Annons:
Etikettinspiration
Läst 1358 ggr
Jane-Lyzell
2015-11-25 17:14

Julklappar I mer Andlig syn

Annons:
Maikailoa
2015-11-26 12:42
#1

Fruktansvärt.

Får dom över huvud taget hålla på och sälja vacciner på det där viset? Ska folk själva spruta sina barn fulla med vaccin?

Till och med har dom ett doppaket fullt med sprutor och kanyler!

Vart är den här världen på väg!

Jane-Lyzell
2015-11-26 12:47
#2

1 tror du tog i nu - vissa vacciner behövs - annars dör barn

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Ians
2015-11-26 19:44
#3

#1 Håller med Jane där. Att vi är restriktiva med att vaccinera våra barn är en sak. Vi bor i en miljö där vi har relativt få riktigt illasinnade bakterier!

Bland annat är det ett resultat av att vi varit flitiga med att just vaccinera. Det finns barn som dör av ganska vanliga sjukdomar i andra länder, där de tex lider av svält etc och deras kroppar inte orkar med en simpel infektion uppe på det. Så jo, en del barn måste faktiskt vaccineras för att överleva!

Men det finns ju annat att bidra med, vätskeersättning, nötkräm, högenergimjölk etc

Om man nu känner motstånd mot vaccinet 😉

[NeferNefer]
2015-11-27 11:32
#4

Unicefs  gåvor är väldigt bra presentidéer!! 👍Jag kan också tipsa om ActionAids presenter: https://www.presentermotfattigdom.se/

Valkyrija
2015-11-27 14:58
#5

#1 Jag tror inte att vaccinet hamnar i okunnigas händer utan sjuksköterskor och läkare på plats sköter nog det. Jag tolkade nämligen det du skrev  som att du trodde att det kanske hamnar i fel händer.

Jag tycker det är en jättefin idé att köpa en sådan julklapp till någon! 🌺

🌺 - Travhästen söker medisar! - BlommaSajtvärd för Nyhedendom, Stenar, Socialt stöd och Travhästen.
**Medis på Huskatter och Råttor

lizaohman
2015-11-27 15:22
#6

Jag köpte julklappar för 2500:- (det jag beräknar jag brukar spendera på julklappar) och så la jag till 6 gåvobevis. På dessa står det vad julklappen innehåller och vart den går (det kommer inte hem kanyler mm 😮det vore väl förskräckligt). Jag har delat upp klapparna på ca 400:-/var (man väljer själv vilka klappar som ska buntas ihop på gåvobevisen). Det är klart att kanske någon tycker det är trist att få ett gåvobevis på 300 st vattenreningstabletter, men det är smällar man får ta. Ett år gav jag getter till alla i familjen, ett projekt (ActionAid) där man försöker göra fattiga människor självförsörjande. Getter ger mjölk och ull, bra både för familjens barn och till försäljning. Jag är inte rik men gör det jag kan. Och på tal om det, heders till den uteliggare som lämnade dagsförtjänsten i sin tiggarmugg till en flyktingfamilj. Det verkar allmänt som att de som har minst ger mest. Jämför gärna änkan och hennes skärv (Bibeln) med fetrika Carola som reste ner i Europa och bjöd hem 5 st flyktingar att bo hos sig själv. Självklart ett fantastiskt fint initiativ, inte tu tal om den saken. Men i denna jämförelse är det tiggaren och änkan som gav mest. Åtminstone får det mig att tänka att jag inte gör nog, inte ger nog, inte bryr mig nog. Som en äkta smällfet svenska så ser jag till att äta gott och bo gott. Maken öppnar dock alltid plånboken och ger allt. I veckan tog han våra sista pengar (strax innan lön, så det är inte någon panik) och köpte vantar åt en tiggare. Han följer alltid sitt samvete i den mån han kan.

Annons:
Jane-Lyzell
2015-11-27 16:35
#7

6. Så fint 😘 Heder åt er 🎆 Ni är föredömen tack 👼❤️

Sajtvärd på spiritualism.ifokus.  Min hemsida  www.lyztran.com   "Jag Är"

Upp till toppen
Annons: