Annons:
Etikettoff-topic
Läst 2897 ggr
[Nickname]
2016-10-06 19:43

Kundalini psykos

Vem har haft det? Hur var det? Hur är det? 

Messias komplex?

Annons:
Jane-Lyzell
2016-10-06 22:20
#1

Inget att eftersträva - varför frågar du ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Nickname]
2016-10-07 21:29
#2

#1 Nyfiken. Hur tankarna går genom huvudet då man är i det tillståndet :)

Jane-Lyzell
2016-10-07 23:40
#3

2. Det vill du inte veta 😕

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2016-10-07 23:41
#4

2. det är inget att eftersträva en psykos är aldrig rolig

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Livsglädje
2016-10-09 18:51
#5

Sant som Jane skriver det är inget att eftersträva. Men varför vill du eftersträva  Kan du inte bara vara dig själv ? 

Du söker TS det ser vi i olika forum och jag hoppas du hittar rätt men var lite varlig med vad det är du ger dig in på <3 

Kundalini  är inte psykos utan nåt helt annat så varför eftersträva nåt sånt när man kan leva i harmoni utan en massa konstiga resningar <3

Snällhäst
2016-10-12 18:23
#6

Vad ÄR det över huvud taget? Jag har aldrigfattat vad kundalini egentligen står för. 

Jag är öppen och inkännande men har klarat mej  utan om jag inte ovetandes går omkring med en (vad det nu är).

Annons:
Jane-Lyzell
2016-10-12 21:40
#7

6. om du har kundalini resning så vet du det

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Livsglädje
2016-10-13 18:13
#8

# Snällhäst, Bra fråga, googlar du kommer många svar och Kundalini är kan jag tycka väldigt invecklat och jag är inte heller helt insatt i den.

Ordet Kundalini resning (psykos) får mig genast in i tanken på att man går in i en form av tillstånd som känns som att man reser sig men här skulle jag vilja ställa frågan om hur mycket spelar egen psykologi in  och hur mycket är andligt.

Egna erfarenheten säger, det enda jag behöver är en trygghet i mig själv och i mina vägledare från andra sidan och dom ger mig inte några specifika resningar så jag seglar iväg nånstans däremot ger dom värme,glädje och styrka,balans och harmoni vilket vi borde eftersträva istället för rusning så som en resning för det kopplar jag till en form av andlig "fylla" en egenpåverkad sådan.

Det där lät inte klokt nu när jag läser vad jag skrivit,resning,andlig fylla , psykos hm var går skillnaden och vad är vad.Resning hit och dit måste vi ha sånt + vad är det för fel på att bara vila i anden och leva det liv vi är här för,ta in dom övertygelser som vi är med om ❤️

Jag ska ärligt säga jag är inte insatt i det här, jo visst jag har läst lite men den här formen har aldrig fått ett fäste hos mig och vi läser även om det TS tar upp psykoser och psykoser får vi inte av ren, vänlig kärleksfull andlighet från andra sidan så något är oerhört fel med Kundalinin när den ger människor psykoser eftersom andra sidan har helt andra avsikter och det är att  ge trygghet,hälsa och glädje och att genom  mediumskapet bevisa vår eviga existens.

En väldigt svår fråga det här samtidigt otäck om människan råkar ut för att manipulera sina sinnen då ser jag inte längre nåt andligt för andevärlden manipulerar oss inte men det gör människan och här bör vi stanna upp och tänka efter innan vi ger oss in i nåt som vi sen inte kan ta oss ur.

Får man någon form av psykos oavsett det är inom andliga ramar eller inte uppsök läkare bums och gå aldrig vidare med olika former av Gurus som säger ditten och datten om vad det beror på eller vad som behövs för att gå vidare ,ta hand om dig själv och lev ett välbalanserat andligt liv istället för ett andligt inbillat liv 🌺

Snällhäst
2016-10-13 18:30
#9

#8 Tack för svaret. Nä, det där är inget för mej, låter inte trevligt. Jag är helt nöjd med vad jag har.

Livsglädje
2016-10-13 18:33
#10

Då är vi två som är nöjd med det vi har, härligt 🌺

Snällhäst
2016-10-13 18:35
#11

👻Jajamen!

Jane-Lyzell
2016-10-13 19:57
#12

8 . så bra skrivet 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

glittertind
2016-10-13 21:05
#13

Rent tekniskt kan det vara detta som menas:

Från kundalini, nere vid svanskotan, utgår två kanaler… en med uppåtgående energi och en med nedåtgående (mottagande uppifrån)… (Ida och Pingala). Dessa slingrar sig i spiral runt chakrasystemet, som två kobror. Allteftersom människan, genom live,  fokuseras allt högre i sin utveckling, från  instinkt i rotchakras med sex och hunger som fokus, till begär (magen) med revirtänkande och samla mat och ägodelar. Nästa är diafragma med egenkärlek och den egna släktens överlevnad…. Sedan fokuseras man i hjärtat och den osjälviska kärleken börjar utvecklas. Strupe, med psyket, och kontakt med vänner och bekantar och eget skapande och konst. Därefter öppnas tredje ögat….
Hela vägen slingrar dubbelspiralen, med ryggraden och chakrassystemet i mitten… så långt som utvecklingen nått. Till slut… när människan är mogen når denna energi huvudchakras och lotusblommans kronblad öppnas för att blotta juvelen i lotusen. Då möts de båda slingrande energierna… Den ena uppåt och den andra nedåt, och juvelen tänds. Man blir en Buddha och når Nirvana och salighet.

Buddha föddes ju ur en lotusblomma….

Men det finns ett krux…. Man kan genom meditation forsera fram detta tillstånd, även om ens andliga mognad inte nått hit…. Då kan det bli obalans i energierna, med sjukdom som följd. Kanske är det det som menas…?

Glittertind

Annons:
Jane-Lyzell
2016-10-13 22:07
#15

Tack för infon 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

setfree
2016-10-18 10:37
#16

Finns det någon av er som har uppnått kundalini awakening eller motsvarande som kan berätta vad det är som är bättre?

Om jag har klättrat upp mount Everest så är ju den första frågan man får "hur kändes det".

Cizen
2016-10-19 20:49
#17

Jag hade ett intensivt och smärtsamt kundalini uppvaknade. Jag hade inte speciellt mkt kunskap om andlighet och vad som kan hända om man öppnar upp. Jag fick lära mig den hårda vägen. Jag hörde ljud, såg energier, hade en brännande känsla i ryggraden, huvudet och fötterna och vristerna. Det började med en stor kosmisk smäll/explosion i min lägenhet, med det menar jag att allt blev ljust , glittrade. Kändes som min själ och kropp skildes från varandra samtidigt som att tryck uppstod i huvudet. Kände massa närvaro, allt knakade och skuggor dansade över hela rummet. Jag var rädd jag skulle explodera, men samtidigt var det en känsla som jag på något sätt alltid har sökt(fast jag inte visste det innan det hände). Tiden efter var tuff. Rädsla för att inte veta vad som hände, att jag tappat kontrollen. Alla sinnen på helspänn. Chakran som aktiverades titt som tätt. Kunde inte styra mina känslor eller tankar. En tanke kunde leda till att gatlampor slog ut och att billarm sattes igång. På jobbet(sjukhus) kunde allt fyllas med tunga energier. Jag hade flera energier/andar som följde mig och gav mig negativa fysiska och psykiska känslor. Dessa energier hade dragits till mig då jag manifesterade rädsla ich osäkerhet. Jag har alltid varit väldigt öppen och trott det bästa om alla, vilket såklart har utnyttjats av människor och nu också andar som genom mitt totala öppnande kunde sätta sig och suga min energi. Detta blev väldigt osammanhängande. Så mkt mer jag skulle kunna berätta och förklara. Detta var ca 1 år sedan. Jag läker fortfarande. Jag är inte längre rädd. Jag har fått bukt med min inte oro. Mina guider har hjälpt mig otroligt mkt, hade nog varit död annars. När allt var som ensammast och svartast visste jag någonstans i huvudet att det skulle bli bättre och att mitt psyke aldrig skulle kollapsa. Jag fick vägledning genom detta. Jag är idag glad att det hände för jag mitt psyke är ännu starkare och jag har förändrats till det bättre som människa. Hat, destruktivitet och självförakt har eller är delvist bearbetat och omvandlats till nästkärlek och kärlek till mig själv. Därför fylls nu mina dagar med positiva känslor, vilket höjer min frekvens och andliga insikt. Mitt kundalin uppvaknande var väldigt smärtsamt, men jag skulle inte önskat det var annorlunda idag. Jag och universum har kopplats samman. Jag är lycklig ich vill att alla ska vara lyckliga. Utan alla händelser,känslor och smärta hade jag kanske inte varit där jag är idag. Jag är en kvinna på 27 år som har en livslång resa framför mig. Jag är så tacksam över att jag känner en så stor mening med livet. Den meningen jag sökt hela mitt liv. Vilken lyckokänsla när man känner att bitar faller på plats. Min uppväxt har varit extrem svår och psykiskt påfrestande och nu vet jag varför. Kärleken kan övervinna allt. Söker du så finner du. Må väl alla! 💜💜

Jane-Lyzell
2016-10-19 20:54
#18

17 Tack för du delar din upplevelse och skönt du klarade dig ur det bra 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Nickname]
2016-10-20 15:51
#19

#17 Jag läser för de är intressant. Nervsystemet kan skadas. Börja med ketogen kost och mkt mejeri och rött kött för att stoppa energin. Energierna kan inte leva av ketonkroppar. Därför alla yogis äter frukt och raw vegan diet. Enligt joyofsatan.org som är spirituell yoga/meditation satanism rekommenderar dom dock dairy och tunga matprodukter för att resa sin serpent på bara några år medans en yogi på raw vegan kan få slita i 22år för att hans serpent ska resa sig. Kolla in biology of kundalini. Googla det. Kan finnas hjälpsamma saker där för dig. Så även om du skulle vilja fortsätta din spirituella resa ordentligt igen så verkar det inte vara helt fel att trycka i sig mejeri, rött kött och lchf.

Cizen
2016-10-20 17:45
#20

Men alltså jag är i full gång med min spirituella resa. Mina chakran är i balans och jag har inga obehagliga symptom kvar. Jag har kontakt med andevärlden och vet hur jag ska hantera det. Jag kommer inte börja äta kött och skulle nog må dåligt om jag gjorde. Har man ett starkt psyke, kropp och är påläst brukar det gå bra, som det Nu gör för mig. Mitt kundaliniuppvaknande var menat vara så starkt för mig och jag är en jobbig erfarenhet rikare.

Annons:
Upp till toppen
Annons: