Annons:
Etikettlänkgalleri
Läst 1314 ggr
Jane-Lyzell
2017-01-19 23:54

Uri Geller har psykiska krafter enligt CIA-experim

http://newsvoice.se/2017/01/19/uri-geller-psychic-powers-cia/ 

Israelen Uri Geller har psykiska krafter. Det avslöjades igår när CIA släppte ett mycket omfattande forskningsmaterial på Geller som härstammar från 1970-talet, meddelar flera nyhetskällor. 

Testerna som omfattade 800,000 filer och 13 miljoner sidor dokumentation, som tidigare varit hemligstämplade, finns nu tillgängliga på internet efter att materialet digitaliserats. Det är ett resultatet av en lång kamp för ett offentliggörande, vilket inkluderande en stämning mot amerikanska CIA.

I dokumentationen finns även forskningsmaterial från The Stargate Project som avhandlade vetenskapliga studier på remote viewing och remote influencing dvs fjärrskådning respektive möjligheten att påverka personer och händelser på avstånd.

NewsVoice konstaterar att det finns ett stort antal dokumentärer och TV-inslag i utlandet som handlar om tester på remote viewing, varav mycket litet sänts på svensk TV.

Journalisten Michael Best sammanfattar CIA:s ansträngningar så här, skriver The Times:

“…a 25-year intelligence community effort to use clairvoyance, precognition, or telepathy to acquire and describe information about targets that were blocked from ordinary perception”.

Skeptikerna har haft fel om parapsykologi

Experiment och historisk dokumentation visar att Uri Geller år 1972 togs till Stanford Research Institute (numera SRI International) i USA för tester. Geller fick uppgifter som att försöka fastställa motiv på dolda illustrationer som ritats av personer i avskärmade rum. Ibland lyckades Geller med hög precision fastställa motiven och ibland misslyckades han helt, fortsätter The Times.

CIA-dokumenten omfattar diskussioner om det fanns möjligheter att döda Fidel Castro, här finns fall som handlade om nazisternas krigsbrott, UFO-rapporter och papper från Henry Kissinger, skriver bla BBC.

The Times skriver att Bill Clinton 1995 försökte förmå CIA att släppa hemligstämplat material som var äldre än 25 år. 2000 lyckades CIA göra sina arkiv sökbara via interna datorer. En ideell organisation ökade trycket på CIA 2014 varpå organisationen till slut igår meddelade att materialet finns tillgängligt för allmänheten via internet.

Läs mer i länken ; _http://newsvoice.se/2017/01/19/uri-geller-psychic-powers-cia/_

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
glittertind
2017-01-20 16:19
#1

Oj…
Kan vara både positivt och negativt…

Glittertind

Jane-Lyzell
2017-01-20 20:50
#2

1. Hur menar du ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

glittertind
2017-01-21 00:51
#3

Det kan användas i själviska syften… av personer som är mindre nogräknade.

Glittertind

tarantass
2017-01-21 20:46
#4

#3: det har det kunnat hela tiden. Liksom allt annat. Allt som ökar vår kunskap kan brukas eller missbrukas, och det är inte alltid vi vet vilket som är vilket i början.

Vet inte hur man kommer runt det på något enkelt sätt. Att göra det okunnet hade ju också haft sina nackdelar även om det skulle ha gått.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Jane-Lyzell
2017-01-22 12:32
#5

3, Ja så är det och det görs , tyvärr

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: