Annons:
Etikettredskap-hjälpmedel
Läst 1765 ggr
Louiette
2016-06-22 16:46

"Förnuft & Känsla"

Hej på er!
Har lurat runt här på forumet en del men aldrig tagit mig för att skriva något, förrän nu. Vet inte riktigt vart jag ska börja, eller sluta heller för den delen, men kanske någon där ute har några kloka ord för att öppna mitt sinne? Få mig att se bredare? Ja, jag vet inte riktigt vad det är jag är ute efter. Men vi ger det ett försök.

Har i snart ett års tid gått runt och ältat ett avslutat förhållande. För mig kom det oväntat, tror jag. När jag tänker tillbaka så förstod jag nog ändå att det var något som inte riktigt stämde den där dagen, kanske till och med den sommaren. Jag skulle till hösten flytta, påbörja en utbildning och det kändes bra, men jag gick ändå runt och sa hela sommaren att något kommer att hända i höst som förstör allt.

Han lämnade mig, och jag befann mig länge länge i ett mörker.
Idag ser jag klarare, allt känns ljusare. Men samtidigt så finns han där. I mitt huvud. Och jag får känslan av att det inte är slut än. För mig känns det fortfarande som det inte skulle kunna vara på något annat sätt, han kommer att komma tillbaka.
Men jag blir osäker på om det bara är vad jag vill, eller om det ligger något i det jag känner? Kanske är jag bara envis och inte vill släppa taget.

Hur ska man i dylika fall kunna skilja hopp och vilja från känsla och intuition? Känns som jag ofta i vardagen står inför detta problem. Min vilja står ofta i vägen för vad som skulle anses vara det vettigare. Men jag skulle inte heller vilja påstå att jag är helt utan intuition då jag vid många tillfällen känt på mig vad som kommer att hända.
Men vad som gör detta så svårt är just det att det ligger så mycket känslor och vilja i det.
Vet inte riktigt hur jag ska reda ut detta trassel av tankar i mitt huvud som tar upp alldeles för mycket energi.

Tankar i detta? Tips? Visdomsord? Eller söker jag svar som inte finns? Väntar jag på ingenting?
Åsikter?

/En förvirrad själ

Annons:
glittertind
2016-06-28 08:16
#1

Det kommer till dig, om det är meningen att det ska bli så. Två människor som ska dela ett liv och dela karma, är så viktigt, att det bestäms innan man går ner i kroppen… Men vägen dit och erfarenheterna man ska ha gjort innan man blir ett par måste vara genomförda, för att allt ska klaffa… Så ta det lugnt. Det sker det som ska ske. Och lås dig inte… För skulle ödet vilja något helt annat, så måste du vara öppen för detta också.

Glittertind

Jane-Lyzell
2016-06-28 11:13
#2

Louiette - alla förhållanden är ett förhållande påväg till det "rätta förhållandet - det du lämnat var inte det "Rätta" då din intuition sa det var något fel - lita på den och din känsla.

Du håller nog kvar en dröm - är det meningen ni ska vara tillsammans så skulle ni vara det - släpp taget gå vidare🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: