Annons:
Etikettandlighet
Läst 1660 ggr
[Smulan_88]
1/1/17, 11:45 PM

Barn minns tidigare liv?

Jag undrar vad ni tror? Är det möjligt att ett barn minns ett tidigare liv? Jag är en sådan där person som har många tankar och funderingar som dyker upp SI så där någon gång ibland. Mitt liv har format mig och jag har en stark kraft inom mig som gör att jag "älskar änglar" och det oförklarliga Och vill ha reda på mer. Jag vet inte riktigt i vilken ände jag ska börja då det handlar om många faktorer och saker som hänt och händer som spelar in. Min dotter har jag alltid känt att det är något speciellt med. Jag kan tillochmed ibland bli "mörkrädd" (förstå mig rätt) över saker hon gör och säger. Hon är idag 5 år och hon har ett minne utöver det vanliga, vi hade ett inbrottsförsök 2014 i april och hon har inprincip fram tills nu kunnat prata om detaljer kring natten som var och vad som hände. Sen ibland så kan hon höra en låt på radion, och ett tu tre så spelar hon upp den på våran IPad. Jag vet inte hur hon hittar låtarna (för det handlar om flera, låtar hon gillar som hon hör på radion i bilen och sedan hemma spelar upp) detta får mig att undra hur hon gör för hon kan inte läsa och har inte förstått sambandet mellan bokstäver och ljud än. … Hoppar lite… Jag har sett på "mitt barns tidigare liv" och insett en sak som många av barnen har gemensamt och som även hon (min dotter) har gemensamt med dem. --ni som inte sett se--- Men många av barnen vaknar på natten och är helt hysteriska och är svåra att få kontakt med. = den "logiska förklaringen" är nattskräck. De flesta av barnen som är med i serien, vars föräldrar berättar och beskriver tycks igentligen ha barn med "nattskräck". --- Hoppar igen-- Hur som helst min "lilla" Madame har det också, hon vaknar (i vågor oftare och ibland mer sällan) och skriker, gråter är "okontaktbar". Men detta i den mån, att hon inte verkar förstå vem jag är. Utav mig och min man så är det jag som har lättast att lugna ner henne (så hon inte väcker lillebror). Men kom idag fram till en sak.. jag har tidigare tyckt att hon mumlar och har haft svårt att förstå vad hon vill och vad hon drömt/drömmer i sitt "vaken sovande" tillstånd. Men idag så kom jag att tänka på en sak, för hon säger jätte mycket saker och det låter som om hon förklarar någonting. Men jag förstår inte ett ord av det hon säger. Det finns ingen som helst logik med det svenska språket. ---/ Så började då slå tanken på, är det möjligt att barn kan minnas ett tidigare liv? Kan det vara ett annat språk hon pratar? Eller är det bara "sömn nonsens"? Kanske är utanför "era ramar" MEN det känns som ni vet mer än mig om mycket då tänkte iaf höra mig för vad ni tror.?

Annons:
Aleya
1/2/17, 12:03 AM
#1

Hon låter som jag. Jag var lika "konstig" som barn. Jag minns det t o m själv. Jag visste saker jag inte borde veta för att vara så ung. Jag började aktivt minnas saker från det jag var kanske 2 år. Minns t o m att jag drömt nått som jag tror är död från mitt tidigare liv. (Drunkna, men jag är konstig nog inte rädd för vatten utan eld och att brinna upp) Och sova var hemskt som barn också då jag drömde så konstiga saker. Jag vet inte men vi två låter konstigt lika.

BlommaStjärnorMemento moriStjärnorBlomma

Medarbetare för Julen

Jane-Lyzell
1/2/17, 12:54 AM
#2

Jag Gillar inte dessa program om barns tidigare liv - vet vi ens om det finns ?

I min vetskap lever vi ett liv och det pågår för evigt - fast i olika existenser.

Att små barn minns en innan tillvaro eller annan existens - ja det kan ske , men det troliga är att de är mediala och plockar upp platsminnen etc eller annat inom familjen eller miljön. 

Att föräldrar dramatiserar i tv är skandal anser jag - de flesta fantiserar och skapar saker som inte finns……..

Barn är öppna böcker fram till 6 års ålder ungefär och mins andens värld ganska tydligt om de är mediala - så inget konstigt

Men om föräldrar blir rädda för barnens mix med fantasier och annat som gör barn osäkra  till att skapa tidigare liv - blir förmycket för mig.

Alla barn upplever saker och olika tider i barnens liv skapar olika fenomen och upplevelser hos barn - Nattskräck brukar ha med förändringar i familjen att göra - nya barn , nya husdjur , skilsmässor eller annat - att barn är otrygga i den åldern är inte alls ovanligt i vårt land eller i i länder - frågar du dem i u - länder får ni nog ett annat svar - de sover med sina föräldrar och syskon upp i hög ålder - där existerar det knappt. 

TV skapar mycket skit är jag ledsen de vill sälja program  och inte sanning - min åsikt 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: