Annons:
Etikettspiritualism
Läst 1309 ggr
anniev88
2017-05-29 19:23

Vad är era tankar/upplevelser om detta?

Hej!
Med vissa människor (nära vänner och mer främmande) kan jag ibland känna att det finns ett hinder mellan oss, svårt att förklara men jag känner/ser nästan en hög sval mur/staket framför mig/mellan oss varje gång ett samtal kommer i närheten av paranormalt/medialt/övernaturligt område etc. 
Det är nästan som att jag i förväg vet vem som är starkt emot det, och inte bara på ett "jag tror inte på det men dela gärna med dig av dina erfarenheter" utan mer på ett " nått sånt finns inte, jag ska motbevisa dig på alla sätt, du är knäpp om du tror på det " . 
Jag brukade tolka muren som något som de vill ha och respektera det. Tills man blir tjatad på tillräckligt.   Men nu undrar jag om den muren är mer för att skydda mig för väldigt obekväma situationer hahaha?

Upplever ni något speciellt när ni pratar om spiritualism, paranormalt etc. med vissa människor? Och har ni några tankar kring den muren jag ser?

Annons:
penke
2017-05-29 20:01
#1

 Det är väl lite som med samhällsfrågor,
 vissa människor har nyfikenhet, och respekt
 även de inte håller med om ..riktigt allt

det andliga, vill  flera inte närma sig, ta ställning
 då de tror de då måste underkasta sig sharia eller andra dogmer
 ..det blir förmycket och förbesvärligt

istället för bara, låta *änglar o guider* vara en del av detta  livet

en "skyddsmur" kan jag ha byggt upp, efter ha gått i woffares fällor,
 öppnat för samtal (trodde jag)
 de har bara varit ute efter  trycka ned och håna,
istället för dela tankar och lyssna till andra synsätt

Jag är inte speciellt hemlig om medialitet, healing mm,
 men aktar mig för ..förhör/ vinna debatt
alla har vi vår sanning och vår egen våg till den

sat nam  penke *ler*

Jane-Lyzell
2017-05-29 21:37
#2

anniev88

tror den muren är bra och en hjälp för dig veta att det är bortkastat tid försöka prata om (para)normalt

Vissa går bara inte prata med och lika bra lämna det där - håller med penke - har även jag försökt i många år samtala med skeptiker - det går inte de vill inte höra annat en sin sanning.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

anniev88
2018-01-22 18:44
#3

Tack för era svar! Låter klokt :D

Huygens
2018-02-11 10:29
#4

Det kan nog finnas en mur, men muren har sprickor. Vad man kan göra är att antingen påpeka sprickorna eller banka in en kil i en spricka. Vissa sprickor är breda nog att låta hus passera på järnvägsvagnar.

Det är upp till motparten om denne vill se sprickorna, om denne väljer att tittat bort eller tittar på så långt håll att sprickorna är svåra att se.

Upp till toppen
Annons: