Annons:
Etikettchakran
Läst 3071 ggr
Malviana
2017-01-31 19:51

Kundaliniresning/uppstigningssymptom

Hej! Jag har sysslat mycket med chakrat och meditation samt löst om det mycket. Hade kontakt med ett medium angående chakrabalansering och att häva blockeringar. Vi har nu inte kontakt av olika skäl men hon startade nåt inom mig som jag inte riktigt vet vad det är så skulle behöva hjälp. Har googlat runt och förstått nu att det har med kundalini kraft att göra. Har haft brännande men underbara energier att göra med när jag mediterar och går igenom mina chakran. Det går som en elektrisk ström genom hela kroppen av extrem lycka och kärlek. Inte upplevt nåt negativ dock är det för starkt ibland och känner att jag behöver vägledning, läste att det var farligt att göra själv. Har nåt upp till pannchakrat med hjälp av kristaller och kan skicka energi till folk. Har provat. Har nån nåt tips eller namn på nån vägledare? Tacksam för svar.

  • Redigerat 2022-03-23 15:22 av Jane-Lyzell
Annons:
Jane-Lyzell
2017-01-31 21:54
#1

så länge du känner det är bra för dig behöver du inte oroa dig - att finna en vägledare kan ju bli knepigt - den bästa är din egen andliga ledare - som du bör ha med när du mediterar .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Malviana
2017-02-01 07:33
#2

Ok tack för svar. Bara svårt att veta om det är min andliga vägledare eller bara tankar? Ganska ny på just att ha kontakt men andra saker har jag sysslat med länge. Vad för jag om det blir obehagligt? Har förstått att man ej kan stänga ner det. Kan man använda sina förmågor på andra? Healing tex.? Eller ska jag satsa helt på mig själv bara? Jag har fått ett budskap om min tid här. Ljusbärare det visste jag inte ens existerade.

Jane-Lyzell
2017-02-01 11:33
#3

2. först och främst ska du bli vän med allt det nya innan du lägger energi på andra - lär känna dina andliga vänner och fokus på att lära dig mer .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Malviana
2017-02-01 17:16
#4

Tack så mycket. Är kundaliniresning samma sak som uppstigning mot fjärde dimensionen? Det var så allt började. Läser nu boken gryningens budbärare och kan förlika mig med det som står i boken. Jag känner så mycket att jag vill dela med mig av energierna. Vad gör jag när det blir för starkt?

Jane-Lyzell
2017-02-01 18:00
#5

Här inne är det Spiritualism först och främst - det du talar om härör från New Age - inte riktigt min kopp av te tyvärr, det är för mig flum.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Malviana
2017-02-02 10:20
#6

Ok men tack för svaren i alla fall.

Annons:
glittertind
2017-02-05 10:20
#7

Att få kontakt med någon som kan hjälpa dig med detta är inte lätt. Men du har en ledare, som har ansvar för din andliga utveckling. Den ledaren finns på "andra sidan". Be honom (henne) om hjälp med detta. Hjälpen kan komma i form av en bok, eller en kontakt med någon, som du möter. Det är jobbigt med energier, som startar upp så här, när man inte vet så mycket, och ja… Det kan vara farligt. Det kan bli fel balans mellan chakras, och då kan man må dåligt…
Vad detta kallas för är en smaksak… men det har med utveckling att göra… en utveckling, som vi har evigheten på oss att jobba med och som alla kommer att gå igenom, när tiden är mogen. Det är när energin stiger från rotchakras och rör sig uppåt mot huvudet. Då aktiveras de olika chakras och det börjar hända saker.
Men om du ska verka som ljusbärare, så finns det en plan för ditt liv, som styr dig, på ett eller annat vis. Och det är ledarens ansvar, att du hittar rätt i detta, så ta det lugnt, och försök att lämna över det.
Men använd inte kristaller! Då blir det för starkt… Du kan få en ordentlig obalans och tredje ögat och halschakras kan bli överaktiverat, med psykiska problem som följd….

Så: Ta det lugnt och ge din ledare tömmarna.
Googla gärna på "pingala och ida" så hittar du bilder på detta, och kan kanske komma vidare…

Nej, detta är inte spiritualism, där man fokuserar på kontakt med andevärlden. Det är andlig utveckling. Fast egentligen finns inga täta väggar. Allt har ett sammanhang med vartannat…

Glittertind

Andreasss
2017-02-07 21:31
#8

Det kan inte bli för starkt, du kommer inte att få mer än du klarar av. Varför skulle du? Följ din intuition och vad du känner starkt intresse för, känn inte att du behöver göra som någon annan.

Tanken är att dina perspektiv som inte längre fungerar för dig, upptäcks av dig. När du har sett ett perspektiv som förvrängt, släpps det. Oavsett vilken metod du använder dig av är det samma sak. Du lär känna dig själv.  När alla förvrängningar är sett i ditt omedvetna, så är du upplyst.

Så om energi cirkulerar så hjälper det dig att få saker och ting till ytan så du kan se på det medvetet.

Malviana
2017-04-25 09:32
#9

Tack för svar. Har fortfarande inte blivit knäpp eller att det blivit för starkt. Kristaller har jag jobbat med sen tonåren. Har heller inte betalt en krona för att få nån vägledning. Kanalisering är gratis. Har lärt mig att öppna upp och även tona ner energierna. Det är fantastiskt. Många jag pratat med nu har upplevt samma. Tack än en gång för svaren.

Upp till toppen
Annons: