Annons:
Etikettinspiration
Läst 1443 ggr
Jane-Lyzell
5/26/17, 11:32 AM

Lycka ?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lycka ja vad är det i människans liv - hur ser du på lycka ? 

Jag har en längre tid haft problem med min kropp och självklart så blir en frisk kropp - lycka för mig , en kropp som inte gör ont hela tiden vore salig lycka . 

När man var ung och kroppen fräch så tänkte man inte på lyckan i de termerna utan lyckan , då var kanske ha den bästa relationen , pengar , semester mm….

Min familj är naturligtvis min lycka  och fina vänner och jag blir lyckligt om de är lyckliga. 

Men smärtan drar ned glädjen av lyckan , uppskattningen i den lycka man har blir lidande av smärtan.  Man blir liksom halv människa när kroppen värker hela tiden.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Ekwall
5/26/17, 12:01 PM
#1

Hej Jane🤗 Lycka är ett obegränsat ord med stort innehåll. Men att man gör en omvärdering av lyckan efter den smärta man just nu/sen får bära med sig, det tvivlar jag inte en sek på. Att leva "tillsammans" med sin smärta kan bli väldigt jobbig o ibland kan den göra oss till ett "offer" Om vi försöker att respektera smärtan (själv kan jag aldrig acceptera den) o förstå att den nu är en del av mig, det är nu vi får dela med oss av varandra, smärtan o jag. Ingen kul tanke, men den kan vara "förlösande" för många. Nya möjligheter finns där i smärtan, du kanske måste lägga bort gamla vanor som du inte behöver ta med dig längre. Nu börjar du upptäcka massor av nya utvägar👍Men, ett stort men, det krävs tålamod o åter tålamod, det här är inte heller en fix-quick-kurs med kroppskännedom - det här är helt upp till dig själv - nu kan du känna hur lyckan möter dig i "back-krönet" du är på väg mot nya dörrar. Kram till dig Jane🤗 LYCKA till med SMÄRTAN💜🌻

[rore]
5/26/17, 12:12 PM
#2

Ja vad är lycka?

Kan hålla med dig om att lyckan i yngre dagar var fullständigt utanför mig själv. Jag var olycklig. På många vis. Och tanken var ju att bara om det/de/ eller något annat skulle förändras,,, Då minsann skulle jag bli LYCKLIG!!

Den tankemässiga lyckan eller den illusoriska lyckan var intensiv och kortvarig. Rena rama berg och dal banan.  En känslomässig karusell med sina toppar och dalar.

Nu mer är känslan av Olyckan/ Lyckan stillsam.  Ingen av dem skriker särskilt högt inom mig längre.

De är båda som en inre kärleksfull flod som strömmar fram ur någonstans inifrån. Det är inget rus i  olycklig / lyckokänslan,, där finns Tacksamhet över det som Är.

Det finns så många ting att vara tacksamför, så det som skaver och gör ont i kropp och knopp. Är för mig i dag lättare att acceptera och iom acceptansen så tror jag också att jag har lättare att känna mig tacksam och lycklig i det lilla.

Jane-Lyzell
5/26/17, 2:17 PM
#3

1. Ja du , det är ju ett sätt se det - får fundera på den - just nu lite gramse på sjukvården som låter mig vänta på mr röntgen - fick höra en av anledningarna var att de ålders bestämmer asylsökande !? 

Så ska de som har ont få vänta - något är allvarligt fel i systemet . 😕

Hanterbar smärta har jag haft länge - men denna smärtan gör mig handikappad fysiskt och mentalt - har gå hjälpmedel och morfin - vilket gör mig oförmögen arbeta eller göra det jag älskar fixa i trädgården. 

Väntan gör en knasig - jag vill veta vad jag står inför , så jag kan hantera det därefter.  allt som jag älskar göra kan jag inte göra nu - så man kan nog säga jag känner mig olycklig just nu - offer , ja kanske.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
5/26/17, 2:19 PM
#4

2. ja så är det nog - en bra beskrivning - tacksam över allt fint som finns i mitt liv - men jag är inte tacksam över smärtan

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[rore]
5/26/17, 3:34 PM
#5

Nä… Jane Det förstår jag att du inte är. Kram till dig.💖

Jane-Lyzell
5/26/17, 11:51 PM
#6

🌺😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Maikailoa
5/27/17, 10:25 PM
#7

Lycka är nog, som sagt, när man till exempel har ont i ryggen och blir av med det onda. 

Då ser man att för att uppnå lycka måste man först uppleva olycka. Det är en förutsättning. Ett liv utan motgångar är inte mycket värt.

Jane-Lyzell
5/28/17, 12:11 AM
#8

sant

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: