Annons:
Etikettandlighet
Läst 136 ggr
Jane-Lyzell
10/28/20, 7:54 AM

Allhelgona Helgen / Halloween

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja då stundar den då veckan eller helgen som är vi svenskars allhelgonahelg och som i nutid blivit Halloween .

Mina egna minnen från barndomen var just man åkte pliktskyldigt till graven för att sätta ljus och vist är det vackert när man åker förbi en kyrkogård med alla tända ljusen - men mina tankar som barn var varför en dag om året ? - tja kanske inte är så tokigt när man tänker på det i vuxen ålder. Man tillägnar en dag /Helg i sorg i stället för hela året.

Däremot är gravar för mig inte där våra nära o kära är , de är ju hos oss , runt om kring oss :-) Så nu förtiden åker jag inte till Gravarna utan tänder ljus hemma istället vilket jag gör så gott som varje dag för mina nära o kära.

Men vist gör jag en Halloween pumpa /Lykta tycker det är fint och lite roligt - så påverkad av nya tidens firande är jag . Men bus eller godis får stå för kommersen i våra butiker det säger jag nej till .

Jag hoppas ni alla får en fin helg med era nära o kära på andrasidan och denna sidan med för den delen :-)

Själv ska vi ha kurs i Fysiskt mediumskap och fysiska fenomen vilket passar bra tycker jag att mötas i fysiskt mediumskap med våra nära o kära i villkorslös kärlek .

Ta nu hand om varandra och var rädda om varandra <3

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

  • Redigerat 11/2/20, 2:35 PM av Jane-Lyzell
Annons:
flocken
10/28/20, 11:31 AM
#1

Här tänder vi ljus på kyrkogården den 8nde varje månad, varje högtid, varje advent. Vi är där mkt.

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jane-Lyzell
10/28/20, 1:35 PM
#2

Låter bra - kan du förklara känslan av att göra det ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Totum
10/28/20, 1:46 PM
#3

Jag har många, väldigt nära som jag tänder ljus för flera gånger per år. Det är en fin stund att gå till kyrkogården, stilla sig en stund och minnas sina nära och kära.
Stillar mig, tänker på och talar med dem gör jag annars också, men det är en speciell känsla ändå att gå till deras grav.
Den här tiden på året är ”slöjorna” mellan oss och andevärlden tunnare än vanligt så det är ett bra tillfälle att söka och ta emot kontakt med våra kära på andra sidan.
I övrigt ”firar” jag inte halloween. Vägrar att vara med i köphysterin på godis och allt möjligt kraft som butikerna lockar med.

  • Redigerat 10/28/20, 1:47 PM av Totum
flocken
10/28/20, 1:58 PM
#4

#2: vi började med det när vi förlorade vår dotter en timme efter förlossningen.
Vi tänder ljus varje kväll på hennes minnes hylla.
Så har vårat liv sett ut i 14 år. Det bara är så

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Jane-Lyzell
10/28/20, 5:45 PM
#5

#3: så fint Totum förstår det känns bra för dig vara vid gravarna - personligen tar jag in alldeles förmycket sorg" minnen" när jag är där för mig är det övermäktigt som medium och sensitiv

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
10/28/20, 5:46 PM
#6

#4: Åh beklagar så tufft <3 men vad fint ni gör för henne :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Totum
10/28/20, 9:12 PM
#7

#5 Som medium har jag tidigt lärt mig att stänga av när det ”blir för mycket”. Det skulle inte fungera psykiskt annars. Så det är ett tips att göra det. 🙂

Jane-Lyzell
10/28/20, 11:04 PM
#8

#7: Inte alltid så lätt ;)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

NiklasTyreso
10/31/20, 4:48 AM
#9

#4: Fint med minneshylla och ljus.

Jag kanske ska göra något liknande för jag skulle ju haft en syster.

Jane-Lyzell
10/31/20, 8:01 AM
#10

#9: Ja jag har en minnes plats för mi Mamma och min senaste hund där jag tänder ljus - det är fint

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: