Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1557 ggr
lizaohman
2016-06-20 15:11

Exorcism

Märkligt vad många av mina inlägg som hamnar under Övrigt 😎

Läste just artikelserie om exorcism.  Många psykiatriker och psykologer samarbetar med kyrkan i frågan och utbildningen till exorcist är överfull. Det ligger tydligen i tiden.

Nu efterfrågar jag din syn på saken. Besatthet - finns det?

Mina fem cent: Å ena sidan: jag misstänker att det faktiskt finns, men jag vet inte hur det kommer sig eftersom vi är så beskyddade som vi är. Å andra sidan: det snackas mycket om heliga saker, vigvatten, välsignelser och så vidare. Hur gör t ex en muslimsk exorcist? Finns det sådana? Besatthet inom andra trosåskådningar (kul ord) har man ju hört talas om.

Annons:
Jane-Lyzell
2016-06-20 18:50
#1

Om du menar besatt het av Andar - så bli mitt svar Nej

Besatthet av sina egna inre rädslor och tro - Ja

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

glittertind
2016-06-21 15:16
#2

Kanalisering är väl en sorts besatthet?

Glittertind

Jane-Lyzell
2016-06-21 16:38
#3

2, ha ha ha NÄÄÄe…😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

glittertind
2016-06-21 16:40
#4

Att uttala sig så säkert om att något inte finns går inte. Man kan liksom inte bevisa att något inte finns… Däremot kan man påvisa existensen av saker och ting, genom att visa upp det. Så frågan är öppen.

Glittertind

Jane-Lyzell
2016-06-21 17:36
#5

Ja jo 😀

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LoveUnite]1
2016-06-22 14:48
#6

Jag är inte religiös, har aldrig trott på demoner eller onda/negativa andar/varelser tills egna upplevelser och fått förklaringar för detta.

Ondska/Negativa varelser och andar är hur vi själva upplever dem, bara för vi tycker de är läskiga, gör saker vi inte tycker om betyder inte att de är onda så som religionen lär ut.

MEN, ja, jag tror på besatthet, att den fysiska kroppen kan bli besatt av andra varelser (inte andar) men att det är extremt sällsynt och man själv bjuder in dem i kroppen.

det mesta man hör om är mentala sjukdomar och ens egna paranoida grejer, samt extrem religiösa människor som skyller allt på besatthet.

Annons:
Upp till toppen
Annons: