Annons:
Etikettoff-topic
Läst 998 ggr
SilverRosen
2/10/17, 1:55 PM

Vår Sofie-Elise

@Annisangel skriver i en tråd om alla sina upplevelse och det är så underbart att läsa. Hur ens erfarenheter flätas samman med vardagslivet och blir ännu mer naturligt för en. 

När jag läste om föräldramötet och den lilla flickan som gäckade hennes uppmärksamhet kom jag att tänka på en liten själ som uppenbarar sig för mig med jämna mellanrum.

Jag och maken är barnlösa och vill av miljoner skäl aldrig skaffa barn.

Men sedan minst 7 år tillbaka har en liten själ uppenbarat sig för mig i mina Drömmar. Själen är alltid en Hon och har själv börjat kalla henne för Sofie-Elise efter att namnet gavs till mig i en dröm där hon var 2 år gammal. Hon har besökt mig i mina Drömmar i olika åldrar från graviditet upp till ca. 6 år och trots de olika åldrarna hon visar sig i liknar hon alltid sig själv och min själ känner igen hennes. Jättesöt tjej med mina och makens drag i ansiktet, lekfull och aktiv, mörkblont hår och gråblå ögon som mina. Hon har en vackert klingande röst och aldrig långt ifrån skratt. Har aldrig drömt om att ha fått en son eller fler barn än henne. Hon är min och makens dotter. 
Eftersom jag aldrig varit gravid är det jättekonstigt att få graviddrömmar och förlossningsdrömmar som är så verkliga att man blir alldeles ställd och omtumlad dagen efter.
Jag känner mig hedrad att lilla Sofie-Elise har valt mig till förälder och hon väcker stor kärlek i mitt hjärta, hon gör den starkare och intensivare. Älskar verkligen den lilla själen, som så uppenbarligen önskar att bli född till vår värld.

kan det vara så att hon hjälper mig att bearbeta tanken på att skaffa barn? Att sopa bort all tvivel och rädsla inför ett föräldraskap?
Vad får ni för insikt?

Annons:
[Hukanson]
2/10/17, 2:44 PM
#1

Eller så är det en liten flicka som är fången i en jordbunden tillvaro utan släktingar eller vänner och men har valt ut dig för att få en chans att "komma hem" till en vänlig varm mor och far och trygg familjeliv…även om det inte blir så rent biologiskt så kanske det kan vara så andligen…?

Jane-Lyzell
2/10/17, 6:55 PM
#2

Välkommen in på forumet - SilverRosen - härligt inlägg och man riktigt känner er samhörighet andligen , så fint 🌺

Att du får Drömmar om att vara gravid kanske inte är så konstigt som du tror - har man inte fött barn och är i fertil ålder så nog kan dessa dyka upp och vist kan den lilla själen vara ditt/erat ofödda barn , som säger den är på väg - om ni vill det

Kanske en förberedelse för att ni kanske ska tänka om - måste vara viktigt eftersom hon kommer på det viset - men orora dig inte om ni väljer att inte skaffa barn i detta livet , hon finns med er och tillhör er andligen .❤️ Tack för du delar med dig 🙂

Jag tror inte på den teorin Hukanson lägger fram - i min vetskap finns inga barn som fastnar emellan världarna - den tanken är grym och absurdum.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
2/13/17, 1:02 PM
#3

Jag tror att du bara ska vara i din känsla med din dotter, och tro på att hon en gång kommer till dig och är din dotter även här i detta livet. 🙂

Min upplevelse av barn i andevärlden, är att de har det bra där och blir omhuldade. Jag har också varit med om att barn har visat sig rent andligt, som "spöken", men de har ändå alltid haft en "tillhörighet" att återvända till, eller så har de varit en "energibild",  som en spökbild som har fastnat, alltså inget andebarn utan bara en bild. Himla svårt att förklara hur jag menar.  Andebarn är oftast trygga i sig själva och aldrig rädda.

U R us

Upp till toppen
Annons: