Annons:
Etikettvägledning
Läst 2028 ggr
[Silverräv69]
2/29/16, 4:13 PM

Skadliga andar

Min mor har lyckats sätta ett frö av rädsla i mitt sinne igen och jag vill vända mig till er mer kunniga för råd.

Det är så att jag har en farfar vars mänskliga jag styrs av mörkt hat, agg och rädsla. De har styrt honom hela hans liv och förgiftat hela hans existens och familjeliv.
Min fars självmord fick honom att bli fullkomligt vansinnig och galen av sorg och han började förfölja oss (mamma o mig) med bla. mordhot och hot om kidnappning. Han har även trakasserat mina morföräldrar o övriga släkt över telefon, även stalkat dem och oss när vi är på besök..det är verkligen sjukt!
Hans livs mål var alltid att orsaka så stor skada för oss som han kunnat, men några hot har han aldrig genomfört fysiskt, men hatet genomsyrar varje ord han sagt till oss och spritt rädsla.

Han är nu gammal, långt över 80 och vi väntar på hans bortgång så att en försoning ska vara möjlig för resten av min fars släkt, jag har saknat deras närvaro hela livet.

Mamma är nu rädd för att han som en ande ska komma och "hemsöka" henne/oss för att orsaka problem och obehag.
Är det möjligt? Om hans hat är starkare än kärleken, ljuset, förståelsen och förlåtelsen i hans själ? Finns det möjlighet att skydda sig själv och sitt hem? Att be hans själ följa "ljuset"?

Tacksam för alla goda råd!

Annons:
Jane-Lyzell
2/29/16, 10:52 PM
#1

Oroa dig inte - din farfars själ släpper allt hat vid övergången - möjligt han kommer tillbaks för att Be om förlåtelse för sitt beteende - men inget annat 😉

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

vinden är min mor
3/1/16, 8:15 AM
#2

Jag förstår silverräv hur du tänker.

Har själv haft en nära anhörig som innebar livsfara för sin familj.

Men efter att han gick över så är han lika ren i själen som han var innan han förändrades så.

Det obehag och den rädsla han gav när han levde är helt borta nu.

Det är enbart med kärlek han hälsar på ibland.

Vet du om han har varit så hela livet , ända sedan barndomen . Eller om han har förändrats senare?

☀️Mörker är bara brist på ljus

Annaed
3/1/16, 3:49 PM
#3

Tänker inte heller att han kommer bli farlig då ljuset släpper in kärleken i hans Själ och ande som är hans ursprung . Livet här på jorden är tuff då egot och annat kan ta över i mindre bra tankar och handlingar. Däremot kanske han börjar "spöka" men då är det viktigt att förstå att han gör det för att han vill ta kontakt och säga förlåt - inte för att skrämmas !

[Silverräv69]
3/2/16, 2:48 PM
#4

 Tack för uppmuntrande orden, det är så jag resornerat också och den kunskapen jag fått lära mig. Att andar "busar" meden brukar främstvaar en påminnelse från dem om att de är nära ch fnns där för oss.

#2 Jag ve absolut inget mer om honom än den bilden mamma målat upp. Men om ja skalar av hennes laddade bld av honom så finns det bara en man kvar som fomats av kultur, samhället, jobbet och livsrfarenheten. Jag tror han formats av sitt ego och maskulina övertag, växtupp till att bli en domiant översittare som satt sig själv på en pedistal och när han inte får sin vilja genom så är hans reaktion grovt, våldsamt verbal och inget annat.
När jag tänker på honom, så känner jag inte ren ondska, han är inte en mörk själ, bara förtryckt av hans mänskliga jag.

Jane-Lyzell
3/10/16, 1:12 PM
#5

4. Vad bra du har den inställningen😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Silverräv69]
3/10/16, 3:57 PM
#6

Skrev till mamma med era svar och hon hävdar fortfarande att hon är livrädd och att han är alltgenom ond och att han fortfarande är ute efter henne. Hon är livrädd för den fysiska mannen och glömmer bort hans själ. Hennes svar var mycket ryckig, oresonlig och ganska barnslig för att vara henne.

Men hon har många steg kvar innan hon vågar förlita sig på den icke fysiska värld som finns här för vår hjälp och vägledning. Hon får göra den resan ensam, då jag inte delar hennes rädsla längre och inte når fram till henne.

Annons:
Jane-Lyzell
3/10/16, 5:09 PM
#7

6. Oj , så jobbigt - men bra du säger vad du känner och vad vi skrivit här - det är nog så att din Mammas rädslor tar över henne

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: