Film/TV

Drottningen om spöken

2017-01-05 21:39 #0 av: Jane-Lyzell

Älskar Drottningen som i tv erkänner att det finns andar och att de är snälla Skrattar

Så är det - Andar är snälla och vill bara väl - för det är våra nära o kära som kommer oss nära Hjärta

http://www.svtplay.se/video/11779750/drottningholms-slott-ett-kungligt-hem/drottningholms-slott-ett-kungligt-hem-avsnitt-1

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Anmäl
2017-01-05 21:56 #1 av: Jane-Lyzell

Det finns ju en historia från Gustav den 3 som lät bygga ett seans rum på slottet- då han hade seanser med Andeskådaren Gustav Björnram - så nog följer den traditionen med kungligheter om förfäders andar - bra att Silvia säger dom är trevliga  :-) 
vi behöver inte mer skrämselpropaganda

Anmäl
2017-01-05 22:01 #2 av: majlar

Håller med. Visst såg hon klurig ut när hon pratade om sina snälla spöken. Det har blivit en snackis i hela mediavärlden. Kul att vi har en drottning som är positiv till sina vänner på slottet. Mera sånt..

Anmäl
2017-01-05 22:06 #3 av: Tarotstollan

Ja, om  Drottningen går ut offentligt och internationellt om att det finns andar, så kanske det blir rumsrent nu att prata öppet om det!SkämtarTummen upp

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-01-05 22:19 #4 av: Ghosthunter

Jag håller med. Även om hon inte lät så övertygande liksom kvinnan innan henne. Men ändå bra att det kom från en sån stor personlighet som drottningen.

**ΤΟ ΜΕΓΑ ΘΗΡΙΟΝ DCLXVI**

"Döden innebär inte ett slut, det är bara en förändring"

"Världen skulle må bra med lite mer Värmland"

Anmäl
2017-01-05 23:38 #5 av: Jane-Lyzell

Jätte bra - tror skeptikerna vänder sig  i graven Skämtar

Anmäl
2017-01-06 09:23 #6 av: Ghosthunter

Skämtar

Anmäl
2017-01-06 10:30 #7 av: andres

Hej
Ja hon får många plus av mig

Anmäl
2017-01-06 11:20 #8 av: Jane-Lyzell

Hon får alla plus o poäng Skämtar

Anmäl
2017-01-07 14:17 #9 av: Jane-Lyzell

Jaha så har skeptikerna gått emot vår Drottning och i princip säger de hon ljuger - :(

http://www.expressen.se/debatt/sprid-inte-villfarelsen-om-att-spoken-finns/

Anmäl
2017-01-07 15:20 #10 av: Ghosthunter

Det fattades ju bara detLedsen

Anmäl
2017-01-07 15:40 #11 av: Jane-Lyzell

Ja så trist Galen

Anmäl
2017-01-07 21:26 #12 av: Tarotstollan

Ja, det var väl väntat!Ledsen Men vi som vet, vi vet!Skrattar

Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!

Anmäl
2017-01-07 23:12 #13 av: Maikailoa

Ha, nu gör ni fel. Han försöker med en bluff. Om någon har fått pengar så får hon inte tala fritt tycker han.

Kolla längst ner i artikel så ser ni vad det är för en typ.

"Patrik Lindenfors

Ledamot i Humanisternas förbundsstyrelse"

Anmäl
2017-01-08 00:23 #14 av: Jane-Lyzell

13 jo det vet vi att det är han 

Anmäl
2017-01-08 10:53 #15 av: majlar

Hon har redan öppnat upp för hur hon ser på det andliga, och det kan dom aldrig ändra på.  Hahahah så det så. Bra Drottningen. 

Anmäl
2017-01-08 11:01 #16 av: Ghosthunter

PrecisTummen upp

Anmäl
2017-01-08 12:49 #17 av: Jane-Lyzell

15, Man undrar om hon med facit i handen om världens reaktioner på det uttalandet - om hon skulle ångra hon sa något  eller låtit bli ?

Anmäl
2017-01-09 16:16 #18 av: Choklad

GapskrattarJag tror nog att han har sett många spöken och inte kommit över sin rädsla, därför han reagerar så starkt  nu och vill hänga sig kvar hos Alfons Åberg. Eftersom båda tror att alla spöken ar farliga. 

Det måste känna hårt att veta att han inte kan övertyga alla om att spöken inte finns. 

Ändå får jag alltid  ont i magen då jag råkar på såna här personer, som till varje pris måste tala om sådant som de inte vet ett skvatt om. 

Fast jag förstår inte det med pengarna? vad har de med det hela att göra? 

U R us

Anmäl
2017-01-09 17:27 #19 av: Jane-Lyzell

http://www.expressen.se/debatt/drottningens-kontakt-med-andar-ar-naturlig/

Camilla har debatterat detta vilket är bra initiativ av henne 

Anmäl
2017-01-10 18:25 #20 av: [Andlig Harmoni & Livsglädje]

Jag blev så genom glad men snabbt tog man den känslan från mig som så många andra  gånger humanister som inte ens ser skillnaden mellan rätt och fel Ledsen

Jag skulle nog våga sätta mig upp på på hovets vackra och härliga höga hästar och säga, att så här är det om jag vore Silvia och bara stolt rida därifrån som om inte några som helst sociala medier finns som kan förstöra .

Anmäl
2017-01-27 08:41 #21 av: Carmarino

Patrik Lindenfors och de andra skeptikerna har nog inte läst neurokirurgen Eben Alexanders berättelse om sin egen upplevelse av att vara död. Hans hjärna var helt avstängd och då skulle han enligt alla vetenskapliga forskningsrön vara hjärndöd och absolut inte kunna ha ett medvetande. Ändå hade han det.

Fast det är säkerligen inte nog för skeptikerna att en expert på hjärnans funktioner säger att det finns ett medvetande som inte är kopplat till kroppen. Skeptikerna vet ju exakt hur allting ligger till, oavsett om de kan bevisa det eller ej - och de älskar att tala om det för alla utan ett uns av ödmjukhet.

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Anmäl
2017-01-27 13:22 #22 av: Jane-Lyzell

Så sant 👍

Anmäl
2017-01-27 14:35 #23 av: tarantass

#21: tyvärr finns det grundläggande metodproblem även med Eben Alexanders böcker, om man ser vetenskapligt på det.

Med vetenskapens strikta bevisningskrav är det helt enkelt väldigt svårt att komma förbi sådana förhållanden som att alla levande som kan berätta om något hinsides är just levande, och därmed kan ha misstolkat sina upplevelser, och att allt som verkar komma från döda kan komma från något annat.

Dock är det fortfarande ovetenskapligt att inte vara nyfiken, inte se att traditionella metoder kanske inte räcker här och inte se de små öppningar som finns, och oklokt att utgå från att en mängd sinsemellan mycket olika människor är hur lättlurade som helst.

Räkna inte med att lyckas diskutera något med någon som inte har upplevt det själv.

Eller med någon som tror att allt gott måste vinnas på någon annans bekostnad.

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.