än du, men det behöver man ju inte vara ovän för. Därför tar jag gärna emot handen som du sträcker ut till mig.

För mig är en andlig väg att själv söka och erfara. Först när man själv har erfarit kan man säga att man vet ocn först då blir det till ens egna sanning. Den sanningen behöver man varken tro på eller vara övertygad om och den hittar man bara i sitt eget inre. Ingen annan kan tala om den för en.

#144

Bra att sajten togs bort. Jag förstår att Niklas inte vill att den gojan sprids ut där. FataMorgana har just blivit Sajtvärd i andlig utveckling, med mig som Medarbetare. Vi skrev i föreställningsinlägget att vi inte vill ha konspirationsteoretiker där. Men olika åsikter och synsätt om "det andliga" är välkomna och får gärna diskuteras. Du är också välkommen där.

  • Redigerat 2021-05-13 17:51 av Condor
Jane-Lyzell
2021-05-14 09:00
#146

Intressant

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Condor
2021-05-14 11:25
#147

#146:

Jag brukar att granska "skumma konspirationsteorier" och vad som gäller Attali, finns det redan en granskning på internätet. Här:

https://dpa-factchecking.com/germany/210420-99-281045/

Jag citerar ur länken:

"Die in verschiedenen Facebook-Posts Attali zugeschriebenen Zitate sind entweder frei erfunden, entstellt oder aus dem Zusammenhang gerissen."

Översättning:

"Citaten som Attali tillskrivs i olika Facebook-inlägg är antingen fiktiva, förvrängda eller tas ur sitt sammanhang."

Om man sen läser hela artikeln, får man reda på vad Attali verkligen har sagt och det refereras till fakta som visar hur konspirationsteoretikerna har snedvridit allt.

Jacques Attali (77), ein französischer Wirtschaftswissenschaftler und von 1981 an für zehn Jahre ein enger Berater des französischen Präsidenten François Mitterrand, ist angeblich ein Befürworter der Euthanasie alter und kranker Menschen. Und angeblich hat er auch schon vor langem den Plan der Herrschenden, die Überbevölkerung durch eine Virus-Epidemie zu bekämpfen, verraten.
Jane-Lyzell
2021-05-14 15:34
#148

#147: Nu kan jag inte tyska så bra - men vem säger att den granskningen är bra eller korrekt ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-14 16:18
#149

#148:

Det refereras och länkas till faktan, som är på franska, som jag inte talar, men hans uttalande, dvs. vad han verkligen har sagt och vad som står i de franska källorna kan jag läsa på den tyska sidan, för min tyska är toppen. DPA betyder "Deutsche Presse Agentur" så det är en seriös sida, som även övervakar alla tidningar, radio och TV i Tyskland.

Jane-Lyzell
2021-05-14 23:00
#150

#149: Kan inte uttala mig om den sidans äkthet- då jag inte förstår den

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-15 12:21
#151

#150:

Om sidan kan du läsa på wikipedia:

https://en.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Presse-Agentur

"Deutsche Presse-Agentur GmbH (dpa) is a German news agency founded in 1949.[1] Based in Hamburg, it has grown to be a major worldwide operation serving print media, radio, television, online, mobile phones, and national news agencies. News is available in German, English, Spanish, and Arabic.[1]

The dpa is the largest press agency in Germany[2".

Diskuterar vi på 2 trådar för att höja aktivitetsindexen på din sajt? 😁

Jane-Lyzell
2021-05-15 12:55
#152

#151: Fattar inte vad har detta med han som skrivit texten/boken att göra ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

  • Redigerat 2021-05-15 12:57 av Jane-Lyzell
Condor
2021-05-15 13:01
#153

#152:

Såg du inte att länken med texten är DPA, dvs. Deutsche Presse Agentur?

https://dpa-factchecking.com/germany/210420-99-281045/

Jacques Attali (77), ein französischer Wirtschaftswissenschaftler und von 1981 an für zehn Jahre ein enger Berater des französischen Präsidenten François Mitterrand, ist angeblich ein Befürworter der Euthanasie alter und kranker Menschen. Und angeblich hat er auch schon vor langem den Plan der Herrschenden, die Überbevölkerung durch eine Virus-Epidemie zu bekämpfen, verraten.
Annons:
Jane-Lyzell
2021-05-15 13:09
#154

#153: Jo men vad har det med han som skrev texten att göra ?
Det räcker om du skriver i en tråd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-15 13:16
#155

#154:

Du skriver ju också i 2 trådar. Jag hjälper gärna till att höja aktivitetsindexen på din sajt. Du får gärna hjälpa till att höja den på vår sajt också. 😊 Men ok, fortsätter vi i den här tråden.

Texten har ju en Medarbetare på DPA skrivit, så jag förstår inte riktigt vad du menar.

Jane-Lyzell
2021-05-15 13:39
#156

#155: Tack - vilken är din sajt ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

  • Redigerat 2021-05-15 13:40 av Jane-Lyzell
Jane-Lyzell
2021-05-15 13:50
#157

Detta är ju också intressant https://www.svd.se/flera-vaccinerade-pa-iva-i-uppsala?fbclid=IwAR0KDEfuo2hFphnaMkuypWKIYUXpS63d9QITgS9rPoH9Q-jnNST-2y_g2Ws
Sedan april har 16 patienter på Akademiska sjukhuset i Uppsala vårdats på iva, trots att de fått en första dos vaccin.

I dag har en majoritet av de äldre som läggs in på iva fått vaccin, rapporterar P4 Uppland.

– Av dem som är över 65 och som läggs in nu är det en majoritet som fått sin första dos vaccin, dock inte alla, säger avdelningsöverläkaren Magnus von Seth.

Att bara ha fått en dos ger inte fullt skydd, och därför är Magnus von Seth inte heller överraskad.

– Med tanke på den stora smittspridningen så kommer även vaccinerade att smittas och en liten andel kommer också bli så svårt sjuka att de behöver intensivvård.

Enligt Magnus von Seth verkar bilden vara liknande även på andra iva-avdelningar i landet.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sedan april har 16 patienter på Akademiska sjukhuset i Uppsala vårdats på iva, trots att de fått en första dos vaccin.
Condor
2021-05-15 14:49
#158

#156:

Min sambo FataMorgana har just blivit Sajtvärd på andlig utveckling och där är jag Medarbetare.

#157

Vaccinerna ger ju inget 100 % skydd mot smittning, utan mellan 70 % (Astra) och 95 % (Pfizer). Det betyder att 5 av 100 personer som är vaccinerade med Pfizer fortfarande kan bli smittade. Skyddet mot svåra förlopp är dock högre, men ändå kan man inte utesluta svåra förlopp helt, för att det finns personer med ett svagt immunsystem, t.ex. gamla och sjuka som inte utvecklar tillräckligt med antikroppar.

I Österrike har man gjort den första utvärderingen av ett område, dvs. i Vorarlberg. Där har 45 % fått sitt första vaccin och 13 % båda sprutorna. Av alla nya infektioner som registrerades var det bara med 0,5 % som hade fått den första sprutan och bara 0,16 % som har fått båda sprutorna.

[Urskog]
2021-05-15 16:24
#159

#157 Nu var artikeln låst så jag kunde bara läsa det du kopierade in och tyvärr är det så vaccinet ger inte ett 100% skydd något som jag personligen känner mig irriterad på och vill kunna kräva ett 100% skydd men så fungerar det inte oavsett vad jag tycker.

Första sprutan ger ett visst skydd och därför är det så viktigt att fortsätta hålla hårt i restriktionerna tills så pass många är vaccinerade eller immuna så vi får ner trycket på spridningen.

Många vaccinerade är också oförsiktiga, vi hör om dom som säger ja men då kan jag göra det och det, kramas och röra mig fritt men så enkelt är det inte och vi får försöka hålla ut ett tag till.

Jag har fortfarande min tid kvar för vaccination och lär genomföra den även om jag är emot det här men på något vis känns det som en biljett ut i friheten för oss alla med tiden men vi måste ändå hålla ut ett tag till och jag respekterar fullt ut dom som inte alls tar emot för det brukar inte jag normalt inte göra men den här gången gör jag ett undantag.

Kommer på mig själv att tankarna far iväg att när jag fått sprutan så 3 veckor har jag ett gott skydd och känslan känns bra men samtidigt får jag inte bara kliva på utan måste fortfarande hålla mig till dom restriktioner som finns samma gäller efter spruta två men det första jag kommer att göra är en underbar långresa till nåt galet roligt land i långt bort så fort världen känner sig redo att öppna dörrarna för oss. Resandet är det jag saknar mest så det gör ont i mig och självklart alla fina vänner som jag saknar att kunna umgås med men vi får bita ihop och stå ut ett tag till.

Det är tragiskt att även vaccinerade drabbas och blir allvarligt sjuka trots vaccination och det måste kännas hopplöst när dom försökt göra allting rätt och ändå smittas men en del är för lätta i tanken och tror att så fort man vaccinerats så är det fritt fram. Självklart inte alla men några tänker så det har vi både läst och hört om så vi kommer tråkigt nog att få läsa om några fler just för dom tagit för lätt på det här med vaccinationen men dom flesta tror jag har sett informationen om vad som gäller och kämpar på ett tag till och vi ska inte ge upp nu för nu börjar vi förhoppningsvis att närma oss en förändring och jag börjar avsky dom nötta orden håll i håll ut men för tusan gubbar och gummor nu gör vi en insats och vårt absolut bästa för att besegra det här 😎

Condor
2021-05-15 16:57
#160

Om man tittar på Israels siffror, ser man vad som händer när de flesta är vaccinerade.

I Israel ligger 7-dagars medelvärdet för antalet dödsfall per dag på 1 och antalet nysmittade per dag på 20. Tendensen går fortfarande neråt.

Annons:
[Urskog]
2021-05-15 17:01
#161

#133 Ett väldigt bra inlägg och du skriver så här : Det finns de som hävdar att de aldrig träffar andra, eller har så gjort under hela pandemin. Är det verkligen helt sant?

Jag kan svara stort JA på den frågan för ingen har jag träffat under hela den här tiden mer än pratat med grannar på avstånd i trädgården men alla vänner dom har jag inte träffat på hela den här tiden så ja det finns dom av oss som under hela den här pandemin inte träffat andra.

Vad gäller att utsätta sina gamla föräldrar så ser situationen väldigt olika ut för oss, jag bor på samma gård som mina gamla föräldrar där far är 92 och mor blir 88 nu i maj men vi har ett stort hus med varsina hushåll och kan hålla avstånd i rummen på 30 meter mellan varandra och båda är dom vaccinerade det är inte jag ännu men det jag vill få fram är att förutsättningarna ser olika ut för oss alla ,här löser vi det så enkelt och smidigt med stort hus och gård medan för andra som bor trångt då blir det genast svårare att hålla avstånd och är då inte alla vaccinerade så blir det självklart svårare att hålla smitta borta om någon drabbas men vaccinet är tyvärr inte en garanti för att inte smittas det måste vi komma ihåg.

När jag läser ditt inlägg så tänker jag inte på det andligt men jag ser omtanken om dina medmänniskor och det är fantastiskt fint för vi ska vara rädda om varandra så gott vi bara förmår samtidigt som vi också ska respektera dom som väljer att inte vaccinera sig.

Jag är själv en av dom även om jag gör tillfälliga undantaget med tanke på den situation vi befinner oss i för vi har inte makten att bestämma över andra, vi kan önska vi kan hoppas men besluten finns alltid hos den enskilda individen 😎

Jane-Lyzell
2021-05-19 11:05
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#162

Detta var ju intressant

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-19 12:06
#163

#162:

Jag vet inte vilka konspirationsfantiserare som har snedvridit det här. Varifrån har du tagit bilden?

Boken är från 2009, så knappast visste Dr. M Elsner att det skulle komma en covid pandemi 11 år senare och säkert visste han inte vilka vaccin som skulle bli tillverkade 11 år senare. Den där listan ör lurendrejeri!

De moderna vaccinen som tillverkas idag - och då menar jag mRNA vaccin från Pfizer/Biontech och Moderna klarar sig helt utan riskabla ämnen som t.ex. aluminium.

Men "by the way", det finns inget vaccin (varken covid eller annat) som innehåller alla de ämnen som står på listan. Det finns olka sorters vaccin. Det finns vaccin med döda virusar. Det finns det 3 grupper av: Subunitvaccin, konjugatvaccin och VLP vaccin. Jästen förekommer t.ex. i subunit vaccinen.

Sen finns det vaccin med levande virusar. AstraZeneca är t.ex. ett sådant, där man tar ett ofarligt virus och bygger in sekvenser av covid spike proteinet.

Men mRNA vaccinen är något helt nytt. Ämnet polysorbat80, som står i din lista förekommer även där. Men att säga att det skulle vara cancerframkallande är inte korrekt. Det har visat sig i djurstudier att ämnet kan leda till tarminflammationer och därav stiger risken för tarmcancer, om inflmmationen blir kronisk. Men det händer inte av en spruta. Polysorbt förekommer t.ex. i glass margarin och många andra livsmedel, liksom i kosmetika och andra läkemedel.

Den där listan är en snedvridning av vetenskap för att sprida skrämsel!!!!

Om du vill veta vad som finns i Pfizer vaccinet, har du listan här:

ALC-0315: (4-hydroxybutyl)azanediyl)bis(hexane-6,1-diyl)bis(2-hexyldecanoate)
▶ ALC-0159: 2[(polyethylene glycol)-2000]-N,N-ditetradecylacetamide
▶ 1,2-Distearoyl-sn-glycero-3-phosphocholin
▶ Cholesterol
▶ Kaliumchlorid
▶ Natriumchlorid (Kochsalz)
▶ Kaliumdihydrogenphosphat
▶ Dinatriumhydrogenphosphat-Dihydrat
▶ Saccharose (Haushaltszucker)

Condor
2021-05-19 12:23
#164

Rättelse:

Polysorbat 80 förekommer i Astra, inte i Pfizer som jag skrev.

Jane-Lyzell
2021-05-19 14:01
#165

#164: tACK

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Condor
2021-05-19 14:14
#166

#165:

Jag har hittat en sida där den här gojan sprids ut. På den sidan står även att vaccinet innehåller ett chip.

https://bakomkulisserna.biz/2021/01/01/information-till-er-som-ska-ta-corona-vaccinet-las-detta-innan/

Sen står det: "Detta subkutana chip kan: "

Med en lista om hur det manipulerar och dödar oss. Förvillaren som skrev artikeln vet inte ens att sprutan inte ges subkutant, utan att den ges i muskeln.

Desinformationen kommer alltså från folk som syftar på att lura och manipulera människor, att inte ta vaccinet. Det där är desinformation som kan kräva dödsfall!!!

Var i Sverige kan man anmäla sidor som de här?

2021-01-01 Denna information kommer från boken Vad Läkemedelsbolagen inte vill att du ska veta om vacciner skriven av Dr. Todd M Elsner Nya vacciner innehåller (alltså inte gamla o välbeprövade: likt polio etc) Fenoxietanol = frostskyddsmedel Aluminium = neurotoxin som förorsakar MS, ALS och Alzheimers (mycket giftigt!) Fetaltbovint serum = aborterat koblod Formaldahyd = balsameringsmedel…
[Urskog]
2021-05-19 16:53
#167

Kära hjärtanes hur en del försöker skrämma upp, det var mig ingen liten lista heller på dom mest hemska ämnen man tydligen kan komma på. Nu hann Condor före och jag vet jag läste listan samt hörde en av våra professorer uttala sig om innehållet och det lär ska vara ett väldigt rent vaccin enlig honom men jag hittar inte länken för det var ett litet tag sedan jag läste och hörde på det där. Minns jag rätt fanns det med på svt.se.

Nu är jag själv emot vaccin och anser jag vill hålla kroppen fri från så mycket av sånt där jag bara kan dock är jag inte konspirationsteoretiker men jag ställer mig frågan vad får dom ut av att gå ut med såna listor och vad vill dom åstadkomma med den skrämsel som dom för sig med ?

Det övergår mitt förstånd varför, jag har inga riktiga svar på vad dom verkligen vill uppnå.

Visst absolut vi ska vara skeptiska till sånt här, vi ska vara vaksamma på mediciner med mera och inte blint tillföra kroppen en massa substanser för det finns läkare som skriver ut alldeles för mycket för dom själva tjänar på varje recept dom skrivit ut till patienterna.

Det finns också mycket som vi själva naturligt kan komma tillrätta med utan en massa medikament så försiktighet och sunt förnuft men i pandemitider där jag läser det ena efter det andra från konspiratörer jag vete sjutton vad fasen är dom egentligen ute efter, är det dom som vill förgöra världen inte vaccinationsprogrammet ? jag börjar tro det är deras agenda för varför i all världen är dom så brutalt ivriga med sån här skrämselpropaganda om dom inte själva har en agenda.

Det talas om iluminati, elaka utomjordingar, chipp med mera men jag börjar fundera om det är så att det är konspirationsteoretikerna som i grund och bottnen vill ha makten över oss andra.

Jag har skrivit det tidigare i den här tråden och på andra ställen om en fd vän som bröt kontakten med mig för jag inte gick på hens konspirationsteorier och jag vill ge er ett exempel vad gäller chipp hur fel hen hade.

Jag har haft katter i alla år och alla kastreras dom och id märks, tidigare utfördes id märkning i örat med en tatuering något som veterinärerna gått ifrån i takt med utvecklingen och Walter är den första som jag har som fått ett chipp dom andra har id märkningen i örat.

Enligt min vän så var nu katten under full kontroll, han skulle få personlighetsförändringar, sjukdomar och kontrolleras av bla veterinären som utförde det här så dom skulle tjäna pengar på en massa sjukdomar som Walter skulle få.

Inget av det har hänt men så förde jag på tal att han då och då råkar ut för stopp i tårkanalen och bums var hen där med orden där ser du han är under makten och kontrollen det gör dom för att du ska punga ut med pengar men tårkanalen den började långt innan något chipp kom in i kattens kropp men ändå hen stod på sig så är det.

Jag har inte sett något konstigt alls hos katten tvärtom han är helt sig själv och hur go och mysig som helst trots chippet som han har i kroppen ett chipp som hjälper mig att hitta honom om han springer bort eller blir överkörd så kan man kontaktas från hela EU. Nu är han innekatt men innekatt kan smita ut och jag anser det vara mitt ansvar som djurägare att ta hand om mina djur på absolut bästa sätt så därför fick Walter bli chippad och inte är den katten under någons kontroll tvärtom han är bara sig själv så mycket för chipp med kontroll det är bara en massa dumt båg 😎

Nu kom jag lite OT men jag ville visa vad en konspirationsteoretiker kan försöka med som med min Walter och sånt här anser jag vara ett sätt att skrämmas fast mig skrämmer man inte men frågan är vilken agenda har dom egentligen, dom utger sig för att måna om andra men agerar helt tvärtom.

Beträffande att ta emot vaccin eller ej så är det helt upp till var och en av oss, jag dömer inte den som inte tar emot för jag är emot det själv men om två veckor idag får jag min första spruta och märkligt nog ser jag fram mot det oavsett utgången, oavsett jag klarar av vaccinet eller ej så är min tanke att kan det hjälpa både andra och mig så gör det nytta om vi ska få slut på pandemieländet det är mitt mål jag vill vara medmänniska här och göra min lilla insats så gott det går 😎

Annons:
Jane-Lyzell
2021-05-19 16:56
#168

#166: Det är just det här vem ska man lita på ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2021-05-19 16:56
#169

#167: Ja du konspirationsteorier gillar jag inte

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Urskog]
2021-05-19 17:06
#170

#166 Lita på dig själv är mitt råd och känner du tveksamhet vänd dig till andra sidan för dom har dom absolut bästa råden och svaren . Jag och Wolf är överens nu äntligen i det här men det tog några diskussioner innan vi blev klara.

Du som jag har kommunikationen med andra sidan och känner du osäkerhet så finns både goda råd och svar från våra andevänner dom vet vägen och dom gör aldrig fel det är något vi verkligen kan lita på ❤️

Condor
2021-05-19 17:30
#171

#167:

Jag antar att det är en lista på ämnen som kan förekomma i alla möjliga sorters vaccin och konspirationsteoretikerna har snedvridit vad författaren skrev, som ju inte för 12 år skulle ha kunnat skriva om ett vaccin mot en sjukdom som på den tiden fanns.

Syfter med det hela är att högerextremister och faschister som QAnon försöker att skapa uppror mot "eliten". Folk ska känna sig lurade, utnyttjade, kontrollerade och de ska misstro regeringarna och hela systemet. Bara så kan de själva ta över makten, men i den världen skulle jag inte vilja leva.

Condor
2021-05-19 17:32
#172

#168:

Bäst att alltid granska vad man läser och endast lita på seriösa vetenskapliga källor.

[Urskog]
2021-05-19 17:56
#173

Qanon är för mig inte bekant men när jag googlar så vill jag varna som fan för sånt här 😡 Röd varning det här är så sjukt så ord sätts inte på det 😡

Kallar den här mannen sig för shaman då skäms jag 😢 fy äckel jag saknar ord 😢 shamanism är fredligt , shamanism är frihet inte vad den här mannen står för 😢

https://www.google.se/search?source=univ&tbm=isch&q=qanon+shaman&sa=X&ved=2ahUKEwjt29f8i9bwAhXwBBAIHevnA9wQiR56BAgfEAI&biw=1396&bih=686

Condor
2021-05-20 12:21
#174

#173:

Man blir inte shaman bara fär att man klär ut sig till en och kallar sig så. Den här snubben var med och stormade kapitolet. QAnon har konspirationsteorier för varja målgrupp. Att Trump skulle vara en "ljusarbetare" som befriar barn som hålls som fångar för att tillverka droger av deras blod är konspirationsteorin för "new age mainstream", liksom uppstigningen till den femte diensionen för de som inte vaccinerar sig (medan de andra dör eller blir till lydiga slavar).

De flesta konspirationsteorier som sprids just nu kommer från QAnon. Det är som ett stort buffet, där folk kan ta för sig vad so just passar för den målgruppen som de befinner sig i.

Annons:
Condor
2021-05-20 14:31
#175

#173:

Tillägg:

Här ser man vad QAnon är ute efter:

https://www.heute.at/s/corona-leugner-planten-terror-attacke-auf-polizisten-100143313

Radikala coronaförnekare planerade terror mot polisen. De organiserade sig på en plattform för konspirationsteoretiker. Polisen hittade alla möjliga vapen, militärutrustning och bomber.

Eine Gruppe von radikalen Corona-Leugnern soll Anschläge auf die Polizei geplant haben. Sie wurden nun vom Staatsschutz ausgeforscht. 
[Urskog]
2021-05-21 16:56
#176

#174: Nu var det väl inte så jag skrev, jag skrev varning som fan för sätter man på sig kläder som förknippas med shamansim så skämmer man ut alla shamaner i hela världen, punkt.

Faktum är att den mannen kallar sig själv shaman på flera hålla, googla själv jag orkar inte hålla på mer men en sak är jäkligt säker han sänker det som shamanism står för.

Åt fanders med Trump, åt fanders med capitolium dom ska inte vinna mark men det ska alla shamaner över världen göra för sina fredliga och kärleksfulla handlingar, avsikter och budskap 🤗

Condor
2021-05-21 17:12
#177

#176:

Jag skrev ju inte att du skrev det, utan jag gav dig ju medhåll, för den här snubben är ju bara en pajas.

[Urskog]
2021-05-21 17:27
#178

Du har redan kritiserat mig i andra trådar som inte rör Janes sajt, så jag reagerar på din upplysta tillvaro för du har inte den blekaste aning om Shamansim men det har jag som levt med ursprungsfolk på plats.

Condor
2021-05-21 18:08
#179

#178:

Men jag har inte kritiserat dig nu, utan jag gav dig medhåll när du kritiserade QAnons "shaman". Men ändå tjaffsar du med mig. Vad står på?

[Urskog]
2021-05-23 16:45
#180

När det kommer till vaccinationen så verkar det vara ganska så okomplicerat, lyssnar vi till den här mannen så kan vi leva som vanligt efter vaccination och visst biverkningar finns och visst vi ska kunna ställa krav på 100% effektivitet anser jag envist men lyssna på honom jag tycker han säger det bra.

https://www.expressen.se/tv/nyheter/coronaviruset/expertens-rad-da-ska-du-inte-vaccinera-dig/

Jag kommer nog att göra som han säger, fira lite med något gott för det är en förmån att få vaccinet och det är ord som kommer från mig som är så anti allt sånt här men oavsett min inställning så är det absolut viktigaste nu att vi får ett stopp på den här pandemin så vi kan återgå till våra liv.

Om 1½ vecka är det min tur och jag kunde väl aldrig tro att jag faktiskt skulle se fram mot det. Visst det skaver det gör det men fasen alltså vaccinationen är vägen ur den här tragiska pandemin så jag biter ihop och tar tacksamt emot det som erbjuds i hopp om att på något enkelt vis kunna bidra till att få stopp på det här.

Frågorna är många kring vad man ska och inte ska göra innan och efter man vaccinerat sig. Vilken mat, om man ska träna och om man kan leva på som vanligt. Magnus Gisslén, professor vid Göteborgs universitet och överläkare på Sahlgrenska Sjukhuset reder ut hur man gör för att boosta sin vaccinering till max.
FataMorgana
2021-05-24 18:02
#181

#178:

Jag vet inte om det här hjälper dig att förstå, men vad Condor menade var: "Ja jag håller med dig, för man blir ju inte en shaman bara för att man klär ut sig till en och kallar sig så……. "

Du ser, ingen kritik, utan bara medhåll. Alltså inget att vara sur över.

Annons:
[Urskog]
2021-05-25 17:44
#182

Det är intressant att en sån här tråd lever vidare och jag kan bara känna styrkan i att vara som vi är vad gäller vaccin. Det är inget tvång och vi alla ska göra det som känns rätt för oss då hamnar vi också rätt .

Vår ande talar om för oss vad som är rätt och vad som är fel allt annat är uteslutet 💕 det är så fint som det bara kan bli 💕

Pyttelite
2021-09-11 13:49
#183

#19: Så blev han äntligen av med sin läkarlegitimation - inte en dag försent!

https://www.expressen.se/gt/lakaren-mikael-nordfors-stoppas-grovt-oskicklig/


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Mikael Nordfors, känd som ”analdoktorn”, utför behandlingar som strider mot vetenskap och beprövad erfarenhet. Nu blir han av med sin läkarlegitimation.
Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: