Annons:
Etikettoff-topic
Läst 973 ggr
trollemor
4/19/16, 10:17 AM

Nytt liv :)

Idag ( hoppas jag ) ska jag börja ett nytt liv. Jag har alltid varit extremt slarvig med att se till att min kropp får den näring den behöver. Jag har haft ovanan att inte äta någonting förrän sent på kvällen, enbart kaffe och cigg från morgon till kväll. Däremot går jag allt som oftast upp på natten och tar något ätbart ( har sömnproblem ). Jag har lyckats skärpa till mig såpass mycket att jag har bytt ut lunchrastens kaffe mot en kopp varma koppen, vilket ju faktiskt bara är en marginell skillnad. Nu har jag beställt en stor laddning dietpulver och bars som jag tror kommer att dyka upp idag. Jag tänker försöka köra den metoden i åtminstone 2 veckor för att vänja kroppen med att få någonting i sig med jämna  mellanrum dagtid.

Jag vill ( och ska ) bli av med 10-15 kilo, vilket är totalkört att lyckas med med nuvarande matvanor. Sen får vi se om mina osynliga besökare ( som har dissat mig helt under en rätt lång tid ) kommer och stöttar mig eller kanske vevar med pekfingret och tycker att man ska äta riktig mat och inte pulver hahaha

Jag är dessutom så j*a trött på håret som drar iväg åt alla (o)tänkbara håll istället för att hålla sig där det ska vara, så nu åker saxen fram.  😎

Önskar alla en skön dag

Annons:
Jane-Lyzell
4/19/16, 4:51 PM
#1

Oj spännande hoppas du lyckas - håller alla tummar - pst pulver är väll ingen höjdare för länge - så försök få in vanan äta rätt i stället 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

trollemor
4/19/16, 5:35 PM
#2

Nä, jag vet, tycker inte heller det är nån höjdare. Att jag valt den metoden nu är för att jag har varit så bedrövligt taskig mot min kropp näringsmässigt. Jag har försökt med att ta med mig en matlåda till jobbet men kan inte förmå mig till att äta mat under dagen. När sen kvällen kommer och jag har maten framför mig så vräker jag i mig istället. 

Det här med pulver och näringsriktiga bars hoppas jag ska få mig in på andra banor ….. jag har möjlighet att ta dessa regelbundet även på arbetstid och hoppas på att både hjärna och kropp kommer att kräva att jag börjar äta "som folk" efter att ha  fått in vanan att stoppa i mig nåt regelbundet. När jag har fått in den vanan byter jag ut "fusket" mot riktig mat och små mellanmål. Jag har gett mig katten på att jag ska klara det här  🙂

Mina varor kom inte idag, fick  ett mail som tyder på att de kommer imorgon. Får hämta dem efter jobbet och köra igång på Torsdag istället……typiskt, jag som var ledig idag ( och otålig, hatar att vänta på saker ).

I alla fall åkte saxen fram och en stor del av mitt hår försvann. Hade dessutom en förpackning hårfärg hemma som fick liva upp det som blev kvar   😎

[Hukanson]
4/20/16, 12:08 AM
#3

Att lära sig älska en fysiskt ansträngande aktivitet är annars en dubbelbra metod att gå ner i vikt och höja kondition och välmående. Man blir gladare.

Jane-Lyzell
4/20/16, 12:51 PM
#4

2 . Modigt klippa håret och förändra - Goo fore it och lycka till- berätta hur det går - själv försöker jag äta små portioner och ofta - för att få igång ämnesomsättningen - något har hänt för i dag kom jag i ett par byxor jag inte kunde ha förut 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

vinden är min mor
4/21/16, 8:08 AM
#5

Härligt Trollemor.👍

Idag är första dagen på resten av ditt liv.🌺

☀️Mörker är bara brist på ljus

Upp till toppen
Annons: