Annons:
Etikettandlighet
Läst 1066 ggr
Bobbymilu
2015-12-27 15:33

Tvivel om svenska kyrkaN

Har flyttat till Granada, Spanien för att kunna andas bättre, Klimat är jättebra och luften hög som i Åre, Har Kol och astma. Här är krisens spår väldigt besvärlig och folk har inte råd att använda elektricitet för att värma sina bostäder, Tur att det är en varm vinter! Trots allt negativt har människor här en annan glädje och värme, men får mycket gensvar och det är lätt att leva. Jag har börjat lyssna på påven Fransisco. Jag har aldrig hört svenska kyrkan uttala sig så, som han gör, att hjälpa flyktingar och söka få till stånd fred på jorden. Han har ju många motståndare inom Vatikanen och t ex högerstyrda biskopar. Men han väcker en glimt av hopp i allt elände.

Annons:
Jane-Lyzell
2015-12-27 15:47
#1

Ja kyrkan gör mycket för flyktingarna  - hoppas vår svenska kyrka tar efter - även om det görs mycket där med - här en ny artickel: 

http://www.svd.se/vaxande-tro-pa-aterfodelse-utmanar-kyrkan/om/debatt

Hoppas du blir bättre av luften i spanien🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

K.R.J.T
2016-01-01 20:25
#2

Förstått det som att denna påven är den sista påven som kommer att finnas på denna jord, och att han följer efter guidande änglar och att han har kontakt med dem, vilket så klart upprör vatikanen, då majoriteten av kristendomens ledare inte vill se fred på jorden som påven vill, utan dem flesta styrs av den mörka sidan , om vi får kalla dem så.

Har läst det att obama, påven och putin att dessa + flera andra länders ledare jobbar stadigt för att få till fred på jorden, vilket dom verkar kunna utföra utan några större problem, i det stora hela handlar politik om makt, vilket har flyttats ifrån en mörka kabalen till folket, pga av många uppvakna själar som ser sanningen i saker och ting, och därefter söker vi ledare som vill oss väl!

att hjälpa flyktingar är bra, men på det sättet det utförs idag på är dåligt, då pengar tas ifrån bistånd som är till för att hjälpa flyktingar i deras hemländer eller grannländer, till att finansiera enormt stora flykting mottagande i andra lander inom europa, vilket är negativt då de flesta flyktingar vill hem till sina hemländer efter krigen är slut, plus att det är extremt mycket dyrare att hjälpa flyktingarna inom eu än vad det är att hjälpa dom på deras hemmaplan, vilket resulterar i att mindra antal flyktingar får hjälp än om dom fick hjälp i sina hemländer.

Och sedan är flykting mottagande inom eu ett spel av den mörka kabalen för att kunna smyga in IS medlemar in i eu så att dom kan utföra bomb dåd, och på detta sätt sätta skräck i folk för invandrare, vilket delar upp oss i olika grupper, vi mot dom ungefär, vilket är fel, då alla människor är gjorda av samma skrot och korn, man ser ingen skillnad på en brun ko och en svart ko eller hur ?

Sedan är en stor majoritet av flyktingarna som kommer till Eu Såkallade lyx flyktingar som har hört att det finns gratis pengar i sverige och inom EU, så den majoritet av flyktingarna som verkligen är utsatta av krigets förstörelse får inget bidrag då dom inte har råd att resa igenom hela europa för att söka asyl utan dom stannar kvar i sina hemländer eller grannländer och som jag sa tidigare, bidragen till utsatta länder minskar pga av ökade bidrag till inflyttnings invandrarna.

Och dom som har råd att ta sig till Eu är ofta relativt rika människor som flytt ifrån sitt land då landet har haft en dalande ekonomi och att dom inte tjänar så mycket som dom gjorde förr, så dom vill söka lyckan i ett rikt land som sverige eller tyskland, trotts att vi inte har några pengar kvar, utan endast lån och en illusion av rikedom som sakta faller bort.

Men var inte orolig den mörka sidan förlorar dagligen mer och mer makt ioch med flera uppvakande själar som ser sanningen i dagens värld:)

Puss & kram"

Jane-Lyzell
2016-01-02 14:16
#3

2 intressant inlägg du skriver - men en sak som jag har svårt för är ordet "Lyx flyktingar" ser inge lyx med att behöva fly sitt land oavsett fattig eller rik.

Vet inte vad människor tycker att de som har lite pengar i sitt hemland ska lämna kvar det där eller ???? Personligen skulle jag nog vilja ha en buffert med mig om jag flydde med min familj.

Och har jag förstått det rätt så har de inte så mycket pengar kvar då de når fram till det land som de tror är bäst…….

Och har de pengar kvar så är det väl jätte bra🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: