Annons:
Etikettguider
Läst 24191 ggr
[LoveUnite]1
2016-02-12 00:03

Vad är Skillnaden...?

Jag har haft dessa funderingar ett tag, nu fick jag även en ny "titel" att fundera över, så tänkte höra om någon vet eller har några tips om vad skillnaden är eller kan vara.

Ledare, Guide, Soulmate, Twinflame, Skyddsängel.
Skillnaden mellan dessa, alltså vad deras "uppgifter" är och hur känner man skillnaden mellan dem?

Jag har en kvinnlig, vilket jag föredrar att säga feminin Guide, minns henne sedan jag var 9 år, hennes energi som hon utstrålar är stark, skyddande, bestämd, strikt men kärleksfull och omtänksam.

Ibland har jag funderat, är hon kanske min skyddsängel, men sedan… jag tror inte på änglar så som religioner predikar, men om vi säger Skyddsängel är ett steg över en Guide, okej. Men jag vet inte.

Annons:
Tjeja
2016-02-12 00:29
#1

Jag uppfattar soulmate och twinflame som något en person på borden i mänslkig kropp kan vara. Emedan de andra sakerna du nämner, Ledare, guide och skyddsängel egentligen många gånger är samma person/ande och att det är mer vi människor i kropp på jorden som vill särskilja på allt utifrån funktioner. Men precis som en kvinna kan vara både mamma, fru, syster och väninna samtidigt i olika relationer, dvs relationen är det som definiersr titeln. Så tänker jag att dessa andar/själar i grunden är det ena eller andra utifrån relationen och funktionen de har i sin relation till någon av oss. Så din Ledare kanske har fler människor i fler liv som hen har relationer med. En kanske hen fungerar som en skyddsängel för och en annan kan hen vara mer som en guide. Jag tror också att en persons ledare/ängel/guide kan ha olika roller i ens liv under olika perioder i livet. Ibland är hen till skydd när vi lever farligt, vid andra tillfällen som en guide som varmt visar vägen och hjälper. Andra gånger är hen som en Ledare som talar tydligt vad som är rättast att göra i en situation och visar dig och puffar på dig att ta rätt val och få saker gjorda etc. Ja… så upplever jag det i alla fall.. lite förenklat men egentligen inte så svårt eller konstigt heller. :-)

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

aurora borealis
2016-02-12 14:00
#2

Bra fråga. Har funderat själv på vad man kan kalla dessa så att det känns ok både för mig själv och utåt. De flesta av namnen du nämner innefattar olika meningar om vad dessa är för något. Eftersom jag själv helst inte vill blandas ihop med någon annans trosföreställning och förutfattade uppfattningar om änglar och guider så brukar jag kalla dem jag arbetar och kommunicerar med för "mina Medarbetare från andevärlden".  Min ledare och mina guider vet jag på olika sätt vem/vad de är, liksom bortgångna anhöriga etc, men känner inte att jag utåt sett kan tala om dessa som att jag t ex arbetar med min "andlige ledare" (även om det är vad jag gör) eftersom det kan få negativa konnotationer.
Men det var nog inte var svar direkt på din fråga, utan ett tillägg och sidospår :)

Jane-Lyzell
2016-02-12 14:49
#3

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LoveUnite]1
2016-02-12 15:13
#4

#3 hmm, ok. Stämmer typ inte in med de 2 jag vet jag har 🤔

Ser ändå som att min feminina Guide är den som är "högst" upp i "rang" av dem jag har. Vet fortfarande ej om mannen är en Guide eller någon/t annat/n. Men kallar honom Guide för bekvämlighet. 🙂

[LoveUnite]1
2016-02-12 20:40
#5

Alltså, den feminina guiden har jag aldrig sett hur hon ser ut, tror hon bara är i energi form, hon har en väldigt stark energi och finns ingen tvekan i mig när jag känner av henne att det är hon.

Ingen anhörig från detta mänskliga liv iaf.

Den manliga, vet jag inte om han är min Guide eller vad, han har varit människa, men jag har ej känt honom i detta mänskliga liv. Men det känns verkligen som om jag känner honom från något tidigare liv, är en sådan stark känsla, sitter i själen liksom.

Han har jag sett hur han sett ut, han försökte dölja sitt ansikte, vilket är det mest underligaste, men jag visste och vet direkt när jag känner av hans energi. Eller kanske närvaro. Men han har också varit osynlig vid de flesta tillfällen.

Jag pratar förstås om Drömmar och astrala visitationer.

Kvinnan är strikt men på ett kärleksfullt beskyddande sätt, hon har bara kommit i "kritiska" situationer, varnat mig, hjälpt mig och förklarat vissa saker för mig.

Och… sedan April förra året så tar jag henne på fullaste allvar, då jag i grunden är skeptisk av mig gällande sådana visitationer, men i April hände något som jag aldrig kommer glömma och aldrig kommer tvivla på dessa andra verkligheter och dem.

Den manliga, han kom 2012. Jag brukar inte prata om honom så värst mkt för jag är så kluven ang honom. Men han har också guidat mig lite men oftast bara varit där, typ övervakat eller vad man ska säga. Ibland när jag blir Lucid i en dröm eller är uku och jag är riktigt "stark" och ropar ut efter honom, då jag kan hans fulla namn, så oftast brukar han komma.

Inte alltid dock.

HAHA, en gång i en Lucid dröm var det andra karaktärer i drömmen och jag ropade efter honom sedan gick jag fram till en av karaktärerna och fråga, har du sett ###, han tittade på mig och sa, nej han är inte här.

HAHA!

Jag gav inte upp, men hittade inte honom/han kom aldrig.

Ush, va länge sedan, är så roligt när man kan ta kontrollen i drömmarna ibland =)

Upp till toppen
Annons: