Annons:
Etikettspiritualism
Läst 1350 ggr
Jane-Lyzell
2015-12-13 18:21

Reinkarnation- Silver Birch

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Silver Birch svarar på frågor om  Reinkarnation,

 Är det möjligt att arbeta fram en karma i din värld (i livet efter detta)?

Silver Birch: "Ja, det är det vanligaste sättet."

Varför väljer människor att komma tillbaka till jorden för att gottgöra det?

Silver Birch: "De har skulder att betala som bara kan lösas i din värld (på jorden) Det är ett val, en frivillig önskan att hjälpa till i kristider i din värld, själar har inkarnerat för att göra bidrag med sin insats allt är planerat. "

Jag tror att jag kommer att ta en chansen och finna mitt karma på andra sidan. "

Silver Birch: "Du har ett val, men du måste komma ihåg att den fria viljan är endast relativt fri Det finns saker som du inte kan göra, och det finns saker som du aldrig skulle välja att göra eftersom utvecklingen du har nått bestämmer vilka åtgärder, du tar.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Annons:
[Smulan_88]
2015-12-13 22:41
#1

Är ju den troendeskeptikern ;) hur som. Jag är helt säker på att det skulle/kommer ett nästa liv. Om man utgår från det jag lever och har upplevt till idag. Allt som hänt och sker i mitt liv och ibland (tyvärr) den personen jag formats och blivit. Va kanske inte sen snällaste i skolan och va kanske inte den som startade något men iof hakade jag väll på…. Jag tror fullt ut på karma och den slog först mycket senare till. Jag vet helt ärligt att jag denna gång inte gjort något fel, men sista två åren har varit ett rent helvete… Är som en dålig film. Vem i hela friden skulle vilja uppleva det jag gjort/gör? Man får väll vara glad för det man har. Men ibland känns det tungt.

Jane-Lyzell
2015-12-14 01:41
#2

1. Ja Karma slår oftast direkt här på jorden tyvärr - men negativt sk karma kanske i slutänden blir possessivt  när det förflutit lite tid. - inte lätt vara fysisk människa ibland - tror de flesta haft en tuff tid de senaste åren - mycket i gugning - det rör runt i grytor.

Men som inlägget säger så tolkar jag det som att få behöver lösa karma tillbaks til jorden - i undantagsfall behövs det - vilket känns skönt tycker jag - hoppas inte vandra här igen 🤪

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

NiklasTyreso
2015-12-14 19:34
#3

Mitt liv är mycket bättre idag när jag lever ett religiöst praktisera de liv än för 6-7 år sedan. Jag tror mina dagliga böner påverkar. Dessutom jobbar jag med mina mindre bra sidor och ger till välgörenhet ibland. Min karma var inte bra men idag är den mycket bättre. Jag är gladare, friskare och har bättre flyt på jobbet. Som i första inlägget tror jag vi föds för att göra världen bättre.

lizaohman
2015-12-15 13:29
#4

Jag har svårt att förstå precis vad Silver Birch menar. Finns texten på originalspråket någonstans, eller måste jag köpa boken månne?

Jane-Lyzell
2015-12-15 15:04
#5

4 . Silver Birch - Answers questions on Reincarnation .

 Is it possible to work out a karma in your world (in the afterlife)?SilverBirch: "Yes, that is the most usual way."

Why do people choose to come back to earth to do so?
SilverBirch: "They have debts to pay that can only be settled in your world (on earth). That is a choice, a voluntary desire to help in times of crisis in your world. Souls have incarnated to make their contribution. All is planned."

I think I will take a chance and work out mine on the Other Side."
Silver Birch: "You have a choice, but you must remember that free will is only relatively free. There are things that you cannot do, and there are things that you would never choose to do because the evolution you have reached determines what steps you take.

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

lizaohman
2015-12-17 17:21
#6

Näe, jag får det ändå till att han säger att reinkarnation är vanligt 🤔

(Tack, Jane!)

Annons:
Jane-Lyzell
2015-12-17 18:35
#7

6. Han säger att Karma reds ut oftast i andevärlden - men att ibland behövs det redas ut i jordeplanet och då är det ett val en uppoffring för hjälp i kriser på jorden - så inte tolkar jag det som vanligt 🙂

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: