Annons:
Etikettmedialitet
Läst 2294 ggr
Sagaliten
2015-12-18 04:35

Medialitet, gjorde ett test, men lite mer om mitt

Såg att detta är en gammal tråd men gjorde testet och tänkte varför inte göra ett inlägg eftersom min kommentar bidde så lång 😁 Här är länken till teste; http://spiritualism.ifokus.se/discussions/4f196fbbd3b4fd0f37002d34-testa-din-potential-for-mediala-gavor Inte alls fått så mycket som många andra, fick 21 rätt, men sen å andra sidan har jag sen tonåren (är 34 nu) haft en kunskap om detta med att "stänga ner sig". Sen föll intresset lite undan när livet kom emellan, men var på en seans där mediumet la supermycket fokus på mig. Fick säkert 2/5 av tiden och det var 18 personer. Andra fick budskap, men jag fick sååå mycket mer, hon såg i framtiden och väldigt specifika saker som jag fortfarande väntar på att se hur det blir. Fick också budskap från flera och hon frågade mig om jag visste att jag är supermedial, vilket jag inte visste. Har alltid velat med inte riktigt fått till det, men nu rådde hon mig i hur jag ska göra och så, så jag jobbar på det, men är väldigt medveten om att "stänga ner" mellan för behöver min kraft själv. Jag har provat lite med tarotkort där jag haft svårt att själv känna in budskapet, men där det ändå blivit klockrent på 4 andra personer. 2 irl och 2 distans där jah bara mediterade en stund och sen fokuserade på den personen och kände in vilket kort jag skulle ta. Och vad det gällde alla (har jag för mig) så visade sig att det var mer rätt än jag någonsin kunnat tro för de stämde även in med stjäntecken på personerna (el deras situation med respektive), saker som jag inte ens visste att det stämde även om jag tyckte att tolkningen stämde rätt bra. Så från rätt bra till att var och en av dem blev så tagna att de tyckte det va lite läskigt men ändå spännande eller så. Och nu när det var blodmåne och supermåne samtidigt så den natten satt jag ute hela natten och både fotade och skrev, en frigörelseprocess där jag ville lämna allt gammalt negativt och släppa det och bli fri från det och så, samtidigt hade jag tarotleken ute o månljuset för rening och energierna och sen när jag skulle dra dagens kort så var 1 kort i hela tarotleken felvänt med bilden uppåt. Har aldrig hänt varken förr eller efter OCH det kortet kunde inte stämt bättre på situationen och vad jag var i processen att göra och det pratade om månens kraft, men även om Saturnus och Jupiter och dessa 2 planeter var synliga just den natten så det var så ruggit. På något sätt under nattetid så har detta kortet valts ut till mig av någon/något och det är nog bland det häftigaste jag varit med om inom detta. Har lite svårigheter också eftersom jag är lätt Autistisk och då är man rätt fyrkantig och vill att saker ska vara korrekt och riktigt så jag måste försöka träna på att koppla bort hjärnan lite och mer gå på känsla vilket är galet svårt. Tror att det kombinerat med att jag så gärna vill att det ska fungera blockerar mig lite. Men jag övar på om än i långsam takt då jag inte har så mycket möjlighet att göra det 😊 Skulle uppskatta alla tips och råd som kan fås

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Jane-Lyzell
2015-12-18 17:49
#1

Hej Sagaliten 

Testet blir aldrig för gammalt🙂

Det verkar ju som du har en medial sida - om vi ska tro det medium du besökte- hur kändes det i ditt hjärta när hen sa det till dig - kändes det rätt ?

Du beskriver ju att du hittar rätt med taro och liknande så vist finns det något där 😉

Tycker du gjorde en bra ceremoni vid blodmånen- bra släppa gammalt.

att utvecklas är en ständigt pågående process och koppla inte bort hjärnan utan samarbeta med den  😎 så ska du se det går bättre - din autistiska sida . krånglar nog till det lite för dig som du säger - men du det är bra ifrågasätta det man får fram- det kommer alltid finnas en liten del av dig i det du får fram - det går inte på något annat sätt.

Hoppas du fortsätter tränar - hitta gärna en spiritualistisk cirkel eller andlig cirkel att öva med - Lycka till //Jane

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sagaliten
2015-12-31 00:52
#2

Nä det var ett himla bra test tyckte jag även om det ju gick sådär ☺️ Jo, det stämmer nog som hon sa, jag har alltid haft intresset, men är sån som helst vill kunna allt redan innan jag kan det och det är ju rätt svårt här. Och samtidigt fyrkantigheten då, de sakerna motarbetar mig mest nu, men jag har trots allt ändå kommit ett steg, jag försöker alltid känna av korten om än så bara med en mening, innan jag kikar i "fascit" Fick tips av en vän som är extremt medial och sett andar sen hon var 2 år, men som å andra sidan inte direkt pysslar med det, men hon rekommenderade mig att ta kort och känna in och lägga tillbaka utan att faktiskt ens kolla vilket kort det är, för att på så sätt gå enbart på känsla och öva upp känslan utan "prestationskraven" Sen är det ju bara ett sätt att öva på det och inte rätt sätt att gå tillväga om jag tex ska öva på någon med att dra ett kort eller så. Men nä, du har nog rätt i det att hjärnan inte ska kopplas bort, jag behöver bara se till att släppa fram känslan. Ligger trots allt på 4 rätt av 4 möjliga när det gällt intuitionsövningar här på sidan så det måste ju ändå säga något 😁 Kan inte längre inbilla big att det bara är tur. Har försövrigt också gått från att det inte hände ett jota med pendeln till att den faktiskt börjat snurra. Och det kom först när jag va helt säker på att det inte skulle hända något för jag hade redan haft en rätt speciell upplevelse under en meditation så när önskan och förväntan inte pressade på så började det snurra runt. Sen luras den mkt just nu. Får lite känslan av att det är som att den/de tyckt att kom inte här och tro att vi ska ge dig hela världen bara för att du tagit ett steg framåt 😄 Men försöker jobba fram ett samarbete där.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Liiiiten
2016-01-01 08:09
#3

Jag känner igen mig mycket i det du beskriver sagaliten! Att vilja kunna och veta allt på en gång och ställa alldeles för höga krav redan från början. Jag har aldrig tänkt tanken på att jag skulle ha någon som helst typ av gåva eller annat än andra har. Jag har visserligen alltid varit väldigt empatisk och känslig för andras känslor, utan kunskap om att det faktiskt kan betyda något. Inte förrän för några veckor sedan då en väninna till mig berättade om sin semester insåg jag att jag svarade på hennes frågor/påståenden, men att det inte riktigt var "jag" som svarade. Det bara kom till mig och ut ur mig. På den vägen är det. Jag vill lära mig behärska det jag uppenbarligen har i mig, men vet liksom inte riktigt hur jag ska hinna ta tag i det precis som du säger, med övriga livet emellan! Jag har väldigt lite ensamtid och rum för ro, varför jag alltsom oftast passar på att meditera när får en stund över. Kanske skulle börja testa lite smått med kort jag med?! Hur som helst, lycka till på din resa! Jag följer det du skriver med stort intresse och hoppas på att det även kan lära mig något.

Sagaliten
2016-01-01 17:23
#4

#3 va roligt att du säger det Liiiiten och tänker att vi säkert hade kunnat lära av varandra. Det med att någon annan "pratat genom mig" eller hur man ska beskriva det du förklarar är ju en väldigt häftig och tydlig upplevelse. Så har aldrig jag haft det, men är själv lite så som du beskriver, väldigt empatisk och känslig för andra personers mående. Jag misstänker att min intuitiva förmåga är väldigt stark också för jag kan ofta känna in mående utan att personen säger något och vet ofta typ vad som ska komma. Är lite så att jag alltid varit allas psykolog och pluggade tom till kognitiv psykoterapeut men tvingades avbryta pga sjukdom. Jobbat och är utbildad inom psykiatrin och väldigt många patienter fann också stort förtroende för mig även fast jag var ny och så. Har alltid varit så att människor väldigt lätt öppnar sig för mig och söker råd och vägledning. Men tror att jag kanske hade en upplevelse här om kvällen/natten där jag precis var på väg att somna hörde något och det lät som min mormor. När hon sa hallå så sa hon det på ett väldigt speciellt sätt och allt jag hörde var egentligen å-et, men både tonfallet och sättet och längden på det var precis som hennes hallå. Det var också vid ett tillfälle då jag använt pendeln lite tidigare på kvällen. Och jag har fått hört att min mormor praktiskt taget alltid är med mig och jag har väl egentligen alltid känns att hon fortfarande är med oss ända sen hon gick bort, men är inget jag har någon konkret bekräftelse på. Men jag hoppas att de kanske kan ha varit början på lite mer kontakt med andra sidan. Har du lärt dig om det här med att öppna upp och stänga ner mot andevärlden? Annars kanske det är ett bra sätt, dels att bestämma när du är öppen och då kanske också be de komma till dig om någon har ett budskap? Man kan även i meditation öppna upp och låta de komma med budskap då för att sen stänga ner sig i slutet av meditationen. Bara något som slog mig nu utifrån det jag läst. Tarotkort är absolut roligt, men även pendel. Det är nästan lite mer konkret än korten på något sätt. Jag har kommit på och fått hjälp med lite olika övningar jag ska börja med som jag kommer lägga ut i min blogg rätt snart framöver, kan försöka komma ihåg att maila dig då så kanske du hittar något som passar dig? (Skönt att inte vara ensam nybörjare också;)

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Jane-Lyzell
2016-01-02 14:35
#5

2. Sagaliten - problemet med den övning din vän rekommenderar är att - du inte har någon som kan verifiera det du får upp - skulle vara bra om du hade någon som kunde se om det du får upp är relevant - annars över du upp endast din fantasi (vilket i sig är bra) förstår övningen att du inte ska ha prestation men ……..

Hur ska du veta när du gör rätt?

Taro korten är just en igång triggare av din egen intuition( med och i  din fantasi) - så att inte ta in bild, form, symbol och färg i korten gör att de mister sin funktion.

Att lära sig känna in korten medialt - är just en medial förmåga(färg form etc.) men om du ska tolka dem som hjälpmedel mediumistiskt(andlig kontakt) eller medialt(egna intuitionen) måste det ske med alla dina sinnen(6)(få råd som en helhet) 

Likadant med pendeln - den är ingen egen energi endast ett redskap- den är en förlängning av din egna medialitet - det är du som styr pendeln - så egna önskningar slår gärna igenom(det man vill, eller det man fruktar) 

Ja det är mycket med det hela och man behöver öva för att bli bra - lycka till🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sagaliten
2016-01-02 18:58
#6

Hittills så har dragna kort tolkats hyfsat när jag sett dem, och innan jag kände in så visade det sig att korten var rätt genom tolkningshjälp, så de har varit rätt utan att jag vetat det.

Vad gäller pendeln vet jag inte om jag kan hålla med dig riktigt. Min erfarenhet är att det inte är jag som styr den. Försökte länge där absolut inte något alls hände. Den rörde sig inte ett dugg, och där hade det absolut fungerat om det hade varit jag som fick den att röra sig.
Var först efter en väldigt speciell meditationsupplevelse där man kontaktade andra sidan som det sen plötsligt började snurra. Blev helt chockad för vid det laget var jag säker på att pendel inte fungerar för mig. Och det snurrade med sån fart att jag kände rotationskraftens tyngd i armen. Så jag tror faktiskt att det är någon/något som får den att röra sig.

Vad det gäller tarotkorten så handlar det inte heller om fantasi utan om att få hjälp att känna in. Och med min 4kantighet och att det måste bli rätt så är det nog en rätt bra övning och om någon skulle kontrollera det så handlar det plötsligt om rätt och fel igen och jag måste bort ifrån just det. Väl borta från det så kan jag börja titta på dem igen.
 Och korten kan ju ha lite olika tolkningar i olika lekar så vad är egentligen rätt och fel?

Men självklart har alla rätt till sitt sätt att se på saker  🙂

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Jane-Lyzell
2016-01-02 19:40
#7

6. Jag talar inte om rätt tolkning av kortens betydelse i boken som till hör korten - utan din egna tolkning av symbolerna , färger etc…- kortet är en igåntriggare som jag skrev av det du har inom dig som målas upp i din fantasti (enda sättet) - det betyder inte det är fantasier ;) - Din fantasi är ditt största redskap för att tolka medialt eller mediumistiskt(andekontakt) tillsammans med dina 6 sinnen . 

Jovist är det din egen energi som styr pendeln att den började fungera efter meditationen är inte ett dugg konstigt- då du ökade din egen mediala energi(kraft) .

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sagaliten
2016-01-02 20:01
#8

Har provat vid många meditationer utan att det fungerat, var vid just en specifik meditationsupplevelse, så nja, jag tror personligen snarare att jag är redskapet som någon använder sig av. Sen om de använder min kropp till att sätta igång pendeln, det vet jag inte, men det var som sagt inte något undermedvetet.
Det som hände fick mig att gå från att tro till att veta att andra sidan använder oss som redskap.

Tror ändå det kan fungera med korten. De väljs ju utan att man ser dem utifrån att man känner in vilket kort som är rätt, men som sagt vi har rätt att tro olika 🙂

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Jane-Lyzell
2016-01-02 22:10
#9

8. absolut rätt tro olika - jag ger dig min erfarenhet 🙂 take it ore leav it.

Absolut är du redskapet och det oavsett hur det förmedlas igenom dig - så fungerar det igenom din egen energi eller dig själv - finns inget annat sätt - mediumskap eller medialitet är ingen akt av magi - det är vetenskap emellan världarna. 

Och de använder dig - hela dig som redskap och det tolkas alltid igenom din hjärna - som är en begränsning- det är därför det alltid kommer vara en del av dig själv som medtolkas. Tro det du vill tro - så kan du komma tillbaks sedan då erfarenheten gett dig mer svar - lycka till 🌺

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Liiiiten
2016-01-03 09:50
#10

Jag kikade in på din blogg sagaliten och känner igen mig så mycket i det du skriver så det är helt galet, likaså det du skrivit här! Jag tror att läsa om din utveckling och det andra upplever är ett stort kliv närmare förståelse och lärande. Det du nämnde om "hallået" fick mig att rysa, då jag var med om exakt samma sak för några dagar sen. En manlig röst skrek till och det enda som var tydligt var just "å:et" i ordet, precis då jag skulle kliva in i den djupare delen av meditationen. Vem det var vet jag däremot inte, förhoppningsvis får jag veta det snart!

Sagaliten
2016-01-03 15:46
#11

#9, Det du skriver i sista inlägget nu Jane-Lyzel stämmer mer överens med vad jag tror så kanske har det innan varit att vi talat förbi varandra tigidare genom olika sätt att uttrycka det. Bortsett från att det jag läst och lärt tala om att det inte enbart är mina energier utan att deras energi går genom mig. Att det är på så vis folk orkar hålla på med healing och seanser osv för att det inte enbart är deras egen energi utan universums och andarnas energier som går genom personen. Är det jag fått berättat för mig från både medium och healare så jag talat ute ur okunskap utan det jag fått berättat för mig bla ett väldigt erfaret medium som är min mentor. Även från personen jag ska börja utbildningar genom. Vad gäller tarotkort så är det ju inte heller det enda utan såväl i tyger som sump som bilder kan man spå och där finns inget facit. Så tror snarare på olika uppfattning än att min ringa egna erfarenhet skulle vara orsaken till min tro eller mina upplevelser som omöjligt kan förnekas. Oavsett känns det inte som en så uppmuntrande kommentar det där sista, men väljer att hoppas att det inte innebär det jag tyckte det lät som men lägger ner det nu i alla fall #10 Va roligt att du varit inne och kikat Liiiiten och känner igen dig så mycket i det jag upplever 😊 Alltid kul när man kan känna att man inte är ensam och det känns lite som att vi sitter i samma båt. Är glad om jag kan hjälpa dig något på vägen eller vi varandra. Fritt fram att maila om du skulle vilja det. Vet inte vad du kikat på i bloggen, men tips är att läsa inlägget om mitt magiska hjärta. Det skulle jag inte kunna kalla annat än magiskt faktiskt 😊

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Jane-Lyzell
2016-01-03 16:00
#12

11. absolut går healing och andlig energi igenom dig som verktyg - men det kommer alltid vara en sammanblandning med dig och av dig- allt andligt arbete är samarbete - det ena kan inte vara utan det andra🙂

I ditt inledande inlägg så talar du om att du är nybörjare - därför skrev jag om erfarenhet i slutet - alltså inte illa menat utan som en hjälp i förståelse - men nu skriver du att du  är erfaren - hmmm blir lite kluvet för mig - och du har ett erfaret medium som mentor - har jag missuppfattat något ?

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sagaliten
2016-01-03 17:06
#13

Har aldrig sagt emot att man själv är en del i det och att man troligen begränsar det som kommer igenom eftersom man tolkar och då har man sina egna referensramar. Men efter att ha både pluggat och jobbat inom psykiatrin så är jag också väldigt medveten om den funktionen vilket gör att jag inte begränsas riktigt lika mycket som "gemeneman" vad det gäller just den biten.Mitt jobb var att inte använda mina referensramar.

Och ja, jag är nybörjare i själva utövandet. Hållit på sen i oktober ungefär, men har haft ett intresse hela livet och läst väldigt mycket om det så kan mycket faktamässigt. Och sen har jag mina egna erfarenheter som varit väldigt tydliga när de väl visat sig och även om det inte är så många så har de varit otroligt starka vilket gör att de för mig inte är mindre valida än någon annans enligt mig. Sen att de som hållit på längre far fler erfarenheter är en annan femma.

Och ja, jag har ett väldigt erfaret medium som finns som mentor som jag vänder mig till med problem och funderingar och som ger mig råd och vägledningen.

Tycker personlige inte det är så kluvet, men även här utgår man från sina referensramar. Man behöver inte vara okunnig för att vara nybörjare 🙂

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Annons:
Jane-Lyzell
2016-01-04 01:29
#14

13 . 🙂 Det blir nog bra - fortsätt att utforska och använd fler referensramar en ett medium

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Liiiiten
2016-01-04 09:07
#15

Läste lite ströinlägg och nu även det om hjärtat, galet häftigt! Hemma hos mig är det lugnt, men däremot kryllar det av aktivitet på jobbet. Så det är väldigt tacksamt att kunna slappna av hemma. I min förra lägenhet var det en del aktivitet däremot och då i form av känslor och "röster" (inte ljudliga utan sådana som hörs inifrån), fast då hade jag absolut ingen aning om vad det var. Tanken är väl att hitta någon som kan hjälpa mig och vägleda nu till en början, men jag vill någonstans att han eller hon hittar mig. Söker jag bara upp nån hux flux så känns det inte rätt. Jag har varit nära på att göra det flera gånger, men någonting inom mig säger nej varje gång. Jag ska vänta tills det kommer, såhär spontant, som dina och mina inlägg liksom. Hur hanterar du de här dagarna då ingenting dyker upp? Jag har haft tre dagars tystnad trots korta meditationer och god sömn. Kan visserligen handla om att jag varit hemma, men lite frustrerande är det ju!

Jane-Lyzell
2016-01-04 10:40
#16

15 .Det är i tystnaden det kanske händer som mest i stärkandet av dina andliga kontakter - så ha en stor portion tålamod🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Sagaliten
2016-01-04 11:22
#17

#14 Absolut. Har både många grupper på FB där man kam rådfråga och få många olikas input, samt någon specifik som jag märkt är otroligt seriös som jag ibland vänder mig till samt all kunskap som finns här och vännen som varit väldigt medial och kommunicerat med andra sidan sen barnsben. Ju fler åsikter man får desto starkare blir ens egen tro och uppfanning tror jag. När man kan vrida och vända och känna på saker tills man till sist själv känner vad som är rätt för mig 😊 #15 Ja visst är hjärtat något alldeles galet. Det går omöjligt att förklara liksom. Har väldigt mycker som försvinner här hemma. Har tom skrivit en lista, och för ett tag sen så läste jag på iFokus någonstans att om man lägger en nyckel och en sax korsade så ska försvunna saker komma tillbaka. Nyårsafton så dök en filt upp i soffan (1 meter från min säng) som jag varit av med sen i somras. Och det är inte att den bara varit förlaggd utan den låg på armstödet i soffan och hela min lägenhet har letats igenom efter denna filt av 4-5 personer och soffan har varit tömd flera ggr mellan att vi letat också. Var övertygad om att den skulle vara i mammas eller syrrans bilar eftersom den inte fanns här. Men från en dag till en annan så dök den bara upp. Ingen som lagt den där. Det, precis som hjärtat kom en torsdag. Vad det gäller tystnade eller när jag inte har någon aktivitet så gör det mig faktiskt inget alla. Jag är inte så att jag håller på med det ständigt och jämt och fått lära mig (vilket jag ju redan visste;) att jag måste ha tålamod och ska ta det i lugn och stilla takt. Vill så klart att jag ska kunna känna av närvaro och så, men jag är inte där ännu. Tror lite att det kanske är därför de är så väldigt konkreta här hemma eller vad man ska säga ☺️ Vill göra sig hörda och synta men jag är inte där så därmed blir det etr okej fine, ser du det nu då?!? 😄 Men är själv rätt svårt sjuk vilket gör att orken inte riktigt finns att hålla på så mycket eller ofta som jag velat. Och försöker att hela tiden tänka på att ta det lugnt. Tänker att det låter lite som att du inte stänger ner dig eller uppfattar jag fel då? Tänker eftersom det är så mycket på jobbet. Kanske försöka träna på att stänga ner dig på jobbet både för att få faktiskt fokusera på jobbet och dels för att kanske få behålla mer energi och sen kanske öppna upp väl hemma så att du har möjlighet att fokusera på det där och då? Vet ju inte hur det är men var bara en tanke som dök upp så då måste man ju dela med sig 😊 Jag kan ju inte vara mentor som läget är nu, men jag är mer än gärna ett bollplank där man kan dela med sig av varandras kunskap och utvecklas tillsammans.

Close your eyes, open your mind, and listen to your heart.  

Kika in på www.sagaliten.blogspot.se om ni vill följa min mediala utveckling och dess med och motgångar ☺️

Liiiiten
2016-01-04 16:31
#18

Tålamod är nog den bästa medicinen ;) Hemma tror jag att det inte visar sig alls i och med att jag i stort sett aldrig har lugn och ro här. Bor mycket trångt med två andra varav ett barn på fem år. Så jag antar att det känns mer som att jag har tid och ro att se inåt de dagar jag är ensam på jobbet. Vad gäller att öppna och stänga ner så har jag inte riktigt fått kläm på det ännu, men jobbar på det så gott det går! De enda stunder som jag har möjlighet till kortare ex meditation är då jag står i duschen eller sitter på muggen typ ;) haha!

Jane-Lyzell
2016-01-04 18:43
#19

18.🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: