Annons:
Etikettövriga-mediala-områden
Läst 1732 ggr
[Blue_Lugia]
4/16/16, 7:38 AM

Har funderat på detta.....

Jag tror jag är inne på helt fel sajt just nu, om så är fallet, rekommendera gärna vart på iFokus jag. kan vidarebefordra min fråga. N. u till det hela; ibland händer det ju oss alla att vi får känslor för personer och det gäller även mig såklart… Det jag funderar på är varför det liksom kommer en kittlande känsla i magen, det kan liksom komma "Pang på" och vara i typ 2 sekunder sen är det borta. Träffade en person i höstas som jag började känna väldigt mycket för, och varje gång jag tänkte väldigt mycket på honom kunde detta komma. Har någon en gissning? Det var liksom mitt i magen, ganska långt upp som det liksom kunde "hugga" till. Rätt skön känsla på sett och vis, det gjorde inte ont, men hugga till var nog det närmaste beskrivningen jag kunde komma. Antar att det kanske kan ha med att det händer en massa i kroppen under detta stadiet. Nu är förälskelsen sen länge borta, men jag har tänkt på det emellanåt varför det blir så. Himla svårt att beskriva så att folk kan förstå.

Annons:
Loris M
4/16/16, 9:11 AM
#1

Att det hugger till och kittlar i magen är en bra förklaring. 🙂Det är helt enkelt så det känns när man är förälskad. Inget konstigt med det. Varför det känns så är kanske lite svårare att besvara enkelt. En del forskare menar att tillståndet kan liknas vid psykos. 😃

Det finns en bra tråd på Hjärnan som handlar just om det, vad som händer i kroppen och hjärnan när vi är förälskade. 

http://hjarnan.ifokus.se/discussions/56bee14a8e0e74424800024f-den-foralskade-hjarnan

Jane-Lyzell
4/16/16, 10:00 AM
#2

1- tack för bra råd 😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

glittertind
4/17/16, 7:38 PM
#3

Förälskelse är en överaktivitet i hjärtchakras…  Det är samma som händer vid frälsning. Då startar hjärtchakras upp och man höjes i fokusering och frekvens påtagligt, så mycket att det mentala inte riktigt slår igenom på ett bra tag. Detta balanserar sig själv så småningom och man ser snart mer nyktert på tillvaron. Förälskelser kommer och går, men kärlek består…

Glittertind

Jane-Lyzell
4/18/16, 10:27 PM
#4

Kärleken är evig men föremålen växlar🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

trollemor
4/19/16, 8:36 AM
#5

#4  Haha, det fick jag alltid höra av min kära mor när jag var i tonåren  😃

Jane-Lyzell
4/19/16, 4:49 PM
#6

5.😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Upp till toppen
Annons: