Annons:
Etikettrecensioner
Läst 1589 ggr
Jane-Lyzell
8/2/16, 12:22 PM

" Spår från Andra sidan "

http://www.forum.se/bocker/psykologi/s/spar-fran-andra-sidan/ 

Ny bok ;

År 2004 avled Janis Heaphy Durhams man, Max, i sviterna av cancer. Som dotter till en präst blev det naturligt för Heaphy Durham att bearbeta sorgen genom sin tro. Snart började hon märka av en rad underliga företeelser som hon aldrig någonsin upplevt förut: fladdrande ljus, dörrar som öppnades och stängdes och klockor som, vid upprepade tillfällen, stannade på 12:44 - tidpunkten då hennes man dödförklarades. Men det största av allt, det som förändrade Heaphy Durhams liv för alltid: ett handavtryck på badrumsspegeln på årsdagen för Max bortgång. 

Här berättar Heaphy Durham om hur hennes upplevelser förändrade henne i grunden och ledde henne till en helt ny världsbild. Med bildlig dokumentation och intervjuer med både forskare och spiritister, bevisar Heaphy Durham att gränsen mellan olika världar är tunnare än vi tidigare kunnat tro.

Här kan du provläsa lite ; 

http://www.smakprov.se/smakprov/visa/9789137143477/partner/bonnierforlagen

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Hukanson]
8/2/16, 12:56 PM
#1

Om det nu finns parallella verkligheter på den här planeten så är det antingen sant eller inte. Det är så om det är så. Detta är en planet med andligt liv som också funnit ett sätt att leva i naturen som människor…en viss tillfällig tid. Men varför dessa teatraliska effekter som "fladdrande ljus" och "smällande dörrar" och "stoppade klockor"? Det måste väl vara en privat kommunikation mellan makarna som försöker övervinna separationen, glömskan, illusionen om död. Inte mycket att snaska i för oss som vet om att livet fortsätter på andra sidan, att vi möts därovan igen, ljuset är vår verklighet och vi är på jorden för att arbeta och skaffa oss kunskaper…och lära oss att visa kärlek till Gud som ordnat det så superbt bra för oss.

Jane-Lyzell
8/2/16, 1:36 PM
#2

Ju fler som ger bevis desto bättre för livet på andra sidan - så fler förstår det 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

glittertind
8/2/16, 7:19 PM
#3

Kära Hukanson. Visst, visst,men man man måste alltid ta de "första" stegen från den plats där man just för tillfället är, annars hamnar man i Ingenstans…. Man kan inte dra bort den mattan en människa står på, med hela sin trygghet, bara för att man själv är så himla övertygad om att man vet bäst och sedan ge henne en annan matta, som hon inte alls känner sig trygg och bekant med och inte förstår vitsen med. Hon behövde känslan och tryggheten av att hennes make fanns med henne, trotts döden,  inte en ny vinkling av hennes grundtrygghet i Gud. Särskilt inte när hon var mitt uppe i en livskris.
Och vad då "teatriska effekter" En människa i astralt tillstånd tar till de medel som är tillgängliga där. Många känner säkert igen sin egen situation, efter en nära anhörigs övergång….
Om detta inte intresserar dig, så fortsätt med dina kanaliseringar gud, änglar, och andra kändisar i andevärlden…. Alla går sin väg… och det ska de få göra, utan att få nedlåtande kommentarer om sitt sätt att tro.

Glittertind

[Hukanson]
8/2/16, 7:54 PM
#4

Det intressanta med den här berättelsen är ju att kvinnan det handlar om var en prästdotter och var djupt religiös som vi säger, hon bearbetade sorgen med att be till Gud, hon bad säkert om tröst, glädje och styrka att leva vidare och hon bad säkert att Jesus Kristus skulle ta emot hennes man i himmelen dit hon säkerligen trodde att han skulle komma…försök att se hennes bestörtning när det börjar visa sig att maken inte alls är uppstigen till Jesus som religionen vill utan befinner sig i hennes badrum! Troligen njutande av äktenskapets privilegier utan att hon uppmärksammar kanske…. Hur kan vi förstå den här situationen? Varför är karln inte med Jesus i himmelen och hur kommer det sig att en välutbildad medelklass amerikan är kvar på jorden?

glittertind
8/2/16, 9:15 PM
#5

Hur vi kan förstå den här situationen?
När man "dör" lämnar man den materiella kroppen, men har kvar den astrala, (formkroppen, eller känslokroppen) Som en dykare, som går upp på land och inte längre behöver dykardräkten…
Där möts man av änglar och döda anhöriga, som för en vidare upp i det gudomliga ljuset till det mentala planet… Men det är fortfarande möjligt att gå tillbaka till det astrala planet och därifrån  hjälpa de som är kvar, och göra sig lite synlig och hörd och på det viset hjälpa…. Men man har ändå kontakten och fotfästet i ljuset på mentalplanet.
Det är skillnad på en som inte förstått att han är död, och inte hittat vägen till ljuset ännu… Han går kvar och "spökar" och bevakar sina ägor med inställningen att det är hans… Han behöver hjälp från sin ledare på något vis, att hitta hem….
Men det gällde ju inte författarens make.

Glittertind

[Hukanson]
8/2/16, 10:46 PM
#6

Det synes mig som om det är lättare att få en buddhistisk förståelse än en kristen/israelisk förståelse så här på ett diskussionsforum.

Annons:
glittertind
8/3/16, 12:52 AM
#7

Teosofisk.

Glittertind

[Hukanson]
8/3/16, 3:14 AM
#8

Teosofin är 1800-tal, jag tror inte att någon modern människa får ändra på något i läran, vilket är tråkigt eftersom tidsåldern är en annan nu och mycket har förändrats. Men visst jag tycker att teosofin har en trovärdig sanning i mångt och mycket. Detta att gå tillbaka och hjälpa påminner om bodhisattva vägen som möjligen också innebär en besättelse av personen för att mycket intimare vägleda personen till ett intensivt sangha-arbete. Att bara hjälpa i största allmänhet är nog mer för personliga familjeintressen, egenintresse alltså. Få igång en kommunikation, återupprätta kärlekens kommunikation, lära sig att kommunicera med varandra på ett andekommunikativt sätt. Visst kan man tycka att det vore underbart att få hjälp av en släkting i livets hårda tider, få tips om lediga jobb, eller andra möjligheter. Vad kan man tro att de får hjälpa till med?

glittertind
8/3/16, 6:45 AM
#9
Jane-Lyzell
8/3/16, 1:19 PM
#10

8. ehhhåe - kristendomens bibel är ju fast och inte ändringsbar den heller - och den har fler år på nacken en teosofin.

självklar hjälper våra nära o kära oss i vårt privata liv 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: