Annons:
Etikettandlig-inspiration
Läst 2315 ggr
[Rhonda]
2016-07-17 09:30

Att lita på instinkten. Börja redan idag!

Fram till för c:a 15 år sedan lydde jag inte min instinkt. Jag ansträngde mig för att hjälpa folk när man ska egentligen vänta på att tillfällena dyker upp framför en. Jag gjorde många fel val i livet tack vare att jag inte lydde den första instinkten. Jag lät logiken rumstera - o då blev det fel.  Jag letade efter någon att vara tillsammans med (efter en ganska svår barndom med min pappa o ett par st dåliga äktenskap) o då valde jag fel eftersom jag inte lydde den fösta känslan jag fick.

Då i 1997 när jag var så nere (det var mina barn som jag levde för) o hade skilt mig tyckte nog andevärlden att det var nu dags att hjälpa mig. Då kom min själskamrat in i mitt liv, på en busshållplats. Han har sagt till mig att det lyste om mig. 

Eftersom jag hade börjat känna mig tryggare började jag lita helt på min instinkt, den första känslan jag fick. Jösses vad livet förändrades! Lite i taget först o mer o mer för varje år o nu lyder jag hela tiden - det kommer naturligt nu. Jag blev stark nog att välja bort människor som fanns då i mitt liv som gjorde att jag mådde dåligt - sk energitjuvar. (detta gäller t.o. m  familjmedlemmar, släktingar o vänner mm. Synd men ibland måste det göras.)

Litar man på sin instinkt då följer man sin rätta väg. Andarna skicker varje dag signaler (insikter) till alla människor men fdm struntar vi i det eller så låter vi logiken tar över som säger varför vi inte kan göra si eller så o då blir det fel.

Många av er kanske har något som jämt pockar på er i tankarna. Det är andevärlden som försöker guida er. 

Jag skulle kunna berätta om otaliga många gånger då jag har litat på min instinkt o de härliga föjlderna det har blivit av det hela. Detta gäller t.o.m om man ska köpa något. Får man känslan av att man inte ska göra det -gör då inte det! 

kram till alla!  Rhonda

Annons:
Jane-Lyzell
2016-07-17 09:41
#1

Tack Rhonda för ditt härliga och insiktsfulla inlägg - vist är det som du beskriver och så glad för dig att allt löste sig till det bästa för dig - starkt jobbat komma till den insikten🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Rhonda]
2016-07-17 09:44
#2

#1 Tack lilla gumman! Det är pga min älskade gubbe. Han älskar mig oavsett o jag har en hel del i bagaget. 

stor kram!

Jane-Lyzell
2016-07-17 09:47
#3

2 vad härligt - det är kärlek 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Rhonda]
2016-07-20 08:01
#4

Min son (då 10 år) o hans kompis blev räddade från att bli påkörda eftersom jag sade eller rättare sagt nästan skällde på dem att de inte skulle cykla iväg just då. 'Vänta, vänta' sade jag utan att ha en aning varför. Nästan direkt efter jag hade sagt det hörde vi en krasch runt hörnet  där dem skulle ha befunnit sig om de hade cyklat iväg. Vi gick dit o det var en ung kille som hade kört för fort på den våta vägen, bilen hade snurrat runt ett par gånger o hamnat sedan i diket på fel sidan av vägen. Han var ok. Jag tackade andevärlden för att de hade skickat signaler till mig om att jag skulle stoppa pojkarna från att cykla iväg.

[Rhonda]
2016-08-15 11:39
#5

Jag puffar upp mitt inlägg för att jag vill inspirera er till att börja lita på insktinkten

Jane-Lyzell
2016-08-15 22:58
#6

🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Choklad
2016-09-21 10:08
#7

Det har faktiskt hänt mig, jag har också börjat lyssna på min instinkt (eller är det inte samma som intuitionen?)

Ibland har jag känt min inre röst puffa mig framåt, eller säga nej, nu har jag vågat lyssna på den litegrann, flera gånger har jag tyvärr inte vågat "lyda", för det är ibland så överraskande och det sker så snabbt, jag får ibland hjälp i rätt riktining, och om det är något som skrämmer mig, och det är något som jag är rädd för, då backar jag.

men nu tror jag att jag förstår och att jag kan.

Vi får alltid hjälp, vi ska bara våga att lyssna.

U R us

Jane-Lyzell
2016-09-21 10:19
#8

8. Ja det är just det där med tilliten 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Rhonda]
2016-09-22 07:21
#9

#7 Det verkar som om det kommer snabbt men andarna skickar signaler hela tiden som då o då kan komma igenom vårt 'hjärnbrus' 😉.

 Ju mer man lyder desto lättare blir det.  Våga hoppa! 

Om jag pratar med någon o ska så lite andliga fröer får jag alltid en signal 'nej' i huvudet om det inte är en bra idé. Då håller jag tyst. Får jag ingen signal då går det bra.

Min andliga visdom som jag sprider kommer inte från mig utan genom mig.

Jane-Lyzell
2016-09-22 11:25
#10

Jo genom men påverkas av dig och ditt sinne 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: