Annons:
Etikettmedialitet
Läst 4090 ggr
Reptilis
2016-04-14 05:59

Onda mediala personer?

Jag drabbades av (vad jag tror) schitzofreni för ca 3 månader sedan och har sen dess hört röster jag är helt säker på kommer ifrån andevärlden. Vissa röster har varit så sjuka att de påstått att om jag blev gruppvåldtagen när jag var liten så var det för att jag ville bli det osv. Det har varit så jobbigt varje dag (särskilt vid slutet utav dagen) att jag knappt orkat leva. Inte förrän igår hörde jag Terry Evans röst och kunde förnimma tydligt hur han pratade om mig, personlig information om mig som handlar om allt ifrån hur man har det hemma till personliga informationer (person nummer osv) och jag har känt mig extremt avlyssnad hela tiden och det var så illa att jag hörde röster upprepa när jag ville skriva lösenord osv och om det nu var han så påstod han att han styrde över andevärlden och han försökte skrämma skiten ur mig samt skicka över så dåliga energier (som kommer i stora vågor ifrån söder riktning, men ibland ifrån stockholmsområdet) att jag knappt stått ut med att vara inomhus. Det var så otroligt dåliga energier att jag inte kunnat rengöra mig själv ens med den starkaste rökelsen. Jag började uppleva att sedan jag blev extremt känslig 2012 så blev jag nedsmutsad då och då och att flera andar kom till mig och ville absolut inte att jag skulle lyckas med nånting som jag ville göra då de störde mig hela natten om jag skulle till vissa platser osv. De säger att jag måste bli ett medium om de ska lämna mig ifred, men bara på hans villkor. Har någon upplevt liknande?

Annons:
Reptilis
2016-04-14 06:32
#1

Kan läggas till att jag fick mina självmordstankar tillbaka efter att jag blev schizofren, för det var som om hela andevärlden vände sig emot mig efter att jag hållit mig frisk, positiv och ren i flera år (har alltid haft mediala förmågor) och andar påstod att han gjort så att Camilla på Det okända misslyckats så att hon ska känna sig kontrollerad när hon inte gör som dom vill och de sa innan jag ens kunde föreställa mig att Terry Evans låg bakom detta att jag skulle gå med i Det okända eftersom att jag kan höra andar, och det kändes som om de ville mig samma saker som med Camilla (kontrollera mig genom att skicka andar på mig) för jag har till och med känt fysiskt hur jag blir huggen utav en gubbe med kniv, fått sprutor i tarmarna och de var inne så länge att jag tillsist efter nån minut då jag bönade och bad dom ta ut sprutorna försökte försiktigt få mig ur sprutan, men när jag rörde på mig så fick jag sprutans nål i tarmens vägg, vilket gjorde så ont att det smärtade efteråt och det otäcka är att vissa andar har talat engelska som hemsökt mig, men även släktingar till mig och de förnedrade särskilt kvinnor som in i helsike och påstod att kvinnor var de mest ondskefullaste som nånsin funnits och att man måste göra allt för att hålla ner dom om man (som man) inte ska bli illa behandlad utav kvinnor. Andra godhjärtade andeväsen lyckades faktiskt få flera andar att inse att jag inte ville bli behandlad sådär, för de trodde att om jag blev illa behandlad utav dom så var det för att jag innerst inne ville detta och en massa annat sjukt jäkla skit. De nämnde till och med att Terry Evans hade lyckats spela in olika ljud som loopade och som jag hört genom elektroniken sedan jag blev schitzo och han verkade njuta av att kommentera personliga saker om mig för att få mig att känna mig så otrygg som möjligt, samt att han spela in min röst genom elektroniken och att han gjorde detta mot flera andra personer.

Choklad
2016-04-14 10:09
#2

Det kan vara dina egna tankar som har skapat dessa energier, som sedan "ger sig på dig", ungefär som en bumerang gör då du kastat iväg den. Det du tänker (sänder ut i etern) kommer alltid tillbaka . Så är det för alla enligt min erfarenhet. Rädslor kan bli till egna tankemonster, och de kan prata till en och hota en

Här gäller det att inte ge sig för dem för det enda de är, är just tankebilder och de kan inte göra dig illa om du inte "vill" det.

Du behöver vara stark och säga NEJ! till dem, fastän de egentligen inte finns.

Vet inte om du går till psykolog/kurator eller liknande, men om inte- gör det!

U R us

Sommarek
2016-04-14 10:26
#3

Det är stor skillnad på att vara medial och för att höra röster för att man är sjuk. Skiljelinjen går enligt mig dels vid hur det får en att må och dels om det alls är logiskt. Om man konstant mår dåligt av det är man sjuk och ska få hjälp.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Jane-Lyzell
2016-04-14 10:28
#4

Sök psykiatrin om du inte redan gjort det - du behöver medicin för din diagnos - då kommer rösterna försvinna. Andevärlden är kärlek inget annat - Dina egna rädslor ställer till det för dig - sök proffetionell hjälp

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
2016-04-14 11:12
#5

Det är frestande att som läsare förklara upplevelser som denna med ordet "sjukdom". Det är en enkel och bekväm lösning för vi har ju "läkare" som behandlar "sjukdomar" och gör folk "friska". Reptilis säger att han är schizofren, har självmordstankar. Han säger att han är känslig och hör hur andevärlden pratar om honom, så mycket att det blir jobbigt. Han säger att de vill motsrbeta honom, hålla honom vaken hela natten innan han ska gå till vissa platser. Kanske i någon längtan efter befrielse har han så fått en vän-fiende i Terry Evans som han upplever är den som skulle kunna initiera honom att bli medial men som i auktoritära krav eftersom han hör andarna vad de säger (vilket är ju ovanligt). Det har eskalerat till smärtsamma upplevelser av attack och manipulation. Jane Lyzell säger att andevärlden är kärlek och ingenting annat. Jag vet inte hur hon kan vara så säker på det, men det krävs väl att man tänker så om man ska jobba spirituellt. Kanske kan man jobba mer strikt och befallande som katolska kyrkan brukade göra. Kanske finns det andra liknande vägar och metoder. I ett spirituellt perspektiv måste vi väl i Swedenborgs anda erkänna att det finns andar omkring oss, att en andlig sfär existerar som har sina egna syften och metoder. Det är kanske inte ett guds rike men kanske något som skall bli ett guds rike på jorden. Vi vet att så många människor kan ha andliga upplevelser av olika slag, både kärleksfulla men också skrämmande. Vad gör en frisk människa när han/hon har en skrämmande upplevelse? En frisk människa söker en vän att tala med, en vän som kan bringa ljus i mörkret, vara en kärleksfull stödjare, en ljusbringande tröstare som ser den oskuldsfulla medmänniskan. En frisk människa erkänner mörkret i sig men strävar mot ljuset med kärlek En problemfylld människa skuldbelägger sig själv. Anser att han/hon ska klara av allt själv, måste gå ensam, stark och uthärda. Hoppas på en ljus lösning, en frälsare. Tar tillsvidare korset på sig och överlever, dag för dag. Mörkret förblir mörker och så börjar desperationen uppstå. Han/hon börjar skuldbelägga sig för att ingen lösning finns för mörkret och försvinner så ner i total nattsvart handlingsförlamning, rädsla och skräck. Mörkret blir mörkare och det blir svårt att ta sig därifrån. Så vad kan man göra i situationen? Vem kan lyssna utan att döma. Vilka olika mer professionella lösningar finnes om privata lösningar inte finns. Varför inte gå till kyrkan och prata med en präst? Eller gå till en coach och prata. Vi är alla människor och förtjänar en chans. Kanske reiki skulle hjälpa, den moderna gyllene reikin. Men jag antar att Reptilis har läkarkontakt och skulle kunna ta lugnande farmaka där. Sov godare.

Choklad
2016-04-14 11:42
#6

Det är inget fel att gå och få hjälp och att få slippa dessa "onda andar".

Ingen som dömer, iallfall inte jag.

Men någon att prata med och få riktig hjälp, helst utan en massa mediciner om det är möjligt, så att man fr hjälp från grunden.

Självmordstankar ska man inte leka med, och om rösterna inom en manar en att göra si eller så, och om man inte själv har kraft att säga nej till dem, behövs en hjäpande hand som kan ge kraften man behöver.

Andevärlden är bara kärlek. Visst kan det finnas baksidor av det också, men oftast är det "onda" missförståelser och rädslor som oftast kommer från en själv.

Med det säger jag inte att det inte finns sådant som vill illa. Tyvärr.

U R us

Annons:
[Hukanson]
2016-04-14 17:39
#7

Om andevärlden är kärlek och de röster man hör är andliga röster så då har man inget att vara rädd för, man behöver bara litet hjälp att sätta allt i perspektiv, hjälp att rätt tolka och förstå vad rösterna pratar om, hjälp att själv relatera till det hela med kärlek, hjälp att le och se det roliga i det hela. Det är kanske inte så lätt att relatera till röster som liksom bevakar och avlyssnar ens själsaktiviteter med kärlek…vem eller vad ska man älska…hur lever man körleken med andliga röster som liksom driver med en…mobbar en? Är verkligen medicinska psykiatiker rätta personer att vara kärlekslärare?

lizaohman
2016-04-14 17:53
#8

Jag har inga bättre råd än vad du redan fått - sök professionell hjälp - men helt off topic, är Terry Evans på Andra Sidan?

[Hukanson]
2016-04-14 18:19
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
#9

Den 13 april kommer jag att genomgå en stor operation och läkarna säger att jag inte kommer att kunna arbeta på minst en månad, kanske ännu längre. Jag ville bara berätta det själv, för om ni får höra skvaller genom djungel- telegrafen kan det leda till felaktig information. Jag vill också be om ursäkt, för det här har inneburit att jag varit tvungen att ställa in mitt program för april månad. Bergsledarutbildningen kommer däremot att bli av. Malou Thorman och Irene Wallin, mina två kollegor på den utbildningen, kommer att ta rodret den här gången. De är två mycket kunniga och erfarna lärare. Jag vill också be om ursäkt för besväret det kan ha orsakat dem som hade bokat biljetter till mina storseanser i april. Och dem av er som hade anmält er till vårveckan, det finns fortfarande platser kvar på sommar- och höstveckorna om ni är intresserade. Jag skulle dessutom vilja tacka alla dem vi kontaktade och informerade om att det blivit inställt, för deras vänliga, stöttande ord och lyckönskningar. Jag visste att det här skulle komma, men jag var inte riktigt säker på när. Nu är det här och jag måste låta hälsan komma först. Jag måste nästan le när jag tänker på att jag har försatts i en situation där jag tvingats att stanna upp och vila. Efter operationen kommer jag att använda tiden till att reflektera och utvärdera var jag är nu och vilken riktning jag ska ta. Som många av er vet har jag några nya idéer för framtiden och jag skulle vilja utveckla dem mer. Bloggen kommer att uppdateras under min konvalescens. Viktoria Kerttu, som har arbetat med mig länge, kommer att hålla ett öga på saker och ting åt mig och ge er en uppdatering efter operationen etcetera. Hon kommer att besvara kommentarer när hon anser att det är nödvändigt. I maj, när min konvalescens är över, kommer jag att återgå till mitt arbetsschema. Det kommer att vara en intressant utmaning för mig att se hur utvecklad jag är som person när jag har dagar då det inte finns så mycket jag kan göra. Haha… Jag kommer att hålla er uppdaterade. http://terryevansmedium.se/

Jane-Lyzell
2016-04-14 20:15
#10

Vill nog påstå att har man röster som inte är snälla är man sjuk och ska inte hålla på medialt eller mediumskap - att få hjälp av medium eller medial är dumdristigt - schitzofreni  kan man mäta - så ingen fara gå till psykiatrin de spärrar inte in någon i onödan. Har man en sådan diagnos är det bättre lägga locket på för det mediala och fokusera på sin egen person.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2016-04-14 20:16
#11

9. Då önskar vi Terry god bättring och tillfrisknande - ännu ett medium som blir sjuk(allvarligt)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
2016-04-14 21:34
#12

Jane är ett professionellt medium som påstår att om man hör röster som inte är snälla så är man sjuk och ska gå till psykiatrin som inte spärrar in folk i onödan. Jane anser att det finns ingen anledning för ett medium att intressera sig för en sådan sjuk person på något sätt…hur mycket personen än anser att den har kontakt med andar som är påträngande angelägna att ge budskap. Jane anser tydligen att om man inte är professionellt trevlig eller professionellt tålmodig utan anser det jobbigt och obegripligt så hör man hemma på låst psykiatrisk vårdavdelning.

Reptilis
2016-04-14 22:17
#13

#2 Ja, jag märkte att om jag är ledsen, gör rösterna mig ännu ledsnare och om jag är lycklig gör rösterna mig ännu lyckligare, samt skämtar om jag är skämtsam.

Jag ser inte skillnaden i att vilja bli skadad och att "vilja" bli skadad, varför skulle jag vilja bli skadad på något sätt eller vis? Och jag märkte att försöka stoppa det hela var lönlöst för mig och det enda sättet att överleva var att lyssna på de röster som lät mest intressanta och som inte kändes alltför dåliga att lyssna till.

Jag vill gärna berätta om det mesta för kurator/psykolog, men du får berätta om du vill vad du varit med om för jag är lite rädd för att bli inspärrad eller något… :( Och det känns som om jag blir "testad" på något vis till och med av mina föräldrar och det sårade mig och har gjort mig sjukligt misstänksam mot alla levande väsen :(

Annons:
Choklad
2016-04-15 10:20
#14

# 13

Du behöver hjälp av kurator som kan leda dig framåt och att kunna förstå dig själv, om du är medial, behöver du inte tala om det för någon om du inte vill. Men först behöver du få förstå dig själv, i den mån man kan förstå sig själv. Varför du gör det som du gör, och hur du ska hantera dig själv och ditt liv, grunden ligger i barndomen och de händelser vi utsätts för då, påvekar hela vårt liv.

Du förlorar inte din medialitet, utan det som sker (tror jag) är att du blir bättre på att hantera din medialitet.

U R us

[Hukanson]
2016-04-15 11:30
#15

Vi blir alla formade av vår barndom självklart. Det händer mycket med barn också. Vi bär med oss mycket som vi inte kan reda ut med en gång. Tyvärr går det ju inte att göra det femton år senare heller. Vi måste acceptera och förlåta, försona oss med vårt öde. Lära oss att hantera våra känslor här och nu, bli människor som kan hantera sitt känsloliv. Som mogna människor samtala, prata med varandra. Dela ljus med varandra, glädje och förlåtelse.

Sommarek
2016-04-15 12:23
#16

#12 Du av alla människor är den sista som ska klaga på att andra uppför sig kollrigt. Håll dig till att försöka hjälpa #0 istället för att komma med omotiverade personangrepp.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Choklad
2016-04-15 12:24
#17

För att bli fri måste man få prata om det som skapade den känslan som uppstod i det som gjorde oss illa, utan det kan vi inte gå vidare tyvärr.  Man kan inte bara vifta bort sådant, som om det aldrig har funnits. Sedan kan man förlåta både sig själv och andra. Men först måste man ha förstått varför man ska förlåta.

Det är också viktigt att känna att man får bekräftelse i det man har upplevt, och det man upplever pga av detta.

Men om du är medial, samtidigt som du är rädd att du har sjukdomen, så behöver du ju ändå ha hjälp.

I och med att dina "röster" har samma humör/ känslor som du har, så är det som om dessa känslor får , i din värld, bli representerade av vissa olika personer. Det är kanske så här  som du själv uppfattar dessa personer, och det har inget med andlighet att göra, enligt vad jag kan se. Eller förstå, jag är ingen kurator 🤐Det som sker, inom dig, är rädslor som kommer fram, eller andra känslor, och de är hotfulla, då behöver du som sagt, hjälp att se varifrån källan kommer och hur du ska hantera dessa rädslor. Eller vad det nu kan vara för negativa känslor.

U R us

Jane-Lyzell
2016-04-15 16:20
#18

12. Hukasonen - det är just för jag är" professionellt " medium som du kallar mig - Jag kan uttala mig om just detta. - Hellre rädda ett sjukt sinne en skälpa som många gör för de tror sig veta allt om andar och andevärlden !

Säger bestämt NEJ till att röra till det för dem som har det jobbigt mentalt ändå utan andar.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
2016-04-15 17:25
#19

Det skulle kunna vara som Choklad säger om det verkligen var något speciell som man verkligen behöver få prata med någon om…verkligen behöver dela ljusets helande tröst för att få större förståelse och kanske se det på ett annat sätt. Men det där med att rädslan skulle plötsligt börja prata av sig själv med olika röster verkar ju helt schizofrent lol. Det är nog en skrivbordsteori från någon förkrigsläkare. Jag tror mer på teorin om andar som i sin obegripliga kärlek vill regera människor på sitt speciella sätt. Därför anser jag att medier borde kunna gå in i "samtalet" och verka som moderatorer och medla i en ev konflikt eller kommunikationsstörning. Jane, du är proffs och gör som du vill göra för din verksamhet.

Jane-Lyzell
2016-04-15 18:52
#20

19 ; Du skriver ;

Därför anser jag att medier borde kunna gå in i "samtalet" och verka som moderatorer och medla i en ev konflikt eller kommunikationsstörning.

Mitt svar;

Det gör vi om Andevärlden är där - inte när det gäller schizofreni eller multipla personligheter - det är sjukdom.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
aurora borealis
2016-04-16 14:52
#21

#0: Jag förstår att vad du upplever är skrämmande, det ändrar och förstärks efter vad du beskriver dina egna känslostämningar. Jag betonar som alla andra här att du behöver söka vård och få hjälp och trygghet, och vila från rösterna.

Vet du vart du skall vända dig (förutom till medium - dessa är i n te rätt profession i ditt fall precis just nu. Sannolikheten att du stöter på "felaktig hjälp" här är stor)?

Har du någon att tala med utöver detta forum?

Jag har vänner med diagnosen schizofreni.  Du kommer inte bli inlåst mot din vilja, om du först söker dig till din husläkare och därefter får hjälp till psykiatrin. Det finns också psykakut att vända sig till. Om dina röster vill påverka dig negativt till att göra skada mot dig själv, så kan du däremot behöva någon vid din sida dygnet runt ett tag. Jag råder dig starkt (oavsett din känslighet) att söka vård och samtalshjälp så att du snart kan få må bättre.

Lycka till! <3

[Hukanson]
2016-04-16 16:12
#22

Är det inte en sanning att alla människor är andliga barn till Gud Fadern och det andliga är vår sanning och verklighet. Visst kan vår biologiska kropp ta skada eller bestämma vår verklighet till det sinnliga i besvärliga situationer men att begränsa och förringa en människa till "sjuk" är ju ondska kan man tycka. Det kan ju vara både så att man har behov av psykoterapi samtidigt som andevärlden intresserar sig för en och söker påverka . Vilket är då viktigast? Beror på. Man skulle kunna rekommendera att få stödterapi och efter ett tag söka medium för att fråga om andevärlden vill en något särskilt, har ett allvarligt budskap eller så.

aurora borealis
2016-04-16 17:44
#23

#22: Jag förstår inte vad du är ute efter. Alla människor som beskriver sig vara i akut behov av psykisk hjälp, (oavsett medialitet eller icke) måste få hjälp att söka det. Den här diskussionen om att andevärlden skulle kunna ha behov att att nå någon med negativa tankar bör inte uppmuntras här!
Jag avslutar här och uppmuntrar #0 till att söka vård. Man kan göra liknelsen med att om något hamnat i en vak är det första man bör göra att akut dra upp denne - inte börja föra samtal om hur det gick till att falla i. 
Önskar dig all värme #0.

Sommarek
2016-04-17 17:39
#24

#22 _Är det inte en sanning att alla människor är andliga barn till Gud Fadern och det andliga är vår sanning och verklighet.
_
Nej, det är just det det inte är.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

glittertind
2016-04-17 18:41
#25

Funderingar… Andevärlden? Vad är det? Där de "döda" håller till? Människorna på jorden, är, efter min erfarenhet av mobbing, trakasseringar, maktgalenskap, krig, sexmissbruk, kärlek, empati, hjälpsamhet, solidaritet mm, helt olika andligt utvecklade i en skala från 0 till 1000. När dessa dör, försvinner då de negativa egenskaperna, så att bara de positiva återstår? Eller finns det folk av alla de slag även i Andevärlden? Undrar bara hur ni proffs tänker?

Glittertind

Sommarek
2016-04-17 18:44
#26

#25 Enligt min erfarenhet är sådana egenskaper som de du beskriver inget som sitter i kroppen, så jo, det finns alla de slags även bland de som inte lever längre. 

(Gillar verkligen ditt användarnamn, förresten. Min mormors mormor kom ifrån Sogn og Fjordane.  ;) )

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

wissan
2016-04-17 21:40
#27

Man blir inte god bara för att man dör, egenskaper man bär med sig följer med in i andevärlden. Något annat vore ologiskt. 
Är man sjuk så går man till doktorn, alla delar av kroppen kan bli sjuk även hjärnan, det är inget konstigt med det. 
Ett medium skulle kunna ställa till mer än att hjälpa, de flesta medium har inte kompetens att hjälpa en psykiskt sjuk person. 
Så sök till sjukvården. Kanske parallellt med detta få healing av en seriös healer.

Allt har inte en mening om du inte ger det en……

Annons:
Choklad
2016-04-18 13:01
#28

# 19

"schizofrent lol"

?????????

Du förstod nog inte hur jag menar med dessa "röster".

I din egen tankevärld kan de få grepp om dig, eftersom de är rädslor, och då påverkar dina rädslor dig på det sätt som du alltid har uppfattat dem, det är invanda mönster. Rädslan (eller vilken känsla det nu rör sig om) kan få så stor makt att den bestämmer över individen. Tanken har stor makt.

Vi är alla "offer" för våra tankar.  Medvetet och omedvetet.

Fundera på hur du själv påverkar andra och dig själv. Det borde vi alla göra, tycker jag.

Om man är i kontakt med andevärlden och har en diagnos, kan man uppfatta andevärlden som skrämmande fast den inte är det, därför bör man först gå till dem som kan hjälpa en här på jorden.

Andevärlden är ju som vi nog alla härinne vet, så mycket mer än vad vi förstår och kan förstå från deta perspektivet där vi finns just nu.

Allting är och blir hur vi ser på saker och ting, och ur detta kommer tankeverksamheten som i sin tur kommer från invanda lärda mönster.

U R us

[Hukanson]
2016-04-18 15:42
#29

Choklad, jag antar att du menar "känslor" och mer precist negativa känslor som skräck, vrede, flykt, ilska, hat, aggression, vrede. Denna värld av negativa känslor är ju besvärliga för alla människor och tex religionerna är ju till för att transformera detta mörker till ljus, till kärlek, kommunikation, stillhet, frid, fred, frihet. Människor har drivits till vanvett av sina känslor för att de inte hade någon som kunde komma till dem i deras mörker och sprida ljus. Genom kommunikation kan vi komma tillbaks till ljuset och börja tänka förståndigt och vist på oss själva och varandra och den andliga värld som övergår våra tankar som övergår våra känslor. Den andliga världen existerar verkligen. Det får vi verkligen hoppas för annars har vi ingenting när våra organiska kroppar dör.

Jane-Lyzell
2016-04-18 22:25
#30

25 i Herrens hus finns många boningar och som många redan sagt - man blir inte helgon för man dör - man hamnar i den utvecklingsplan man hör hemma - ingen når jordeplanet som inte har kärlek tili den den vill nå - hat når inte så långt

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
2016-04-19 08:53
#31

Det är sant att Jane att alla människors sanning är den kärlek de lever av och till och för. Men jag undrar om det är så nyttigt att ha en så stor kärlek till naturen och jorden att man inte kan släppa kontakten med den….och frestas att busa med de levande…kanske inte ens förstå hur störande man kan tränga sig inpå…skulle inte ett medium vilja rekommendera ett uppstigande i ljuset? Finns det inga högre världar där Ljuset råder?

Choklad
2016-04-19 16:13
#32

jo jag kanske missuppfattar nu, men jag får intrycket av att jag inte tror på andevärlen, vilket jag gör och jag vet att man inte "får" påstå sådant, men jag vet att andevärlden finns. Jag är helt säker på det, mer n det mesta här i livet.

Fast det är väl # 0 inlägg som tråden handlar om. 🤐

U R us

Jane-Lyzell
2016-04-19 16:48
#33

29. Enligt mig släpper alla sin fysiska kropp och tillvaro och går till den plats där de hör hemma - en del hälsar på sina nära o kära , men endast om ett kärleksband finns. 

Det finns många teorier om ljuset och filmens värld har spätt på den myten och TV. Även kyrkan - som jag skrev förut i Herrens hus finns många boningar -alla klarar inte vara i det högsta ljuset - deras utveckling kanske inte är där en- men det betyder inte att de är på någon dålig plats eller skulle vara kvar på jorden. Alla utvecklas vart man en är 🙂 

Guds ljuset eller skapelsens ljus är så kraftfullt att få om ens någon själ klarar det.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

glittertind
2016-04-19 21:21
#34
Annons:
slarver
2016-04-26 12:25
#35

Jag har ingen diagnos och jag lider verkligen med de som hör och ser saker som de inte vill. Jag och mina barn ser hela tiden, vi hör viskningarna hela tiden, framförallt om natten, de vill verkligen inget gott. De kallar sig för olika saker och de ser ut som om de var hämtade från skräcksagovärden. De säger ett de ska "banna", de kallar sig för Battingar, Borer, Krakar, Kläcklingar Bastar och jättealver, någon som har hört dessa namn?

Vi kan fysisk känna den smärta som de tillfogar oss, framför allt så lider barnen. Vi gick till en seriös shamansk healer, som plockade bort diverse föremål från våra kroppar. Då jag är en skeptiker i stora mått så ville jag förvissa mig om jag hade rätt eller fel så jag ritade på ett papper och skrev ner var på kroppen som sakerna satt samt vad det var. Detta papper vek jag ihop och lade i ett förseglat kuvert. När shamanen hade plockat bort föremålen så visade jag henne min lapp och det stämde precis med vad jag hade skrivit. Jag hade fotbojor, is, knivar i mängder samt långa kablar i kroppen. Hon kunde inte förklara varför eller hur det hade hänt, hon frågade även om mitt yrke, hon hade aldrig stött på en människa som bar på så mycket skit och som inte jobbade som medium.

Alla säger att den onda sidan inte finns, alla säger att det onda speglas och förstärks av ens egen sinnesstämning, de är kanske så för vissa men inte alla.  Vi hör och ser saker som "inte" finns och vi vill hels slippa det, vi har svårt för att berätta om våra upplevelser då vi skulle betraktas som sjuka.

Alla uppmaningar om att vi ska vända oss till sjukvården undanbedes.

glittertind
2016-04-26 14:56
#36

Du har RÄTT slarver! Det onda mörka är ett faktum!  Att förneka detta ger dessa krafter ytterligare möjligheter till fritt spelrum! Och att skicka folk, som blir utsatta för detta till sjukvården är rena katastrofen.

Glittertind

Jane-Lyzell
2016-04-26 22:51
#37

35 . Slarver 

Battingar, Borer, Krakar, Kläcklingar Bastar och jättealver,

kommer ifrån sagans och filmens värld - så kanske bra titta vad det  står för , hos dig själv och dina barn.

"""Hon kunde inte förklara varför eller hur det hade hänt, hon frågade även om mitt yrke, hon hade aldrig stött på en människa som bar på så mycket skit och som inte jobbade som medium.""""

Här har du svaret - du har mycket att jobba med personligen.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2016-04-26 22:52
#38

36. Det mörka är rädslor i okundkap

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sommarek
2016-04-27 07:50
#39

#38 Jag tror det är mycket farlig att förneka att det finns mörker. Lika lite som man kan lova någon som går ensam hem på natten att det inte finns onda människor i världen, lika lite kan man säga att det inte finns ondska i den andliga världen. Ondska sitter ju inte i det fysiska.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

slarver
2016-04-27 11:59
#40

Åsikterna går brett i sär och det är jag mycket väl medveten om, det jag undrar är om det finns andra som har upplevt samma saker och vet vad det är. Det är inte jag som har gett dem namnen, det är de själva som kallar sig så. Jag kan inte heller säga att jag är vansinnigt rädd numera, det har aktivt pågått i ca 12 års tid men det har blivit mycket intensivare det senaste 7 åren, ett par gånger har jag dock satt hjärtat i halsgropen, däremot så skulle jag gärna vilja veta vad det är och varför, samt hur man får ett stopp på det.

Självklart ska man söka sjukvård om man anser sig ha ett behov av det. Men tänk om det faktiskt är så att man hör röster och man inte kan klassificeras med en diagnos, vad är det då? Vissa kanske anser att man har livlig fantasi och så kan det förvisso vara, men tänk om det finns de som är mottagliga, hur gör man då?

När det gäller min personlighet så är jag lugn och trygg och står stadigt på benen. alla människor har kanske saker som de borde jobba med och det har jag säkert med. Det hon, shamanen menade var att det oftast är professionella medium som råkar ut för detta och inte "vanligt" folk. Jag är inget medium men många märkliga saker händer hemma hos oss, min son däremot både ser, hör och känner, han vet saker innan det har hänt, han kan säga namn på personer och göra personbeskrivningar på de som inte längre finns bland oss och som han heller aldrig har träffat i livet.

Ibland så säger han saker som man inte vill höra, ex så berättade han redan när han var 4 år gammal att hans morfar inte skulle bli lika gammal som mormor var vid tillfället. Hon är ett par år äldre än sin man. Oj då, varför säger du så? Jag bara vet mamma, jag bara vet. Han blir sjuk, sedan så dör han. Min pappa fick cancer och avled ett par år senare, dvs det antalet år som skulle leda fram till att han inte skulle bli lika gammal som min mor var vid det tillfället som min son sa det. Min far har sedan kommit och hälsat på min son, han frågade hur det gick i skolan och så. Han sa att han nu var lycklig och att han inte längre led och att vi inte skulle vara ledsna. Jag kan dock inte se eller höra min far.

Sedan är det andra som dör mamma, det blir jobbigt, din farmor, sedan din mormor, ganska logiskt eftersom de är gamla, min farmor har gått bort men min mormor är i livet ännu, sedan dör din bror, han dör nog när hans son är 7 eller 8 år gammal. Stackars ------, som får växa upp utan sin pappa, fast det kommer att gå bra för----- Han kommer att bli en doktor. Därefter blir min son ledsen för att han får till sig information som han inte vill ha och som han har svårt att hantera, återstår bara att se om även det faller in.

Det tråkiga är att min son nästa uteslutande bara ser negativa saker, såsom dödsfall och sjukdom eller var människor har ont. Men han kan säga när det kommer bäbisar och vad det blir för kön, han har berättat för mig vad lillasyster kommer att jobba som i framtiden men det behåller jag för mig själv.

glittertind
2016-04-27 12:47
#41
Annons:
[Hukanson]
2016-04-27 12:50
#42

Underbart att få illusionen om att det är ett yrke att vara medial borttagen genom berättelser som det här #40…det är ju en möjlighet för de flesta att kunna utveckla sina tele-förmågor. Alla i hela världen utvecklas och höjer sin medvetenhetsnivå, vi får alla större, djupare och bredare tankeförmågor även om vi inte alla använder det. Det innebär att vi någonstans i vårt inre redan är uppstigna i de sk fjärde och femte dimensionerna och har tillgång till medväsen som vi inte kan se men samverka med. Möjligtvis på gott och ont. Om man upplever samverkan på ont borde det betyda att man själv skulle kunna arbeta med att kontakta de goda tex genom mantras, böner och sånger. Det finns ju organisationer som hjälper människor att vända sig till Ljuset och förbättra Livskvaliteten.

Sommarek
2016-04-27 12:59
#43

#41 Alla "diagnoser" behöver inte vara av ondo; om du till exempel går KBT och har en hyfsat vettig psykiater kan du faktiskt lära dig att till exempel ändra dåliga tankemönster, och att lyssna mer på din egen inre röst än på andra. Det behöver inte betyda att du är galen eller att något är fel på dig, utan bara att du behöver en "krycka" att kunna stödja dig emot då och då.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

glittertind
2016-04-27 13:04
#44
Jane-Lyzell
2016-04-27 13:10
#45

40 - då har ni ju ett medium i familjen i din son - Och jag skulle säga så här- då är det inte konstigt ni har aktivitet - hur gammal är sonen idag ? 

Däremot så brukar det missuppfattas mycket vad aktiviteten är - även om jag säger det inte finns ondska - så finns det olika nivåer i andevärlden - du säger din son ser det negativa och där kan ni ha svaret……. på det som sker

Säg till din son att inte ge fokus till just det negativa - han kan tillomed be sina andliga vänner att inte få sådan information - det är inte kul jag vet 😕 det jobbigaste som medium är att man alltid vet - som jag brukar säga - men man kan lindra fokuset och inte fastna i det sk dåliga informationen som blir jobbig bära

Sonen skulle behöva träning en mentor som kan hjälpa, beroende på ålder.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

slarver
2016-04-27 14:48
#46

Då undrar jag vad det innebär med att vara uppstigna i de fjärde eller femte dimensionerna? De säger att jag/vi/ de är på plan 5 men de talar så kryptiskt så jag förstår inte riktigt heller. De säger också något om "där bak", de pratar om de högre och de lägre och att de är "gömda där bak". De säger att de ska "banna" då de har hört att om man bannar mamman så försvinner deras lidande. De säger att om man bannar så blir man hög, lärd och mäktig samt att deras lidande kommer att försvinna. De kräver att mamman ska ta bort deras lidande och de tänker banna tills att de får sin vilja igenom. Vissa ber att få bli "släckta". De säger att mamman är nyckeln, dvs jag.

Orden som återkommer är: Banna mamman, alla bannar där bak, alla gömda bannar, lösningen finns där bak, lösningen finns i att banna mamman, alla lever gömda bak. De säger att de hör bland de gömda att "banna mamman fel" och att de uppfattar det som om de inte bannar på rätt sätt

Jag förstår att de är arga och frustrerade, de är arga för att lösningen inte kommer, att de inte blir höga, lärda och mäktiga, de har ju bannat. Lösningen finns i att banna mamman säger de. Jag förstår inte vad de menar och jag får inga svar heller. De säger att det är någon annan mörk mäktig som ber att de ska banna och när de har gjort det så ska deras lidande släppa. De säger att det är låst upp och att mamman har nyckeln. De säger att "alla luckorna nu är öppna".

Min son har precis fyll 13 år och jag ger honom allt stöd som jag kan, men jag är tämligen okunnig i denna värld som är öppen för min son, även min flicka är utsatt och hon är bara 7 år.

Jane-Lyzell
2016-04-27 19:14
#47

46 - är det du eller din son som hör detta ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Hukanson]
2016-04-27 20:27
#48

Wow…Slarver du har det inte lätt….om du talar sanning och om barnen också hör och upplever detta….att leva med andar som vill bo som familjemedlemmar…och andra "större" andar som finns i närheten… Man undrar ju om det är miljön som är speciell? Bor du i ett spökhus eller nära en spökskog? Har du några andliga intressen som spelar roll? Detta med att banna sig stor och mäktig…det gjorde vi ofta förr…speciellt i asien kanske…det är nog svårt för andar som tror på syndens väg av kiv och strid dvs bannor och aga….att vända om till frid, kärlek och fredlig frihet. Banna och aga stjärten….det gjordes mycket förr…kan vara ett minne för platsbunden ande…eller andar…låg det ett hem där i närheten förut? Det kan vara så att problemet inte alls ligger hos eran familj utan just hos de andar som lever i mörker i er närhet. Man önskar att det fanns någon person, ett duktigt medium, som kunde hjälpa till. Ifall att det är på det viset. Men ni kanske är helt schizofrena allihop?

Annons:
glittertind
2016-04-29 11:41
#49

Att bedöma andra människors upplevelser är mycket vanskligt. Det är mycket som vi inte förstår, särskilt när det gäller saker man inte har egen erfarenhet av.  Att ge en annan människa en sjukdomsstämpel av den karaktären som nämns här kan sätta spår, som man inte önskade. Särskilt om man inte känner människans hela situation, vet hennes karma  och hennes utvecklingsnivå.

Vi har alla mycket att jobba med och mycket att lära, annars hade vi inte varit här på jorden.  Vi är alla på väg, som gnistor från den gudomliga elden… på väg genom evigheten, för att växa som andliga varelser genom erfarenheter som vi får med oss tillbaka till det stora Varat…

Genom hela mänsklighetens historia har vi sökt "sanningen." Den finns i många varianter, där alla håller på sitt mönster och förkastar andras, med övertygelse. Men vi går olika vägar. Det måste vi med ödmjukhet hålla i tankarna.

Vissa kan då ha erfarenheter av mörka väsen, som är svåra att förklara i ett samhälle, som vårt. Erfarenheter av sådant slag att det inte kan bortförklaras som något som kommer från det egna sinnet. Kanske lukter, vibrationer, saker som flyttar sig… skuggor.  Andra personer kanske också  känner och upplever och ser samma som personen i fråga, vilket ytterligare stärker tanken på att det är så…

För mig, som sett sådant här från flera håll,  i många sammanhang, är den säkerhet som råder inom New Age,  på att mörka väsen inte finns, skrämmande. 

Och jag anser att denna övertygelse är mycket farlig.

Glittertind

Jane-Lyzell
2016-04-29 12:56
#50

Slarver kanske dags du - skapar en egen tråd - nu kapas Reprilis tråd

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[caribbean]
2016-04-30 07:26
#51

# 0 Jag instämmer helt med Jane,sök hjälp för så illa ska du inte behöva gå runt och må.

Det mediala finns hos dig och för att kunna leva ett andlig harmoniskt liv behöver du först ta hand om dig och dina egna inre "demoner" ett ord jag ogillar för något sånt finns inte men vi människor kan gå sönder på olika vis,psykiskt,fysiskt oavsett vad så finns hjälp att få.

En gång i tiden var jag inne på att det onda mörka finns, jag drabbades för många år sedan av en fysisk åkomma som i sin tur skapade obalans i hela min fysiska kropp så även psykiskt eftersom jag blev så ofattbart slut av den fysiska sjukdom som jag bar på och här var jag så inne på att det handlade om onda väsen. Jag var så pass inne på den biten att jag istället för att ta emot läkares hjälp enbart sökte andliga vägar och hjälp som istället berövade mig min egen hälsa som ledde mig in i ett fördärv där jag blev oerhört destruktiv både mot mig själv och mot andra.

Jag ser och hör andarna men ingen ande har någonsin sagt nåt elakt eller dumt tvärtom, dom är renaste ljus men vi kan misstolka dom när dom berättar för oss om sina liv och hur dom hade det på jorden. En ande som mådde dåligt visar oss dom känslorna likväl som en ande som hade ett bra liv visar sitt och här måste man som medium vara medveten om hur dom kommunicerar med oss. Nånstans i tråden stod det att det onda även kommer in på andra sidan och så är det ju verkligen inte men människan har i alla tider haft förmågan att föra över det jordiska på andevärlden och så tillför man en perfekt värld nåt den inte alls står för eller innebär. Vi måste skilja på vad som är jordiskt och vad som är andligt och det enda onda det finner vi här i vår egen fysiska värld och inte på andra sidan.

Att söka hjälp och ta hand om sig och sin hälsa innebär inte att andevärlden försvinner tvärtom så stöttar dom oss i varje steg vi tar och hör man röster som du skriver om TS där Terry Evans kommer in så är det ditt eget inre och ingen ande eller Terry för allvarligt varför skulle Terry förmedla sånt till dig ?

Det är så oerhört viktigt att ta hand om sig och det stora beviset och insikten kom i takt med att min guide tröttnade på att se mig så sjuk för att ett inre organ slagits ut som tog både min fysiska och även den psykiska hälsan så han tog mig i örat med orden att nu räcker det du ska ha hjälp och jag hade inget val för när han satt sig för då sker det och jag var den som vägrade allt vad vården heter.

Nu i efterhand ser jag hur sjuk jag var och idag är jag helt frisk vilket också blev beviset för hur skör jag var som lyssnade på andra andliga människor som ville få min fysiska sjukdom till onda andar och demoner :-(. Jag var så inne i det där under många år så pass att jag helt i onödan blev lidande när hjälpen fanns att tillgå för att bli frisk.

I takt med att jag fick bli frisk insåg jag också hur mycket mina egna destruktiva tankar spelade mig stora spratt om att mörker och elände skulle finnas andligt när det var så pass enkelt att gå till Doktorn och ta emot hjälp och vad hände jag fick åter min hälsa och jag fick tillbaka mitt glada jag,jag fick tillbaka mig själv helt enkelt och jag kan omöjligt förstå mig idag hur jag kunde gå in i det här med onda andar för allt det rör sig om är ens egna inre tankar,rädslor  och känslor. 

Vi måste vara rätt vis mot oss själva och våga ta emot, jag är ett praktexempel på hur illa det kan gå om man lyssnar till alla som predikar det onda vilket jag tragiskt nog själv också gjorde och idag skäms jag rejält för fy så fel jag hade och inte nog med det så under min sjukdomstid som varade i minst 25 år berövade jag mig så mycket gott som både livet och andevärlden har att erbjuda.Jag kunde vara grinig med andra människor och vräka ur mig dumheter nåt som inte alls är min egen natur men det var sjukdomen som dragit ner mig så pass och här var jag totalt blind och insåg inte att jag behövde få hjälp, professionell hjälp och inte nån som skulle driva ut en massa ont larv och fantasier  för mitt onda kom ur det fysiska organ som slagits ut och efter en enkel behandling så blev jag mig själv igen.

Hade det nu verkligen rört sig om "onda väsen" så hade naturligtvis dom funnits kvar och inte försvunnit med någon behandling och jag fick en sån enorm erfarenhet av hur lätt man påverkas om man inte mår bra oavsett det är psykiskt eller fysiskt av andra andliga speciellt när det rör sig om allt ont och mörker så skapar vi själva det helt i våra sinnen och det har blivit läskigt populärt att snacka om mörka andliga världar men se inom sig själv för där finner vi alla svaren.

Jag har mångårig erfarenhet inom det andliga och mediala och jag ser hur många som mår fruktansvärt dåligt och hur man söker svar på helt fel vägar och jag måste hålla med Jane här att ta hand om sin personliga utveckling innan man går för djupt ner i andligheten för mår man inte bra kan den istället bli ens fördärv där man själv och andra skapar en massa skräp som inte ens finns och så hamnar man i ett ekorrhjul,en spiral som blir mer och mer destruktiv medan andlighet är det som bygger upp och för att nå den stabiliteten och balansen måste man vara rättvis mot sig själv och ta emot hjälp när man behöver för allt handlar om att få inre harmoni och balans.

Jag är oerhört tacksam och glad idag för att min guide fick nog,han kunde inte längre se hur jag behandlade mig själv att genom ideologiskt flum kasta bort den rena enkla andlighet som andra sidan står för. Många uppmuntrade mig genom årens lopp med ord som att vilken andlig kunskap jag hade och idag kallar jag det för flumskap för det var inte ett sunt tänk tvärtom så drog det bara ner mig mer och mer men det fick en totalvändning den dagen jag faktiskt tog emot hjälp så mitt råd är att du tar emot den TS, du har allt att vinna och ingenting att förlora för andligheten den finns där djupt i din egen ande och andevärlden stöttar oss i varenda litet steg vi tar.

Nu har jag ingen erfarenhet av det du skriver om TS så som schizofreni eller sånt eftersom mitt mående kom ur ett inre organ som var så pass  sjukt att endast 13% hade en liten funktion kvar men att få hjälp oavsett vilken form av sjukdom är en befrielse för oss alla för först då kan vi börja leva våra liv,få bort rädslor och sånt som ställer sig i vägen för att kunna leva våra liv fullt ut.

Vi har inget att förlora tvärtom en enorm vinst i form av välmående. Jag valde ljuset och jag hoppas andra också väljer ljuset för där finner vi glädje,kärlek och evig harmoni  <3 

Önskar dig all lycka till TS och hoppas du finner din egen inre hälsa och harmoni !

Choklad
2016-04-30 10:32
#52

# 51

👍

U R us

Jane-Lyzell
2016-04-30 13:12
#53

51. caribbean

Tack för ett bra inlägg och beskriver så väl hur andras negativitet och rädslor om ondska påverkar andra - bättre påverka om ljuset 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

glittertind
2016-04-30 15:42
#54

Låt mig säga så här… De mörka finns i källaren, och går man ner där, genom depression, sjukdom, oro, skräck, ångest, osv. alltså har låga och svaga energier och vibrationer, så kan man få mörker som hänger vid och drar ner ytterligare. 

Höjer man sig då på något vis, genom positiva energier, i form av healing, eller lyckopiller av skilda slag, som gör en gladare och mer harmonisk kemiskt, eller samtalsterapi, eller att något händer i ens liv, som får en att bli glad och fokusera på annat än oron, man har. Man kanske träffar någon… eller får en hobby att fokusera på…. så nås man inte längre av detta låga.  Glad musik och roliga filmer och böcker är heller inte att förakta.

Och om man samtidigt blir medicinskt behandlad och fysiskt frisk … Då stärks eterkroppen, vibrationerna höjs och ger motståndskraft på alla sätt. Hela kroppen vitaliseras, och auran blir bredare och starkare.

Så rådet är: Gå inte ner i källaren! Det finns de som aldrig har varit där. Var glada för det! De som har den erfarenheten, vet hur viktigt det är att fokusera på det ljusa i alla lägen. Det man fokuserar på, fyller man sig med. I bland kan man stå mitt i solen, men med ryggen mot ljuset, och med blicken riktad mot sin egen skugga och undra varför allt är mörkt. Då gäller det att se upp och vända tankarna.

Men det är lätt att säga: "Bli inte sjuk och ledsen!" Livet är fult av händelser, som vi ska hantera. Mobbing, dödsfall, sjukdom, misslyckanden, utsatthet för brott och stöld, olyckor med skador och värk, som för med sig handikapp för livet. Vissa har mer av detta än andra.  Därför får vi inte döma andra och tro vi vet. Jobba med dig själv! Var glad! Därför… Det allra bästa sättet att jobba med sig själv är att sluta tänka på sig själv och rikta sitt intresse och sin kärlek och hjälpsamhet utåt. mot andra. Då höjs vibrationerna och man utvecklas andligt.

Glittertind

Choklad
2016-04-30 18:39
#55

Man behöver lära sig förstå det som gömmer sig i "källaren". Allt finns inom en, och det går inte att gömma sig från det,, det kommer att påverka hela ens liv hur man än gör.

Man behöver se det "mörka" och förstå det, för att kunna komma fram i ljuset.

Men det finns sjukdomar, där man behöver ta medicin. Och där det inte räcker med samtal. Och det kan bara en läkare reda ut, inte "vanliga" personer, och inga medium.

U R us

Annons:
glittertind
2016-04-30 18:48
#56

Ett mycket bra sätt för dessa krafter att få härja fritt, är att

 att folk blir övertygade om att de inte finns.

Glittertind

[caribbean]
2016-05-01 08:00
#57

Instämmer helt i Choklads ord för vi behöver göra oss av med det onda vi bär på både sjukdom och sånt som tär på vår ande.

Att bära ett sunt förnuft vad gäller mediciner för ingen av oss vill knapra piller i onödan men ibland har vi inga val och tyvärr finns dom som får leva med mediciner under hela sitt liv just för att kunna fungera i sin vardag.

Jag äter ingen medicin idag men får gå och ta prover ofta för det där kan vända snabbt och så länge jag kan vara utan så är jag så klart glad men när måste jag ta så gör jag .

Kommer att tänka på en fd kollega som såg och hörde en massa sjukt.Han hade djupa sår i sin ande,svåra sår där han var tvungen att medicinera men efter en tid tog dom bort medicinen och han kunde fungera igen så mediciner måste inte alltid vara bestående i våra liv men dom kan vara en draghjälp för att vi ska få våran hälsa tillbaka igen.

Glitterlind du skriver :Ett mycket bra sätt för dessa krafter att få härja fritt, är att 

 att folk blir övertygade om att de inte finns. /

Exakt dom orden använde jag mig av förr och jag kan säga att idag stor skäms jag för hur jag förde ut det där onda,jag skäms riktigt ordentligt kan jag lova för det där är enbart en ful taktik för att få in människor i rädsla och få andra in i tron att förnekar du ja då är du en riktig måltavla.

Det enda som sker är vår egen psykologi inga onda väsen alls men vårt psyke är så funtat att det vi matas med ofta och länge det tar vi in men vänder vi på det hela och lägger fokus på ljuset så får vi in det istället och mår så enormt mycket bättre.Att ondska finns i vår värld kan ingen av oss förneka och självklart påverkas vi av allt som händer omkring oss med krig och terrorism.Vi vore onaturliga om vi inte kände av vad som sker men när vi för över det på andra sidan då kliver vi för långt för det här är mänskliga beteenden inte andliga och jag har själv vart där så jag vet vad det är jag talar om och just därför är det idag så viktigt för mig att få dela med mig av egen erfarenhet i hopp om att andra ska upptäcka hur mycket båg som förekommer inom det här.

Det är inte alltid medvetet bedrägeri tvärtom man har blivit lärd,man tror själv att så här är det men man bedrar sig själv och andra så mycket och jag tycker du tar en bra liknelse där med att gå ner i sin källare för det behöver vi alla göra mer eller mindre under livets gång för att påbörja en storstädning som kan ge och styrka och glädje för fastna där nere mår ingen bra av tvärtom då stannar vi kvar i en destruktiv miljö.

Andlig uppstigning,dimensions höjningar,vibrationer  med mera är åter en destruktiv spiral(nåt som jag skamset också predikade om förr) och det här handlar åter igen om människans stora jordiska strävan efter att höja sig till skyarna för vi är lärda från barndomen att sträva efter att bli nåt i våra liv och det klev in i andligheten också.

Andra sidan bryr sig inte om nån hierarki men vi jordiska gör och vi glömmer bort att vi alla redan är ande så vi är egentligen fullt "utbildade" eftersom vi redan är en ande allihop men vi får olika erfarenheter i livet som förhoppningsvis stärker oss men vi måste då våga ta emot hjälp ibland hur mycket det än tar emot många gånger för det är då vi expanderar,det är då vår ande får leva fullt ut,det är då vi får en form av vibration när vi kan må bra och utföra det vi kommit hit för men att vi skulle gå igenom en massa dimensions stadier,höjas gör att det lätt kan stiga en del människor åt huvudet så dom förlorar sitt sunda tänk.Jag har sett det många gånger genom årens lopp,självfallet inte alla men nog stiger det en del så pass åt huvudet att dom förlorar kontakten med verkligheten och in kommer en massa läror om onda makter och annat som inte bär någon som helst verklighetsförankring.Ett tragiskt resultat av det här blir att människor går in i en flummig värld där dom under många år kan sväva på moln men vad händer när dom landar igen? då kan fallet bli riktig hårt för man trodde man gjort sig av med alla "spöken" som fanns i sin mörka källare.

A och O är att på riktigt ta hand om sig själv,sin hälsa och sitt inre och här kan vi alltid be andra sidan om styrka för dom stöttar oss i allt vi är med om under vårat jordeliv men dom gör inte allt åt oss för vi ska lära oss själva av både med och motgång men ibland rycker dom in så som min guide gjorde den dagen jag skulle till lasarettet för behandling.Hade det inte vart för honom så hade jag inte kommit längre än till sjukhuset men sedan vänt om och gått hem för den attityden hade jag,det var onda väsen och inget annat men han kopplade bort mitt tänk så jag bara gjorde och än idag är jag helt förvånad över hur han lyckades för utan hans insats hade jag aldrig genomgått det där för den snedvridna synen hade jag på allt vad vård och mediciner heter och jag är honom evigt tacksam för utan hans insats hade jag förmodligen inte suttit här och skrivit idag  för så illa däran var jag.

Att ta hand om sig är absolut inget fel tvärtom det är ingen som tackar oss för att vi går runt och lider i onödan bara för vi har fått för oss att vården är en konspiratorisk institution med en massa mörka demoner som enbart är ute efter våran själ och har vi den inställningen så mår vi ju uppenbart inte bra och vi kommer inte ifrån att ibland behöver vi faktiskt vårdens hjälp. Varför straffa sig själv så när vi  kan få må bra och många av oss kan få hälsan tillbaka.

Ta hand om både kroppen och anden <3

glittertind
2016-05-01 09:45
#58

Mina vänner… Det är svårt att diskutera sådant här via skrivna ord, då så mycket misstolkas på olika sätt. Och försöker man förtydliga, så är det lätt att trassla till begreppen ytterligare, eftersom vi tydligen inte har samma bakgrund och samma laddning och nyans i orden. Man ser ingen mimik, känner inga vibrationer från varandra… Kroppsspråk.. osv.  så jag tänker sluta med att försöka dela med mig av mina erfarenheter. Det är meningslöst.

Jag har en hund, som är medial. Han blir galen, när han ser något han inte förstår. Han tittar stint på det mörka, och skäller… Ibland blir han rädd. … Och ibland går han fram till någon osynlig och viftar på svansen… Men han är väl också sinnessjuk.

Så det är inte en regel, som de flesta här tycks tro, att det mörka finns i ens eget inre sinne.  Det finns många historier från förr om olika episoder från bondevärlden och från dem som vaktade milorna… Och min far har berättat om olika konstiga personer från förr i tiden, som kunde lite av varje av magi och trolldom.

Nu lämnar jag denna sidan. Det tjänar ingenting till att dela med sig.  Att kasta pärlor för svin är inget jag vill ägna mig åt.

Glittertind

Jane-Lyzell
2016-05-01 11:56
#59

57 - så sant - många vandrar i allt för höga hästar i sin sanning🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2016-05-01 11:57
#60

58. så synd om du aviker - olikheter är bra - det är i dessa diskussioner vi lär- hoppas du stannar kvar 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[caribbean]
2016-05-01 12:25
#61

Glitterlind visst är det svårt att via en skärm förmedla hur man tänker och menar just för så mycket faller bort.Jag hoppas innerligt inte du tog illa vid dig av mina inlägg för det är absolut inte min avsikt ☺️Däremot är vi öppna så känner vi in varandras sinnesstämning vilket är ett underbart verktyg att ha.

Det här med sinnessjuk är det inte nån som sagt och det kan jag tycka är ett lite hårt ord som används många gånger i syftet att trycka ner en sjuk människa.Jag kan aldrig tro det är nåt fel på din hund tvärtom djuren känner in det här och så gör även mina djur.En liten dam när hon kom ryggade alltid tillbaka som om hon vore rädd,som om nån skrämde henne så djur är som oss dom tolkar inte alltid andra sidan rätt för dom har också sin fysiska kropp som sätter sina gränser precis som för oss.

Väl jag tog upp det där med min guide så bad jag honom att hålla tillbaka lite så även släktingar och vänner som var nyfiken på min nya fyrbenta lilla fröken och direkt efter det så ryggade hon aldrig mer tillbaka tvärtom en lugn trygg framåt liten dam.

Vad gäller trolldom,magi med mera så ägnade jag närmare 30 år åt det så där finns erfarenhet men också insikten i hur vi lurar oss själva och vilken enorm suggestion som finns med i bilden.Förr i tiden var människor betydligt mer vidskepliga och förr som nu tolkar man anden fel just för mycket handlar om rädsla.En ande med temperament där får man ta sig tiden och reda ut varför har man temperament,var det så under andens liv eller vill den förmedla något annat genom att visa oss det.

Man får helt enkelt tråckla och verkligen ta tid på sig för precis som med oss fysiska kan vi missuppfatta och tolka in saker alldeles fel.

Hoppas innerligt att du inte lämnar och synd du känner du kastar pärlor till svinen för min enda avsikt är att dela med mig i all välmening  av min egen erfarenhet där jag själv fick uppleva hur lurad jag faktiskt blev under många år med sjukdom som drev mig in i en destruktiv spiral jag inte kunde bryta inte innan jag hade fått min behandling.

Hade min guide inte satt stopp för mitt destruktiva synsätt som sjukdomen medförde efter som hela min kropp in i minsta organ drabbades av ett organ som nästan helt hade lagt av  så skulle det enbart ha lett till min fysiska död men han fick helt enkelt nog för jag var inte färdig med jordelivet och har en hel del att uträtta innan jag får flytta hem.Hade det vart några sk onda väsen så hade dom funnits kvar men jag är både pigg,glad,positiv och känner enbart värme och ljus med andra sidan för allt mörker det försvann bums med att jag fick bli frisk.

Kikade på din blogg nyss Glitterlind och du vilka tjusiga smycken du gör,kanonfina 👍

glittertind
2016-05-01 15:35
#62

Mina pärlor är kunskaper från Yogananda, Karmapa, White Eagle, Ronald Beesley,  Lao Tse, Sananda… (Jesus) samlade under en livstid…

Bara det… Men jag vill inte diskutera… jag står för det jag säger inför mig själv och er.  Och man kan inte argumentera för eller emot sådant här, när forskning och vetenskap inte kommit längre.  Och jag blir så ledsen, när jag ser att folk inte förstår vad jag menar då jag inser att det är svårt att förklara, när vi har olika bakgrund..  Man kan bara tro och tycka efter egna erfarenheter.

Tack för komplimangen om mina smycken!

Glittertind

Annons:
[Hukanson]
2016-05-01 18:00
#63

Vi lever i ett kristet europeiskt land och vår undermedvetna förståelse är grundad på en teologi om vad som är gott och ont så när vi säger att något är ont pratar vi inte bara om vad vi upplever är otillräckligt gott utan också om vad vi förstår vara ont i den bemärkelsen att den inte är god. Självklart är allt i den kristna läran gott för de kristna och det som då skulle vara ont är det som strider mot den kristna läran. Finns det religioner/andliga traditioner som strider mot den kristna tron? Om det gör det så skulle det kunna finnas andar i andevärlden som skulle kunna ställa till förtret för oss bara därför att de inte gillar den kristna läran och livsstilen/samhället. De andar som väljer att stanna kvar på jordplanet skulle kunna göra det inte bara för att gynna sitt eget utan dessutom ställa till häcklande för andra. Låter det intressant?

Jane-Lyzell
2016-05-01 22:48
#64

[caribbean] - har lämnat diskutionen

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sommarek
2016-05-02 07:49
#65

#63 Vi lever i ett kristnat land. Det är skillnad.

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

aurora borealis
2016-05-02 09:14
#66

Men hur går det för #0, är du kvar?

Jane-Lyzell
2016-05-02 12:35
#67

66. Ja det undrar jag med ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Annons:
Denna kommentar har tagits bort.
Inlägget är låst för nya kommentarer
Upp till toppen
Annons: