Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2822 ggr
Jane-Lyzell
2016-03-10 19:14

Tallkottkörteln - 3-e Ögat

http://heartwisdom.webnode.se/products/tallkottkorteln-det-tredje-ogat-nyckeln-till-det-hogsta-medvetandet/

Tallkottkörteln (”det tredje ögat”) – nyckeln till det högsta medvetandet?

Tallkottkörteln (”det tredje ögat”) – nyckeln till det högsta medvetandet?

Vissa andliga traditioner uppfattar tallkottkörteln i hjärnan som ett av de sju chakrana (info) och många forntida kulturer gav den stor betydelse. Kineserna t ex, har gett den namn som ”Det himmelska ögat” och ”Niwan palatset” och inom hinduismen säger man ”Brahmas fönster”. Den kallas ofta för ”det inre ögat”, ”det allseende ögat” eller ”det tredje ögat”. Descartes ansåg att den var ”själens säte”. Tallkottkörteln är inte större än ett russin och likt våra vanliga ögon kan den uppfatta det yttre ljuset. Dess struktur liknar det vanliga ögat, fast mer primitivt. Den producerar hormonet melatonin, en kraftfull antioxidant, som bl a bidrar till regleringen av kroppens dygnsrytm. På grund av Tallkottkörtelns speciella struktur har forskarna kommit fram till att den en gång måste ha haft funktioner som idag slumrar - ett "förtvinat tredje öga". Den allmänt rådande uppfattningen är att det handlar om latenta förmågor från en tidigare period i mänsklighetens utveckling. Även om vetenskapen över lag har svårt för att förstå det, så funderar vissa forskare på om tallkottkörteln är mer än bara ett tillbakabildat öga. (info 1 och 2

Läs mer: http://heartwisdom.webnode.se/products/tallkottkorteln-det-tredje-ogat-nyckeln-till-det-hogsta-medvetandet/

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
Jane-Lyzell
2016-04-12 22:33
#1

🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Erus
2016-09-23 22:18
#2

Finns det någon här som lyckats öppna detta chakra? Hur var upplevelsen isf? Jag var inne på out of body experience för ett tag sedan (tror det var i det okända dom hade en kille som exprimenterade med det, och det var det som väckte mitt intresse) Då låg man ner och försökte få kroppen att somna in för att sedan fokusera på pannchakrat, och till slut kom man till ett stadie då allt vibrerade, och man sögs nästan ut från chakrat. Dock kom jag aldrig längre än så, då jag alltis blev för upprymd och tappade fokus. I vilket fall så fick jag en spontan upplevelse när jag låg och skulle somna in en kväll. Helt plötsligt så var rummet upplyst och jag låg kvar i sängen, det kändes precis som när man är vaken, fast jag visste ändå att jag inte var det. Jag försökte sätta mig upp i sängen, men hela kroppen var som när ett ben har somnat. Till slut lyckades jag i alla fall, fast då började jag bli rädd, och fick en väldigt obehaglig stark känsla av att någon var bakom dörre till sovrummet, något väldigt negativt. Då sögs jag i alla fall tillbaka till min sovande kropp, och jag var klarvaken, i ett kålsvart rum. Efter det fick jag ett par gånger till när jag höll på att somna samma vibrerande känsla av att hålla på och sugas ut genom pannchakrat, men då jag blev rädd vid varje tillfälle så tillät jag mig själv inte att få fler oobe. Nu har jag inte haft denna känsla av att sugas ut på flera åe, fast har heller inte försökt. Så, om man mediterar och lyckas öppna sitt pannchakra, vad är då erfarenheten? Åker man ur sin kropp? Eller får man djup insikt? Eller vad händer? :)

Erus
2016-09-23 22:24
#3

Jane jag skulle läst artikeln du länkade innan jag postade. Väldigt bra och intressant! Skulle dock vara kul å höra om någon upplevt att ha väckt den. Eller om någon lyckats med oobe genom att fokusera på den…?

Jane-Lyzell
2016-09-24 01:01
#4

Intressant är just nu i Stockholm och endast telefonen med - ska svara efter helgen 😀

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Jane-Lyzell
2016-09-27 12:17
#5

2. tack för din intressanta fråga i ämnet  - ja vad händer  när man öppnar tredje ögat? 

Ja man får en högre insikt om livet och universum - man blir ett med alltet och får en euforisk känsla som är obeskrivbar (just i uppöppnandets stund meditativt) 

Din clairvoyance klarseende öppnas och du ser in i andra världar(kan inte beskriva det bättre) och det ökar din sensetivitet . andlighet och medialitet i din vardag.

Jag har sett fantastiska färger och växter som ej finns på vår jord - ja det är fantastiskt .  och jag är i världarna andligen.

Men det ska ske spontant och med din andliga ledares överseende 

Man ska inte frammana det själv så som du beskriver obe , man måste vara mogen för det - annars hoppar rädslorna igenom och skapar otrevliga monster.  tycker inte man ska lära ut tekniker om det i TV.

Det du beskriver är det som kallas för sömnparalyz - då är kroppen som förlamad men sinnet är klarvaket  - det finns trådar här inne om ämnet som du kan läsa mer.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Erus
2016-09-27 15:36
#6

Men genom att öpnna det spontant, hur sker det då? Är det genom meditation då andningen uppmärksammas (om man inte ska fokusera på själva chakrat), eller vad är det för meditation som utövas? Sedan att öppna det spontant kan väl inte garantera att det blir en bra upplevelse? Gopi Krishna fick ju en spontan kundalini resning, och hans erfarenhet efter det (inte själv kundalini resningen) har han beskrivit som hemsk. Andlige ledares överseende, vad menar du med det?

Annons:
Jane-Lyzell
2016-09-27 17:28
#7

6 med spontant menar jag inte själv strävande som den tekniken du använde genom tv för obe - eller på svenska uku . När det sker spontant är det moget och meningen och övervakat av sin andliga ledare - det är det jag menar .

Kundaliniresning är för många mycket skrämmande och inget man ska sträva efter om man har ett svagt psyke - då är det bättre låta bli

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Choklad
2016-10-04 19:22
#8

Men då har jag varit med om det några gånger, 👍helt spontant och med någon av mina andliga guider. 

Vad skönt att höra att man inte ska locka fram en uku, men jag har varit med om att min kropp har legat kvar i sängen och jag har varit på promenad i rummet, utan att jag själv förstått vad som hänt, förstod inte förrän efteråt. Jag trodde att jag drömde, men jag kände det kalla golvet mot mina bara fötter.Och då fanns det ingen med mig vad jag kände iallfall.

U R us

Jane-Lyzell
2016-10-04 20:34
#9

8. inte alltid man ser dem ;)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: