Annons:
Etikettinspiration
Läst 1878 ggr
Jane-Lyzell
2016-01-27 14:26

Meningen med livet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad är nu meningen med livet !? - Ja vad tror du själv det är? 
Är det en slump eller finns det en mening ?Vad har du kommit fram till att meningen är ? - tänkte detta kan skapa lite positivitet och mening för varandra - så skriv vad ni själva tror Smiley smile 😃Smiley heart

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
angest
2016-01-27 14:38
#1

Att göra saker som gör en lycklig och spendera tid med människor (och djur) man tycker om. Det är meningen med mitt liv iaf.

Jane-Lyzell
2016-01-27 14:45
#2

Ja det är fantastiskt vara med dem man älskar - det ger en skön känsla av att leva 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[LoveUnite]1
2016-01-28 23:06
#3

Jag tror det finns en mening.
Har dock ingen aning om vad min är.

Tror att livet är en sorts läroupplevelse och en utveckling på en spirituell och mental nivå.

Jane-Lyzell
2016-01-29 12:42
#4

Om jag förstått det hela rätt är meningen med våra fysiska liv att snabb utveckla anden - det verkar som att jorden är just en sådan plats för en enorm utveckling - och de flesta går igenom många prövningar i livet - Att lära sig vara andlig balans oavsett var i vår existens vi är.Att vi ska se bortom slöjornas ridåer och låta anden tala istället för den fysiska hjärnan och munnen. Att njuta fysiskt och vara lycklig är att plocka fram anden inom oss - om vi kunde göra det hela tiden , så skulle vi vara i full balans. Ja det är spännande vara i fysisk form tycker jag - många utmaningar :-)

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Maikailoa
2016-01-29 17:52
#5

Enligt min mening är meningen med livet ett fortgående spirituellt experiment. Andar och demoner experimenterar och den fysiska världen har formats därefter.

K.R.J.T
2016-01-29 21:37
#6

för ca5-7  år sedan vaknade jag upp ur sängen med ett ryck, och hade orden "meningen med livet är att vara lycklig" i huvudet, kom ej ihåg vad drömde innan jag vaknade, utan vad endast detta som fanns i huvudet.

inte varit med om något liknande efter det, så tror min mening med livet är att vara lycklig, sedan tror jag att dom flesta har olika meningar med livet.

Annons:
Jane-Lyzell
2016-01-30 00:06
#7

😃

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2016-02-01 17:48
#8

Meningen med livet är för mig att utvecklas, och att hjälpa andra att utvecklas. Vi är här och nu av olika orsaker, inte bara som en Egotripp.

Att vara lycklig och hitta lyckan i livet är en del av det hela. Att sedan lyckan och det som gör en lycklig förändras över tid är en del av att vi utvecklas.

Maikailoa
2016-02-01 20:44
#9

#8

Det låter trevligt men det förutsätter att var och en startar sina liv olyckliga.

Ju olyckligare man föds desto enklare att bli lyckligare; Medans den som föds lycklig har inget att se fram emot.

Olyckan är en underskattad tillgång till utveckling.

[Lummer]
2016-02-02 14:40
#10

Håller med 3 Men just nu har jag hamnat i en slirig grop både fysiskt och psykiskt… som det blir när kroppen inte samarbetar. Men men det är väl någon utvecklings fas som jag inte får grepp om. Mina hjälpare tycker jag är väldigt trög ibland. Under många år försökte dom berätta att jag skulle hålla på med healing och de blev tvugna att utrusta mig med en sjuk hund innan jag fattade. Nu har jag inte aktivt arbetat med det på ett tag så kan ju ha en koppling däråt men nu är jag för kass att starta eget igen. Suck.

Jane-Lyzell
2016-02-02 15:13
#11

10 . Kämpa på 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

[Lummer]
2016-02-02 15:32
#12

Ja vad ska man göra… vänta till leran torkat eller dra på sig stövlarna och slira sig igenom🌻

Upp till toppen
Annons: