Annons:
Etikettandlighet
Läst 1143 ggr
Jonna_sofie
4/16/16, 6:33 PM

Läskig speldosa

Hej på er!

Under hela min uppväxt har vi haft en speldosa som spelar en jättefin melodi. Jag kan inte förklara riktigt men det är något skumt med speldosan. Varje gång jag håller i den (Vilket inte är ofta) så känns det som om den inte är min och att jag gör något jag inte får, typ som att någon kommer bli arg på mig om jag pillar på den… Det känns som den tillhör någon annan. Alla i min familj känner att den där speldosan ger en konstig känsla. Så alla i min familj låter bara den va..

Men ibland när jag är ensam hemma kan den börja spela lite svagt och jag blir livrädd. Det är en trög speldosa som man måste dra snurran ordentligt, och det finns ingen chans att den kan börja spela utan att någon rör den.. men det gör den ändå.

Jag blir så klart livrädd och brukar bara gå ut och göra något ute eller stänga in mig på mitt rum. Jag vill verkligen inte behålla den men det känns som jag verkligen verkligen inte får slänga den. 

Den här speldosan är dock väldigt gammal och har förts vidare från min mammas sida i några generationer. Låter lite larvigt kanske, men finns det något sätt man kan "rena" den här på? Är lite skeptisk mot sånt men orkar inte längre gå och vara rädd för den där förbannade dosan..

Jonna

Annons:
Jane-Lyzell
4/16/16, 11:17 PM
#1

Kanske DU ska bli den första i er familj att se den som en gåva - istället för att lägga in rädslor - ta reda på historian bakom dosan 😀

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Snällhäst
4/18/16, 9:10 AM
#2

Inte ska du vara rädd. Finns inget ont i detta. Som barn hade jag en kompis vars familj hade ett piano som då och då spelade en trudelutt för sig själv. Det var heller inget ont och dom var vana vid klinkandet. Tycker också du ska se det som en gåva .

Upp till toppen
Annons: